محیط بان عبداله یاری به ضرب گلوله شکارچیان متخلف به شهادت رسید

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: محیط بان مهندس عبداله یاری رئیس منطقه لشگر در همدان به ضرب گلوله شکارچیان متخلف ابتدا مجروح و پیش از رسیدن به بیمارستان به شهادت رسید.

شب گذشته ساعت ۲۱:۳۰ در منطقه لشگر در همدان به دنبال شنیدن صدای تیر و عزیمت یگان محیط زیست به محل، محیط بان عبداله یاری و همکاران با گروهی ۳ نفره از شکارچیان متخلف سوار بر خودرو پیکان پلاک شخصی برخورد میکنند، خودرو پیکان بدون توجه به فرمان ایست اقدام به فرار و شلیک به سمت خودرو محیط زیست میکند. با تیر اندازی ماموران به لاستیک عقب و جلوی پیکان، خودرو متخلفین متوقف میشود که پس از توقف پیکان و عبور خودرو محیط زیست از آن، ماموران اقدام به حرکت دنده عقب بسوی خودروی متخلفین میکنند. در همین لحظه یکی از متخلفین پس از پیاده شدن از پیکان با اسلحه برنو بسمت خودرو پاژن محیط زیست شلیک میکند که گلوله پس از برخورد با شیشه عقب و عبور از صندلی به کتف چپ محیط بان مهندس عبداله یاری اصابت میکند. مهندس یاری ۱۵ دقیقه بعد به بیمارستان منتقل میشود ولی با وجود تلاش تیم پزشکی بدلیل شدت جراحات وارده ساعت ۲۲:۱۲ به درجه رفیع شهادت نائل میگردد. در نهایت هر سه متخلف توسط سایر محیط بانان دستگیر میشوند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان همدان، سرزمین ایران موطن بزرگ مردانی است که در راه حفظ و صیانت از تنوع زیستی و طبیعت پاک سرزمین ایران اسلامی کوشش ها نمودند و جانها سپردند.

بار دیگر حفظ طبیعت و مظاهر خالق یکتا و صیانت از عرصه های طبیعی و حیات وحش کشور عزیزمان یک قربانی گرفت و دفتر سرخ شهادت بنام محیط بان غیور و زحمتکش عبدا…یاری رقم خورد.

دیده بان محیط زیست و حیاط وحش ایران این ضایعه را به کلیه بازماندگان این شهید بزرگوار، محیط بانان و خانواده محیط زیست ایران تسلیت میگوید.

+2
-11
  

1 دیدگاه

  1. زهره می‌گوید:

    این گل پرپر شده گلبرگهایی داشت به زیبایی رنگهای صداقت و مهربانی و صبوری رنگ هایی ماندگار و فناناپذیر که تا روز رستاخیز نامش و یادش را در بلندای عرش و ملکوت اعلی جاودانه ساخت.

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>