برای نخستین بار در تاریخ استان زنجان، تصویر برداری از پلنگ به همراه سه توله

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به نقل از خبرگزاری مهر، کارشناس محیط زیست سازمان محیط زیست استان زنجان گفت: برای اولین بار در تاریخ محیط زیست استان زنجان از یک پلنگ به همراه سه توله اش تصویربرداری شد.

محمد هادی کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به اتفاق اکیپی از ماموران اجرایی در طی دو روز متوالی با حضور مستمر و شبانه روزی در مناطق تحت مدیریت، ضمن رصد کامل زیست گاه های حیات وحش و انجام مراقبت های لازم، توام با صبر و حوصله و شکیبایی و صرف زمان کافی، سرانجام برای اولین بار در تاریخ محیط زیست استان زنجان از این پلنگ تصویربرداری شد.

 

وی با بیان اینکه این تصویربرداری در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر از توابع شهرستان طارم انجام شده است افزود: این کار در ساعات پایانی روز از فاصله حدود ۲۵۰ متری در حال شیر دادن به توله ها و خوردن غذا انجام شده است.

کارشناس محیط زیست استان ادامه داد: این کار با استفاده از تجهیزات فیلم برداری موجود انجام شد ولی به لحاظ محدودیت زاویه دید و موانع و عوارض طبیعی و استتار توله ها ، فیلم برداری از توله ها ممکن نشد.

کاظمی با اشاره به اینکه پلنگ حیوانی شب گرد است و تنها در اوایل صبح و غروب آفتاب دیده می شود یادآور شد: این دلایل باعث می شود امکان شمارش تعداد آنها وجود نداشته باشد ولی وجود توله ها نشان دهنده تعداد بیشتری از این پلنگ ها در این منطقه می باشد.

+38
0
  

6 دیدگاه

  1. واقعا جای خوشحالی داره تصویر برداری از یک ماده پلنگ به همراه سه توله…

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 0

  2. علی محمد می‌گوید:

    هر چند توله ها به تصویر کشیده نشده اند، ولی به عنوان یک هم استانی از تلاش های همه محیط بانان استان قدردانی می کنم.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  3. سعید می‌گوید:

    وای بر فقر فرهنگی…….

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  4. arzhang می‌گوید:

    من که واقعا خوشحالم

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  5. علی می‌گوید:

    احسنت

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  6. سمیرا می‌گوید:

    خدا رو شکر

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>