مرگ پلنگ با شلیک ماموران محیط زیست شهرستان دماوند! / اسلحه جنگی به جای اسلحه بیهوشی در ماموریت مهار پلنگ در دست محیط بانان چه میکرده؟

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، رسول علی اشرفی پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در این خصوص گفت: به دلیل دست اندازی به زیستگاههای طبیعی و ایجاد ناامنی و سلب آرامش برای حیات وحش و همچنین تخریب شبکه غذایی گونه های جانوری گاها شاهد هجوم حیات وحش به اطراف روستاها در مناطق طبیعی هستیم به طوریکه دیروز یک قلاده پلنگ در روستای آئینه ورزان آبسرد دماوند وارد عرصه های باغی مجاور شد و یکی از باغداران را مجروح کرد.

علی اشرفی پور افزود: در پی این حادثه مردم موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گزارش کرده و مامورین یگان حفاظت محیط زیست دماوند به همراه رئیس اداره بلافصله به منطقه عزیمت و عملیات جستجو برای یافتن و دور کردن حیوان از منطقه را آغاز نمودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: در حین این عملیات پلنگ بطور غافلگیرانه رو در روی مامورین قرار گرفت و با حمله به رئیس اداره حفاطت محیط زیست شهرستان دماوند سبب زخمی شدن و جراحت شدید نامبرده از ناحیه سر و گردن، کتف و شکستن دندان و دست وی شد.

علی اشرفی پور افزود: شدت حمله پلنگ و نوع درگیری حیوان با رئیس اداره بصورتی بود که مامورین ناگزیر به شلیک به سمت پلنگ گردیده که در این جریان پلنگ از پای درآمد.

سوال اساسی اینجاست که اسلحه جنگی به جای اسلحه بیهوشی در جریان ماموریت مهار پلنگ در دست محیط بانان چه میکرده؟ دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران در اولین فرصت به بررسی دقیق و موشکافی علت این موضوع خواهد پرداخت.

تصاویر از ایسنا

+3
-5
  

12 دیدگاه

  1. امیر می‌گوید:

    احتمالا تصمیم گرفته شده تا اخر امسال کلا نسل پلنگو ور بندازن و زیستگاه مناسبی برای ببر درست کنن.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  2. خبرنگار می‌گوید:

    ممنون از اطلاع رسانی اما تصویر فوق مربوط به حمله پلنک در هندوستان است نه دماوند. لطفا از تصاویر مرتبط استفاده کنید. اگر تصویر وجود ندارد بهتر است خبر را بدون تصویر قرار دهید. بازدید کنندگان سایت شما به محتوای شما اطمینان می‌کنند و حتی ممکن است جای دیگری با همین تصویر غلط خبر را منتشر کنند و این به اعتبار شما بین جامعه خبری صدمه می‌زند. همانطوری که همه فارس‌نیوز را به همین دلیل حرفه‌ای نمی‌بینند. اینکه صرفا برای زیبایی خبر عکسی به آن اضافه کنید توهین به شعور مخاطب است و هم حرفه‌ای نیست و هم پهنای باند مخاطب و فضای سرور شما را پر می کند.

    داغ Thumb up 2 Thumb down 7

    • دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

      ضمن تشکر از حسن توجه شما،
      با توجه به فوری بودن خبر عبارت “عکس تزئینی است” در عکس اولیه به منظور گمراه نشدن مخاطب قید شده بود. بعد از دریافت تصاویر اصلی، هم اکنون دقیقا از تصاویر مربوط به همین حادثه استفاده شده است.

      پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  3. شفایی می‌گوید:

    انگار عبدالمالک ریگی رو کشتن. بابا یه پلنگ آواره بینوا رو کشتین. توی سایت سازمان محیط زیست در توضیح این خبر نوشته که حضور مامورین نوعی ایثار بود! و توجیه کرده که بدلیل فشار خون بالای پلنگ دربدر از تفنگ بیهوشی استفاده نشده! حالا شما استفاده میکردین شاید ۵۰% زنده می موند. آخه این چه توجیحیه! آمار مرگ پلنگ با گلوله که بصورت رسمی منتشر شده فقط از در مهرما تا امروز ۴ پلنگ بوده! دیگه چیزی نمونده که ازش محافظت کنند. ایقد روم اثر کرده که دوس دارم همینجور هی گلایه کنم ولی افسوس ….

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

  4. محمد می‌گوید:

    به نظر من اگه یه شکارچی این کارا کرده بود اگه رو قرانم دست میزاشت میگفت پلنگ بهم حمله کرده به خدا اگه حرفشو باور میکردن اول یه کتک موفصل از محیط بانانه محترم بدم دادگاه با کلی جریمه

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

    • کارشناس می‌گوید:

      من خودم دامپزشکم و کارشناس حفاظت محیط زیست همه این مطالب فقط توجیه عملکرد غلط و غیر علمی هستش ، اکثر ادارات کل محیط زیست اسلحه بیهوشی ندارند چه برسه به شهرستانها حتی اگه اسلحه هم باشه داروی مناسب در کشور پیدا نمیشه

      پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

      • پلنگ مازندران می‌گوید:

        خوب به محیط بان ها هم حق بدید چون اسلحه بی هوشی نبوده که بخوان بی هوش کنند اگر هم بود فایده ای نداشت چون پلگ با یکی از محیط بان ها در گیر شده بود

        موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 2

    • محیط بان هفتادقله می‌گوید:

      من کاملا با نظر شما موافقم ، اگر شکارچی متخلف این کار رو میکرد ؛ ۴۸ ساعت تمام از محیط بانها کتک درست و حسابی میخورد .

      داغ Thumb up 5 Thumb down 5

  5. کلاغ سیاهه می‌گوید:

    چرا فکر می کنید مردم ابله هستند. تا کی می خواید دروغ بگید. راستش رو بگید.” هدف از ماموریت فقط انقراض نسل این حیوان در ایران به دست مسئولین عدالت محور است. ” اخه مرد حسابی بدون تفنگ بی هوشی رفتی محل حادثه که یه باغ محصور شده بوده و حیوان راه فرار نداشته. بعدش مثل دیوونه ها زدی یه اسیر رو کشتی.؟ حالا راستش رو بگید شهروند دماوندی کجاست؟ چرا نمی ذارید اون حرف بزنه؟ حتما تهدید به مرگش کردید؟ بزدلای ترسوی دروغگو.
    شما به ادم رحم نمی کنید حالا توقع دارید به حیوون رحم کنید. ای کاش پلنگه می خوردت اما اینقدر ضایع نمی شدید.
    قابل توجه قاتلان محیط زیست در کشور

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

  6. کمال می‌گوید:

    ولی بهتر است اقایان مسئولین محیط زیست موضوع را
    کاملا شفاف توضیح دهند و اگه زحمتی نیست به سوالات زیر پاسخ دهند
    محل دقیق حضور حیوان و ساعت ورود جیوان به باغات
    چه کسی به ورود حیوان را گزارش کرده و ایا حیوان قبل از ورود مامورین به کسی اسیب رسانیده ؟
    مامورین چه زمانی به محل رسیدند ؟
    چرا سلاح بیهوشی با خود حمل نکردند ؟
    مامورین به چه دلیل سعی درنزدیک شدن به پلنگ انهم زخمی داشتند ؟
    زمان حضور مامورین حیوان در چه موقعیتی بوده ؟
    چرا مامورین با روشهای حرفه ای سعی در دور کردن حیوان نکردند ؟
    قبل از ورود مامورین چه کسی حیوان را زخمی کرده و چطور ؟
    چرا به جز اثر جراحت گلوله اثری از زخم دیگری وجود ندارد ؟
    مامورین با چه سلاحی به پلنگ شلیک کردند و چطور؟
    چه کسانی شاهد درگیری پلنگ با مامورین بودند ؟
    چه کسانی در این درگیری زخمی شدند ؟
    محیطبان همراه اقای میرزا کریمی چه نسبت خانوادگی با وی دارد ؟
    ایا شایعه حضور یک شکارچی در محل صحت دارد ؟
    ایا اگر شما هم جای ما بودید این اخبار را باور میکردید ؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

  7. milad می‌گوید:

    خاک بر سرتون این ازون جنگل داریتون اینم از پلنگ کمیاب ایران

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

  8. محیط بان هفتادقله می‌گوید:

    سلام من محیط بان منطقه حفاظت شده هفتاد قله هستم این حرفا دروغه مگه میشه وقتی پلنگ به مامور حمله کرده و روی سر مامور قرار داره ، بعدش مامور دیگه ای با دقت تمام بتونه با تفنگ پلنگ رو بزنه ؟؟؟؟؟
    از کجا معلوم توی اون درگیری مامور تیر نمیخورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    تازه ماموری که پلنگ رو زده چقدر دقیق تیراندازی کرده !!!!!!!!!!! که دقیقا تیر به تنگِ بغل پلنگ خورده !!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>