«امید»، آخرین درنای سیبری در فریدونکنار فرود آمد

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به نقل از سبز پرس، آخرین بازمانده از جمعیت غربی درنای سیبری، بامداد دیروز در دامگاه های «ازباران» استان مازندران فرود آمد. این پنجمین سال متوالی است که این پرنده به تنهایی مهاجرت خود به ایران را انجام می دهد و اهالی فریدونکنار و ازباران نام این پرنده را «امید» گذاشته اند.

«الن ووسالو» مدیرعامل انجمن حفاظت درنای سیبری با تایید این خبر به سبزپرس گفت: «امید» ساعت ۲:۳۰ بامداد دیروز در دامگاه ازباران به زمین نشست. تعدادی از دامگاه داران منطقه ازباران امید را درحالی که بر فراز دامگاه های این منطقه درحال چرخ زدن بوده، دیده اند و در نهایت درنا در این منطقه فرود آمده است.

او تاکید کرد: این پنجمین سالی است که امید به تنهایی مهاجرت زمستانه خود را انجام می دهد.  ووسالو ادامه داد: امید مطابق هر سال در دامگاه ازباران فرود آمده و به گفته آقای صادقی، رئیس اداره محیط زیست بابلسر در ساعت ۷:۳۰ صبح دوشنبه، به فریدونکنار رفته است.

امید که یک درنای سیبری نر است، آخرین بازمانده از جمعیت غربی درنای سیبری است که هر سال به تنهایی مهاجرت زمستانه خود را انجام می دهد. اهالی منطقه فریدونکنار و ازباران، اهمیت زیادی برای حضور این پرنده در منطقه قائل هستند.

 

+3
-105
  

5 دیدگاه

  1. شیدا می‌گوید:

    درود و سپاس
    آیا امکان این وجود نداره که جفتی برای این پرنده زیبا پیدا کرد ؟ واقعا ناراحت کننده ست که سالها به تنهایی زندگیش رو سپری کنه..

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  2. شفایی می‌گوید:

    نفس باد صبا…..

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  3. حسام می‌گوید:

    منم با شیدا موافقم اخه وقتی زیبایی رو توی این پرنده کمیاب میبینین به داشتن ادامه نسل این درنا غبطه میخوریم

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  4. سعید می‌گوید:

    منم با نظر شیدا صددرصد موافقم. ای کاش مسئولین امر فکری به حال ماندگاری نسل این پرنده بکنن

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  5. sepide می‌گوید:

    مردم فریدونکنار اهمیت زیادی برای حضور درنا قائلند چون به بهانه ی وجود درنا در دامگاههای خودشون گرم قتل عام پرنده های مهاجر هستند!!!
    واقعاً میشه باور کرد که این مردمی که هزاران پرنده رو در تورهای خودشون اسیر میکنند و از شب تا صبح به قول خودشون مشغول هلال کردن پرنده های اسیر هستند، برای وجود یک پرنده اهمیت قائلند؟
    واقعاً میشه اینو پذیرفت که کسانی که هکتارها تور بر فراز استراحتگاه بین راه پرندگان مهاجر قراردادند ، ارزش درنا رو میدونند؟
    یادمون نره که جفت این پرنده در همین کشور کشته شد!!
    یادمون نره که امید آخرین بازمانده از یک گروه درنای سیبری که به ایران مهاجرت میکردنده!
    با این روندی که در دامگاه های فریدونکنار داره پیش میره به زودی امیدهای بیشتری از گونه های دیگه خواهیم داشت!!!!!!
    گرچه همین الان هم شرایط خیلی از گونه های پرنده ها، بهتر از امید نیست!
    واقعاً با این همه درد چه باید کرد!!!!

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>