لاشه نهنگ ۱۴ متری در سواحل جزیره قشم

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به گزارش از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان: در پی تماس تلفنی صیادان شهر سوزا مبنی بر مشاهده لاشه نهنگ تلف شده در سواحل جزیره قشم، مامورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قشم، گشت دریایی در منطقه را آغاز و سرانجام در حوالی ۲ مایلی روستای مسن لاشه نهنگ تلف شده یافته شد.

بدلیل گذشت بیش از ۱۰ روز از زمان مرگ جانور و فساد شدید بافت ها، همچنین از بین رفتن سر و دم امکان شناسایی گونه و انجام عملیات زیست سنجی مقدور نبوده است.

طول نهنگ بدون احتساب سر و دم حدود ۱۴ متر و وزن آن حدود ۶ تن برآورد شده است. جنسیت نهنگ نر بوده و با توجه به طول زیاد و جثه بزرگ احتمالا یکی از گونه های نهنگ براید، آبی و سای می باشد. از جمله دلایل مرگ این نهنگ می تواند احتمال برخورد با پروانه کشتی، اسیر شدن در تورهای صیادی و همچنین ایجاد اختلال در ناوبری آنها را نام برد. کلیه گونه های پستانداران دریایی آب های خلیج فارس گونه های در معرض خطر انقراض و حمایت شده می باشند.

 

+7
-18
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>