واکنش عضو فراکسیون محیط زیست مجلس به انتشار خبر کشتار دو راس شوکا در مازندران / آمادگی مجلس در خصوص بازنگری در قوانین صید و شکار

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به نقل از خبرگزاری خانه ملت، موید حسینی‌ صدر عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، با انتقاد از کشتار دو راس گوزن کمیاب و آبستن به وسیله ۴ نفر شکارچی متخلف، گفت: به طور حتم باید با بازنگری قانون، مجازات شکار گونه‌های کمیاب جانوری تشدید و از پرداخت ریالی به زندان تغییر یابد.

موید حسینی‌ صدر در گفت ‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص کشتار دو راس گوزن کمیاب و آبستن شوکا در شمال کشور افزود: متاسفانه خبرهایی که در این گونه موارد به گوش می‌رسد بسیار تلخ و نگران‌کننده است و انعکاس خوبی در جامعه نخواهد داشت.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه آحاد جامعه است تا در حفاظت از محیط زیست و گونه‌های نادر جانوری فعال باشند ادامه داد: مسئولان نیز باید با جدیت بیشتری با این گونه حوادث برخورد کنند چرا که این گونه اقدامات با فرهنگ مردم کشور ما مغایرت دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه در همه جای دنیا احترام به حیات وحش و صیانت از گونه‌های کمیاب، اصلی پذیرفته شده است تصریح کرد: در اصل شکار باید برنامه‌ ریزی‌ های دقیق‌تری صورت گیرد و دولت باید در مورد سبک شکار، کنترل و نظارت بیشتری صورت دهد.

وی با انتقاد شدید از کشتار دو راس گوزن کمیاب و آبستن به وسیله ۴ نفر از شکارچیان، خواستار اشد مجازات برای متخلفان شد و افزود: باید با بازنگری قانون، تشدید مجازات برای شکار گونه‌های کمیاب صورت گیرد و ضروری است تا مجازات‌ های شکارچیان متخلف از پرداخت ریالی به ورود به زندان تغییر یابد.

حسینی‌صدر با موثر خواندن نقش رسانه‌ ها و صدا و سیما در کاهش تخلف شکارچیان در کشتار حیوانات نادر و کمیاب ادامه داد: به طور حتم باید به کسانی که پروانه شکار می‌دهند، اطلاعات لازم در زمینه عواقب شکار غیرمجاز هم داده شده و اعلام کنند که ممنوعیت شکار مجاز مربوط به چه گونه‌هایی است.

عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی در مورد برنامه این فراکسیون در مورد نحوه برخورد با چنین حوادثی گفت: فراکسیون محیط زیست جلسات متعددی را با مسئولان مربوطه برگزار و آمادگی خود را در خصوص بازنگری در اصلاح قوانین اعلام کرده است بنابراین در حال حاضر ما منتظر هستیم تا متولیان این امر مشکلات خود را به فراکسیون ارجاع دهند.

+3
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>