انتقاد عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس از بی توجهی مسئولان نسبت به کشتار دو راس گوزن کمیاب شوکا / با وجود آمادگی مجلس برای رفع نواقص قانونی، متاسفانه سازمان محیط زیست تاکنون هیچ گونه درخواست کمکی از مجلس جهت تشدید مجازات شکارچیان متخلف نداشته است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه‌های مربوطه با شکارچیان متخلف عامل کشتار دو گوزن شوکا، گفت: با وجود آمادگی مجلس برای رفع نواقص قانونی، اما متاسفانه سازمان محیط زیست تاکنون هیچ گونه درخواست کمکی از مجلس جهت تشدید مجازات شکارچیان متخلف نداشته است.

سیدمحمدسادات ابراهیمی در گفت ‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از بی توجهی مسئولان نسبت به کشتار دو راس گوزن کمیاب و آبستن شوکا در شمال کشور به دست ۴ نفر شکارچی متخلف، افزود: جای تاسف است که این گونه اتفاقات برای چندمین بار در کشور می‌افتد اما مسئولان فقط به یک اظهار تاسف بسنده می‌کنند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید اقدامات قاطعی در زمینه برخورد با شکارچیان متخلف صورت گیرد، ادامه داد: به طور قطع باید مجازات‌ شکار غیرمجاز افزایش یابد زیرا تنها تشدید مجازات‌ها است که می‌تواند جنبه بازدارندگی داشته باشد، در غیر این صورت مجازات‌‌های سبک قدرت ریسک کشتار حیوانات نادر را در شکارچیان بالا می‌برد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری اعلام آمادگی مجلس به ویژه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس در خصوص اصلاح خلاء‌های قانونی برای برخورد با شکارچیان متخلف، تصریح کرد: با وجود آمادگی مجلس برای رفع نواقص قانونی، اما متاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون هیچ گونه درخواست کمکی از مجلس جهت تشدید مجازات‌ها نداشته است.

سادات‌ابراهیمی، تجدیدنظر در صدور مجوز شکار برای شکارچیان را از دیگر راهکارهای بازدارنده برای جلوکیری از کشتار جانواران نادر و کمیاب خواند و افزود: باید در چارچوب قوانین و مقررات شرایط برای شکار شکارچیان فراهم شود تا آسیبی به گونه‌های کمیاب جانوری وارد نشود.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی بخش دیگری از کار است که باید به عنوان موضوعی مهم در سطح جامعه مطرح شود تا نگاه ویژه‌ای در مراقبت از گونه‌های نادر جانوری و محکوم کردن کشتار آنان در جامعه وجود داشته باشد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، گفت: موضوع حفظ گونه‌های خاص زیست‌محیطی باید در رسانه‌های عمومی مطرح شود تا جایگاه این حیوانات وحشی در طبیعت محفوظ ماند.

0
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>