باند خانوادگی زنده گیری و قاچاق هوبره در دام یگان حفاظت محیط زیست خواف + تصاویر اختصاصی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: باند حرفه ای زنده گیری و قاچاق هوبره با تلاش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خواف دستگیر شدند.

عباس طاهریان مسئول حفاظت محیط زیست خواف در تشریح این خبر گفت: این صیادان در منطقه ای موسوم به قیچ زار بنیاباد اقدام به تله گذاری به منظور زنده گیری گونه در حال انقراض هوبره نموده بودند که پس از مکان یابی تله های یاد شده، توسط مأمورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر شد.

طاهریان ضمن اشاره به اینکه در یکی از این تله ها یک قطعه هوبره به دام افتاده بود، تصریح کرد متخلفین پس از تشکیل پرونده تخلف، تحویل مقامات قضایی گردیدند.

تصاویر فوق: متخلفین پس از دستگیری

وی افزود خانواده این متخلف از اهالی روستای بنیاباد پایین خواف بوده و دارای سوابق متعددی در خصوص زنده گیری و قاچاق هوبره هستند.

هوبره از پرندگان نادر و حفاظت شده است که به دلیل علاقه بسیار زیاد شیوخ عرب، جهت قاچاق به کشورهای حوزه خلیج فارس توسط افراد سودجو شکار میشود.

تصویر: یکی از تله های هوبره گیری کشف شده از متخلفین

 

 

+38
-1
  

1 دیدگاه

  1. جان محمد می‌گوید:

    واقعا از زحمات یگان حفاظت محیط زیست خواف نهایت سپاس وتشکر را داریم .

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>