پس از حملات متعدد و زخمی شدن ۳۰ نفر، لاشه گرگ تحویل اداره محیط زیست مشگین شهر شد / نقش پررنگ محیط زیست در جلوگیری از تقابل انسان و حیوان و حفاظت از گونه های جانوری! / اختصاصی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: در تاریخ ۱۳۹۱/۱۲/۲۲ خبری در مورد حمله گرگ به روستای حاجی لو از توابع مشگین شهر اردبیل بر روی خروجی خبرگزاری های معتبر کشور قرار گرفت.

خبرگزاری فارس در این مورد نوشت: “حمله گرگ گرسنه به روستائیان/ گرگ درنده تحویل ماموران محیط زیست داده شد.”

در متن گزارش فارس آمده است: “به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این گرگ گرسنه که عصر امروز در یکی از منازل مخروبه روستاییان پرسه می‌زد در دام روستاییان گرفتار آمد و تحویل مأموران محیط زیست شد. گرگ گرسنه‌ای که در یک ماه اخیر سبب رعب و وحشت اهالی روستای حاجی‌لوی مشگین‌شهر شده بود در حین ورود به یک منزل مسکونی مخروبه توسط اهالی به دام افتاد. به گفته برخی از روستاییان گرگ گرسنه با حمله شبانه به دام‌ها و حتی درگیر شدن با روستاییان با وارد آمدن خسارت به دام‌ها سبب زخمی شدن هموطنانمان می‌شدند که با هوشیاری و آگاهی مردم روستای حاجی‌لو به دام افتاده و تحویل مأموران حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر شد.”

واقعیت این است که خبر به گونه ای دیگر در اختیار رسانه ها قرار داده شده است و گرگ با ضربات بیل و کلنگ روستائیان کشته شده و لاشه گرگ تحویل ماموران محیط زیست شده است.

خونریزی از بینی و دهان گرگ در اثر اصابت جسم سخت در تصویر فوق کاملا مشخص است

پس از پیگیری های متعدد دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران و عدم پاسخگویی اداره محیط زیست مشگین شهر در این مورد، نهایتا معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل با تایید کشته شدن گرگ توسط اهالی روستای حاجی لو گفت: “تعداد افراد زخمی شده توسط گرگ دو نفر است و زخمی شدن ۳۰ نفر در جریان این حادثه واقعیت ندارد.”

البته زخمی شدن ۳۰ نفر مربوط به حمله اخیر گرگ نیست ولی در طول چند سال گذشته و حملات متعدد گرگ به این روستا حدود ۳۰ نفر زخمی شده اند.

براستی وظیفه اداره محیط زیست مشگین شهر خصوصا اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل با توجه به سابقه طولانی حمله گرگ به این روستا در مورد پیشگیری از این اتفاق چیست؟ دست روی دست گذاشتن تا وقوع حادثه، زخمی شدن انسان ها، کشته شدن گرگ و پس از آن طرح شکایت از فرد خاطی، تنها وظیفه اداره محیط زیست همین است؟

چرا پس از حملات متعدد گرگ و وارد آمدن خسارات مالی، آسیب های جسمی و ایجاد وحشت در اهالی این روستا چرا تاکنون اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل نسبت به زنده گیری و جابجایی گرگ هیچ اقدامی صورت نداده اند تا علاوه بر جلوگیری از به خطر افتادن جان و مال مردم یک گونه با ارزش کشته و از طبیعت حذف نشود؟

+76
-23
  

5 دیدگاه

  1. محیط بان می‌گوید:

    واقعا متاسفم

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 1

  2. شفایی می‌گوید:

    یعنی اصلا چرا اصلا این سئوالو مطرح کردین!!!!
    مگه نمیدونین اکثر مسئولین فقط میرن سر کار که حقوقشونو پس بگیرن و فقط یه تعداد آدم دلسوز وجود داره.
    وقتی توی پایتخت پلنگو با شلیک گلوله میکشن اونوقت از اونور ایران”اردبیل” چه انتظاری دارین!!!

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 3

  3. دوستدار حیات وحش می‌گوید:

    کاش حیوانات ایران یک حامی خوب پیدا کنن!!!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  4. sorosh می‌گوید:

    حتی می گم دوستداران طبیعت دور هم جمع بشوند و در وسع خودشون پول روز هم بزارند و عده ای هم لطف کنند زمین اهدا کنند برای این اقدام و اعضا هم ماهیانه پول بگزارند برای رسیدگی به این حیوانات باور بفرمائید ماها موفق تر عمل می کنیم.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

    • عباس مقدم می‌گوید:

      همه پروژه های بزرگ از یک ایده اولیه شروع شده … قطه قطره جمع گردد وانگهی دریا شود
      من بنوبه خودم حاضرم همه گونه کمک کنم

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>