تصویر برداری از یک قلاده پلنگ در منطقه الموت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: چند سالی هست که گمانه زنی در مورد وجود پلنگ در منطقه الموت شروع شده و افراد زیادی ادعا کرده اند که این حیوان زیبا را در منطقه الموت مشاهده کرده اند. بسیاری از مردم منطقه از پدران خود شنیده بودند که در زمان های نسبتا دور در کوه های کوچنان با پلنگ مواجه شده اند.

محیط بان امید عزت پور که سال گذشته موفق شده بود از یک قلاده پلنگ در این منطقه فیلمبرداری کند با اعلام خبر مشاهده پلنگ در منطقه الموت در سال جدید گفت: نوروز امسال از پلنگی جوان در حالی که از درختی در مزرعه سیابنان روستای اندج بالا رفته است توسط افراد محلی فیلمبرداری شده است.

وی در این باره گفت: با توجه به اینکه شرایط اقلیمی الموت و روستای اندج زیستگاه مناسبی برای پلنگ ایرانی فراهم آورده است، از همه بومیان منطقه بخصوص جوانانی که در مزارع روستای اندج فعالیت می کنند خواهشمندیم این زیستگاه امن را به تله ای برای این گربه سان زیبا تبدیل نکنند.

برای مشاهده فیلم تهیه شده از پلنگ منطقه الموت کلیک نمایید.

+110
-1
  

2 دیدگاه

  1. نیما می‌گوید:

    امیدوارم با آگاهی مزرعه داران سال ۹۲ سال بی خطری برای پلنگ ایرانی باشه

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  2. واقعا جوامع محلی بایستی در حفظ این گربه سان زیبا و شکوهمند دست به دست هم دهند
    ممنون از اطلاع رسانی شما

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>