عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: تصمیمات دولت در بخش معدن غیر کارشناسی و کیلویی است / عملکرد دولت در بخش معادن آینده فروشی است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه تصمیمات دولت در بخش معدن‌ غیر کارشناسی و کیلویی است، تصریح کرد: بیان کاملی که عملکرد دولت در حوزه معادن را به خوبی روشن می کند، تنها در کلمه “آینده فروشی” می توان دید و سازوکار تحقق اعتبار بخش معادن در بودجه ۹۲ بی برنامه و فاقد منطق است.

داریوش اسماعیلی گفت: در مباحث بودجه بیشترین بخشی که دولت در بحث صنعت و معدن بر آن تاکید کرده است، بحث استفاده از فرآورده های معادن است و خود رییس جمهور نیز بارها در این خصوص صحبت کرده و بر لزوم دقت و توجه بر این بخش برای جدایی درآمدهای بودجه و کشور از درآمدهای حاصل از فروش نفت تاکید داشته است.

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: سازوکاری که برای این مقوله در نظر گرفته و در بودجه چیده شده است چندان دلچسب نیست.

اسماعیلی تصریح کرد: متاسفانه در بودجه و برنامه ریزی ها به سمتی پیش می رویم که در استان ها به طور کامل استانداران تصمیم بگیرند و متاسفانه به طور روشن و شفاف می توان پیش بینی کرد که این تصمیمات غیر کارشناسی و کیلویی است.

وی افزود: اگر با این روند پیش برویم، بدون شک شاهد نابودی و چپاول معادن در سطح کشور خواهیم بود.

اسماعیلی در این خصوص تاکید کرد: میزان اعتبارات البته مشکل اصلی و اساسی در این زمینه نیست بلکه سازوکار تعریف شده برای تحقق این اعتبارات به هیچ وجه قابل قبول نیست که زمانی که بودجه سال ۹۲ به صحن بیاید، بدون شک پیشنهادهایی از جانب نمایندگان ملت مطرح می شود تا این مسائل مدیریت شود.

+3
0
  

1 دیدگاه

  1. ساسان + می‌گوید:

    متاسفانه نظرم کاملا سیاسیه ولی از اینجا که این وبسایت یک پایگاه غیرسیاسی است نگم بهتره!

    ولی جالبه این چند ماه آخر همه زبون دراوردن و شدن منتقد !
    انگار نه انگار اینها هم در مشکلاتی که بوجود اومده شریکند!!!
    البته استفاده از واژه “کیلویی” از یک عضو کمسیون تخصصی و رسمی این مملکت خیلی خیلی شگفت آوره….

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>