کشف و ضبط ۴۵ شاخه لاله واژگون در پایتخت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تهران از کشف و ضبط ۴۵ شاخه لاله واژگون از یک فرد متخلف در پایتخت خبر داد و گفت: با توجه به قوانین از بین بردن رستنی ها به خصوص رستنی هایی که از محدودیت رویشگاهی برخوردارند، دارای مجازات ویژه است.

اسماعیل میران‌زاده درگفتگو با فارس اظهار داشت: اواخر هفته گذشته فرد متخلفی که اقدام به فروش لاله‌های واژگون در تهران کرده بود توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تهران افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست پس از کشف و ضبط لاله‌های واژگون فرد متخلف را برای رسیدگی و تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل دادند.

وی بیان داشت: این فرد متخلف در سالروز معلم و روز مادر از فضای موجود سوء استفاده کرده و اقدام به فروش ۴۵ شاخه لاله واژگون کرده بود.

میران‌زاده با بیان اینکه این‌ گونه گیاهی عمدتا در ارتفاعات بیش از ۱۵۰۰ متر قابلیت رویش دارد، ادامه داد: لاله واژگون رویشگاه محدودی دارد و فقط در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان امکان رویش دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تهران بیان داشت: منطقه ای در نزدیکی شهرستان فارسان به مساحت ۳۸۰ هکتار در سال ۱۳۷۵ بر اساس مصوبه شماره ۵۰ به عنوان اثر طبیعی ملی به تصویب شورای عالی محیط زیست رسید که این منطقه نیز رویشگاه لاله واژگون است.

میران زاده اضافه کرد:با توجه به اینکه این‌ گونه گیاهی دارای گل‌های زیبایی است هر ساله عده‌ای از افراد سودجو اقدام به چیدن این گیاه کرده و به قصد فروش به شهرها منتقل می کنند.

 

+5
0
  

2 دیدگاه

  1. امیر می‌گوید:

    البته ما در ارتفاعات دماوند هم لاله واژگون داریم

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>