سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس: خاک جز تمامیت ارضی کشور محسوب می‌شود، نباید اجازه داد به راحتی به کشورهای عربی صادر گردد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس در گفتگو با فارس گفت: خاک جز تمامیت ارضی کشور محسوب می‌شود از این حیث نیز نباید اجازه فروش و خروج خاک کشور به راحتی داده شود.

مؤید حسینی‌ صدر ادامه داد: صدها سال طول می‌کشد خاکی که مناسب کشاورزی باشد تشکیل شود. به نظر می‌آید که باید با این قضیه آگاهانه برخورد شود و تمام جوانب امر به درستی تحلیل شود.

وی اضافه کرد: از بابت صادرات خاک به سایر کشورها درآمد آن چنانی نصیب کشور نمی‌شود ضمن آنکه این امر با اشتغال‌زایی نیز همراه نیست بر همین اساس ضرورت دارد در خصوص صادرات خاک به کشورهای عربی تجدیدنظر شود و نباید اجازه داده شود به راحتی خاک کشور صادر گردد.

این نماینده منتخب مردم در دوره نهم مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در پی ادامه‌دار بودن این روند زمین‌های کشاورزی بدون شک آسیب می‌بیند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این امر منع قانونی دارد یا خیر اظهار داشت: ضرورت دارد که در این باره مصوبات قانونی لازم اخذ شود.

حسینی صدر افزود: فروش خاک شیرین و حاصلخیز مغایر سیاست‌های کلان کشور است و باید توجه داشت که خاک آن چنان درآمدی ندارد که ارزش صادر کردن داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید تمام جوانب امر بررسی شود، افزود: چنانچه مجوزهای لازم به منظور فروش خاک انجام نشود این امر شکل غیرقانونی به خود می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که گزارش‌های تکمیلی در این باره به مجلس شورای اسلامی ارائه شود البته مجلس به این مسئله ورود پیدا خواهد کرد.

0
-1
  

3 دیدگاه

  1. مجتبی می‌گوید:

    خدا کنه فقط حرف زدن نباشه عمل کنن

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  2. نگار می‌گوید:

    چی ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
    من که خداییش تاحالا نمیدونستم خاک صادر میشه .
    فکرشو بکنین ایران تو فرسایش خاک رتبه اولو داره ،حالا خاکایی که کیفیتشون خوبه رو صادر کنن ، چی واسه خودمون میمونه ؟
    آها فهمیدم پول صادراتش . خوبه نه ؟ می ارزه .

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

    • anahid می‌گوید:

      نه عزیزم ، یه ایرانی با غیرت یک مشت خاک وطنشو به هیچ قیمتی نمی فروشه…. اینا که این کارها رو می کنند ایرانی نیستند ..! یک مشت وطن فروش مزدور ند…

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>