انسان عامل اصلی گرمای زمین شناخته شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نتایج اکثر تحقیقات علمی در زمینه گرمای زمین با یک توافق ۹۷ درصدی، انسان را به عنوان عامل اصلی تغییرات جوی و تشدید گرمای زمین معرفی کرد.

تیمی از محققان داوطلب در علوم شهروندی با چاپ مقاله‌ای در نشریه Environmental Research letters، ضمن بررسی روی بیش از دوازده هزار مقاله علمی با موضوع علوم اقلیمی و جوی به این نتیجه رسیدند که این مقالات با اتفاق رای ۹۷ درصدی، فعالیت‌های بشری را عامل اصلی گرمای زمین و تغییرات جوی شناخته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، اگر انسان را همانگونه که در این مقالات علمی نتیجه‌گیری شده، به عنوان عامل اصلی تغییرات جوی و گرمای زمین معرفی کنیم در نتیجه هیچ شکی نیست که توقف گرمای زمین به زودی امکان‌پذیر نخواهد بود.

این مطالعه بر اهمیت تصمیم‌گیری‌های جدی در زمینه جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای و آگاهی عموم مردم در خصوص این اتفاق‌نظر و نقش پررنگ انسان در تشدید گرمای زمین تاکید دارد.

+1
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>