عملیات راهسازی دو جوجه کرکس را آواره کرد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: بر اساس گزارش واصله از رئیس شرکت ساروج کار مبنی بر مشاهده دو جوجه پرنده در حاشیه جاده سایت معروف به منطقه ازگی، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست کرج بلافاصله به محل اعزام و نسبت به انتقال دو جوجه کرکس به اداره محیط زیست اقدام نمودند.

مهندس حکیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج اظهار داشت: بررسی های انجام شده نشان داد با توجه به لانه گذاری کرکس در داخل صخره های مشرف به جاده، در اثر عملیات راهسازی و تعریض جاده مذکور، جوجه ها از آشیانه خارج و با توجه به عدم توانایی پرواز به حاشیه جاده سقوط نموده اند.

کرکس یا لاشخور پرندگانی هستند که عمدتا از لاشه حیوانات تغذیه کرده و به ندرت به شکار می پردازند. ویژگی دیگر آن‌ها این است که بر خلاف بیشتر پرندگان دیگر کرکس‌ها آشیانه نمی سازند. کرکس‌ها به تیزپروازی، دوربینی و عمر طولانی معروفند.

هنگام پرواز طول بال‌های کرکس به بیش از سه متر میرسد. پنجه‌های کرکس برخلاف منقار پرقدرتش نسبتا ضعیف است بطوری که به‌وسیله پنجه‌هایش قادر نیست جز طعمه های بسیار کوچک را نگهداری کند و به همین جهت است که بیشتر از لاشه حیوانات دیگر تغذیه می کنند.

+5
0
  

2 دیدگاه

  1. Miad می‌گوید:

    Doostane Mohit ban,lotfan yek tozihe koochik bedin ke bedoonim chejoori mishe in jooje ha taghzi ye va negahdari beshan?badaz bozorg shodaneshoon be damane tabiat bar migardan?ya omre toolanishoon ro too ghafas mgzaroonan?

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  2. ALI می‌گوید:

    ایول دمشون گرم

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>