جنگل‌های تنگ کپ و دوراک طعمه حریق شد / پنج نفر از نیروهای منابع طبیعی دچار سوختگی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جنگل‌های زیبای تنگ کپ و دوراک در ممبی از توابع شهرستان بهمئی طعمه حریق شد.

محمدرضا جهان آرا در گفت و گو با ایسنا، افزود: تیم‌هایی برای مهار آتش از نیروهای منابع طبیعی شهرستان های استان‌، سپاه‌، نیروی انتظامی، فرمانداری و هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

وی بیان کرد: آتش سوزی از دیشب شروع شد و نهایتا عصر امروز مهار شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: علت این آتش سوزی هنوز روشن نیست و با مشخص شدن آن اعلام خواهد شد.

محمدرضا جهان آرا افزود: آتش سوزی با همکاری و کمک نیروهای منابع طبیعی شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، بهمئی، چرام، لنده، باشت و دنا، فرمانداری شهرستان، نیروی انتظامی، هلال احمر، بسیج و سپاه مهار شد اما با وجود کنده‌های آتش احتمال شعله‌ور شدن آنها وجود دارد.

وی با تشکر از زحمات همه کسانی که برای مهار آتش سوزی همکاری و کمک کردند، ادامه داد: پنج نفر از نیروهای منابع طبیعی که در حال خاموش کردن آتش بودند از ناحیه دست و پا دچار سوختگی شدند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این مطلب که هرساله در این زمان از سال و با گرم شدن هوا شاهد آتش‌سوزی‌های منابع طبیعی استان هستیم، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون هکتار جنگل دارد که برای اقدام به موقع در زمان آتش‌سوزی باید یک پایگاه هلی برد با یک فروند بالگرد در این استان، ایجاد شود.

جهان آراء تصریح کرد: با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن استان کهگیلویه و بویراحمد در مواقع آتش سوزی برای انتقال نیرو به صحنه آتش‌سوزی با مشکل مواجهیم و باید سه تا پنج کیلومتر پیاده‌روی کرد که این مسأله خسارات وارده را افزایش می‌دهد به همین دلیل باید یک فروند بالگرد به این استان اختصاص یابد.

وی با اشاره به این مطلب که تا نیروها به محل برسند خسته خواهند شد و دیگر توانی برای مهار آتش نخواهند داشت، اضافه کرد: تازه وقتی به محل آتش سوزی می‌رسند آب برای خاموش کردن آتش ندارند که این امر مشکلات ما را بیشتر خواهد کرد.

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از این به بعد با توجه به گرم شدن هوا احتمال بروز چنین آتش‌سوزی‌هایی وجود دارد که باید برای امکانات و تجهیزات و یک فروند بالگرد فکر و چاره‌ای اساسی شود.

لازم به ذکر اسنت که استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد به عبارتی پایتخت طبیعت ایران با وجود داشتن یک درصد مساحت کشور و سطحی معادل یک میلیون هکتار جنگل، جنگل‌های بی‌نظیری در حوزه زاگرس را به خود اختصاص داده است که برابر با ۵۲٫۴ درصد خاک استان است.

+2
-1
  

1 دیدگاه

  1. 2222 می‌گوید:

    تا چند روز پیش مطالبتان زیاد بود اما حالا کمتر شده است.لطفا مثل قبل عمل کنید.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>