تالاب های ثبت شده ایران در کنوانسیون رامسر به ۳۰ تالاب افزایش می یابد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: معاون دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تالاب های ثبت شده ایران در کنوانسیون رامسر به ۳۰ تالاب افزایش می یابد.

مسعود باقر‌زاده کریمی با بیان اینکه هم اکنون ۳۵ تالاب در قالب ۲۴ عنوان در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است،‌ گفت: بر اساس برنامه‌ ریزی ها در صدد هستیم در سال جاری حدود ۶ تالاب در کنوانسیون رامسر به ثبت برسانیم.

وی ادامه داد:  این شش تالاب شامل دریاچه زریوار در استان کردستان، تالاب گندمان در چهارمحال بختیاری، تالاب های دیر و نخیلو در استان بوشهر، تالاب میقان در اراک و تالاب میل میقان در اردبیل است.

معاون دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: در صورت ثبت این ۶ تالاب، تعداد تالاب های ثبت شده ایران در کنوانسیون رامسر به تعداد ۳۰ عنوان افزایش پیدا خواهد کرد.

مسعود باقرزاده کریمی یاد آور شد: در حال حاضر ۲۴ تالاب ثبت شده ایران در کنوانسیون رامسر حدود یک میلیون و ۳۰ هزار هکتار وسعت دارد.

+2
-1
  

1 دیدگاه

  1. انور می‌گوید:

    سال گذشته به تالاب چغاخور در نزدیکی بلداجی رفتیم. وقتی نوشته تابلوی ” تالاب بین المللی چغاخور” را در کنار تالاب دیدم واقعا” خجالت کشیدم. وضع آنجا وحشتناک و تاسف آور بود. وقتی به گذشته بر میگردم و به دریاچه ارومیه و خاطرات شنا در سواحل آن فکر میکنم شاید چنین آینده ای را برای این تالاب نیز متصور بود مانند همان سرنوشتی که گاوخونی داشت. مثل یک کابوس میماند اینطور نیست؟

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>