مشاهده لاشه گونه نادر گربه پالاس در منطقه حفاظت شده ارس سیستان / اختصاصی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان حفاظت اداره محیط زیست کلات در جریان گشت و کنترل در ارتفاعات قره سو در حاشیه منطقه حفاظت شده ارس سیستان با لاشه یک قلاده گربه پالاس مواجه شدند.

اباذر حسین نژاد رئیس اداره محیط زیست کلات در این باره افزود: علت مرگ این گربه پالاس مشخص نیست اما با توجه به عدم وجود جراحت و آثار زخم احتمال مسمومیت وجود دارد. لاشه این گربه پالاس جهت انجام مطالعات و تحقیقات بیشتر به اداره محیط زیست کلات منتقل گردید.

حسین نژاد ضمن تشکر از حمایت جوامع محلی اطراف منطقه حفاظت شده ارس سیستان از حیات وحش و با توجه به اهمیت پستانداران گوشتخوار کوچک در ایجاد تعادل اکولوژیک، از کلیه دامداران و عشایران منطقه تقاضا نمود در صورت برخورد با این گونه موارد مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلات اطلاع دهند.

گربه پالاس از گربه سانان کوچک جثه و کمیاب در کشور است. دامنه پراکنش این گونه در ایران بسیار محدود بوده و نسل آن با خطر انقراض روبروست.

+5
-13
  

6 دیدگاه

  1. این فکر کنم یا چیز مسموم خورده

    یا یه بیماری انگلی

    یا یه بیماری واگیردار کشنده داشته

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 1

  2. Rezvanasgharzadeh@yahoo.com می‌گوید:

    چون خودم انشجوی محیط زیست هستم وقتی چیزیرو از دست میدیم تازه قدرشو میدونیم

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  3. احسان می‌گوید:

    به احتمال زیاد مسموم شده چون اگر بیماری بود جسدش زود تر از بین می رفت

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  4. زهره می‌گوید:

    گربه سانان مظلوم ترین و آسیب پذیرترین حیوانات این سرزمین اند.
    نمی دانم تاوان زیبایی شان را می دهند؟!
    حال پلنگ و یوزپلنگ را به خاطر پوستش یا حمله به دامهایشان از بین می برند ولی این گربه با این اندام نحیف و ظریف چه تهدیدی برای آدمهاست؟!
    کشتن گربه ها تاوان بسیار سنگینی دارد.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  5. مجید می‌گوید:

    خدا هر موجودی رو بی دلیل خلق نکرده ولی عده ای از خدا بی خبر فقط برای منافع شخصیشون مخلوقات خدا رو از بین می برند . این ما انسانها هستیم که وارد محدوده حیوانات شده ایم و به شهرسازی ، کشاورزی ، دامپروری و غیره پرداخته ایم پس وظیفه داریم که از حیوانات حفاظت کنیم نه اینکه اونها رو از بین ببریم .

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>