فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی آغاز می شود

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیکی تالاب انزلی اجرا می شود، گفت: این پروژه ۲۴ ماهه مبتنی بر اصول مدیریت اکولوژیک یکپارچه در تالاب انزلی است که با رایزنی های انجام شده با طرف ژاپنی، کلیات پروژه به تصویب رسیده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به پایان فاز اول پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی، گفت: ارزیابی ها نشان می دهد، روند اجرای این پروژه موفقیت آمیز بوده و همکاری دوجانبه با آژانس بین المللی جایکا ادامه می یابد.

مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی مشارکت جوامع محلی و سایر گروه های ذینفع که امور معیشتی خود را از این تالاب تامین می کنند و در همجواری آن فعالیت های مختلف کشاورزی، پرنده و آبزی پروری دارند، مخاطب قرار گرفته اند.

در برنامه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی مشارکت بومیان منطقه در ارتقا و ترویج طبیعت گردی و بهره مندی از زیبایی های محیط طبیعی این تالاب مدنظر قرار گرفته است.

در تدوین این طرح مدیریتی از تجارب تالاب های مشابه بین المللی که در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده اند، در قالب خواهر خواندگی و همکاری بین بخش خصوصی، عمومی و دولتی بهره گرفته شده است.

فاز اول پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی در سال ۱۳۸۹ آغاز و در مردادماه سال گذشته به اتمام رسید و در نظر است فاز دوم آن نیز در نیمه دوم سال جاری عملیاتی گردد.

+3
0
  

1 دیدگاه

  1. امید می‌گوید:

    با این جاده هایی که به تالاب انزلی هم رحم نکردند و از وسطش عبور میکنن و هر روز دارن بیشتر میشن دیگه تا چند سال دیگه اسمی از این تالاب به گوش نخواهد رسید من خودم دیدم با ابن جاده سازیها تقریبا یک سوم تالاب عملا از بین رفته و بقیش هم تحت تاثیر اون قرار داره این جاده ها مسیر فاضلاب ها رو هم به سمت تالاب منحرف کرده. بله کشور سازندگی نیاز داره و ما هم از این قبیل کارها حمایت میکنیم اما نه به هر قیمتی و نه به قیمت از بین رفتن تالابی مثل تالاب انزلی واقعا نمیشد ده کیلومتر پایین تر جاده رد میشد. از یکی از پیمانکاران پروژه جاده سازی پرسیدم چرا از وسط تالاب دارید جاده میسازید گفت اگه از پایین بریم باید زمین های مردم رو با قیمت بالایی خریداری کنیم اما تالاب رو با یه امضا و بدون هیچ هزینه ای گرفتیم

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>