پارک ملی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: پارک ملی بیشترین اهمیت و بالاترین درجه حفاظتی در میان مناطق چارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست را دارا می باشد.

پارک ملی مناطق طبیعی نسبتا وسیع و دارای ویژگی های خاص و اهمیت ملی به لحاظ زمین شناسی، بوم شناسی، جغرافیای زیستی و چشم اندازهای طبیعی هستند که با هدف حفظ وضعیت زیستی و طبیعی، بهبود جمعیت گونه های جانوری و وضعیت رویشگاه های گیاهی به عنوان پارک ملی انتخاب می شوند.

پارک های ملی محدوده های مناسبی برای فعالیت های آموزشی، پژوهشی و گردشگری در طبیعت به شمار می آیند. به منظور حفاظت مناسب از تنوع زیستی، ذخایر ژنتیکی، یکپارگچی اکولوژیک و چشم اندازها، فعالیت های انسانی مرتبط با بهره برداری های مصرفی و مسکونی و به طور کلی هر گونه فعالیت انسانی به غیر از اقدامات حفاظتی در این مناطق ممنوع می باشد.

+16
-1
  

2 دیدگاه

  1. محسن می‌گوید:

    باورم نمیشد انقدر دوستار محیط زیست داریم

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 1

  2. پریسا می‌گوید:

    به نظر من هرچقدر هم دوستار محیط زیست داشته باشیم باز هم فقط چند ده تا شکارچی دوست ندار محیط زیست پیدا میشه و گونه های در حال انقراض روز به روز به نابودی نزدیک تر میکنن. روزی باید خوش حال بود که در ایرانی با تمدن چند صد هزار ساله فردی به نام شکارچی وجود نداشته باشه…………….

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>