سه روز بالای درخت از ترس ببرها

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: پنج مرد اندونزیایی از روز جمعه پیش تاکنون از ترس ببرها در بالای درختی گیر افتاده اند و احتمالا باید چند روز دیگر در همان حال باقی بمانند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، شش مرد اندونزیایی وارد یک بخش دورافتاده پارک ملی مونت لوزر در شمال جزیره سوماترا شدند تا چوب عود جمع آوری کنند. این شش نفر برای تامین غذای خود در جنگل تله ای برای به دام انداختن گوزن یا آهو کار گذاشتند اما یک توله ببر در تله گرفتار و کشته شد.

ببرهای بالغ با مرگ توله ببر به مردان حمله کرده و یکی از آنها را که ۲۸ ساله بود، دردیدند.

پنج مرد دیگر از ترس جان خود از درختان بالا رفته و از روز جمعه تاکنون در بالای درخت بسر می برند. در حالیکه ببرها نیز در پایین درخت و پیرامون آن پرسه می زنند و در کمین آنها هستند.

روستاییان محلی این ماجرا را به اطلاع ماموران پلیس منطقه رسانده اند.

دیکی سوندانی رئیس پلیس محلی گفت: این نوع چوب عود نادر و بسیار گران قیمت است. به همین دلیل برخی افراد خطر را به جان خریده و برای جمع آوری آن به دورافتاده ترین بخش های پارک لوزر می روند، جایی که تعداد زیادی فیل و ببر سوماترایی زندگی می کنند.

سوندانی افزود: پس از اطلاع از این ماجرا ۳۰ نفر امدادگر از جمله ماموران پلیس و سربازان ارتش روز شنبه عازم محلی شده اند که روستاییان حضور پنج مرد را در آنجا گزارش داده اند اما به دلیل مسیر صعب العبور جنگلی حداقل سه روز طول می کشد تا نیروهای امدادی به آنجا برسند.

رئیس پلیس محلی تصریح کرد: اگر ببرها هنوز در آنجا باشند برای نجات مردان به دام افتاده باید ببرها را با گلوله های حاوی مواد بیهوشی هدف قرار داد.

در پارک ملی لوزر بین ۵۸۰۰ تا ۶۶۰۰ عدد از آخرین اورانگوتان های سوماترا و همچنین فیل های جنگلی و ببرهای سوماترایی که همگی نسلشان در معرض انقراض است، زندگی می کنند.

به دلیل جنگل زدایی گسترده به ویژه برای ایجاد مزارع روغن پالم این زیستگاه در خطر جدی نابودی قرار دارد.

ببر سوماترایی کوچکترین گونه ببر در جهان است و اکنون تنها ۴۰۰ تا ۵۰۰ قلاده از این گونه در طبیعت باقی مانده اند.

+10
-1
  

2 دیدگاه

  1. محمّد می‌گوید:

    حقشونه.کاش بقیشونم کشته میشدن تا انقد به حریم حیوونا تجاوز نکنن.

    داغ Thumb up 6 Thumb down 6

  2. زهره می‌گوید:

    در جهان هستی هیچ حیوانی ابهت و جاذبه این گربه سان شکوهمند را ندارد. تجسمی از جلال و جبروت الهی است این حیوان. رنگ نارنجی اش مسحورکننده است.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>