گزارش تامل برانگیز وزارت نیرو: کاهش ۴۸ درصدی حجم رواناب های کشور!

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد: حجم روان آب های کشور در پایان نهمین ماه سال آبی جاری (خردادماه ۹۲) در مقایسه با زمان مشابه در میانگین دراز مدت ۴۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، حجم روان آب های سطحی کشور در پایان خردادماه ۹۲ با حدود شش درصد کاهش در مقایسه با زمان مشابه پارسال، به ۴۰ میلیارد و ۲۷۸ میلیون مترمکعب رسیده است.

براساس این گزارش، حجم جریان های سطحی در پایان خردادماه سال جاری رتبه چهلم را در ۴۴ سال گذشته به خود اختصاص داده است.

حجم کل روان آب های سطحی در دوره مشابه سال آبی گذشته ۴۲ میلیارد و ۸۸۷ میلیون مترمکعب و در دوره مشابه بلندمدت ۷۸ میلیارد و ۳۳ میلیون مترمکعب بوده است.

همچنین حجم روان آب های کشور در خردادماه سال جاری در مقایسه با خردادماه سال گذشته در حوضه های دریای خزر، دریاچه ارومیه، مرکزی و هامون به ترتیب ۴۰، ۳۸، ۳۰ و پنج درصد کاهش و در حوضه های خلیج فارس و سرخس به ترتیب ۳۷ و ۲۱ درصد افزایش یافته است.

این گزارش حاکی از آن است که حجم جریان های سطحی کشور در مقایسه با متوسط درازمدت در همه حوضه های اصلی آبریز کشور کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، حجم روان آب های کشور در خردادماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه درازمدت در حوضه های دریای خزر، مرکزی، هامون، خلیج فارس، دریاچه ارومیه و سرخس به ترتیب ۵۱، ۴۷، ۵۵، ۴۶، ۸۰ و ۴۶ درصد کاهش نشان می دهد.

0
0
  

2 دیدگاه

  1. سامان می‌گوید:

    چند ماهه پیش برای خود شیرینی توی اخبار رادیو تلویزیون همش می گفتند امسال نسبت به پارسال چند درصد بارندگی بیشتر شده و اما به مردم عوام نمی گن که توی چند درصد مملکت بارندگی زیاد شده والا توی بقیه جاها کمتر هم شده بود حالا که به کم ابی خوردن داره یواش یواش حقیقت برملا میشه
    اخه چرا انقدر دروغ رو با راست مخلوط می کنین و به خورد خلق الله میدین
    کشور ما داره تبدیل به بیابان میشه هیچکس هم نباید منکر بشه با دروغ مساله حل نمیشه تا وقت داریم باید استراتژیمونو عوض کنیم
    امان از بی سوادی!

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  2. ایان می‌گوید:

    باید مثل کشورهای اروپائی اب اشامیدنی واب برای مصارف بهداشتی جدا شود

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>