خلع ید زمین خواران از ۲۳ هکتار از اراضی تصرف شده در منطقه حفاظت شده دز

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: در راستای حفظ اراضی ملی و با پیگیری حقوقی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول، ۲۳ هکتار از اراضی تصرف شده در منطقه حفاظت شده دز رفع تصرف گردید.

فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در این خصوص گفت: ۲۳ هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده دز در حاشیه رودخانه دز که از سال های پیش به تصرف عدوانی در آمده بود با تلاش فراوان و پیگیری های حقوقی، پس از توقف عملیات و جلوگیری از گسترش بیشتر تصرفات، با رأی دادگاه مبنی بر خلع ید، رفع تصرف گردید.

منطقه حفاظت شده دز زیستگاه جنگلی، در حاشیه رودخانه دز از زیستگاه های منحصر بفرد کشور و زیستگاه اصلی گونه گوزن زرد ایرانی بوده که با مساحت حدود ۱۷ هزار هکتار جزء مناطق تحت حفاظت و مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست میباشد و به استناد ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی و بند د ماده ۱۰ قانون شکار و صید از هر گونه تصرف عدوانی در اراضی منطقه مذکور جلوگیری بعمل می آید.

+2
0
  

6 دیدگاه

  1. سعید هاشمی می‌گوید:

    اقا ای ول دارین
    فقط یه مورد که هست مورد اتیش سوزی های عمدی باشید

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

  2. احمد می‌گوید:

    خوب کاری کردن بخیالشون همه مثل هم هستن که رشوه بگیرن یا صداشون در نیاد
    آدم وجدان دار و بافرهنگ هم هست که دستتون رو کنه
    درود به شما شرافت مردان

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  3. دستان علوی می‌گوید:

    با سلام و درود
    مدیریت محترم سایت دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران
    با تشکر فراوان از اینکه پاسخ نظر قبلی بنده را دادید .

    ابتدا در رابطه با این موضوع عرض کنم که فرموده بودید چرا نظر را به صورت خصوصی اعلام نکرده بودم و چرا در ذیل همان موضوعی که به آن مربوط می شود اظهار نکرده بودم .
    بنده یکبار در بخش نظرات صفحه ی مربوط به پارک ملی کلاه قاضی در همین رابطه نوشته ای برای سایت ارسال نمودم و متاسفانه پاسخی داده نشد . گفتم شاید فقط به نظرات خبرهای جدید توجه می کنید که در آخرین مطلب سایت آن نظر را عرض کردم که برعکس استدلال شما نه توهین کرده بودم و نه حرف غیرمنطقی زده بودم . دیگر اینکه خیلی از نظراتی هم که مربوط به تعریف و تمجید از سایت می شود ربطی به اخبار اعلام شده ندارد . پس دستور بفرمایید آنها را نیز خصوصی و از طریق ایمیل ارسال کنند .
    باید خدمتتان عرض کنم که همچنان سوال بنده راجع به اینکه چرا عکس های وبلاگ من که نام وبلاگ در ذیل آنها درج شده بود را بدون اجازه و با ثبت اسم وبسایت خود منتشر کردید ، پاسخ داده نشده است .
    بنده مطلب سبزپرس را به عنوان مشابهت متن ها مثال زدم نه به عنوان اینکه شما از آنجا خبر و عکس ها را برداشته اید . اولا در هیچ کجای متن انجمن یوزپلنگ ایرانی نیامده است که مطلب جاده بافق را از شما دریافت کرده اند . همان طور که دستور داده بودید با مدیرعامل انجمن یوز تماس گرفتم . ایشان به بنده فرمودند متن خبر متعلق به اداره ی محیط زیست بافق و عکس ها را نیز خودشان تهیه کرده اند و در اختیار سایت شما قرار داده اند . که متاسفانه شما بدون ذکر منبع و با الحاق نام وبسایت خود به عکس ها ، اقدام به انتشار آنها کردید . من مطمئن بودم که انجمن یوزپلنگ ایرانی مطلبی را بدون درج منبع منتشر نخواهد کرد و به حقوق دیگران احترام می گذارد .
    این بار اول نیست که وبسایت شما اقدام به انتشار خبر و عکس هایی می کند که از منابع دیگر گرفته است و بدون ذکر منبع ، با زیرپا گذاشتن قوانین ، آنها را به خود نسبت می دهد . همین الان دوستان می توانند به بخش درباره ی ما(بالای صفحه) مراجعه کنند و نظر سرکار خانم صفورا زواران حسینی را بخوانند . یا اعتراض شخص دیگری به نام محسن را تماشا بفرمایند . در ضمن بنده با یکی از عکاسانی که شما عکس های ایشان را به وفور در سایت خود استفاده کرده اید تماس گرفتم . ایشان هم از این امر ناراضی بودند اما خب به بنده فرمودند تنها می شود تذکر داد که شما این کار را کرده اید .
    نه بنده و نه شما بی گناه و بی اشتباه نیستیم و امکان دارد اشتباهاتی انجام دهیم . زمانی کارمان ناپسند خواهد بود که اشتباه خود را نپذیریم و بخواهیم با مخفی نگه داشتن آنها خود را تبرعه کنیم . اصلا ایراد کار ما از جایی است که می خواهیم همه چیز را درست بگوییم و هنگامی که نمی توانیم این کار را انجام دهیم به جای قبول اشتباهات و تصحیح آنها ، ادعا می کنیم اشتباهی انجام نداده ایم . اما اگر صادقانه چیزی را اشتباه انجام دهیم ، می توانیم با کمک دیگران آن را برطرف کنیم . خود بنده تا به حال مطالب زیادی را به اشتباه نوشته ام که با تذکر دوستان و در یک فضای کاملا دوستانه ، آنها اصلاح شده و بنده هم عذرخواهی کرده ام . به نوشته های بنده هم اعتراضات زیادی می شود که همه را قبول می کنم . حتی اگر اعتراض خود را به صورت خصوصی اظهار کرده باشند بنده آنها را عمومی کرده و این فرصت را به دیگران هم می دهم که نظرات خود را اعلام کنند .
    اما بنده اگر تمام صحبت های قبلی شما را بپذیرم آنجایی که فرموده بودید برای تبلیغ وبلاگ اقدام به اعلام نظر کرده ام ، واقعا بی انصافی بود . برای اینکار سایتهای بی شماری وجود دارد که هر روز پیام های آنان به سمت وبلاگ ها سرازیر می شود . در ضمن وبلاگ غیرکارشناسی بنده در برابر وبسایت جذاب و هیجان برانگیز شما که حاوی اخبار داغ روز است ، پشه در برابر عقاب است . اگر توجه فرموده باشید بنده عرض کردم که عکس های بی کیفیت و بسیار قدیمی بنده اصلا در شان سایت شما نیست . قرار دادن عکس های بنده در کنار عکس های فوق العاده ی عکاس بزرگی مانند استاد حسن مقیمی ، توهین به این عکاس باتجربه است .
    نکته ی دیگر اینجاست که با جستجوی کلمه گرگ ایرانی در موتورهای جستجو ، یکی از اولین صفحه هایی که به مخاطب ارائه می شود وبلاگ بنده است که این موضوع به هیچ عنوان نشانگر بی نقص بودن کار من نیست . فقط میخواستم بگویم این کار را برای تبلیغ نکردم که راه های بسیار بهتری بود .
    نگاهی ساده به تعداد بازدیدهای وبلاگ بنده و تعداد نظرات آن و مقایسه با وبسایت وزین خود ، نشانگر این است که بنده هیچگاه نمی توانم مخاطبان شما را جذب کنم !!!
    حتما آقایان فریبرز حیدری و بابک موسوی ، دو تن از بهترین عکاسان حیات وحش ایران را می شناسید . این اساتید با وجود اینکه در تمامی عکس ها ، اسامی خود به همراه آدرس وبسایتشان را ذکر می کنند و در کنار آنها علامت کپی رایت را قرار می دهند ، از تمامی مخاطبان درخواست می کنند که بدون اجازه از عکس ها استفاده نشود . و بعید می دانم اجازه دهند اسامی آنها از عکس ها برداشته شود و چیز دیگری جایگزین آنها شود .
    بنده فقط عرض کردم ای کاش برای استفاده از عکس ها اجازه می گرفتید که در آن صورت بنده بی هیچ منتی اجازه میدادم نام وبلاگ بنده را حذف و نام وبسایت خود را درج کنید .
    در ضمن نبود اعتراض دیگر دوستان به منزله ی رضایت آنان نیست و این به خاطر طبع بلند عزیزان و دانستن مثل میخ آهنین و سنگ است . متاسفانه همانطور که عرض کردم به دلیل نبود قانون کپی رایت در کشور ما ، دوستان زیاد خودشان را خسته نمی کنند . همچنین بنده وکیل مدافع دیگران نبوده ام فقط عرض کردم عکس های دیگری هم وجود دارد که بدون درج منبع و نام عکاس منتشر شده است .
    شما چنان جواب بنده را دادید که به سرعت یکبار دیگر مطلبی را که برای شما ارسال نموده بودم را خواندم و دیدم خدا را شکر نه فحاشی کرده ام نه تهمت زده ام و نه بی احترامی کرده ام . شما چنان جواب داده بودید که فکر کردم نظرم دستکاری شده است .
    باور کنید هیچ اتفاقی نمی افتد اگر بگوییم : بله ، در اینجا اشتباه کرده ایم . باور کنید از منزلتمان کم نمی شود اگر عذرخواهی کنیم . اما اصرار بر اشتباه و نپذیرفتن آن ، عادت ناپسندیده ای است .
    در ضمن ، ما فرزندان کوه و بیابان هستیم ، ولی به قول معروف از پشت کوه نیامده ایم ….
    با سپاس
    حامی گرگ های ایران

    داغ Thumb up 2 Thumb down 5

    • دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

      سلام دوست عزیز و بزرگوار
      ضمن تشکر از حسن توجه شما، قطعا سعی خواهیم کرد بخش های منصفانه فرمایشات شما را در جهت پیشبرد بهتر اهداف، مد نظر قرار دهیم.
      با سپاس

      پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

    • امیر می‌گوید:

      چی می گی پدر جان شما؟!!!من نمی فهمم دنبال چی هستین؟آیا این رسانه داره بد کار می کنه؟آیا داره به منافع محیط زیست و حیات وحش لطمه می زنه؟آیا داره از این راه پول در میاره؟
      من متعجبم از شما.حالا یکی یا دو تا یا هر چند تا که هستن اومدن یه جایی راه انداختن دارن یه خدمتی میکنن چرا میایین دلسردشون می کنین؟
      اصلا بر فرض که عکس شما روهم بر داشته باشن.باید به این دوستان کمک کرد که این همه وقت و انرژی میذارن و احتمالا کلیم هزینه می کنن(اینو مطمئن نیستم)حالا جنابعالی هی میایین روده درازی می کنین ولا طائلات می گویید.قصدتون چیه من نمی دونم.ولی امیدوارم تاثیری در انگیزه این دوستان نذاره .
      دیده بان بهت دست مریزاد میگم و ازت به عنوان یه ایرانی ممنونم

      پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  4. دوستدار محیط زیست می‌گوید:

    با سلام. از زحمات و تلاش های آقای مهندس قلی نژاد مدیر جوان و پر انرژی اداره حفاظت محیط زیست دزفول تشکر و قدردانی میگردد. امیدوارم همچنان حفاظت از جنگل دز ادامه داشته و با متخلفین بویژه زمین خواران برخورد گردد.

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>