انتقاد نماینده ارومیه از سیاست های ضعیف منطقه ای و داخلی در مدیریت منابع آب

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با هشدار نسبت به گزارش‌های سازمان‌های جهانی درباره احتمال وقوع خشکسالی چند دهه‌ای در ایران، تصریح کرد: بی‌توجهی به مدیریت منابع آب، بحران زیست محیطی در کشور را تشدید می‌کند و مسئولان باید در مورد مدیریت منابع آبی کشور و ساماندهی این حوزه توجه بیشتری داشته باشد که جای امیدواری دارد این اقدام با روی کار آمدن دولت یازدهم جزء اولویت‌های اصلی کشور باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه مدیریت حوزه‌های زیست محیطی نظیر منابع آب، چندین دهه است که در دنیا مورد توجه ویژه کشور‌ها قرار گرفته است، افزود: هم اکنون ما در زمینه رودخانه‌های حیاتی کشور با کشور‌های همسایه بحث‌های جدی داریم، به عنوان مثال سدسازی‌های بی رویه در کشور ترکیه و همچنین موانعی که برای ادامه مسیر سرمنشا رودخانه هیرمند به وجود آمده، حوزه‌های آبی کشور را با مشکلات عدیده روبرو ساخته است.

نادر قاضی‌پور، با انتقاد از نقش انفعالی دستگاه‌ دیپلماسی در رایزنی برای مدیریت منابع آب در منطقه، ادامه داد: همانطور که ما در زمینه همکاری‌ها و رایزنی‌های منطقه‌ای و بین المللی برای مدیریت منابع آب دچار مشکل هستیم در داخل نیز تاکنون نتوانسته‌ایم سیاست‌های صحیحی را برای مدیریت منابع آب در پیش بگیریم.

وی، در تشریح بی‌توجهی‌ها به مدیریت منابع آب در داخل کشور، افزود: هم اکنون بسیاری از آب‌های روان کشور به سوی کشور‌های همسایه در حال سرازیر شدن است که ما هیچ ساماندهی روی آن نداریم.

+4
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>