کمپانی نفتی shell به دلیل آلوده سازی محیط زیست یک میلیون دلار جریمه شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: کمپانی بزرگ نفتی shell به دلیل نقض قوانین زیست‌ محیطی و آلوده‌سازی محیط زیست در جریان فعالیت‌های نفتی و اکتشافی خود در قطب شمال، به پرداخت جریمه ۱٫۱ میلیون دلاری محکوم شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا اعلام کردند: این جریمه مالی به دنبال تخلفات کشتی‌های این کمپانی بزرگ نفتی از «قانون هوای پاک» و اقدام به حفاری‌های نفتی در آب‌های قطب شمال در آلاسکا تعیین شده است.

سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا گزارش داد: کمپانی «شل» باید این جرایم را به دلیل نقض «قانون هوای پاک» توسط دو کشتی مخصوص حفاری نفتی خود به نام‌های Discoverer و Kulluk در دریاهای «چوکچی» و «بوفورت» بپردازد.

مطابق با این توافق، کمپانی شل می‌بایست برای ۲۳ مورد تخلف خود که از سوی کشتی Discoverer رخ داد، مبلغ ۷۱۰ هزار دلار و برای ۱۱ مورد تخلفی که از سوی کشتی Kulluk رخ داده، مبلغ ۳۹۰ هزار دلار بپردازد.

«کیورتیس اسمیت» سخنگوی کمپانی نفتی «شل» گفت: سال ۲۰۱۲ میلادی به این شرکت درس‌های بسیاری را درباره کنترل آلودگی هوا آموخته است.

کمپانی بزرگ نفتی «شل» برای اجرای برنامه‌های حفاری خود در آلاسکا حدود پنج میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

+1
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>