عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: نباید برای حمایت از محیط بانان منتظر بروز حادثه ناگواری بود، خطرات زیادی از ناحیه شکارچیان غیرمجاز محیط بانان را تهدید می کند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عدم تفویض اختیار کافی به محیط‌بانان، گفت: بقای این شغل در کشور نیازمند حمایت قانونی از محیط‌بانان است.

عباس صلاحی در گفت‌ وگو با خبرگزاری خانه ملت، اصلاح و به روز رسانی قوانین در حوزه محیط بانی را راهی برای بهبود عملکرد محیط بانان خواند و توضیح داد: در پی مشکلات محیط بانان شاهد آن هستیم که این قشر همواره در معرض آسیب‌های جدی بوده این در حالی است که از قوانین حمایتی لازم برخوردار نیستند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خطرات زیادی از ناحیه شکارچیان غیرمجاز محیط بانان را تهدید می کند، ادامه داد: این موضوع در حالی است که محیط بانان اختیار کافی برای دفاع از خود و حیات وحش را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه محیط‌‌بانان باید مصونیت لازم برای انجام وظایفشان را داشته باشند، گفت: در این زمنیه جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و قوه قضائیه باید برای حل این موضوع چاره‌ای بیندیشند و در راستای تفویض اختیار به محیط‌بانان اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم درباره اقدام مجلس برای تصویب قوانین حمایتی برای محیط بانان، تاکید کرد: در راستای تفویض اختیار به محیط‌ بانان برای بقای این شغل در کشور کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به عنوان متصدی اصلی این موضوع باید برای تصویب قوانین حمایتی اقدام کرده و کمیسیون اجتماعی به عنوان یک کمیسیون فرعی وارد عمل شود چرا که رفع این مشکل چندان دشوار نبوده و تنها نیازمند توجهات کافی است اما قانونی که تصویب می‌شود نباید در دسته قوانین اجرا نشده باقی بماند.

عباس صلاحی با بیان اینکه نباید برای حل مشکل محیط بانان منتظر بروز حادثه ای ناگوار بود، تصریح کرد: متاسفانه رویه اینگونه است که حل مشکل محیط‌بانان محدود به زمانی می شود که اتفاق خاصی رخ داده اما دوباره به دست فراموشی سپرده می‌شود که این نشان دهنده آن است که عزمی برای حمایت از این قشر وجود ندارد، کمااینکه در مواردی شاهد دستگیری و مشکلات متعدد محیط‌بانان به خاطر انجام وظایفشان هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید قانونی با همکاری قوه قضائیه در باب حمایت از محیط بانان تصویب و اجرایی شود، گفت: باندهای قاچاق و باندهای شکار حیوانات علاوه‌ بر قدرت زیاد گاهی از لابی‌هایی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند که امیدوارم این لابی‌گری‌ها روی تصویب قانونی در حمایت محیط‌بانان تأثیرگذار نباشد.

+4
0
  

7 دیدگاه

  1. توحید می‌گوید:

    تازه به فکر محیط بانان افتادین ؟

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  2. احمد می‌گوید:

    افرین به این حرکت

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  3. پویا و پدرام می‌گوید:

    امیدوارم هر چه زودتر قانونی جامع برای حمایت از محیط بانها تصویب بشه.
    اما دکتر صلاحی نمی دونند در حوزه انتخابیه خودشون در تفرش محیط بانان گرازهایی رو که به رودخانه های نزدیک باغها میان می کشن یا عقابی رو که از متخلفین گرفتن به یه پرورش دهنده پرندگان زینتی دادن من اینا رو به چشم خودم دیدم

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  4. امیر' می‌گوید:

    باید هرچه سریعتر قوانین جامعی جهت حمایت از محیط بانان در مقابله با شکارچیان غیر مجاز و متجاوزین به مناطق حفاظت شده تصویب شده و در مجازاتهای این متخلفین بگونه ای تجدید نظر شود که بازدارنده باشد.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  5. فردین حکیمی می‌گوید:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    بعنوان یک عضوی از سازمان حفاظت محیط زیست که سالها شغل شریف محیط بانی را تجربه کرده ام ، بر خود لازم میدانم از اظهارات آقای عباس صلاحی عضو محترم کمیسیون اجتماعی مجلس که جزء محدود نمایندگانی بوده که به شغل محیط بانان و خطرات احتمالی که همواره متوجه محیط بانان زحمتکش میباشد ، توجه نموده اند ، کمال تشکر را داشته باشم. به امید روزی که تمامی مسئولان و هموطنان عزیز همواره حمایت خودشان را از محیط بانان زحمتکش دریغ ننمایند.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  6. باوان می‌گوید:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    به عنوان یک محیط بان از اظهارات این نماینده مجلس خوشحالم ،کم کم امیدوار میشم که کسانی هم به فکر ما هستند .امید که با پیگیریهای خانم دکتر این لایحه به تصویب برسد .

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  7. محیط بان می‌گوید:

    با سلام من حدود ۱۴ ساله محیط بانم از این حرف و حدیثها زیاد گفته اند و شنیده ایم خصوصا در اوایل شروع دولتها ولی تاکنون که ما حرکتی عملی از این بزرگواران ندیده ایم امیدوارم بیش از این با احساساتمان بازی نکنند به قول بابا طاهر : تو که نوشم نیی نیشم چرایی تو که یارم نیی پیشم چرایی تو که مرهم نیی زخم دلم را نمک پاش دل ریشم چرایی

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>