۱۶۵۰ راس آهو در منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد شمارش شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان گفت: بر اساس سرشماری صورت گرفته در حال حاضر ۱۶۵۰ رأس آهو در دشت سهرین سکونت دارند که این آمار نسبت به سال گذشته کمی افزایش را نشان می‌دهد.

زعفر افشاری در گفت‌وگو با ایسنا تصریح‌کرد: آهوان ساکن در دشت سهرین و منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد و شکار ممنوع فیله‌ خاصه از معدود تعداد آهو هستند که در منطقه شمال‌ غرب کشور زندگی می‌کنند و در چرخه حیات وحش نقش بسزایی دارند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان با تاکید بر حفاظت از گونه‌های نادر حیات وحش در استان، خاطرنشان‌کرد: با جدیت از این حیوانات زیبا حفاظت می‌کنیم و به کسی اجازه نمی‌دهیم که حیات آنها را به خطر بیندازد.

افشاری با اشاره به اینکه روش سرشماری به‌ صورت مشاهده انجام می‌شود، افزود: با توجه به مشاهده این جانوران از نزدیک باید عنوان کنیم که به لحاظ سلامت همه آهوان در سلامت جسمانی به سر برده و بسیار سرحال هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان با اشاره به اینکه در زمان‌های گذشته آهوان ساکن در منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد تا دشت‌های قم مهاجرت می‌کردند، ادامه داد: با ایجاد جاده‌ها و محدودیت تردد این جانوران شاهد محدود شدن مکان زندگی آنها هستیم ولی باید مراقب بود که این عامل باعث بروز مشکل برای زندگی این حیوانات نشود.

+116
-1
  

9 دیدگاه

  1. مهرداد می‌گوید:

    دمتون گرم
    خدا زیادترش کنه

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 1

    • آریان می‌گوید:

      خسته نباشید کار بزرگی انجام دادین،انشاالله جمعیت رو به افزایششون ادامه داشته باشه.

      فرمانده یگان:با جدیت از این حیوانات زیبا حفاظت می‌کنیم و به کسی اجازه نمی‌دهیم که حیات آنها را به خطر بیندازد.
      خدا قوت.

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  2. مسعود ش می‌گوید:

    خدا رو شکر اگه تمام نیروهای حفاظتی عشق به طبیعت و کارشون داشته باشند قطعا همیشه موفق خواهند بود

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  3. سجاذ می‌گوید:

    خب خدا رو.شکر اندکی مارو خوشحال کردید.ممنون از زحماتتون عزیزان

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

  4. امیر امینی می‌گوید:

    به به

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  5. کوهنورد می‌گوید:

    تخریب زیستگاهها در کاهش جمعیت گیاهخواران به مراتب تاثیر گذار تر از عوامل انسانی دیگر است. آهو حیوانی به شدت آسیب پذیر بوده و اگر شانس بازدید از یک زیستگاه آهو را داشته باشید خواهید دید که در موقع تردد شما با وسیله نقلیه در جاده ، دسته های آهو بجای متواری شدن به دوردستها، دقیقا از روبروی شما و تلاقی جاده عبور میکنند. همین عامل باعث شده در زیستگاههایی که جاده های متعدد وجود دارد نسل این حیوان بیشتر در معرض نابودی قرار گیرد. اگرچه جمعیت گیاهخواران معمولا بصورت نرخی عنوان میشود ولی اگر همین مقدار هم صحیح باشد باعث خرسندی است چراکه اغلب زیستگاههای این گونه در سالیان اخیر بکلی از بین رفته اند.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  6. توحید می‌گوید:

    من با همین چشمان و گوش هام از دوستان محیط زیست شنیدم که آمار سر شماری رو بیشتر از چیزی هست میگن.و سرشون رو تکون دادن و رفتن

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  7. امید می‌گوید:

    دوست دارم باور کنم ولی خیلی سخته …

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  8. امید می‌گوید:

    سلام…دیده بان خواهشا بگو پلنگ اینجا حضور داره یا نه ….دیده شده یا نه

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>