ابتکار: بازنشستگان سازمان، بازرسان افتخاری در مناطق حفاظت شده خواهند شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از کانون بازنشستگان این سازمان خواست چارچوب و پروتکلی برای فعالیت مجدد بازنشستگان و مدیران برجسته سابق به عنوان بازرسان افتخاری سازمان در مناطق حفاظت شده ایجاد نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان و با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از بازنشستگان و پیشکسوتان این سازمان تجلیل شد.

دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم گفت: افراد پیشکسوت و بازنشسته سرمایه های جامعه هستند و علاوه بر رویکرد انسانی و خدایی، وظیفه است که از آن ها قدردانی کنیم.

وی افزود: حرکت آغازین تقدیر از بازنشستگان سازمان حفاظت محیط زیست در دولت هشتم به همت سید محمد مجابی در سازمان ثبت شد و این مراسم فرصتی شد برای قدرشناسی و سپاس از فداکاری های بازنشستگانی که سرمایه های مهم اجتماعی هستند و بر اساس تجربه اندوزی های خود می توانند پشتوانه ای محکم برای جوانان تازه کار و در حال آموزش باشند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: سالمندی بهتر در گرو حفظ تعلقات فردی و روحی و اجتماعی و حرکت در بطن اجتماع است و خوشبختانه سازمان حفاظت محیط زیست به واسطه نوع فعالیت و ایجاد تعلق خاطر برای افراد، امکان استفاده مجدد از توان نیروهای بازنشسته خود را داراست.

ابتکار از کانون بازنشستگان سازمان حفاظت محیط زیست خواست با همفکری بازنشستگان و مدیران، چارچوب و پروتکلی برای فعالیت مجدد بازنشستگان و مدیران برجسته سابق به عنوان بازرسان افتخاری سازمان در مناطق حفاظت شده ایجاد نماید.

معاون رییس جمهور ابراز امیدواری کرد، این پروژه آغازی برای حفظ پیوستگی بازنشستگان و نیروهای سابق سازمان حفاظت محیط زیست با این سازمان و استفاده بیشتر و بهتر از توان و تجربه های همکاران سابق سازمان در پیشبرد اهداف و برنامه های آتی باشد.

بازنشستگان قوی ترین گروه مشارکتی با سازمان حفاظت محیط زیست

سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت ،‌ حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این مراسم با بیان اینکه اگر بخواهیم از مشارکت و گروه های طرفدار محیط زیست استفاده کنیم،‌ بازنشستگان سازمان حفاظت محیط زیست یکی از قوی ترین گروه های مشارکتی هستند، گفت: در دولت تدبیر و امید بنا داریم از دانش و ظرفیت های بازنشستگان سازمان حفاظت محیط زیست حداکثر استفاده را ببریم.

وی با تاکید بر اینکه بازنشستگان جدا از کارمندان سازمان حفاظت محیط زیست نیستند، افزود: به دنبال فراهم کردن راهکارهایی برای بهبود شرایط و معیشت بازنشستگان سازمان هستیم.

حافظ محیط زیست بودن بازنشستگی ندارد

دکتر مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این مراسم با بیان اینکه حافظ محیط زیست بودن بازنشستگی ندارد، بازنشستگان سازمان حفاظت محیط زیست را پیشکسوتان این سازمان خواند و گفت: در موضوع مدیریت دانش در سازمان حفاظت محیط زیست از پتانسیل بازنشستگان استفاده می شود.

وی با اشاره به ایجاد شبکه های محیط زیستی در کشور، افزود: شبکه بازنشستگان سازمان حفاظت محیط زیست یکی از بهترین این شبکه ها است که می توانند بعنوان بازوان معاونت آموزش و پژوهش مفید و موثر باشند.

مهناز مظاهری با بیان اینکه هر روز تکنولوژی های جدیدی به جامعه اضافه می شود و اغلب آن به نوعی با محیط زیست در ارتباط هستند، گفت: با کمک پیشکسوتان محیط زیست می توانیم مشکلات زیست محیطی این تکنولوژی ها را حل کنیم.

گفتنی است، در این مراسم دکتر معصومه ابتکار از ۱۸ بازنشسته و پیشکسوت سازمان حفاظت محیط زیست بااهدای لوح و هدایا تجلیل کرد .

+1
0
  

2 دیدگاه

  1. عامری فر می‌گوید:

    این بهترین و موثرترین اقدام در مدیریت جدید سازمان است
    بازنشستگان سازمان محیط زیست نمود عینی و اثوه سالها تلاش و خود گذشتگی مجموعه محیط زیست در امر حفاظت از تنوع زیستی و طبییعت زیبای کشور هستند
    باید سازوکاری اندیشیده شود تا این گروه مجرب همراه همیاران صدیق محیط زیست در حاشیه مناطق در قالب تشکیلات بخش خصوصی و با هماهنگی نیروهای شاغل سازمان مناطق و زیستگاههای کشور را به روال طبیعی خود برگردانند

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  2. محیطبان می‌گوید:

    این طرح خطرناکی است و مثل شمشیر دودم میماند .نظارت و کنترل بازنشستگان بسیار مشکل است و احتمال سوء استفاده بالا.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>