ریزگردهای ورودی از عراق آلوده به اورانیوم ضعیف شده ناشی از حمله آمریکا است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به گزارش ایرنا، عیسی دارایی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از کتمان واقعیت توسط رسانه ملی می گوید: خاک استان خوزستان به بقایای بمب های شیمیایی آلوده است و ریزگردهایی که از عراق وارد می شود نیز، آلوده به اورانیوم ضعیف شده ناشی از حمله آمریکا به عراق است.

روزنامه قانون با اعلام مطلب فوق در این باره نوشت: اهواز، از یک سو با آلودگی هوای ناشی از وجود گاز سولفور و از سوی دیگر با هجوم ریزگردهای آلوده به مواد شیمیایی و اورانیوم ضعیف شده مواجه است و باران رحمت برایشان مایه زحمت است و مردم را روانه بیمارستان می کند.

عیسی دارایی نماینده اندیمشک در گفت و گو با «قانون» با بیان اینکه آلودگی هوا معضلی بسیار بزرگ برای استان خوزستان و دیگر استان های همجوار با کشور عراق شده است، می گوید: البته آلودگی هوا در استان خوزستان شدیدتر است و ما در استان خوزستان دو نوع آلودگی هوا داریم.

او در تشریح انواع آلودگی هوا در استان خوزستان اظهار می دارد: در مورد آلودگی هوای استان خوزستان یکی مسئله آلودگی هوای صنعتی است و دیگری بحث ریزگردهایی است که از عراق وارد این استان می شود.

نماینده مردم اندیمشک با انتقاد از عملکرد دولت های گذشته متذکر می شود: به اعتقاد من دولت های گذشته برای مسئله ریزگردها کاری انجام نداده‎اند و خواست ما از رئیس جمهور فعلی پیگیری جدی این موضوع است.

دارایی افزود: در مورد ریزگردهایی که از عراق وارد می شود، ما به دیپلماسی قوی و ارتباط با کشور عراق نیاز داریم.

او در ادامه به ریزگردهای موجود در کشور اشاره کرده و می افزاید: زمین های هور بر اثر جنگ و خشکسالی های پی در پی خشک شده است و تولید گرد و خاک می کند اما ما در این زمینه کار مفیدی انجام نداده ایم.

نماینده مردم اندیمشک در ادامه از دولت می خواهد که با توزیع شیر، ماسک و ابزارهای مورد نیاز بیماران تنفسی در استان خوزستان به این استان هم توجه داشته باشد و می گوید: دولت باید به شهرستان ها و دیگر استان ها هم به اندازه تهران توجه داشته باشد.

او همچنین با انتقاد از عدم کارشناسی در مکان یابی صنایع استان خوزستان تصریح می کند: ما در موضوع آلاینده های صنعتی کار کارشناسی انجام نداده ایم و صنایع استان در مکان های مناسبی نیستند.

دارایی ادامه می دهد: برای مثال کارخانه سیمانی که در اندیمشک احداث شده است، درست در جایی است که با کمترین وزش بادی تمام گرد و غبار آن وارد شهر می شود. دیگر واحدهای صنعتی هم به همین صورت هستند.

0
-5
  

2 دیدگاه

  1. مهرداد می‌گوید:

    در این سیستم کم ارزشترین چیز جان انسانها است.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>