آیا افزایش حقوق، سختی کار و بازنشستگی ۲۵ سال به محیط بانان تعلق میگیرد؟

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پیشنهاد افزایش امتیاز فوق‌العاده سختی کار، پرداخت فوق العاده شغل محیط بانان بر اساس تخصص و مهارت، تعیین سقف ۲۵ سال برای بازنشستگی و افزایش ۲۰ درصدی پرداختی، برگزاری دوره های آموزشی و تامین تجهیزات مورد نیاز، در ستاد حمایت از محیط بانان در دست بررسی است.

تشکیل ستاد حمایت از محیط بانان و حافظان محیط زیست به دستور ابتکار

احمدعلی کیخا در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست برای حمایت از محیط بانان اظهار داشت: با توجه به دستور خانم ابتکار، ستاد حمایت از محیط بانان و حافظان محیط زیست به ریاست معاون توسعه مدیریت و حقوقی امور مجلس سازمان محیط زیست تشکیل شده است.

وی در ادامه به پیشنهادات این ستاد برای کمک های رفاهی محیط بانان اشاره کرد و گفت: با توجه به بند ۳ ماده ۶۸ قانون خدمات کشوری و بر اساس سختی شرایط کار محیط بانان، پیشنهاد افزایش فوق‌العاده سختی کار از ۱۰۰۰ امتیاز به ۳۰۰۰ امتیاز با توجه به فعالیت آنها ارائه شده است.

پرداخت فوق العاده شغل محیط بانان بر اساس تخصص و مهارت

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: همچنین با توجه به بند ۵ ماده ۶۸ قانون مذکور پیشنهاد شده فوق العاده شغل محیط بانان با عنایت به سطح تخصص و مهارت و پیچیدگی وظایف آنها تعیین و پرداخت شود.

کیخا خاطر نشان کرد: همچنین در راستای تبصره ۱ بند الف ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری، محیط بانی جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود تا بتوانند با ۲۵ سال سابقه هم معادل ۳۰ سال بازنشسته شوند.

پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی پرداختی به محیط بانان

وی در ادامه به دیگر پیشنهادات ستاد حمایت از محیط بانان اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه یگان های حفاظت دستگاه های اجرایی در چارچوب وظایف دستورالعمل ابلاغی نیروهای مسلح، بخشی از وظایف ناجا را نیز انجام می دهند لذا می بایست پرداخت های آنها با مزایایی نظیر سختی شرایط انتظامی (حق حمل سلاح) فوق العاده عملیاتی (حضور در مناطق تحت مدیریت به عنوان نیروهای صف اولیه حفاظت) در احکام ایشان پیش بینی و پرداخت شود که پیشنهاد ۲۰ درصد افزایش ارائه شده است.

طراحی نظام جامع آموزش محیط بانان در شش دوره آموزشی

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص برنامه های این سازمان برای آموزش های پرسنل یگان حفاظت محیط زیست گفت: با هماهنگی معاونت آموزش سازمان درباره تدوین و طراحی نظام آموزشی تحت عنوان نظام جامع آموزش یگان در ۶ دوره آموزشی بلند مدت ۱۵ و ۳۰ روزه اقدام شده تا پرسنل محیط بان از بدو ورود به سازمان با گذراندن آموزش های لازم تخصصی، انتظامی، عمومی و زیست محیطی توانمندی لازم برای اجرای وظایف خود را در طول خدمت بدست آورند.

کیخا ادامه داد: این ۶ دوره هر ۴ سال یکبار برای افراد واجد شرایط اجرا و گواهینامه مربوط به وی اعطا می شود و همچنین بر اساس این آموزش ها، ارتقا درجات و پست های بعدی به افراد انجام می گیرد.

وی به اشاره به طراحی دوره های آموزش تیراندازی با حضور ضابطین دادگستری نیز گفت: بر اساس این دوره آموزشی استفاده از سلاح و قوانین بکارگیری سلاح و آموزش هایی که سازمان نیاز آن را تشخیص دهد، همه ساله برای پرسنل یگان برنامه ریزی شده است و آنها در هر سال آموزش تیراندازی و قوانین بکارگیری سلاح را می گذرانند.

تجهیزات مورد نیاز محیط بانان تامین می شود

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: نیازهای استان ها در خصوص تامین تجهیزات مورد نیاز شامل سلاح، تجهیزات انفرادی، تجهیزات حفاظتی و ملبوس طی مکاتباتی اخذ و جمع بندی شده و بر حسب نیرو، مساحت تحت مدیریت مناطق، نیاز سنجی و اعتبار آن به معاونت محیط طبیعی برای تخصیص و ابلاغ اعتبار اعلام شده است.

کیخا، ایجاد صندوق دیه محیط بانان و کمک به پرداخت دیات را از دیگر پیشنهادهای صورت گرفته برای دفاع از حقوق پرسنل محیط بانی عنوان کرد.

+25
0
  

23 دیدگاه

  1. سلام
    لطفا نشر دهید
    محیطبانان را دریابید
    http://cheetahardakan.persianblog.ir/post/560/

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 0

  2. hosein می‌گوید:

    سلام
    فعلا که به جای افزایش از آذر ۹۲ حقوق هر محیط بان در اصفهان حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزارتومان کاهش داشته است

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 3

    • مهدی محیطبان پارک ملی کویر می‌گوید:

      داش مگه چقدر میگرفتی که ۵۰۰ کم شده؟
      ما محیطبانان کویر ۶۸۰ میگیریم کلااااا

      پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 1

  3. توحید می‌گوید:

    جلوی ضرر رو از هر جا بگیری سوده.ولی این کارها رو باید چندین سال پیش انجام میدادین

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 0

  4. شهاب می‌گوید:

    من به عنوان یک محیط بان چشمم آب نمیخوره که حتی یه دونه از موارد بالا اجرایی بشه، همش شعاره
    مگه همین پارسال افزایش ۷۰ درصدی حقوق محیطبانان رو همه جا جار نزدن ، چی شد؟
    بعد از یک ماه بدون هیچ سر و صدایی کنسل شد و هیچ رسانه ای هم پیگیری نکرد
    این هم یه بحث تبلیغاتیه

    پر طرفدار Thumb up 34 Thumb down 2

  5. سعید می‌گوید:

    سلام
    باید افزایش پیدا کنه
    پس بودجه مملکت کجا میره؟
    بعدم کار محیط بان های عزیز دست کمی از ماموران نیرو انتظامی نداره
    اونا دارن جونشون رو به خطر میندازن تا از محیط زیست این مرز و بوم حمایت کنند

    پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 0

  6. اندکی صبر سحر نزدیک است

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 5

  7. رهگذر می‌گوید:

    سلام بسیار عالی ولی اول بیایم شیفت کاری ١٨ کار ١٢ استرحت را جمع کنیم ثواب داره!!!!!!!!!!!!!ظلم ، ستم ، آخ آخ آخ آخ

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 0

  8. یه محیط زیستی می‌گوید:

    مطمئنا انجام نخواهد شد

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  9. قاسم می‌گوید:

    سلام به همه دوستان
    این هم یک شعار جدید است از ابتدای دولت آقای روحانی تاکنون ۴ بار برای خانم ابتکار ایمیل زده ام ووقت ملاقات ۱۰ دقیقه ای خواسته ام اما هر دفعه چیزی تحت عنوان درخواست شما ثبت نشده به ایمیل اینجانب می فرستند ، که اگر درخواست ثبت نشده چرا کد رهگیری می دهید خلاصه بماند همین مانده بود که مانند کمیته حمایت از کودکان بی سرپرست ویا بد سرپرست وزندانیان فاقد هوادار مامحیط بانان نیز برویم زیر نظر کمیته ها چرا نمی دانیم که تعدادمان زیاد است اما متاسفانه کسی حرفمان را نمی شنود تنها برروی کاغذ همه چیز می آورند اما در اجرا بسیار ناموفق عمل می کنند . آقای کیخا یا خانم ابتکار کجا بودند وقتی که مجلس بین ۴۰۰الی ۵۰۰ هزار تومان از حقوق هر محیط بان کم کرد (البته با این مبلغ حقوق بدون کسورات ۱۲۰۰ شده بود (جمع حکم )) که الان رسیده به ۷۰۰ هزار تومان چرا نگفتند که با این حقوق علاوه بر فاتحه محیط طبیعی سنگ قبرش را نیز گذاشتند لابد بخاطر این است که مسئولین خودشان حقوق های چند میلیونی می گیرند ونمی دانند کار درشرائط سخت وطاقت فرسا با این حقوق نمی شود . همان نمایندگان ورئیس مجلس که به این طرح رای دادند ایا در تابستان عرق به پیشانیشان نشسته ویا شده در زمستان دستان خود را ها کنند ویا مثل بید بلرزند نه بخدا حقا که سوار از پیاده خبر ندارد وسیر از گرسنه و خائن از حکومت وعدل علی

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 0

    • محیط بان می‌گوید:

      متشکرم قاسم جان حرف دل خیلی ها رو زدی با ۷۰۰ هزار تومان موندیم قسطامونو بدیم کرایه خونه یا خرج و مجارج زن و زندگی، تحصیل بچه ها و …. این حقوق مال ۱۰ سال پیشه متأسفانه در سازمان محیط زیست چیزی که رعایت نمی شود حق و حقوقات پرسنل زحمت کش محیط بان است.
      با این شرایط سختی کار و کمبود امکانات و درگیری با یک قشری از جامعه که تو بیابان فقط حرف حرف خودشونه از فحش ناسزا بگیر تا تهدید و درگیری و جراحت و….. دوستان نماینده کجایند که ببینند یک محیط بان چه زجری میکشه وقتی که سه تا سه تا حیات وحش رو از شکارچی ها می گیرند.
      با این شرایط لطمه اصلی رو خود محیط زیست و حیات وحش کشور خواهند خورد.
      باز هم ای که دستت می رسد کاری بکن پیش از آنکز تو نیاید هیچ کار (وای بر حیات وحش) امیدوارم مسئولین زودتر از خواب بیدار بشن!!!!!!!

      پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

  10. محسن می‌گوید:

    با عرض سلام .
    با نظر آقا قاسم کاملا” موافقم
    به خدا این سازمان محیط زیست درست شدنی نیست چون با این حقوق به شعور تمامی پرسنل به خصوص محیط بانان زحمت کش توهین شده است
    شما فقط یک سوال از خانم ابتکار بکنید ببینید تا حالا داخل شرایط سخت زندگی کرده است؟ آیا خود او میتواند با حقوق ۶۰۰ هزار تومانی زندگی کند؟
    آخه تا کی باید ما با این حقوق ناچیز زندگی کنیم
    چقد به زن و بچه خود بگوییم نخور یا نپوش

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 0

  11. مهدی می‌گوید:

    با نظر بقیه موافقم
    مشکلات محیط زیست ایران حل شدنی نیست به دلایلی چون سوء مدیریت، انتصاب رئیسان و مدیران نا آشنا و ناآگاه، حقوق و مزایای کم، عدم فرهنگ سازی، تبعیضات درونی، فقر و …..

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  12. محیط بان می‌گوید:

    سلام
    من به عنوان یک محیط بان این را می دانم در کشوری که زیر پرچم امام زمان عج الله است و همه ما مسلمانیم و از ظلم بیزار و دارای یک رهبر و یک رئیس جمهوریم به یک عده مانند محیط بانان با این شرایط کاری چرا اینقدر ظلم می شود؟
    مگر محیط بانان از همان بیت المالی حقوق نمی گیرند که کارمندان تامین اجتماعی و امور مالیاتی و مخابرات ووووووو ……….. می گیرند پس این همه تفاوت چرا؟!
    باور کنید جمع دریافتی های بعضی از ادارات در مجموع ماهانه از سه برابر محیط بان بیشتر است
    امیدوارم یکی پیدا شه صدای این قشر بی ادعا را بشنود ولا من که از خانواده ام خجالت می کشم

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

  13. محیط بان می‌گوید:

    من که روم نمیشه بگم حقوقم چقدره ولی اگه از حقوقم ۴٠٠ تومن کم کنند ٢٠٠ تومن بیشتر برام نمی مونه !!!
    بعضی استانها خوب می گیرن تهران پس چرا اینجوریه!!!
    البته خدایی با آمدن دکتر حیدرزاده وضع خیلی بهتر شده اما نیاز به یک تصمیم کلان و اقدام از سوی سازمان است…
    روزی رفته گری داشت جلوی اداره محیط زیست مان را جارو می زد گفت فلانی به من ماهیانه بده به او گفتم چقدر حقوق می گیری؟ رقمی را گفت که وقتی فیش حقوقیم را به او نشان دادم لبخندی زد و گفت بیا لباس نارنجی بپوش!!!!
    قصد توهین به نارنجی پوشان را ندارم داستانی از زندگی خودم بود برایتان نوشتم…
    ..

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

  14. محیط بان مهرداد می‌گوید:

    سلام
    با نظر دوستان موافقم
    واقعا برای خودم متاسفم که سالها بخاطر علاقه ای که به محیط زیست داشتم منتظر استخدامی محیط زیست ماندم الان ۸ ساله که استخدام شدم و رییس اداره محیط زیست یک شهرستانم
    دریافتیم به ۷۰۰تومان هم نمیرسه. تنخواهی که بهم میدن ۲۵۰هزار برای هزینه های یکماه اداره س.
    نمیدونم پول آب و برق اداره رو بدم؟ مایحتاج اداری رو باهاش بخرم؟ یا بدمش بنزین برای خودرو اداره و باهاش بریم گشت و کنترل و مناطق رو حفظ کنیم
    بخدا اکثر اوقات حقوقم رو خرج اداره میکنم بعد از چهارماه با هزار منت میدنش
    دیگه بریدم از زن و بچه م خجالت میکشم. اگر میرفتم کنار خیابان و سیگار میفروختم درآمدم خیلی بیشتر از این بود.
    نمیدونم کی باید جوابگو باشه.
    واقعا متاسفم

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

  15. دانیال می‌گوید:

    با سلام آقا مهرداد
    ما را در غم خود شریک بدانید ما هم مثل شما رئیس یکی از ادارات محیط زیست هستیم اسمش مردم را کشته و بی پولی و شرمندگی مقابل زن و فرزند خودمون رو
    رومون نیست جایی فیش حقوقیمان را نشان بدهیم مهمان که به ما میرسد از خجالت آب میشویم اما این حرفها چه سود کو گوش شنوا
    ماشالله فقط خوب حرف میزنند حمایت از محیط بان و محیط زیست و ….
    هر روز در شبکه های مختلف صدا و سیما خرابه تحویل گرفته ایم و غیره حرف های بی پایه و اساس
    خانه از پایبست ویران است خواجه در فکر نقش و نگار ایوان است
    این حقوق با تورم دو ساله اخیر چه تناسبی دارد خودشان که سیرند مبالغ کلان به طرق مختلف هیچ کس را هم که قبول ندارند
    فقط انشالله خدا به داد ما برسد وگرنه گوش مسئولین از این حرفها پر است و سرشان را مانند کبک زیر برف کرده اند و دائما میگویند همه چیز خوب است
    الهم عجل لولیک الفرج

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  16. یه محیط بان می‌گوید:

    باسلام
    با نظر دوستان موافقم. من یکی از محیطبانان ارسبارانم با این وضع حقوقا فاتحه محیط زیست خوندست
    تورو خدا با ماهی ۶۰۰ تومن میشه زندگی کرد؟
    از اول امسال ما چیزی به عنوان اضافه کاری و تسهیلات و جیره غذایی دریافت نکردیم درحالی که اینا حقمونه ما دردمونو به کی بگیم کسی هست که به درد دل محیطبانان بیچاره گوش کنه …………………….
    والله خجالت میکشم بگم محیطبانم………….

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  17. مهسا می‌گوید:

    درود به تمام محیط بانان وظیفه شناس و دلسوز. شما افتخار مردم هستین . ارزو میکنم تمامی مشکلاتتان مرتفع شود و مسولین خیلی زود به قول هایی که دادند عمل کنند. شما هم پیگیر باشید.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  18. مصطفی می‌گوید:

    اقا جان کیه رسیدگی کنه همه به مولا به فکر خودشونن امروز حکم یکیو تو دستش دیدم رسمیه سه برابر منه خدا شاهد اصلا کار انجام نمیده چرا چون ما قراردادیم . عدالتی نمونده برادر بعدم میگن یارو گشت نمیره چششو روی خیلی چیزا میبنده هممون الکی خوشیم بابا ول کنین به خدا هیچ کاری برا ما نمی کنن

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  19. بیننده می‌گوید:

    حکایت حقوق شما محیط بانان هم شده این داستان :
    در شبی سرد پادشاه به نگهبانی برخورد گفت:سردت نیست؟ نگهبان گفت عادت دارم .شاه گفت:میگویم برایت لباس گرم بیاورند. شاه گفته اش را فراموش کرد.صبح جنازه نگهبان را پیدا کردند که رو دیوا نوشته بود :پادشاه!سالها به سرما عادت داشتم وعده ی لباس گرمت مرا از پای در اورد
    کاش کاری به کارتون نداشته باشند و کم وعده های پوچ بهتون بدهند . فقط بگویند به خاطر خدا و وجدان و عشقتان به طبیعت از اون محافظت کنید.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  20. علی می‌گوید:

    ای بابا دلتون خوشه . همش حرفه.فقط حرف

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>