چون چراغ لاله سوزم در بیابان شما / ای محیط بانان وطن جان من و جان شما

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در یک پیام تصویری خطاب به محیط بانان کشور، آنان را پرچمداران سبز و خط مقدم سازمان حفاظت محیط زیست دانست و خطاب به آنها گفت: با تمام امکانات و اختیارات قانونی ام تلاش می کنم پشتیبان و مدافع شما باشم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در یک پیام تصویری خطاب به محیط بانان کشور با تقدیر از زحمات و تلاش های محیط بانان گفت: پیگیر رفع مشکلات مالی و حقوقی آن هاست.

ابتکار پیام خود را با قرائت شعر «چون چراغ لاله سوزم در بیابان شما / ای محیط بانان وطن جان من و جان شما» آغاز کرد و گفت: خوشحالم که فرصتی فراهم شده است تا رو در رو با محیط بانان عزیز سرزمین اسلامی ام صحبت کنم و از تلاش یکایک آن ها برای حفاظت از طبیعت کشور تشکر کنم.

معاون رئیس جمهور با سپاس از تمام محیط بانانی که برای حفاظت طبیعت و صیانت از حیات وحش در مناطق حفاظت شده، پارک های ملی و پناهگاه های حیات وحش کشور و در برخورد با متخلفین و متعرضین به طبیعت زحمت می کشند، آنان را پرچمداران سبز محیط زیست توصیف کرد .

رییس سازمان حفاظت محیط زیست به خاطر زحماتی که در جهت توانمندسازی، آموزش و افزایش توانمندی جسمی و روحی خود متقبل می شوند نیز از محیط بانان تشکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه همه به ازای وظیفه سنگین حفاظت از محیط زیست در پیشگاه خداوند مسئول هستیم، افزود: باید تلاش کنیم انجام وظیفه ما توامان با صداقت و پاک دستی باشد.

ابتکار با ابراز امیدواری از نتیجه بخش بودن تلاش های خود برای رفع مشکلات معیشتی، حقوقی و آموزشی محیط بانان به منظور انجام وظیفه آنان با خاطری آسوده از سمت خانواده و دوستان، گفت: همه در کنار هم تلاش می کنیم تا محیط زیست بهتری برای آیندگان و فرزندانمان بسازیم.

معاون رئیس جمهور در این پیام تصویری با تشکر از خانواده محیط بانان کشور به ویژه همسران و فرزندان فداکار محیط بانان، همچنین گرامیداشت یاد و خاطره محیط بانان شهید و جانبازی که جان و سلامتی خود را برای حفظ طبیعت کشور فدا کرده اند، تصریح کرد: خط مقدم محیط زیست، محیط بانان عزیز هستند و به همین منظور با استفاده از تمام امکانات و اختیارات قانونی ام تلاش می کنم پشتیبان و مدافع آن ها باشم.

برای مشاهده پیام تصویری معصومه ابتکار به محیط بانان کلیک کنید

+80
-102
  

22 دیدگاه

  1. توجید می‌گوید:

    محیط بانان به شعار نیاز ندارن
    محیط بان که با تفنگ شکارچی به طرفش نشونه رفته باید حقوقش زیاد باشه
    باید حق سختی شغل بگیره
    باید در مواقع درگیری با شکارچی ازش حمایت بشه و غیره

    پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 2

    • دوست دار طبیعت می‌گوید:

      خانم ابتکار اگر میخواهید خدا وخلق خدا از شما راضی باشند یه قدم مثبت برای محیط بانان دربند بردارید.
      صدها فرشته بوسه بران دست میزنند / کز کار خلق یک گره بسته وا کند

      پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  2. امین منصوری می‌گوید:

    خانم ابتکار تو را به خدا هر چه زودتر پیگیر افزایش حقوق محیطبانها شوید
    آیا نمایندگان مجلس خودشون هم میتوانند با ماهی ششصد تومان زندگی کنند؟
    لطفا مشکلات معیشتی محیطبانان را با رییس جمهور در میان بگذارید و از وی یاری بخواهید.

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 2

  3. Fj می‌گوید:

    سلام خیلی متاسفم ولی باید بگم این عوام فریبی …….
    نمیزارن جلوشن گوسفند ببرن اونوقت ۵ تا ۵ تا پلنگ میکشن یه مطلب نمیگن فقط هر از چند صباحی طبع شر گفتنشون گل میکنه…..

    داغ Thumb up 7 Thumb down 13

  4. مهدی مهابادی می‌گوید:

    امیدوارم .

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  5. محیط بان استان تهران می‌گوید:

    سلام
    از سرکار خانم دکتر ابتکار متشکریم و از دوستان می خواهم احساساتی نظر ندن لطفا ، چون اقداماتی مانند افزایش حقوق و … نیاز به زمان دارد…

    داغ Thumb up 5 Thumb down 14

    • محیط بان می‌گوید:

      با سلام خدمت محیط بان استان تهران همکار گرامی
      خب با توجه به دریافتی حقوق محیط بانان در کل کشور می توان به این نتیجه دست پیدا کرد که محیط بانان تهران و حتی البرز بیشترین دریافتی را دارند و اضافه کار و ماموریت بیشتر می گیرید و این تفاوت با مقایسه فیش حقوقی محرز می گردد …..؟ شما طرفداری نکنی کی طرفداری بکند از خانوم دکتر
      و ما نیز می دانیم که این افزایش حقوق نیازمند به مدت زمانی می باشد ولی شما چرا ….؟
      شما که از اتفاقات ۱۸۰، ۱۲۰، ۷۰ ، ۲۰ درصد افزایش حقوق ما در طی ۳ سال اخیر اطلاع دارید دیگر چقدر زمان می خواهید
      از طرفی کارکرد محیط بانی های استان تهران با توجه به مناطقی دارد بسیار پایین است و کمتر گزارشاتی مخابره می شود

      پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  6. پروین می‌گوید:

    سخنان ایشان دلگرم کننده و امیدوار کننده است
    امیدوارم که دستشان باز باشد و بتوانند گفته هایشان را عملی کنند

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 4

  7. مسعود ش می‌گوید:

    خانم ابتکار علاوه بر افزایش حقوق محیط بانان زحمتکش باید با استخدام نیروهای جدید به فکر ساعت کاری زیاد محیط بانان بود آموزش فراموش نشه
    در ضمن قانون حمایتی از محیط بانان خیلی خیلی مهمه
    به قول محیط بان زحمتکش آقای عمید رضا مشایخی:
    ای کاش رفیق راه ما را نکشند
    این مرد نشسته در بلا را نکشند
    در فصل زوال آیه های هستی
    این حامی هستی و بقا را نکشند
    امیدوارم واقعا یه فکری به حال صورت از سیلی سرخ شده محیط بانان جان برکف بکنید

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

  8. مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

    امیدوارم فقط شعار نباشه…
    اینده همه چیز را مشخص میکنه
    کاش یه کلمه هم در مورد محیط بانهای زیر تیغ و دربند گفته بودن
    مگه نه اینکه اونا زیر مجموعه همین سازمان هستن، پس چرا هیچ حرفی از اونا به میون نیومد؟؟!!

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 1

  9. reza می‌گوید:

    با سلام و تشکر از محیط با نان عزیز
    دوست داشتم برای خانم ابتکار یک ایمیل بفرستم ولی‌ متاسفانه در سایت محیط زیست آدرسی از‌شان پیدا نکردم امیدوارم فرصت کنند این رو بخوانند.
    سایت دیده بان محیط زیست پر از مطلب و عکس‌های شادی آور و همچنین عکس‌های دل‌ خراش و اخبار ناامید کننده است. شاد از این جهت که میبینیم چه تنوع زیستی‌ حیات وحش در ایران داریم، از تمساح گرفته تا یوزپلنگ که فقط منحصر به ایران و آفریقا است و متاسفانه یک عده قدرش رو نمی‌دونند.
    خانم ابتکار، تا اونجایی که میدونم شما مدتی‌ برای تحصیل در آمریکا بوده اید و دید بازتری نسبت به ارزش و حفظ حیات وحش دارید. مطمئنم میدونید چه ارزشی برای حیوانات قأئل هستند. بنابراین از شما انتظار خیلی‌ بیشتری در این مورد است. چیز‌هایی به نظرم رسید که گفتم شاید بتواند مفید واقع شود. البته احتمالا شما ا همهٔ اونا آگاهید.

    ۱- اکثر قریب به اتفاق محیط بانان انسانهای شریف و زحمتکشی هستند که فقط عشق به حیات وحش است که باعث میشود این همه سختی را تحمل نموده، از جانشان بگذرند، در سرمای زمستان و گرمای تابستان به حفاظت از حیات وحش مشغول باشند.خودتون میدانید تابحال چند تا از اونا در این راه کشته شده اند. ولی‌ متأسفانه حمایتی از اونا نمی‌شه. می‌دونم ۲ محیط بان در زندان منتظر قصاص میباشند و میدونم که شما حداکثر تلاشتونو برای این موضوع دارید می‌کنید، ولی‌ کافی‌ نیست. باید قانون به نفع اونا باز نگری شود. چرا نباید حق تیر داشته باشند در حالی‌ که به اونا شلیک میشود. انتظار دارید به چه زبانی با متخلفین صحبت کنند؟ فکر می‌کنم باید با قوه قضاییه یا مجلس یا هر نهاد تأثیرگذار برروی قانون جلسه داشته باشید تا این قوانین باز نگری شوند. شکار چی متخلف در منطقهٔ حفاظت شده(اولین خلاف)بدون مجوز شکار(دومین خلاف) احتمالا با سلاح بدون مجوز به سوی مأمور شما تیراندازی کند(سومین خلاف)، اون وقت اگر مأمور شما از خودش دفاع کرد، باید برود زندان و منتظر قصاص باشد.

    ۲- بیایید و برای ۵ سال شکار را در ایران ممنوع کنید (حتا شکار پرنده، چون تضمینی نیست کسی‌ که برای شکار پرنده اومده، به پلنگ تیر اندازی نکند). حتا با ۵ سال شکار ممنوع بعید است بتوانید حیات وحش را احیا کنید. این جوری شرایط را برای شکارچیان متخلف سخت تر می‌کنید. به خدا قسم پولی‌ که از فروش جواز شکار بدست میاورید ارزش از دست دادن حتا یک پلنگ رو هم نداره.

    ۳- جریمه‌ها و مجازاتها رو سخت تر کنید. شنیدم برای شکارچیه پلنگ رودبار ۵ میلیون تومن جرایم، ۲ سال حبس، ۲ سال ممنویت حمل سلاح داده شده است. اولا، وقتی‌ یک پالتو پوست پلنگ ۲۰ میلیون تومن داره معا مله می‌شه همه حاضرند ۵ میلیون تومن بدن ۲۰ میلیون بگیرند. دوما، شما دارید به یک آدم روانی‌ بعد از ۲ سال اجازه مجدد استفاده از سلاح میدید. چه تضمینی است که او مجددا این کارو نکنه و چه تضمینی است که شما دفعهٔ دیگر بفهمید که او شکار غیر قانونی کرده. این بار شما خوش شانس و او بد شانس بوده. در سایر کشورها اگه کسی‌ چنین خلاف بکنه، از زندگی‌ ساقط می‌شه. منظورم این است که باید قانون مجازات‌ها هم بازنگری شود.اگر کسی‌ را برای بر دوم بازداشت می‌کنید، لااقل مجازاتشو سخت تر کنید که به بار سوم نرسد.

    ۴- تا زمانی‌ که بازاری برای عرضه محصولات حیات وحش است، متخلف هم پیدا میشود. وقتی‌ پالتو پوست پلنگ به قیمت ۲۰ میلیون به صورت آن لاین خرید و فروش می‌شه، تا زمانی‌ که بازاری برای پرندگان کمیاب در کشورهای عربی‌ است،تا زمانی‌ که هر حیوانی که بخواهید میتوانید از طریق اینترنت پیدا و خریداری کنید باید منتظر این اخبار ناگوار باشیم. کسی‌ رفت سوال کنه که این پوست پلنگ از کجا اومده پالتو شده؟ منظورم این اسکت که باید با همکاری‌ه نیروی انتضامی‌‌ راهکار پیدا کنید.

    ۵- فرهنگ سازی کنید (رادیو، تلویزیون، پوستر، امام جماعت روستاهای مناطق دور افتاده). از رئیس صدا سیما بخواهید روزی یک ساعت به محیط زیست اختصاص دهید. حیات وحش ایران را و لزوم حفظ آن را به مردم بشنا سا نید. با متخلفین در تلویزیون مصاحبه کنید و…. آمار گیری کنید، ببینید کجا بیشتر دارید تلفات میدهید، اونجا بیشتر آگاهی‌ سازی کنید. به مردم آموزش دهید که در مواجهه با پلنگ یا یوز پلنگ چه کار کنند و همون اول دست به اسلحه نبرند به اسم دفاع از خود (مطمئنم حتا خیلی‌ از تحصیل کرده‌های ما هنوز فرق پلنگ و یوزپلنگ رو نمی‌دونند)

    ۶-بودجه برای استخدام بیشتر محیط بان و سایر وسایل مورد نیاز. اگر در دفترتان بنشینید به امید این که کسی‌ برای شما بودجه بیاورد در اشتباه هستید. برای بدست آوردن بودجه باید بجنگید. از طریق رابطه یا ضابطه، نهاد‌های بین مللی دوستدار طبیعت، صداقات مردم یا….. حتا در کشورهای پیشرفته و قانونمند تر از ایران، مسئولین برای بدست آوردن بودجه بیشتر برای سازمانشان می‌جنگند.

    ۷-لطفا دادن مجوز سلاح را متوقف کنید وقتی‌ که شکارچی زیاد و شکار کم باشد، مردم به کلاغ هم رحم نمیکنند چه رسد به پلنگ.اگه تونستید اول فصل شکار پرنده سری به مناطق شکار خیز بزنید. باور کنید تعداد شکار چیان از تعداد پرندگان بیشتر است. فکر کنم یک پنجم مردم ایران شکارچی هستند.

    ۸- متخلفین شناسایی شده را مجازات کنید. بخدا اگر از محیط با نان خود در هر استان سوال کنید متخلفین را به اسم میشناسند. طرف ۲۰ سال است که شکار چی‌ متخلف است و ظرف ۲۰ سال هنوز کسی‌ مدرکی‌ از او نگرفته است که او را دستگیر کند و همه هم می‌دانند که او هر هفته دارد شکار غیر مجاز می‌کند، ولی‌ کسی‌ نیست او را بگیردا چون”مدرکی‌ ازش ندارند” . نمیدونم مدرک گرفتن از این افراد که شما به اسم میشناسید و هر هفته به شکار میروند تا چه حد سخت است.

    ۹-از نیروی انتظامی، یگان ویژه وسایر ارگانهای امنیتی کمک بگیرید. مطمئن باشید در جاده‌ها و أیست‌های بازرسی بیشتر از ماموران محیط زیست با شکار چی‌ یان بر خورد میکنند.ولی‌ متاسفانه اونا فقط سلاح و مجوز سلاح را می‌شناسند و کاری ندارند که چی‌ و چند تا شکار کرده‌ای.البته حق هم دارند ، چون در محدودهٔ کاری اونا نیست. امروز شنیدم که استاندار استان چهار محال اعلام آمادگی کرده است. چه خوب میشد اگه همهٔ استانداران با امکاناتی که در اختیار دارند به این امر کمک میکردند.

    ۱۰- این پروژه‌های جاده سازی، استخراج معدن،سد سازی و هر چیزی که پناهگاه‌های حیوانات رو تحت تاثیر قرار میده متوقف کنید. نمیدونم چطوری ( از طریق مجلس و…..)

    خانم ابتکار، میدونم همهٔ چیزهایی که گفتم در حد حرف آسان است و در عمل بسیار مشکل و زمان بر. امیدوارم در آینده اخبار بهتری از حیات وحش ایران بشنویم. بیایید و یک کاری کنید که مردم همیشه بگویند دستش درد نکنه که به محیط زیست ایران سرو سامانی داد و به عنوان یک فرد مسلمان این حیوانات زیبا را که هرکدام نشانه‌‌ای از قدرت خداوند است برای آیندگان حفظ کنیم.

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 3

  10. فرشید می‌گوید:

    حکایت پیگیری مشکلات شغلی و معیشتی کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست توسط مسئولین؟! حکایت آن پیر مردی است که برای روشن کردن اجاق خانه اش پسرش را به جنگل می فرستد تا هیزم بیاورد، پسرک میرود و بهار برمی گردد.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  11. شهاب می‌گوید:

    جالبه یک معلم با هفته ای ۸ ساعت کار ۲ برابر محیط بانایی حقوق میگیره که حداقل سالی یک بار گلوله از بیخ گوششون رد میشه.
    البته نوش جانشون و باید بیشتر از اینا بگیرن چون واقعا کارشون سخته ولی خواهشا دولت یک کمی بیشتر انصاف داشته باشه و به فکر این بدبختها هم باشه و به صرف اینکه معلما میتونن از حقشون دفاع کنن و تعدادشون زیاده و ازشون حساب میبره یکسره دم از رفع مشکلات معلمای عزیز نزنه.
    خانم ابتکار هم لطفا برا رفع مشکلات معیشتی محیط بانا بیشتر تلاش کنن.
    در ضمن دوست عزیزی که دیدگاهها را بررسی میکنه لطفا دیدگاه منو کامل درج کنید.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

    • علی.ا.ع می‌گوید:

      عزیز دل برادر،
      مثال جالبی نزدی برای معلم،
      از جمله ساعات درسی در طول هفته!

      داغ Thumb up 7 Thumb down 5

    • علی.ا.ع می‌گوید:

      من خودم یک فرهنگی هستم دوست دارم همه کسانی که در کشور دارن خدمت می کنند بر اساس شرایط و سختی هایی که دارند پایه ی حقوقی مناسبی داشته باشند، کاری ندارم طرف میخواد تو وزارت نفت باشه، دادگستری،محیط اموزشی، یا محیط زیست. اگه جایی هست برای پیگیری حقوق شما بگو تا بنده هم بیام پیگیر باشم.

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 4

  12. k می‌گوید:

    متاسفانه حدود چندین سال هفت وهشت سال هست که ماموریت هاهیچ تغییری نکرده فقط یک چیز تغییر کرده اون اینکه تعداد روزهای ماموریت کمتر میشه تا مبلغ ثابت باشه ماهی حدود چهل وچهل و پنج تومان نهایتش

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  13. مهدی عاشق حیات وحش می‌گوید:

    من به شخصه با محیط بانها برخورد زیادی دارم اونها واقعا شغل سخت و طاقت فرسایی دارن اگر من وشما یک روز جای اونها باشیم خیلی مشکل از عهده این شغل بربیائیم روزها از خانوادشون دور میمونن تو جاهای خیلی سرد وخیلی گرم ما موریت میرن حقوق و مزایای دریافتیشون ۱/۱۰ کاری که انجام میدنم نیست لطفا خانم و اقایان مسئول به جای تعریف و تمجید به اوضاعشون رسیدگی کنید

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  14. امید می‌گوید:

    بس کن دست از شعار دادن و حرکات عوام فریبانه بردار….

    داغ Thumb up 4 Thumb down 5

  15. همکار می‌گوید:

    فکر کنم سرو گوش ما همکاران شما در ادارات کل استانها از اینهمه وعده و وعید پر باشه
    محمدی زاده هم یه سالی همه رو با این جملات سرکار گذاشت
    شما چند ماهی که اومدید محیط زیست؛ طبیعت؛ ارباب رجوع حتی همکارانت رو نخواستی از دست یه سری مدیری که سوء مدیریتشون گوش آسمون رو هم کر کرده نجات بدید
    خانم دکتر همکاران شما در بجنورد، شیراز، ساری، تبریز، رشت و چند نقطه دیگر از این کشور پهناور منتظر معجزه نیستند منتظر یه همت کوچک شما در سر و سامان دادن به وضعیت محیط زیست استانهاشون هستند
    این مدیران محیط زیست را به نابودی خواهند کشاند اگر هر روز بر عمر مدیریتشون اضافه بشه

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  16. محمد می‌گوید:

    چه عجب ؟!
    بألاخره خانم ابتکار در مورد محیطبانان حرفی زدند!
    امیدوارم این حرفها حرف دل خودشون باشه نه دست نوشته های مشاوران محترمشون !
    چون اصلأ به دل نمیشینه !

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>