پروین فرشچی به عنوان معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست منصوب شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: در مراسمی با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاونین سازمان حفاظت محیط زیست، پروین فرشچی به عنوان معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تشکر از زحمات علی اصغر کرباسی معاون سابق محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: با توجه به شرایط کنونی حیطه دریایی ایران، محیط زیست دریایی و مسئله دریا به دلایل مختلف اهمیت ویژه ای برای سازمان حفاظت محیط زیست دارد.

ابتکار افزود: مسائلی همچون آمایش سرزمین، توزیع سرزمینی فعالیت های اقتصادی و جمعیت، همچنین مسائل اجتماعی، اقتصادی و بین المللی لزوم نگاه ویژه به مسائل دریا در سطح سازمان و کشور را بیشتر می کند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: اهمیت سواحل به حدی است که تقسیم بندی های جدید استانی بر اساس سطح دسترسی استان ها به سواحل صورت گرفته است و اگر نگاه توسعه به دریا و سواحل با برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح نباشد، آسیب های غیرقابل جبران را به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت افزایش تعاملات و همکاری های بین دستگاهی به ویژه با دستگاه های مرتبط با دریاها و مدیریت سواحل، همچنین ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها، گفت: علاوه بر سیاست گذاری و برنامه ریزی لازمه شرایط حاضر ورود سریع به مباحث عملی- اجرایی است.

تاثیر کمبود بودجه سازمان حفاظت محیط زیست بر معاونت محیط زیست دریایی

عبدالرضا کرباسی معاون سابق محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به پروژه های اجرا شده در معاونت محیط زیست دریایی، گفت: عدم تخصیص بودجه کافی به سازمان محیط زیست منجر به کاهش بودجه معاونت محیط زیست دریایی و توقف در فاز سیاست گذاری و عدم ورود به فاز اجرایی طرح ها شد.

وی با اشاره به شرایط نامناسب بین المللی ایران در دولت گذشته و گسترش ایران هراسی در کشورهای عربی، همچنین تاثیر تحریم ها بر کنواسیون های بین المللی، افزود: خوشبختانه با رویکرد دولت جدید و ایجاد فضای تعامل بین المللی، امکان بهره برداری بهتر از کنوانسیون ها فراهم شده است و در همین راستا مقرر شد از طرف کنوانسیون راپمی یک میلیون دلار برای انجام تحقیقات و برگزاری دوره های آموزشی به ایران اختصاص داده شود.

کرباسی با تاکید بر نقش موثر نیروی دریایی ایران در حل و فصل معضلات و مشکلات محیط زیست دریایی، اضافه کرد: اتصال و تعامل با این نهاد، توان اجرایی و عملیاتی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست را افزایش خواهد داد.

برای خانواده محیط زیست ناآشنا نیستم

پروین فرشچی معاون جدید محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست هم با اشاره به سوابق خود در سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: خوشبختانه برای خانواده محیط زیست ناآشنا نیستم.

وی با اشاره به اینکه هیچ مدیری بدون تعامل با همکاران و مدیران بالادستی خود موفق نخواهد بود، ادامه داد: اولویت اصلی فعالیت وی بر افزایش تعامل درون سازمانی و برون سازمانی است.

در پایان این مراسم حکم مسئولیت دکتر پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اهدا و از زحمات دکتر عبدالرضا کرباسی معاون سابق محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تجلیل شد.

همچنین حکم مسئولیت دکتر عبدالرضا کرباسی برای حضور در گروه مشاوران رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صادر شد.

در حکم معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست خطاب به دکتر پروین فرشچی آمده است:

نظر به سوابق و تجارب ارزشمند سرکار، ‌به موجب این حکم به سمت «معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست» منصوب می شوید.
صیانت از خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر در مقابله با آلودگی های شیمیایی و میکروبی و حفاظت از تنوع زیستی، سیاست گذاری برای مطالعات، برنامه ریزی و هماهنگی جهت حفاظت از محیط زیست ساحلی و دریایی، تبادل اطلاعات و همکاری با مراکز علمی و پژوهشی داخلی، منطقه ای و بین المللی به منظور دست یابی به جدیدترین روش ها و فناوری های نوین، پایش منابع آلاینده با منشاء خشکی و دریا و مدیریت زیستگاهها از جمله اموریست که انتظار دارد از طریق برنامه ریزی اصولی و مناسب و اعمال روش های مدیریتی و پویا با همکاری و تعامل سایر دستگاه های مرتبط نسبت به تحقق آن اهتمام نمائید. امید است با تلاش، تعامل و بهره گیری از استعدادها و توانمندی نیروهای لایق و کارآمد بتوانید در حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست کشور کوشا باشید.

پروین فرشچی پیش از این مشاور ارشد محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات را در کارنامه کاری خود دارد.

پروین فرشچی دارای مدرک دکترای مشکلات آلودگی نفتی در اقیانوس هند و اثرات آن بر موجودات دریایی از موسسه مرکزی آموزش شیلات (CIFE) بمبئی و فوق دکترای مدیریت مناطق ساحلی از موسسه مرکزی آموزش شیلات (CIFE) بمبئی می باشد.

+4
-10
  

5 دیدگاه

  1. اوهام می‌گوید:

    سلام به دیده بان
    به نقل از سبزپرس مراسم یاد بود بزرگ مرد امبر طالبی عزیز روز پنج شنبه ۲۶ دی ماه در مسجد امام رضا (ع) واقع در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، تقاطع گرگان از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ برگزار خواهد شد.
    سپاس گذاری میکنم پیگیر شوید.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  2. مهدی عاشق حیات وحش می‌گوید:

    امیدوارم برای محیط زیستمون فرد تاثیر گذاری باشید

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  3. دانشجوی استاد می‌گوید:

    ba salam va tashakor az hosne entekhabe khanume dr.farshchi, vaghean ishun shayestegi va salahiate in semate khatiro daran va barashoon arezuye movafaghiat va tofigh mikonim.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  4. مجتبی می‌گوید:

    امیدوارم کار مفیدی از دستشون برای نجات محیط زیستمون بربیاد .

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  5. دوستدار محیط زیست می‌گوید:

    پشتکار و علاقه خانم دکتر فرشچی به بهبود وضعیت محیط زیست رو میشه از دانشجویان ایشون پرسید .
    آرزوی موفقیت دارم برای ایشون در این پست جدید

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>