رئیس مجلس شورای اسلامی: محیط زیست در کشور ما مظلوم است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به نقل از خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در حاشیه دیدار از نمایشگاه عکس آسیب های تالاب های ایران در جمع خبرنگاران با نامناسب دانستن وضعیت فعلی تالاب های کشور گفت: علاوه بر شرایط نامناسب دریاچه ارومیه، نحوه استفاده از آب و شرایط آب و هوایی باعث شده است که وضعیت تالاب های کشور نیز نامناسب شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات دولت برای بهبود شرایط دریاچه ارومیه و برگزاری جلسات متعدد با تعدادی از وزراء برای توجه به این مهم، افزود: بهبود شرایط دریاچه ارومیه از سوی دولت در حال پیگیری است تا راه حل مناسبی را در این زمینه عملیاتی شود.

دکتر لاریجانی موضوع محیط زیست در کشور را مظلوم دانست و گفت: نباید احساس شود که محیط زیست موضوع تفننی و فرعی برای کشور است چرا که، توسعه پایدار در کشور اگر از پشتیبانی محیط زیست برخوردار باشد، دوام پیدا خواهد کرد.

رئیس مجلس ادامه داد: آلودگی آب و هوا، تخریب جنگل ها و تالاب ها از مشکلات موجود کشور است که باید برای رفع آنها باید تدبیر کرد که البته در بودجه امسال پیش بینی هایی برای این موارد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در بودجه جرایمی برای کارخانه های آلودکننده محیط زیست در نظر گرفته شده است که این جرایم برای بهبود وضعیت محیط زیست به کار برده شود.

وی ادامه داد: دریافت مبلغ هزار ریال از هر خودرو در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت را برای استفاده در طرح های محیط زیست و تشکیل ستاد حل مشکل آب و هوا از جمله اقدامات مثبت مجلس و دولت است که در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.

رئیس مجلس با اشاره به طرح نمایندگان برای جلوگیری از آلودگی هوا، گفت: این طرح آماده بررسی در مجلس است و دولت در نظر دارد لایحه ای نیز در این زمینه به مجلس ارائه کند که در صورت ارائه این لایحه، مجلس آن را در صحن بررسی و تصویب خواهد کرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه برای حفاظت از محیط زیست باید از ظرفیت ها و شیوه های مردمی استفاده کرد افزود: مجلس آماده همکاری در این زمینه است.

+89
-1
  

13 دیدگاه

  1. مسعود شکیبا می‌گوید:

    آقای رئیس مجلس، محیط زیست ما علاوه بر مظلوم بودن متاسفانه معیوب هست معقوب هست مفلوک هست مشکوک هست محبوس هست و غیره
    حالا چرا شما در مجلس با این همه مشگلات زیست محیطی با طرحهای مخرب و زیانبار محیط زیست رو با مشگلات بیشتری مواجه میکنید؟ چرا؟
    در خبرها از TV خبری داشتیم که در تالاب هورالعظیم کارگران چینی این کشور دوست و برادر! لاک پشتهای در خطر انقراض رو کشته و میخورند (کوفت میکنن)
    بدبختیه ما یکی دو تا نیست این هم از هفته تالابها و این خبر جالب و مزحک

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 0

  2. نوید می‌گوید:

    کاشکی هزینه این نمایشگاه را اختصاص میدادند برای کمک به محیط زیست
    توی مملکت ما هر وقت چیزی از بین رفت براش سمینار برگزار میشه
    بهش بودجه های میلیاردی میدن .همیشه راه را اشتباه رفتیم در نهایت هم محیط زیست بهاش را پرداخت میکنه
    مثلا هرچی آدمهای تحصیلکرده توی همین رشته اخطار دادند که آقایون دولت مرد آبهای سطحی را منتقل نکنید به شهرهای دیگر کسی گوشش بدهکار نبود
    حالا که کار از کار گذشت براش نمایشگاه راه میندازن و تبلیغات میکنن که ما دلسوز محیط زیست کشور هستیم
    امیدوارم مسئولین سایت اونقدر شهامت داشته باشند که پیام را کامل و بدون سانسور منتشر کنند

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  3. مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

    آخ ، آخ خدایا چی بگم؟؟؟
    فقط میگم ، شما که لالائی بلدید پس چرا خوابتون نمیبره؟
    قدرت ندارید؟ که الحمدا… قدرت تو مشتتونه …
    کشور فقیری هستیم؟ که الحمدا… ثروت از زمین و دریا و آسمون ایران میباره…
    منبع و ریشه درد رو نمیدونید؟ که الحمدا… خودتون بهش اشاره کردید…
    پس چرا کاری نمیکنید ؟ که از شما نام نیکی بجای مانده و آیندگان از شما به نیکی یاد کنند؟؟

    ای که دستت میرسد کاری بکن / شاید که فردا دیر باشد….

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

    • امین منصوری می‌گوید:

      جناب لاریجانی عزیز معلومه که محیط زیست ما خیلی مظلوم و بدبخته
      شما که قدرت قانونگذاری این کشور را در دست گرفته اید به دادش برسید. برادر عزیزتان که ریاست قوه قضاییه هستند به دادش برسند. جلوی این همه تجاوز به حریم محیط زیست را بگیرید. جلوی این همه دست درازی وزارت نیرو و راه و صنایع و معادن را به طبیعت ایران را بگیرید. جلوی زمین خواری ها و ساخت و سازها را در پارک ملی ها و مناطق حفاظت شده بگیرید. جلوی سد سازیها، جاده سازیها، معدن سازیهای غیر اصولی را بگیرید. دست سودجویان را از حریم طبیعت ایران کوتاه کنید و نگذارید طبیعت را ویران کنند. بگذارید نسلهای بعدی هم طبیعت و حیات وحش ایران را ببینند. نگذارید طبیعت ایران به خاطر سودجویی یک سری افراد از بین برود و……..

      پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

  4. امیر می‌گوید:

    آقای لاریجانی
    نظر شما کاملا درست است، محیط زیست در کشور ما حقیقتا مظلوم است؛ مشکل اینجا است که همه با اینکه به این موضوع و به اهمیت آن واقف هستند ولی هر کس منتظر دیگری است و همه به یکدیگر نگاه می کنند و منتظر اقدام دیگران هستند و به ابراز تأسف و اعلام آمادگی برای همکاری اکتفا می کنند!!!
    مجلس بعنوان عالیترین نهاد قانونگزاری کشور چه اقدام عملی برای مقابله با تخلفات زیست محیطی و جلوگیری از اجرای طرحهای مخرب محیط زیست مانند ایجاد سد در وسط بهترین جنگلهای گیلان، عبور جاده از وسط جنگل بی نظیر ابر و … انجام داده است؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  5. پروین می‌گوید:

    انشاالله با برگزاری این نمایشگاه نمایندگان مجلس بیدار شده و صدای این گربه بیمار محیط زیست ایران به گوششان برسد.و چاره کنند.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  6. reza می‌گوید:

    تا زمانی که جلوی سوئ استفاده بعضی از آقا زاده هارو نگیرن همینه . اینم همش تبلیغ برای خوشونه.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  7. دوستدار محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

    جناب آقای لاریجانی ریاست محترم مجلس
    بسیاری از مشکلات محیط زیست و حیوانات بواسطه طرحهایی که در مجلس بتصویب رسیده اند و یا خواهند رسید بوجود آمده اما راه حل جلوگیری از کشتار حیوانات ارزشمند و پناه آنان سازمان محیط زیست و مناطق حفاظت شده است
    فکری بحال قوانین حمایتی باید کرد و سازمان را باید مورد حمایت قانونی قرار داد
    سلاحهایی که به هر شکل با مجوز و یا بدون مجوز در طبیعت ایران شلیک میکنند و دارندگان آنها به هیچ مجود زنده ای رحم نمیکنند باید ممنوع گردند
    گشت و گذار در طبیعت با اسلحه و کشتن حیوانات باید جرم تلقی گردد
    هیچ جنبنده ای در امان نیست . ترا بخدا بعنوان یک ایرانی تحصیل کرده و با مقام بالایی که دارید دوستداران حیوانات را دلگرم کنید و فکری برای قوانین حمایتی بنمایید .

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  8. مهدی عاشق حیات وحش می‌گوید:

    قدرت تنهایی کابردی نداره قدرت همراه جرات و تدبیر منطقی هینطورعمل کردن به حرفها و طرحهاس که اون رو کامل میکنه منم این جا نشستم میگم که فلان کارو میکنم وقتی که همتش رو نداشته باشم فایده حرف الکی زدن چیه یا حرفی رو نمیزنم یا حرفی زدم انجامش میدم باید کار درست انجام بشه این سازمان نیاز به حمایت همه جانبه داره سازمان بدونه پشتیبان چیکار میتونه انجام بده این سازمان احتیاج به بالگرد داره نیاز به برف روب داره نیاز به همه امکانات لازم داره تا بتونه کارش رو درست انجام بده مگه بدونه ابزار میشه کار انجام داد والله نمیشه

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  9. پروین می‌گوید:

    غذا دادن به حیات وحش با ان گستردگی وسیع واقعا کار سختیه چقدر محیط بانها و دوستداران حیات وحش فریاد کمک کردند دیوار شنید اما مسئولین نشنیدند دریغ از یک بالگرد. اخر سر باز هم همت محیط بانها به داد این حیوانات رسید. اگه کشورهای خارجی بودند چندین بالگرد براشون میداد. واقعا این محیط بانهای مسئول با عشق به کارشون ادامه میدند.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  10. شاهین می‌گوید:

    چه عجب ؟!

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  11. دوستدار محیط زیست و طبیعت می‌گوید:

    محیط زیست بدون پشتوانه قانونی و مالی به تنهایی کاری نمی تواند بکند پس بیشتر به فکر باشید حداقل سعی کنید قوانین محکمی برای حفظ حیط زیست وضع کنید تا محیط زیست با پشوانه بهتری عمل کند

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  12. ایان می‌گوید:

    وظیفه شما و نمایندگان مجلس است که کاری انجام دهید که متاسفانه همه به فکر منافع شخصی خود هستید و فقط هراز گاهی برای تبلیغات جلوی دوربینها حرفی می زنید و محیط زیست و حیات وحش ایران را که دارد نابود میشود نمی بینید

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>