دادستان گلستان: سه نفر از عاملین ضرب و شتم محیط بانان گرگان دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عصر امروز دادستان کل استان گلستان از دستگیری سه تن از عاملین ضرب و شتم محیط بانان گرگان خبر داد.

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان، عصر امروز پوریانی دادستان استان گلستان، سرهنگ کریمی رییس پلیس پیشگیری استان، سرهنگ حمید رضا خیلدار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست و اسماعیل مهاجر مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان کشور در محل بیمارستان ۵ آذر گرگان حضور یافته و از محیط بانان مجروح در حادثه درگیری روز جمعه عیادت کردند.

در این دیدار سرهنگ خیلدار به عنوان نماینده دکتر ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست، پیام همدردی و آرزوی سلامتی این دو محیط بان را از طرف ایشان ابلاغ نمود.

دادستان کل استان گلستان امروز و در حاشیه این دیدار اعلام داشت که سه تن از عوامل اصلی این حادثه با تلاش نیروهای انتظامی دستگیر شده و هم اکنون در بازداشت به سر می برند.

پوریانی ادامه داد: تلاش برای دستگیری ۵ متهم دیگر در این پرونده ادامه دارد و دستگاه قضایی استان با جدیت تمام با متهمین پرونده برخورد خواهد نمود.

+316
-1
  

33 دیدگاه

  1. امین منصوری می‌گوید:

    این نامردهای شکارکش به قصد کشت محیطبانان را زده بودند.
    این ناجوانمردان باید به اتهام اقدام به قتل محاکمه شوند.

    پر طرفدار Thumb up 68 Thumb down 7

    • مسعود شکیبا می‌گوید:

      امیدوارم هر چه زودتر بقیشون دستگیر و جوابگوی وحشی گریشون باشن
      ما منتظر احکام قاطع در این مورد هستیم

      پر طرفدار Thumb up 40 Thumb down 1

    • mohsen می‌گوید:

      راس اوشی برا .کردیه یعنی برادر درست میگی.

      پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 0

    • مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

      امیدوارم هر چه زودتر اون ۵ تا جنایتکار باقیمانده هم دستگیر شوند و تحت محاکمه یک قاضی با صلابت همانند قاضی پرونده خوزستان قرار گرفته و داد این دو محیط بان شجاع و از جان گذشته از آنان گرفته شود.

      در ضمن این اقدام شایسته مسئولین مربوطه در عیادت و دلجوئی از این عزیزان را پاس میداریم.

      پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 1

  2. مجید(حیوانات نگین های آفرینشند) می‌گوید:

    از قوه قضاییه و قضات استان خواستار برخورد شایسته و درخور با این جانیان و قاتلان هستیم.
    امیدوارم محیط زیست از هر ابزاری که داره استفاده کنه تا این بی وجدانها به اشد مجازات برسن

    پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 3

  3. ایان می‌گوید:

    بعد از این همه ظلم به حیات وحش لیاقتوش زندان

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 1

  4. مجتبی می‌گوید:

    باید به اشد مجازات برسن ..

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 1

  5. محمود کلنگری می‌گوید:

    سوالی دارم که در میخواستم دوستان گرامی و یا روانشناسان در یافتن پاسخ به من یاری رسانند.
    “آیا شکار و کشتن حیوانات در تغییر خلق و خوی انسان تاثیری دارد یا خیر؟! لطفا کمی شرح دهید”

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 0

    • mohsen می‌گوید:

      آقا محمود عزیز
      من روانشناس نیستم ولی فکر میکنم شکار و کشتن حیوانات فرد رو قسی القلب و بی رحم میکنه و کارهایی میکنه مثل همین جنایتی که در گرگان شده.
      باور کن من دو نفر مرد مسن رو میشناسم که هر دو شکارچی قدیمی و با سابقه کرمانشاهی هستند. یکیشون سرهنگ بازنشسته اس گفت که سالها قبل یه چهارپا رو کشته وقتی دیده آبستنه و جنین حیوون رو دیده بخودش بابت کاری که کرده لعنت فرستاده و شکارو برای همیشه کنار گذاشته اون یکی هم دقیقا همین رو گفت منتها در مورد یه خرگوش آبستن گفت وقتی زدمش اومدم روی سرش خرگوشه یه صدایی عین گریه کردن انسان در میاورد جون میکند اینجور افراد وجدان دارن و متنبه میشن ولی مطمعن باش کسی که سالهاست از این کار ها میکنه و متنبه نمیشه و حتی لذت میبره آدم های بی رحم و ……… است.

      پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 0

      • امین منصوری می‌گوید:

        در پاسخ به جناب کلنگری و دوست عزیزم محسن میگویم: شکار و کشتن حیوانات در خوی آدمی تغییری ایجاد نمیکند ما شکارچی دل نازک و دل رحم و خانواده دوست و رفیق دوست و خوش برخورد و مهربان و دوست داشتنی زیاد داریم. باور کنید قبلا که به شکار میرفتم بعضی از دوستان را میدیدم که بعد از کشتن حیوان پشیمان بودند و در بعضی موارد همان لحظه گریه میکردند که چرا این حیوان را بی جان کرده ام. هنوز دو روز از این جریان نگذشته که با من تماس میگرفتند و قرار دوباره برای شکار میگذاشت. خدمت دوستان طبیعت دوست که نمیدانند حس شکارچی گری چطوره ،میگم که ترک شکار هزاران برابر از ترک مواد مخدر سختتر میباشد. من در طول عمرم با شکارچیان خیلی زیادی دوست بوده ام و در مورد اکثر آنان به این نتیجه رسیده ام، که تمامی آنان دوستدار و عاشق طبیعت هستند و شکار را فقط بهانه ای برای حضور در طبیعت میدانند، اکثر آنان در خانواده های شکارچی متولد شده اند و آشناییشان با طبیعت از راه شکار میباشد و شکار دیگه توی پوست و خونشونه. دوستان طبیعت دوست و مخالف شکار خدمتتون میگم که شکار از زمان انسانهای اولیه بوده و هست و خواهد بود و همه ما باید آن را به عنوان یک واقعیت بپذیریم و در جامعه بشری هیچگاه قابل حذف نمیباشد. من نیز مانند شما در شرایط فعلی و وضعیت بحرانی آمار وحوش مخالف شکار هستم، علت اصلی وضعیت فعلی حیات وحش کشور ضعف مدیریت سازمان محیط زیست بوده است. اگر میخواهید شکارچیان را از شکار منصرف نمایید، باید در کمال احترام و ادب و دور از هر گونه توهینی به شکارچیان و با دلیل و منطق، دیدگاهها و نظراتتون را بیان فرمایید. هیچ وقت هم فکر نکنیم که ما خیلی کامل و بی عیب هستیم و شکارچیان گناهکار. هیچ کس نباید خودش را بالاتر از دیگری بداند. باید وجدانمان را قاضی کنیم، شاید هم ما اشتباه میکنیم و شکارچیان درست میگویند!

        پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 11

        • امین منصوری می‌گوید:

          در مورد ضرب و شتم محیطبانان من نام ضاربان را شکارچی نمیگذارم، آنها اراذل و اوباش بوده اند.در مورد وجدان شکارچی هم یکی از برنامه های شکارمو براتون میگم.چندین سال قبل که در کرمانشاه ساکن بودم در شهریور ماه برای شکار کبک با همراهی دو تن از دوستانم که یکیشون سرهنگ بازنشسته و دیگری از جراحان به نام کرمانشاه بود راهی یکی از روستاهای همدان در حد فاصل منطقه حفاظت شده خان گرمز و منطقه شکار ممنوع ملوسان تویسرکان منطقه آزاد روستای دره عثمان و گرا شدم.اون موقع پروانه شکار سراسری بود و با گرفتن یک پروانه میشد در سراسر کشور در مناطق آزاد به شکار پرنده پرداخت.ضعف مدیریت و تخصص همیشه در صدور پروانه های شکار وجود داره و سازمان محیط زیست دستورالعمل صدور پروانه را بدون توجه به شرایط سردسیری و گرمسیری و اقلیمی استانها به صورت سراسری صادر میکند.شاید بعضی از دوستان شکارچی ندانند در مناطق سردسیر در سالهایی که بارش خوب بوده کبکها در دو مرحله تخمگذاری میکنند یکی خرداد ماه و دیگری مرداد ماه و کبک ماده دو بار کر میشود.و در اواسط و اواخر شهریور جوجه ها خال نزده اند و کوچک هستند.با دوستان با فاصله جهت شکار شروع به حرکت کردیم.در پوشش گیاهی گون منطقه و در شیب یک تپه بودم که یک دفعه یه کبک از جلوی پاهام بلند شد تفنگ نیمه خودکار پنج تیر برونینگم را بالا آوردم و در پشت قراول نگاه پرنده کردم و میخواستم ماشه را بکشم که دیدم کبکش جوجه هست و ناشیانه پرواز میکنه در همان لحظه یک نیروی درونی مرا از کشیدن ماشه بازداشت، مجددا جوجه کبک دیگری بلند شد و دوباره تفنگ را بالا آوردمو و نتوانستم ماشه را بکشم.این کار در همان نقطه چند بار تکرار گردید و چیزی در حدود پانزده بچه کبک و کبک مادر از جلویم بلند شدم و فقط نظاره گر پروازشون بودم.چندین بار تفنگ را به قصد تیراندازی بالا آوردم ولی تیراندازی نکردم آخرین کبکی که بلند شد کبک مادر بود و شکارچیها میدانند که صدای زنگ بال کبک درشت چقدر وسوسه انگیزه، ولی شلیک نکردم.در ته دره چند تایی چوپان سرگرم چرا دام و شاهد این اتفاق بودند و با حالت تمسخر آمیزی که فکر میکردند تیراندازی بلد نیستم داد زدند میخوای بیاییم برات بکشیمشون. یکی از دوستهام که از دور مرا دیده بود وقتی ظهر برای صرف نهار دور هم جمع شدیم با تعجب پرسید تفنگت گیر کرده بود؟ وقتی جریانو بهش گفتم خیلی تحت تاثیر قرار گرفت.اون برنامه هم شد آخرین برنامه شکار کبک و دیگر هیچگاه دلم نیامد به شکار کبک بروم و هفته بعدش تفنگ پنج تیرمو که خیلی دوستش داشتم فروختم.من در طول مدت شکارچی گری تعداد خیلی زیادی کبک زده ام ولی هیچگاه لذت آن روز را که کبکی نزدم نبردم و یه حس عجیبی داشتم که به هوای نفسانی غلبه کرده بودم و خیلی خیلی لذت بخش بود و خاطره اش را هیچگاه فراموش نمیکنم، در صورتی که بیشتر برنامه های شکار کبکم را به خاطر نمیاورم و فراموش کرده ام.حالا هم نمیخواهم جا نماز آب بکشم و بگم آدم با وجدانی هستم، من از تمام شکارچیان گناهکارترم و هیچگاه خودمو نمیبخشم .در پناه پروردگار طبیعت باشید.

          پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 2

          • mohsen می‌گوید:

            درود بر آقا امین عزیز، منظور منم همین بود و فرمایش شما رو تایید میکنم .
            در ادامه فرمایش شما به نظر من یکی از گونه هایی که در مملکت ما بیشترین ظلم در حقش میشه همین کبک بیچاره ست. قطعا دوستان قفسهای کوچک و تنگ چوبی نگهداری کبک رو دیدن ، گذشته از شکارکش های زیادی که با بیرحمانه ترین شکل ممکن اونارو شکار میکنن شاید یکی از زشت ترین کارهایی که بعضی هموطنان ما در مورد محیط زیست انجام میدن رفتار همین کبک بازها باشه که واقعا جای تاسف داره
            کاش همین موضوع زمانی توسط طرفداران محیط زیست مورد بحث قرار بگیره
            من افرادی رو دیدم که شاید پنجاه تا یا حتی بیشتر از این قفس های تنگ چوبی دارن و این پرنده های آزاد رو به دام انداختن و در آنها حبس کردن و این شده سرگرمی و وسیله بازی و حتی یه منبع درآمد براشون کاش محیط زیست در محل هایی که این کبک ها خرید و فرش میشن با این افراد برخورد کنه.

            پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 0

          • شهای می‌گوید:

            من گوشت کبک رو می پرستم .

            داغ Thumb up 6 Thumb down 14

          • شکارچی شاه غلام می‌گوید:

            ای بابا وجدان یعنی چه بچه کبک خیلی خوشمزس بایدهمه شان را میکشتی و میخوردی

            داغ Thumb up 4 Thumb down 17

        • آشنا می‌گوید:

          جناب آقای منصوری از این که شکار را کنار گذاشته اید صمیمانه از شما سپاسگذاری می کنم
          امیدوارlم منش شما خط مشی دیگر دوستان شکارچی قرار بگیره

          پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

    • پروین می‌گوید:

      آقای کنگری بستگی به تربیت آن فرد در کودکی هایش دارد. اگر آن فرد در خانواده قصی القلبی بزرگ شده باشد و رحم و مروت و حلال و حرام در آن شخص رشد نکرده باشد آن شخص هم کماکان پیرو همین مکتب بار خواهد آمد. اینگونه افراد هیچ مرز و قانونی را نمی شناسند هر جا که برسد و منافعشان ایجاد کند دست به همه کاری میزنند در درون من و شما به اصطلاح ملکه های خیر و شر وجود دارد که بستگی به خودمان دارد که در درونمان این خیرها و شرها را چقدر رشد داده ایم ؟
      مثال آقا محسن هم نمونه خوبی بود یک شکارجی که از دیدن جنین حیوان دلش به درد آمد و یک شکارچی که از دیدن جان کندن حیوان لذت میبرد …..من روانشناس نیستم این مطلب تجربه من از زندگی بود.

      پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

  6. مهدی حدادی می‌گوید:

    با کمال سپاس از همه مسئولین
    امیدوارم هرچه زودتر دستگیر بشن
    نامردای بی غیرت

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 0

  7. رضا میرزایی(مارال) می‌گوید:

    منم در جواب این دوستمون بگم یک انسان واقعی و با مروت نمیتونه برای مدت طولانی به کشتن حیوانات ادامه بده
    شقاوت و سنگ دلی در خون بعضی افراد نهفته شده و هرگز پاک نمیشه

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

  8. رضا میرزایی(مارال) می‌گوید:

    چه فایده که با یک حکم سبک کار را نا تمام بذارید……

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

  9. پروین می‌گوید:

    امیدواریم که سازمان درباره این محیط بانان عزیز که قراردادی هستند فکری بحالشان بکند و بطور شایسته ای از آنها دلجویی بنماید و این جانیانی که به اینها تعرض کرده اند را بطوری که حقشان است به مجازات برساند.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  10. رضا می‌گوید:

    خدا کنه زودتر بقیه این ارازل شکارچی نما رو بگیرن

    یه سوالی داشتم ادمین میشه یه مصاحبه با یه شکارچی قدیمی بزارید چون خیلی ها اینجا میگن شکارچی قاتل و بی رحم هست

    پس چرا محیط زیست جواز شکار میده؟

    هنوز خیلی ها فرق شکارکش و شکارچی رو نمیدون

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

  11. محمد امین می‌گوید:

    با سلام با آرزوی سلامتی این دو محیط بان عزیز
    در جواب دوستی که پرسیده بودند آیا شکار از لحاظ روحی بر انسان تاثیر گذار است من می گم بله تاثیر گذار است شکار در گذشته که یکی از منابع اصلی تامین غذا برای انسان بوده باعث غرور آفرینی و محبوبیت برای فرد شکارچی میشده همچنین در دوره های بعد که تفریح خاصی برای انسانها وجود نداشته شکار یکی از راه های تخلیه هیجان بوده اما امروزه ما در هیچیک از این دوران بسر نمیبریم و افرادی که به شکار می پردازند به نوعی خلع روحی مبتلا هستند و می خواهند این خلع را با کشتار حیوانات پر کنند بیشتر از این بحث را طولانی نمی کنم فقط آرزو می کنم تمام مردم این جهان قدر این نعمت های الهی را بدانند و به گونه ای دیگر و با دیدن این خلقت های زیبای خداوند در طبیعت لذت ببرند

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

    • زهره می‌گوید:

      دوست گرامی اشاره ای بسیار بجا به مقوله تفریح نمودید. امروزه دامنه وسعت تفریحات بسیار زیاد است. هر انسانی متناسب با روحیات و علایقش یکی از آنها را انتخاب و ارضا می شود. مثلا تنها تفریح بنده شنیدن آثار جاودانه بزرگان موسیقی اروپای قرون ۱۶ تا ۲۰ میلادی است که آن را با هیچ چیزی عوض نمی کنم. موسیقی باروک کلاسیک و رمانتیک که برخی از آنان بقدری عمیقند که انسان را در ابدیت فرو می برند. اکثریت این آهنگسازان انسانهایی بسیار پاک با روحی بسیار لطیف بودند. از مصیبتهای حضرت مریم و مسیح (ع) ـ خلقت آدم و حوا ـ طلب آمرزش برای درگذشتگان گرفته تا وصف طبیعت و حیات وحش مثل سمفونی ۶ بتهوون ـ کارناوال حیوانات سن سانس ـ فندق شکن چایکوفسکی و باله دریاچه قوی او و مرغان رامو آهنگساز فرانسوی و … و … گاه با خود می اندیشم مرگ با تمام شیرینی هایش متاسفانه ما را از درک زیباترین های هستی یعنی نغمه های اسرارآمیز و شگفت انگیز موسیقی محروم می نماید..

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  12. barbod می‌گوید:

    با سلام
    پیشنهاد میکنم لطفا عکس البرز و به عنوان نماد محیط زیست در لوگوی خود بذارید و لگوی قدیمی را تغییر دهید
    با تشکر

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  13. پروین می‌گوید:

    خوردن گوشت شکار هم لذیذ است آدمها همه که گیاه خوار نیستند گوشتخواری هم میکنند الان است که تعداد چهاپایان کم شده و باید از شکار اجتناب کنند تا نسل اینها از بین نرود
    یک شکارچی طبیعت دوست به قوانین طبیعت احترام میگذارد و هرگاه که لازم باشد از شکار اجتناب میکند
    مسلم بدانید آنهایی که دارند نسل کشی میکنند هیچگاه طبیعت را درک نکردند و هیچ احترامی به طبیعت قائل نیستند
    درختان را بی رویه قطع میکنند جانوران را بی رویه کشتار میکنند حلال و حرام را نگون سار میکنند و عقل و منطق را به زیر پا میگذارند
    متاسفانه با نسلی روبرو هستیم که حلال و حرام خیلی کم رنگ شده است و شاهد خیلی نابسامانیها هستیم و افرادی هستند که فقط به منافع خود فکر میکنند و دیگران را هیچ می انگارند و به فکر آیندگان نیستند
    وقتی براحتی میتوان اسلحه خرید وسوسه شکار به سرش هم میزند حالا اگر هم غیرمجاز باشد ریسکش را به جان می خرد و قانون شکنی میکند
    این وظیفه دولت است که فکری به حال این قانون شکنان بکند ان جوانی که با تفنگش در پارک چیتگر سنجاب و پرنده های کوچک را هدف قرار میداد و میکشت را دیدید تفنگ است و وسوسه شکار جوان است و نادان
    هر چیزی را که داریم باید فرهنگش را هم داشته باشیم

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  14. رضا میرزایی(مارال) می‌گوید:

    بله با شما کاملا موافقم پروین خانم از دو موضوع ضعف قانون و اجرای نا صحیح آن که بگذریم مردم ما هم اکثرا فقر فرهنگی دارن و جنبه داشتن سلاح را ندارند .فکر میکنن اگر تونستن یک سلاح شکاری تهیه کنن پس باید هر طور که شده راه بیفتن تو طبیعت و هر چی سر راهشون امدرا شکار کنن .سو استفاده از اسلحه شکاری در کشور ما از استفاده نا بجای سلاح کمری در کشورهایی که بنام غرب وحشی میشناسیم بیشتر است.چرا ؟ …….

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  15. امیر می‌گوید:

    امیدوارم اون پنج وحشی دیگه هر چه سریع تر زنده گیری شوند
    فقط احکام قاطع می تونه از پیشگیری چنین فجایعی جلوگیری کنه

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  16. milad می‌گوید:

    ایشالا دستشون بشکنه
    این جوری نمیشه که ما منتظر یک قاضی با صلابت باشیم
    باید رییس قوه قضاییه قانون های سخت تری وضع کنن
    باید همه درخواست کنن

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  17. مهدی می‌گوید:

    این نامردها باید پس از سپری کردن زندان قانونی سالها به نقاط بد آب و هوا تبعید شوند و هر روز دفتر پلیس منطقه را بروند امضا کنند تا خانواده هایشان به سختی بتوانند آنها را ببینند تا درس عبرتی برای بقیه باشد.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  18. با عرض سلام و خسته نباشید
    خواهشمند است یک ایمیل یا صفحه ای در سایت قرار دهید تا پل ارتباطی بین شما و مردم و گروه های زیست محیطی باشد و عکس ها و خبرهای خود را به سمع و نظر بینندگان قرار دهند
    با تشکر

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  19. مهشید می‌گوید:

    اگه قاضی این پرونده مثل قاضی باشه که متهمین موته رو راحت گذاشت پس تکلیف معلومه!!!!

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  20. afshin amirfar می‌گوید:

    حدود ۵ یا۶ سال قبل بود که پس از مدتها رییس جمهور تانزانیا بالاخره دستور داد که قاچاقچیان عاج را حتی قبلاز شلیک و مثلا کمین بر سر راه گله فیل -ماموران مجاز به شلیک باشند و…میگن نتایج مثبتی داشته وخیلی از این بی وجدانها فرار بر قرار ترجیح دادن-این افراد جالبه هر جای دنیا باشن یه چیزای مشابه هستن:ترسو بودن-نادرستی و…نظر دوستان چیه؟/

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>