مراسم نهمین بزرگداشت دکتر تقی ابتکار با حضور سید محمد خاتمی / تصویری

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نهمین مراسم بزرگداشت و اعطای جایزه دکتر تقی ابتکار شب گذشته به همت مرکز غیردولتی صلح و محیط زیست با حضور سید محمد خاتمی، معصومه ابتکار و جمعی از فعالان حوزه محیط زیست برگزار شد.

+29
0
  

10 دیدگاه

  1. آریان می‌گوید:

    درود بر خاتمی

    پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 16

  2. بهرام می‌گوید:

    آقای خاتمی زمان شما بیشترین ضربه ها به محیط زیست خورد .اونوقت شما دم از محیط زیست میزنی؟!
    دادن مجوز به معدن داران. تاسیس کارخانه های متعدد در خطه شمال و نابودی محیط زیست تالاب ها و…………

    داغ Thumb up 16 Thumb down 25

  3. حسن می‌گوید:

    توسعه‌ای که به نابودی محیط‌زیست بینجامد، فاجعه است
    رئیس دولت اصلاحات گفت: اگر توسعه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی نداشته باشیم، نمی‌توانیم به توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم.
    حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی در مراسم نهمین بزرگداشت دکتر تقی ابتکار افزود: «اگر نهادهای مدنی مورد توجه جدی قرار نگیرند و حتی در عرصه سیاست، احزاب، تشکل‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به صورت بخش خصوصی و نهادهای مدنی به توسعه دست پیدا نکنیم و بپنداریم که توسعه اقتصادی منهای توسعه فرهنگی، علمی و سیاسی است به نتیجه نخواهیم رسید.» خاتمی افزود: «قرن جدید با تکنیک و تکنولوژی ارتباط محکم داشته و می‌توان تکنیک را روح تمدن جدید دانست که با وجود کارهای بزرگی که کرده در صورت همراه شدن با روح فزون خواه انسان سیری ‌ناپذیر، فاجعه‌آفرین می‌شود.»
    وی ادامه داد: تکنیک به دنیا و موجودات به عنوان مواد خامی می‌نگرد که باید فراوری شده و در بازار مصرف و تقاضا لحظه به لحظه افزایش پیدا کند. انسان فزون خواه نیز با کمک تکنیک نه تنها در طبیعت بلکه در همه ارکان زمین تصرف می‌کند.
    رئیس دولت اصلاحات اظهار کرد: خوشبختانه بشر امروز متوجه فاجعه شده است و اگرچه دیر به این موضوع پی برده، اما به هر حال متوجه شده است و با وجود اینکه نشست‌ها، کنفرانس‌ها و جلساتی برای موضوع محیط‌زیست برپا شده که می‌توان گفت به نوعی به نفع قدرت‌های بزرگ است، اما در هر صورت خود این حرکت مهم است….

    دوستان… مجبور شدم بخش مهم صحبتهای آقای خاتمی عزیز رو بنویسم تا مراجعه کنندگان بدونند که ایشون چه فرمودند…
    فقط سوالی دارم؛ اینکه در دوره ایشون که خیلی براشون احترام قائلم، بلاهای محیط زسیتی که سرمون اومد، کی مقصر بود؟ چرا بررسی نشد؟ چرا خانم ابتکار صرفاً با دادن یه سری اطلاعات کلی صرفاً مثبت پرونده رو بست… مجوز تعرض آقازاده ها به محیط زیست در دوره ایشون و کی صادر می کرد… قرق کردن مناطق شکار ممنوع برای برخی فرزندان بزرگان سیاسی و … کار کی بود و چرا سرکار خانم و جناب آقای دکتر خاتمی هیچ مقابله خاصی با اون وضعیت نکردند… سوال زیاده و پرسیدنش ظاهرا بیفایده…

    داغ Thumb up 11 Thumb down 9

    • مالباخته می‌گوید:

      آخرین پاراگراف کامنت شما:
      “دوستان… مجبور شدم بخش مهم صحبتهای آقای خاتمی عزیز رو بنویسم تا مراجعه کنندگان بدونند که ایشون چه فرمودند…فقط سوالی دارم؛ اینکه در دوره ایشون که خیلی براشون احترام قائلم، بلاهای محیط زسیتی که سرمون اومد، کی مقصر بود؟ چرا بررسی نشد؟ چرا خانم ابتکار صرفاً با دادن یه سری اطلاعات کلی صرفاً مثبت پرونده رو بست… مجوز تعرض آقازاده ها به محیط زیست در دوره ایشون و کی صادر می کرد… قرق کردن مناطق شکار ممنوع برای برخی فرزندان بزرگان سیاسی و … کار کی بود و چرا سرکار خانم و جناب آقای دکتر خاتمی هیچ مقابله خاصی با اون وضعیت نکردند… سوال زیاده و پرسیدنش ظاهرا بیفایده….”

      مشکلات و مسائل مربوط به محیط‌ زیست و حیات وحش در همه دوره ها وجود داشته و پرداختن به آنها بدون ارائه سند همان کلی ‌گویی است که شما دیگران را به انجامش متهم میکنید…….
      اما به این نکته توجه داشته باشید……زمانی هست که ما با یک مشکل قدیمی و مزمن موجه هستیم که دلایل مختلفی هم میتونه داشته باشه…ضعف ساختارها، کمبود امکانات و بودجه، سودجویی افراد، نارسا بودن قوانین، مشکلات فرهنگی و….نظیر همین چیزی که در مورد محیط زیست ایران با آن مواجه هستیم

      اما یک موقعی علاوه بر مشکلات فوق، دولت هم میل و انگیزه‌ای برای کاستن از مشکلات نداره و نه تنها تلاشی برای بهبود اوضاع نمیکنه چه بسا با ندانم کاری و بی مسئولیتی، اهمیت ندادن به موضوع و حتی با کمک کردن به افراد سودجو به مشکلات موجود دامن میزنه…..

      به نظر شما دولت آقای خاتمی جزء کدوم گروه قرار میگیره؟ سودجویی و سوءاستفاده توسط افراد خاص که به جاهای خاص وصل هستند همیشه بوده و گاهی اوقات دولت هم حریف اینها نمیشه…..اما برای قضاوت در مورد عملکرد افراد و دولتها اولا باید نکات مثبت و منفی کارنامه آنها را با هم دید……ثانیا به مقدورات و محدودیتهای و تواناییهای واقعی دولت هم باید توجه داشت….مقایسه عملکرد دولتها با یکدیگر هم میتونه به عنوان یک شاخص مورد استفاده قرار بگیره

      به عنوان مثال امروز اخبار سایت دیده بان در مورد اتفاقات مغول‌وار انجام شده در موته رو حتما خوندید….و دیدید که دادگاه با حکمی که صادر کرد عملا به جانیان پاداش داد…خوب حالا در این وسط چه کسی رو باید مقصر معرفی کرد؟
      مطمئنا همین پرونده چند سال دیگه به عنوان یک برگ منفی در کارنامه خانم ابتکار و دولت آقای روحانی ثبت خواهد شد و مدعیان خواهند گفت که دیدید در زمان ایشان چه فاجعه ای صورت گرفت؟ ولی هیچکس نمیگوید که نهادهای دولتی به وظیفه خود عمل کردند ولی کار در جای دیگری به مشکل برخورد و از دست دولت هم کاری برنمی آمد….

      برای نمره دادن به کارنامه افراد و نهادها باید ببینیم چکار کردند و چکار نکردند….چکار میتوانستند بکنند و نکردند و چه کاری میخواستند انجام بدهند ولی……..

      شما به موارد منفی و آن هم به صورت کلی اشاره کردید اما من به یکی از موارد مثبت و با ارائه سند اشاره میکنم:

      خبر خوش مشاهده پلنگ در ایلام رو حتما خوندید….همین منطقه ی دینارکوه که پلنگ دیده شد در سال ۸۰ یعنی در نیمه‌ راه دولت آقای خاتمی به عنوان منطقه ی حفاظت شده معرفی شد….حالا ببینید که سایت دیده بان بیش از یکسال قبل، یعنی آذر ۹۱ راجع به وضعیت این منطقه بعد از اینکه تحت حفاظت قرار گرفت چی نوشته بود:

      “منطقه دینارکوه طی مصوبه شماره ۲۱۷ شورای عالی محیط زیست (کمیسیون زیر بنائی دولت) مورخ ۱۳۸۰/۷/۲۵ با وسعت ۴۰۵۷۹ هکتار بعنوان منطقه حفاظت شده جنگلی به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است. از آن تاریخ به بعد منطقه شاهد تحولات مثبتی در روند افزایش گونه‌های گیاهی و جانوری بوده و امروزه این منطقه یکی از مناطق شاخص استان در راستای تنوع گیاهی و جانوری می‌باشد.”

      http://www.iew.ir/1391/09/19/1357

      ملاحظه فرمودید؟….. “از آن تاریخ به بعد منطقه شاهد تحولات مثبتی در روند افزایش گونه‌های گیاهی و جانوری بوده و امروزه این منطقه یکی از مناطق شاخص استان در راستای تنوع گیاهی و جانوری می‌باشد.”

      بعد از ۱۲ سال، امروز با مشاهده ی پلنگ یکی دیگر از “تحولات مثبت در روند افزایش گونه‌های جانوری” در منطقه مشاهده شد…..این موضوع در حدی نیست که بتوان آن را در کارنامه ی یک مسئول ذکر کرد یا فقط باید به نکات منفی پرداخت؟

      کسی منکر وجود هزاران مشکل ریز و درشت و بعضا ناشی از ضعف مدیریت نیست…….اما در مقام نقد و داوری باید جوانب مثبت و منفی را همراه با شرایط واقعا موجود در نظر گرفت و از کلی گویی هایی که قابل رد یا اثبات نیستند خودداری کرد…….

      پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  4. amir ali می‌گوید:

    درود برای تمام دلسوزان حیات وحش

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 2

  5. مجید(حیوانات نگین های آفرینشند) می‌گوید:

    درود به هر کسی که واقعا و از ته دل به فکر این خاک و حیات وحش و محیط زیستشه

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  6. تمدن می‌گوید:

    چقدر جای کسایی که در راه حفظ محیط زیست به هر نحوی تلاشهای مهم کردن، ضرر مالی دیدن یا از خودگذشتگی کردن توی این مراسمها خالیه. حالا که پیگیری مسائل حقوقی و جبران خسارتهای مالی این عزیزان زمانبر و سخته چه خوبه که با معرفیشون به جامعه توی همچین جاهایی از اونها دلجویی بشه تا حداقل فک نکنن که هم ضرر مادی یا جانی داشتن و هم جامعه نسبت بهشون بی تفاوته و فراموش شدن.
    این افراد نباید احساس کنن که تنها هستن

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  7. شاهین می‌گوید:

    خاتمی خیلی خوبه

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

  8. حمید می‌گوید:

    درود بر بزرگمرد ایران زمین … سید محمد خاتمی

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>