برخورد یگان محیط زیست گلستان با شکار و جمع آوری غیرمجاز رستنی ها در نوروز

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان محیط زیست استان گلستان در ایام تعطیلات نوروز با چندین متخلف شکار و زنده گیری غیرمجاز گونه های جانوری و عاملین تخریب عرصه های طبیعی برخورد قانونی نمودند.

در این همین راستا یک عدد عقاب ماخور نابالغ (گونه کمیاب) ،یک هوبره، یک قو، یک سنجاب و ۴ جغد جنگلی از متخلفین کشف و یا توسط دوستداران طبیعت به ادارات محیط زیست و پاسگاه های محیط بانی استان گلستان تحویل داده شدند.

..تصویر: تعدادی از گونه های جانوری کشف شده (هوبره، سنجاب و قو) در ایام تعطیلات نوروز در استان گلستان

گونه های جانوری مذکور به قرنطینه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان منتقل شده اند تا پس از گذراندن دوره قرنطینه تحت نظر دامپزشک در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شوند.

تصویر: تعدادی از گونه های جانوری کشف شده (عقاب مارخور و جغد جنگلی) در ایام تعطیلات نوروز در گلستان

همچنین ۳ نفر متخلف که در محدوده پارک ملی گلستان برخلاف بند ج ماده ۱۲ قانون شکار و صید بدون داشتن مجوز قانونی ضمن ورود غیرمجاز به داخل پارک ملی گلستان اقدام به از بین بردن رستنی ها و بوته کنی نموده بودند به همراه ادوات تخریب محیط زیست و سه گونی گونه های گیاهی جمع آوری شده از داخل پارک توسط نیروهای گشت یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی گلستان دستگیر شده و پس از تنظیم صورتجلسه تخلف تحویل مقامات قضایی شدند.

…………………تصویر: گونه های گیاهی که بطور غیرمجاز از پارک ملی گلستان جمع آوری شده اند

همچنین نیروهای یگان محیط زیست شهرستان های گرگان و علی آباد کتول حین گشت و کنترل در عرصه های طبیعی این شهرستان ها در دو عملیات جداگانه در پارک جنگلی النگدره و منطقه آیش مایان محمد آباد متوجه حضور دو نفر شکارچی غیرمجاز در شده و پس از مدتی تعقیب و گریز شکارچیان مذکور را دستگیر نمودند.

از این متخلفین دو قبضه اسلحه شکاری تک لول (یک قبضه اسلحه دارای مجوز و یک قبضه اسلحه قاچاق)، مجموعا تعداد ۱۲ عدد فشنگ ساچمه زنی کشف و ضبط و متهمین جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی استان شد.

+112
-2
  

10 دیدگاه

  1. مهدی حدادی می‌گوید:

    این درسته. . . . . . برخورد جدی با متخلفین.
    خسته نباشید .

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 0

    • مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

      نیروهای یگان محیط زیست ومحیط بانان عزیز وسختکوش بخوبی وظیفه خود را انجام داده اند و کارشان واقعا ناز شست دارد …حال باید دید آیا قانون با این خاطیان و دزدان غارتگر چه میکند؟ و آیا جواب زحمات این عزیزان را میدهد و خستگی را ازتن این عزیزان بدر میکند؟ یا باز هم مثل همیشه با جرائمی بسیار ناچیز آنانرا آزاد میکند تا دوباره جسورتر از قبل بجان طبیعت و حیات وحش بیفتند؟؟؟؟؟؟

      پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  2. هلال احمر می‌گوید:

    واقعا خسته نباشید وخدا قوت….. امیدوارم با این شکارچیان در سال جدید برخورد قاطعی داشته باشند تا کسی دیگر فکر چنین کاری به سرش نزند……..

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

  3. mohsen می‌گوید:

    دست محیط بان ها درد نکنه . خداقوت

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  4. RAPSON می‌گوید:

    ممنون از تمام زحمت کشان محیط زیست مخصوصا محیط بانان عزیز

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  5. مجید می‌گوید:

    دیدبان خواهشا راجع یه دستگیری مجدد قاتل وحشیه خرسای نازنین سمیرم یه گزارشی تهیه کن. خیلی مهمه که این وحشیه دوپا که با اسلحه جنگی تو دنا دستگیر شده این بار به سزای عملش برسه

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  6. متی مهابادی می‌گوید:

    آفرین.خدا زیادتون کنه.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  7. BERETA می‌گوید:

    در فصل بهار (فروردین و اردیبهشت )بسیاری از مردم برای استفاده از انواع گل و گیاه به طبیعت رو میاورند چه خوب است گونه هایی که در معرض خطر انقراض هستند معرفی بشن تا بیشتر توجه شود. در شهرستان خوانسار (از توابع اصفهان) منطقه ای وجود دارد که در این فصل مملوو از انواع گیاهان : گون.گون گز.موسیر.گل لاله واژگون و انواع دیگر گیاهان دارویی میباشد و از شهرهای اطراف مخصوصا اصفهان برای تفریح باین محل که گلستان کوه نام دارد مراجعه میکنند .بنده هر سال شاهد رفتار نا صحیح برخی از مسافرین هستم که اقدام به ریشه کنی این گیاه میکنند و مامورین محلی هم آنطور که باید و شاید برخورد نمیکنند .امید وارم امسال شاهد چنین رفتاری نباشیم.اگر دوستان تمایل به دیدن این منطقه زیبا دارند باطلاع میرسانم از اواسط اردیبهشت بمدت بیست روز بهترین موقع برای استفاده از زیبایی این محل میباشد.مخصوصا عزیزانی که از طبیعت و جازبه های آن تصویر برداری میکنند.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  8. پروین می‌گوید:

    امیدواریم امسال در جهت ارتقای اموزشی برای محیط زیست تلاشی گسترده تر صورت بگیرد.پیامکهای محیط زیستی هم اقدام خوبی بود که همراه اول انجام داد که ادامه داشتن این پیامکها بسیار مفید خواهد بود.و در این راستا همکاری اموزش و پرورش هم بسیار سازنده خواهد بود.و هر دانش اموز یک حافظ محیط زیست باشد.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  9. مهسا می‌گوید:

    ممنون از محیط بانان و خوشحالم از این که این پرندگان و سنجاب زنده هستند.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>