متخلفین قطع درختچه های کویری در منطقه حفاظت شده کویر دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: بامداد روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورامین با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ورامین در گشت مشترک شبانه با دو نفر متخلف که با یک دستگاه خودروی سواری، بطور مخفیانه وارد منطقه حفاظت شده کویر شده و در حال قطع و بارگیری درختچه های تاغ کویری بودند برخورد کردند.

به گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران، مسئول منطقه حفاظت شده کویر در این باره گفت: پرسنل اجرایی پاسگاه محیط بانی مکرش شهرستان ورامین بلافاصله وارد عمل شده و یک نفر از آنها را دستگیر نموده و نفر دوم با استفاده از تاریکی شب متواری شد.

محمود رضا خسروی افزود: مجرم دستگیر شده در حین انتقال به پاسگاه اقدام به فرار نمود که پس از تعقیب و گریز در داخل شهر مجددا دستگیر  و جهت انجام تحقیقات و پیگیری قانونی تحویل پلیس مبارزه با قاچاق کالا شد.

مسئول منطقه حفاظت شده کویر اظهار داشت: متخلف دوم نیز که از صنحه جرم متواری شده بود توسط پلیس مبارزه با قاچاق کالا پس از چند ساعت  دستگیر شد.

+144
0
  

17 دیدگاه

  1. مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

    بابا بخدا کار شرافتمندانه تو این مملکت کم نیست که حتما باید از راه دله دزدی و غارت سرمایه های ملی امرار معاش کنید!
    متاسفانه بعضیها نون حرام توی خونشون نهادینه شده والا هرکس میگه کار نیست مشکل از خودشه بیاد تا من صد تا راه حلال نشونش بدم بشرط اینکه مرد کار باشه ولی متاسفانه اینا لقمه حرام به مذاقشون خوشتره
    ننگ براین غده های چرکین،، باید اشد مجازاتی که توی قانون برای این کارکثیف تعریف شده در حقشون اعمال بشه

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 7

    • mohsen می‌گوید:

      آقا مهدی عزیز در مورد نادرست بودن کار متخلفین وتحسین اقدام محیطبان ها با شما موافقم ولی فکر نمی کنم فرمایش شما در مورد اینکه “هرکس میگه کار نیست مشکل ازخودشه” درست باشه.
      امیدوارم همه متخلفینی که به تخریب محیط زیست به عنوان منبع درآمد نگاه می کنن شغل شرافتمندانه ای پیدا بشه .

      پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

      • مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

        محسن جان عزیز وگرامی
        شغل شرافتمندانه پیدا میشه ، خوب هم پیدا میشه ، بشرط اینکه کسی که دنبالشه شرافتمندانه دنبال اینکار باشه، مگه اینهمه مردمی که صبح تا شب دارند شرافتمندانه کار میکنند از کره دیگری آمده اند؟
        من یک نمونه از کار خودم براتون میگم: توی صنف ما،(عمده فروشی مواد غذائی) هر روز داریم دربدر دنبال کارگر برای تخلیه بار میگردیم… اکثر اوقات حاضریم دوبله هم بدیم تا زودتر بار تخلیه بشه ، اما از هر ۱۰ تا کارگر ۹ تاش افغانی هستند و ایرانیها به گرد قباشون بر میخوره و اکثرا بدون داشتن هیچ تخصصی یا دنبال میز هستند و یا بدنبال یک کار ساده و نون و آبدارتر میگردن و بقول معروف میخواهند ره صد ساله را یکشبه طی کنند….شما هم اگر کمی باطرافتون دقیقتر نظر کنید مطمئنا موارد مشابه بسیاری خواهید دید……..

        مرد جوانی از سقراط پرسید راز موفقیت چیست؟ سقراط به او گفت: “فردا به کنار نهر آب بیا تا ‌راز موفقیت را به تو بگویم.” صبح فردا مرد جوان مشتاقانه به کنار رود رفت.
        سقراط از او خواست که دنبالش به راه بیفتد. جوان با او به راه افتاد. به لبه رود رسیدند و ‌به آب زدند و آنقدر پیش رفتند تا آب به زیر چانه آنها رسید. ‌ناگهان سقراط مرد جوان را گرفت و زیر آب فرو برد.
        جوان نومیدانه تلاش کرد خود را رها کند، امّا سقراط آنقدر ‌قوی بود که او را نگه دارد. مرد جوان آنقدر زیر آب ماند که رنگش به کبودی گرایید و بالاخره توانست خود را ‌خلاصی بخشد.
        ‌همین که به روی آب آمد، اولین کاری که کرد آن بود که نفسی بس عمیق کشید و هوا را به اعماق ریه‌اش فرو فرستاد. سقراط از او پرسید “زیر آب چه چیز را بیش از همه مشتاق بودی؟” گفت، “هوا.” ‌سقراط گفت: “هر زمان که به همین میزان که اشتیاق هوا را داشتی موفقیت را مشتاق بودی، ‌تلاش خواهی کرد که آن را به دست بیاوری؛ موفقیت راز دیگری ندارد”.

        پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 2

    • محمد2 می‌گوید:

      عزیزم این همه دارن کلان کلان میخورن زورت به این آقا رسیده بیا ببین جنگلایه استان گلستان رو چه جوری دارن غارت میکنن بیا ببین طبیعتمون رو به چه روزی اانداختن اونم مثلا کاملاقانونی دیگه درختی واسمون نمونده اگه میخوان جنگلمون رو جوان کنن به قول خودشون پس چرا درختای جوانو میبرن احتمالا میخوان جنگلمون رو خردسال کنن آقا یه سر بزن بعد بیا چنین توهینی به این دله دزدا کن پس اونا که جنگلامونو یه جا دارن میبلعن چین آقا مهدی در ضمن یه پیشنهاد از این صدتا پیشنهادتو بهم بده چون دربه در دنبال نون حلالم

      پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

      • مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

        محمد جان …در شهر اگر کس است ، یک حرف بس است….
        کار خلاف ، خلافه ، کوچک و بزرگ هم نداره و این توجیه درستی نیست که اگر یک عده دارند بصورت کلان سرمایه های ملی را نابود و غارت میکنند، پس نباید با کسانی که در مقیاس کوچکتر این کار را میکنند، برخوردی صورت گیرد…..
        در مورد کار حلال هم که فرمودید فکر نمیکنم جدی بگوئید و من بیشتر این درخواست شما را حمل بر مزاح میدانم ، اگر غیر از این است که جواب شما را سقراط حکیم داده اند، دیگر نیازی به راهنمائی بنده نیست
        درپناه یزدان پاک ایام بکام

        پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

        • محمد2 می‌گوید:

          عزیزم من همیشه حرفم اینه اگه قانونه؛ واسه همه باشه اگه هم نیست واسه هیچکس نباشه اینو تو همه کامنتهام میگم و بی شک مطمین باش درست هم هست نباید تبعیض باشه و برایه حفظ محیط زیست بهتره قانون واسه همه یکی باشه اگه قانون واسه اونا نیست پس بهتره واسه این آقا هم نباشه اگه واسه این آقا هست پس واسه اون جنگل خورهای بزرگ هم باید باشه

          موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  2. kooshan می‌گوید:

    حفاظت از عرصه های گیاهی و جنگلی و ذخایر آبی و خاکی رکن و اساس حفاظت از طبیعت و محیط زیست است
    باید توجه به آنها از الویتهای مردم بخصوص دوستداران طبیعت و نهادهای رسمی مسئول در این موارد و از جمله سازمان حفاظت محیط زیست باشد و از تخریب در این زمینه ها بطور جدی جلوگیری شود و روشنگری مستمر و مکرر افکار عمومی در این باره انجام شود

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  3. شهاب می‌گوید:

    ما ایرانی ها به چی رحم میکنیم ؟ یکی به ما بگه تا ما هم بدونیم!

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 0

  4. مهدی حدادی می‌گوید:

    به درخت هم رحم نمی کنن.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

  5. مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

    طناب دار مفتی هم باشه امتی از ما به اون دست پیدا خواهند کرد و به خدمتش خواهند رسید

    داغ Thumb up 5 Thumb down 4

  6. مسعود شکیبایی می‌گوید:

    جریمه قطع این درختچه ها انقدر کم و ناچیز هست که نگفتنش بهتر از گفتنش هست… اما وقتی کویر و بیابان پیشروی کرد و از گرد و غبار و خاک نتونستیم نفس بکشیم میفهمیم چه غلطی کردیم…
    چند روز بعد از روز درختکاری!! و در تعطیلات نوروز!! بنیاد مستضعفان!! کرج اقدام به قطع ۲۰۰۰ اصله درخت سیب کرده!!…
    چند روز پیش در خبرها از TV خبری داشتیم که برخی! ویلاهای جاده چالوس تخریب شدن که مجری گفت: چرا مسئولین متخلفی که مجوز ساخت و تغییر کاربری دادن بازخواست نمیشن!!؟؟ به قول اقای مهران کهنه منطقه فروشان دم به تله نمیدن و به نوعی کله گنده ها و ارگانها بازخواست نمیشن!

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  7. پروین می‌گوید:

    نفهمی…….سودجویی…… غارتگری منابع طبیعی که ضربات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.
    کله گنده هاش دارند عرصه های طبیعی را برای سودجویی از بین میبرند . اینم از کله کوچیکا…………( ضررش گریبانگیر همه خواهد شد) .(خشک و تر با هم میسوزند).

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  8. زهره می‌گوید:

    سرقت از کویر نهایت بیرحمی است بر گونه های جانوری ناچیزی که به همین منابع محدود حیات وابسته اند
    وجود حیات ولو چند حشره در اطراف چنین پوشش های گیاهی واقعا شگفت انگیز است و ممکن است در میان همین گونه های گیاهی که هیچ گاه نباید از بین بروند محققان علوم دارویی بتوانند ترکیبات ضد سرطان و … را استخراج کنند.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  9. بابک می‌گوید:

    ما ایرانی هافقط اسم فرهنگ وتمدن غنی وبالارو داریم که در عمل همیشه وهمه جا خلافشو ثابت کردیم مثل این مورد یا کشتن خرس توروز طبیعت یا پرت کردن بطری رانی و زباله از شیشه ماشین به بیرون.کشتن پلنگ هاوقاچاق حیات وحش و…………….و………………………………..و………………………………………

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>