عامل شلیک به ماده خرس اسلام آباد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: پس از گذشت حدود بیست روز از شلیک بی رحمانه به یک ماده خرس قهوه ای در اسلام آباد کرمانشاه که منجر به جراحات شدید و در نهایت مرگ یک ماده خرس قهوه ای شد، با تلاش شبانه روزی نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عامل این جنایت تلخ شناسایی و به مراجع قضایی معرفی گردید.

رئیس اداره محیط زیست اسلام آباد در این باره گفت: در بررسی های اطلاعاتی که توسط نیروهای این اداره صورت گرفت ابتدا به این نتیجه رسیدیم که عامل این شلیک دارای یک اسلحه ساچمه زنی دولول یا اسلحه پنج تیر بوده است چراکه با توجه به تعداد بسیار زیاد ساچمه های وارد شده به بدن خرس، بیش از یگ گلوله به سمت حیوان شلیک شده و این کار توسط یک اسلحه ساچمه رنی یک لول میسر نیست و پس از شلیک اولین گلوله خرس فرار کرده و یا به سمت عامل تیراندازی حمله خواهد کرد.

پس از آن به بررسی پرونده کلیه متخلفین سالهای اخیر و افراد دارای اسلحه با مشخصات فوق پرداختیم، بنابراین دایره افراد مضنون بسیار کوچک شده و در نهایت به یک نفر محدود گردید.

پس از آن با کمک همیاران محیط زیست در منطقه با شخصی آشنا شدیم که شهادت داد که فردی که ما نیز به آن مضنون بودیم درجریان صحبت های خود عنوان نموده است که به دلیل ورود خرس به مزرعه وی و له کردن خوشه های گندم اقدام به شلیک به سمت حیوان نموده است.

بنابراین با توجه به تحقیقات صورت گرفته و اظهارات شاهد از شناسایی عامل شلیک اطمینان حاصل کرده و پس از تشکیل پرونده متهم را به دادگاه معرفی نمودیم.

متهم از سوی قاضی پرونده به دادگاه احضار و پس از حضور در دادسرا اظهارات وی نیز ثبت شده که البته وی در اظهارات خود منکر هرگونه تخلف و شلیک به سمت خرس شده است.

پس از آن برای متهم قرار صادر شده و قاضی نیز دستور تحقیقات بیشتر در این زمینه را به پاسگاه انتطامی و اداره محیط زیست صادر کرده است.

شخص معرفی شده به دادگاه از مجرمین سابقه دار منطقه است که پیش از این یکبار به جرم حمل سلاح غیرمجاز و یک نوبت نیز به جرم تخریب جنگل برای تبدیل به زمین کشاورزی با شکایت اداره منابع طبیعی در دادگاه محکوم شده است.

شلیک به سمت خرس قهوه ای توسط این فرد برای ما قطعی شده است که امیدواریم با توجه به اظهارات شاهد و مدارک ارائه شده، این فرد در دادگاه محکوم و متناسب با جرم صورت پذیرفته مجازات شود.

روز چهارشنبه ۱۳۹۳/۲/۱۷ یک ماده خرس قهوه ای در مناطق جنگلی حوزه اسلام آباد غرب کرمانشاه با وضعیت جسمی نامناسب توسط محیط بانان زنده گیری شده بود و جهت تشخیص و درمان به بیمارستان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل گردید.

پس از انجام سی تی اسکن در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، تیم دامپزشکی با صحنه دردناک و شگفت انگیزی مواجه شدند.

وجود بیش از یکصد عدد ساچمه اسلحه شکاری در اندام فوقانی بدن خرس از جمله سر، گردن، دستها و قفسه سینه گویای این بود که چندین گلوله اسلحه شکاری ساچمه زنی از فاصله بسیار نزدیک به سمت سر حیوان شلیک شده است.

شواهد نشان می داد این ماده خرس چندین روز با تحمل درد و رنج ناشی از وجود تعداد زیادی ساچمه در بدن خود زندگی کرده و به دلیل از دست دادن بینایی و ناتوانی در تغذیه بسیار لاغر و ضعیف شده است.

نهایتا با تشخیص تیم دامپزشکی، به دلیل ضایعات برگشت ناپذیر و به جهت کاهش درد و رنج حیوان، با تزریق دارو به روش مرگ بدون درد به زندگی ماده خرس قهوه ای پایان داده شد.

+317
-3
  

62 دیدگاه

  1. سولماز می‌گوید:

    امیدوارم تمام زجری که به اون حیوون دادی رو تحمل کنی
    از ته دل دعا می کنم همون بلا یه روز سرت بیاد
    حیف اسم وحشی که برات زیاده
    متاسفانه تو این دور و زمونه بزرگترین توهین به موجودات همونه که بهش بگن انسان

    پر طرفدار Thumb up 68 Thumb down 4

  2. بهرام می‌گوید:

    جه فایده…….خیلی زود بدون مجازات آزاد میشه…….

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 5

  3. ازاد می‌گوید:

    مردم بدبخت نمیدونن از مال و جونشون در برخورد با این حیوانهای درنده بترسن یا از دوستان محیط زیست. نتیجه میگیرم که اگر حیوانی به من یا محصولاتم که نتیجه یه سال زحمت و نخوابیم است حمله کرد بگذارم حیوان مرا زخمی ومالم را نابود کند بهتر است که جریمه یا زندانی شوم شما نظر بدین

    داغ Thumb up 19 Thumb down 52

    • سجاذ می‌گوید:

      آقا سلام
      ببخشید من یه سوال از شما دارم. یعنی نمیشد این خرس و با ایجاد سر وصدا از محل زراعت دور کنن?؟
      آقا حیات وحش ما اینقدر تعدادشون زیاد نیست که بخوان به انسان حمله کنن یعنی اصلا امکانش خیلی پایین هستش.
      ما خودمون تو شمال فصل شالی شبا میریم و ایجاد سرو صدا میکنیم تا گرازها خسارت نزنن. این آقا هدفش چیز دیگه ایی بوده.
      دوما تعرض کردن به منطقه حیات وحش و تخریب محیط زیست حیوانی که صدها ساله دارن اونجا زندگی میکنن تاوانش خسارت توسط وحوشه.درست بود؟

      پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 4

    • سرخپوست خوب می‌گوید:

      دوست عزیز آقاى آزاد
      تمام مزارع دنیا بلا استثنا روزى اقلیم حیوانات بوده اند. این ما انسانها هستیم که در ملک آبا واجدادى آن خرس اقدام به کشاورزى و کسب درآمد نموده ایم. و حیوانات به دلیل اینکه اشرف مخلوقات نیستند و شعور والاى انسانى ندارند طبیعتا به بوى غذا جلب منطقه اى مى شوند که روزى زیستگاهشان بوده. آنها به دلیل حیوان بودنشان درکى از وام کشاورزى، کمبود آب، آفات، تگرگ……. ندارند. آنها فقط بخاطر بوى غذا آمده اند.
      انسان بدلیل انسان بودنش، اشرف مخلوقات بودنش و حیوان نبودنش، وظیفه دارد از ورود این حیوانات به مزرعه اش جلوگیرى کند. با حصار کشى، یا سر و صدا یا مترسک و یا هر روش دیگر.
      کشتن حیوانى در معرض انقراض آن هم به این شیوه ناجوانمردانه و خشن ، مرز میان آن انسان و این حیوان را بسیار نازک و کوتاه مى کند.
      او فقط مى خواست کمى غذا بخورد.

      پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 1

    • kooshan می‌گوید:

      دوست گرامی آقای آزاد
      اگر برخی اشخاص به مال خودشان قانع بودند (مثل همین فردی که به خرس تیراندازی کرده است) و به جنگلها و منابع طبیعی تعدی و تعرض نمی کردند و جنگلها و دشتها را بحال خود می گذاشتند اینقدر عرصه به این حیوانات تنگ نمی شد و کمتر با مردم برخورد داشتند
      تغییر کاربری بی رویه منابع طبیعی کشور به زمین کشاورزی هم زیستگاهها و محل زندگی جانداران مختلف را نابود کرده و هم از طریق حفر بی حساب و کتاب چاه آب و ساختن سد برای آب مورد نیاز این زمینها باعث کم شدن سفره های زیرزمینی آب و خشک شدن بسیاری از رودها و تالابها و دریاچه های کشورمان شده و مملکت را با بحران آب مواجه کرده است
      حالا خود شما قضاوت کنید خسارتی که خرسها یا حیوانات دیگر به اموال و محصولات و دامهای روستائیان و کشاورزان درستکار و زحمتکش وارد می کنند بیشتر است یا ضرر و زیانی که این اشخاص به سرمایه های ملی که مال همه مردم است می زنند ؟
      اگر تاوان له کردن مقداری گندم توسط حیوانی که محل زندگیش توسط برخی افراد سودجو و طماع نابود شده این باشد تاوان دست درازی به اموال عمومی چه مقدار باید باشد ؟
      بهرحال مقصر اصلی در خسارات وارد شده به کشاورزان محترم هم در درجه اول همین افراد متخلفند که با زیاده خواهی و قانون شکنی مسبب وضع فعلی هستند

      پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 2

    • میعاد می‌گوید:

      دوست عزیز
      در کشوره کانادا خونه هایی هستن که استخر دارن و برای پر کردن استخر آب رو با تانکر میخرن.مدل استخرهاشون هم با اونی که توی ذهن شما هست فرق میکنه و عمدتا پیش ساخته هستن پس راهی برای خالی کردن آبشون وجود نداره جز اینکه کمپانی های مربوطه بیان و آب رو خالی کنن.
      حالا منظورم از این مقدمه چیه؟
      توی کانادا در فصل بهار بیشتر از گنحشک های تهران شما غاز میبینین که توی همه شهر ها و روستاها پراکنده هستن.حالا اگر از شانس کسی اومدن و کنار استخرش نشستن و یا توی اون شنا کردن و باعث کثیفی آب شدن صاحب منزل و استخر اجازه کیش دادن و فراری دادن حیوون رو نداره چه برسه به اینکه شکارش کنه

      پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 2

      • وحید.ب می‌گوید:

        نمیخواهم با این جمله کلیشه ای که آنجا کانادا و اینجا ایران است خود و شما را بیازارم در این مورد خاص حرف نمیزنم که نامبرده گویا سابقه تعدی به اراضی ملی را هم داشته ولی این شیوه قیاس در حالت کلی صحیح نیست
        اوضاع کشاورزان اینجا، تا جایی که من اطلاع دارم و هرروز میبینم اصلن خوب نیست
        گاهی هم برخی سیاست ها در دولت های گذشته باغث شده اگر بخواهیم یک کار اصولی برای بهبود وضع کشاورزی انجام دهیم میشویم دشمن شماره یک کشاورزان!
        .

        داغ Thumb up 16 Thumb down 15

        • میعاد می‌گوید:

          به نظر من احترام به قانون یا طبیعت یا داشتن شرف وژدان و انسانیت ربطی به هیچ کشور،قوم و ملیتی نداره
          مگر نبودند چوپان هایی که پلنگ دام هاشون رو دردید اما نه فقط رفتاره ناشایست نداشتن،بلکه مبلغ خسارت رو برای ساخت ساختمان محیط بانی هدیه کردن
          شما از این کشاورز سوال کنید که خرس چه مثدار گندم رو لگدمال کرده؟
          در بدبینانه ترین حالت نمیتونه بیشتر از ٢٠٠ کیلو محصول باشه.گندم کیلویی چنده ؟ آیا ارزشش بیشتر از جون خرس بوده؟
          حیوونه زبون بسته پشت غلطک ننشسته بوده که.
          اگر آماره تولید محصول گندم رو در هر هکتار ببینید متوچه میشید که ٢٠٠ کیلویی که من گفتم خیلی هم زیاده
          مشکل خودخواهی و خوی وحشی گری ما إنسان هاست که باعث این اتفاقات میشه

          پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 0

    • داریوش می‌گوید:

      به به به از فردا نسل هر چی جانور کمیاب هست بخاطر مزرعه شما نابود میکنیم تا با خیال راحت کشاورزی کنی خوبه؟

      پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 7

  4. مسعود شکیبایی می‌گوید:

    شلیک به تعداد زیاد از فاصله نزدیک به بدن خرس نگونبخت نشانه توحشی درونیست که نیاز به درمان دارد
    اینکه عده ای با شکار یا کشتار قصد بر خودنمایی، قدرتنمایی و تخلیه عقده های درونی خود دارند نشان از خودخواهی بشریتی دارد که با همه پیشرفتهای ظاهری، هنوز از عقلانیت به دور است
    قدرتنمایی ورزش و تفریح و عقده گشایی به بهای جان یک موجود زنده!؟؟
    لعنت

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 8

    • گنجشک ! می‌گوید:

      مطمئن هستم امکانش برای این شخص فراهم نبوده که با قتل حیوان کنار جسدش عکس یادگاری بگیرد .
      خراب کردن مزرعه و خوردن محصولات بهانه ای بیش نیست !

      پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 7

      • مسعود شکیبایی می‌گوید:

        درود بر جناب گنجشک!! دوست عزیز و اهل خرد
        متاسفانه اونچیزی که امروز بهانه شکار و کشتار شده خودخواهی کسانی است که به بهانه های مختلف اقدام به کشتن میکنند و حتی این خودخواهی را با کلمات و اشعار و مثلهایی پوشانده و یا مزین میکنند جالب اینجاست کشتارچیان نسبت به احقاق حق خود از هیچ عملی به هر شکل فروگذار نبوده و به راحتی حقوق یک ملت را پایمال میکنند
        نباید از این نکته گذشت که باید نسبت به پرداخت خسارات کشاورزان هم تمهیداتی اندیشه شود هر چند سازمان نسبت به پرداخت خسارات حیات وحش به دامداران هم کم و کاستی زیادی دارد و البته دولت موظف به مجاب کردن شرکتهای بیمه جهت همکاری بیشتر با کشاورزان میباشد تا خسارات حیات وحش به کشاورزان پرداخت شود
        دلمون برای دوست عزیز امیر امینی تنگ شده کجایی برادر؟

        پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 11

        • گلستان می‌گوید:

          احیانا اگه یه وقتی خرس تو جنگل به ادم حمله کرد.تکلیف چیه؟؟؟صد البته تیراندازی به طرف حیوونی مثل خرس حماقته و تا جایی که میشه باید فرار کرد.اما اگه نشد نباید طرفش تیراندازی کرد ایا؟شما باشین چیکار میکنین؟

          داغ Thumb up 5 Thumb down 5

          • داریوش می‌گوید:

            تو جنگلی که خرس هست نمیریم اینهمه جا میریم جای دیگه
            خرس مهمتره یا تفریح و خوشگذرانی ما؟

            داغ Thumb up 5 Thumb down 6

          • گلستان می‌گوید:

            حالا تو جنگلی که همه جا خرس هست چی.کلا نریم جنگل.چطوره جناب داریوش؟؟؟

            پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

          • زهره می‌گوید:

            جناب گلستان ظلمی که از جانب ایرانی به خرسهای مظلوم شده یکی و دو تا نیست
            امروز متوجه شدم که در آذربایجان شرقی ظاهرا ماه گذشته فردی توله خرسی را بیرحمانه ذبح کرده و در حال پوست کندن و درآوردن احشاء داخلی اش بوده که یک کوهنورد را دیده و فرار کرده.
            گفته شده احتمالا در اثر خرافات مربوط به نقش درمانی احشاء آن زبان بسته این کار را می کرده است.
            علت این که از بعضی بلاهای آسمانی مصون می مانیم زحماتی است که محیطبانان در حفاظت از جان مخلوقات بیگناه خداوند می کشند.
            فکر می کنم اکنون در این برهه از زمان ما ایرانیان رکورددار جنایت و ظلم به حیوانات در جهان هستیم.

            پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

          • میثم می‌گوید:

            تو همچین جنگلی حتمن برید و از دیدن خرس لذت ببرید. البته فصل بهار توصیه نمیشه
            اسپری فلفل استفاده کنید در صورت حمله خرس

            پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

          • گلستان می‌گوید:

            بله زهره خانم درسته.جهل و خرافات خیلی بلا هارو هم سره انسان هم حیوانات اورده.
            اما جناب میثم
            این چه حرفیه میزنی، اسپری فلفل یه چیزه تئوری هست و اصلن تو جنگل تاثیر نداره
            تنها راهه مقابله از خرس فرار کردن به سمت شیب منفی(سرپایینی) هست. چون دست خرس کوچیکه و نمیتونه با سرعت توی سرپایینی بدوه.
            البته اگه خرس توله داشته باشه (همون فصل بهار) و تو از فاصله نزدیک با خرس برخورد کنی احتمال زنده موندن یک به هزار هست.

            پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  5. محمد ابراهیمی می‌گوید:

    قدم خوبیه… امیدوارم قدم های بعدی هم با جدیت برداشته بشه

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 5

  6. آهو می‌گوید:

    ‏‎ ‎خداروشکر انشالله :یک حکم قاطع براش صادر کنند که درس عبرتی واسه دیگران باشه!!!!

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 4

  7. علی000 می‌گوید:

    ضمن تشکر از همه کسانی که با حرکتی عقلانی و کار تحقیقی و ضرافت کامل مسبب این عمل شنیع را دستگیر کردند
    اما اینکه بعضی دوستان میفرمایند پس از مدتی آزاد میشود که به هر حال قرار نیست حبس ابد شود اما و صد امای دیگر این بازداشت ها باعث زنگ خطری در گوش خلاف کاران منطقه میشود و هر آن کس که سلاح دارد و با حیوانی در مقابل تنهاست با یادآوری این موضوع در ذهنش دستش از روی ماشه به پایین کشیده میشود.
    باید اقتدار سازمان اینگونه رقم بخورد که شکارکش و خلاف کار بداند عقوبت کارش را خواهد دید.
    آنچه کشورمان را تا به امروز در پناه ولی عصر نگاه داشته کار اطلاعاتی بوده و خواهد بود بیاد بیاورید عبدالمالک ریگی شرور بی وجدانی که ده ها نفر را در کنار جاده کشت اما کار اطلاعاتی او را از فراز آسمان چون بچه موشی آب کشیده ترسان و لرزان به زیر کشید و در همان صحنه جنایتش حاضر شد
    درود به همه محیط بانان و نیروهای مردمی که شرافت مندانه به محیط زیست کمک و یاری میکنند

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 3

  8. ایان می‌گوید:

    امیدوارم محکوم و مجازاتش برابر جرمی که مرتکب شده باشد
    هرچند حتی سنگین ترین مجازاتها گوشه کوچکی از دردی را که خرس کشیده است را جبران کند و ما یک گونه زیبای حیات وحش را از دست داده ایم
    دیده بان چرا در مورد آتش سوزی جنگلها که در آن درختان بلوط و بادام کوهی خاکستر شدند چیزی نگفتید در این جنگلها محل زندگی حیات وحش نبود هفتاد هکتار از جنگلها در چندین منطقه کشور نابود شد

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 2

  9. وحید.ب می‌گوید:

    در خبر صحبت از این شده که شخص خاطی سوابق تخلفاتی همچون حمل سلاح غیر مجاز داشته است!
    در صورتی که این سلاح که با آن به سمت خرس شلیک شده فاقد جواز باشد مسئولان محترم از کجا میدانستند که این شخص اسلحه شکاری از نوع دولول یا پنج تیر دارد؟
    اینکه شخصی اسلحه غیر مجاز داشته باشد را ممکن است افراد عادی بدانند و خم به ابرو نیاورند ولی آیا مگر ممکن است آمارش را اداره محیط زیست شهرستان هم داشته باشند؟
    اگر هم سلاح مجاز بوده طبق کدام قانون (!) به کسی که سابقه حمل سلاح غیر مجاز دارد، مجوز حمل سلاح میدهند؟
    ممکنست دوستان آن طرح چهارماهه سال ۹۱ را بگویند ولی آن طرح که خود جای بحث دارد “تسلیم داوطلبانه” سلاح شکاری بود نه مربوط به افراد سابقه دار در زمینه حمل سلاح شکاری و…

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 11

    • وحید.ب می‌گوید:

      چرا به جای پاسخ دادن سعی در پاک کردن صورت مسئله داریم؟

      پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 8

      • علی000 می‌گوید:

        وحید عزیز متاسفانه تفکر و کنجکاوی عقلانی نباید کرد فقط مترصد انیم که زود کسی را یافته و مجازات کنیم و اینکه مسبب پیش زمینه این خلاف کاری ها بر عهده کیست سوالیست بی پاسخ
        بعضی سازمان ها چون دندان پزشکی هستند که انگارفقط وظیفه اش کشیدن دندان است .
        هرگز به بیماران اموزش نگهداری از مابقی دندان های سالم را نمیدهند و حتی دندان معیوب را هم ترمیم نکرده دستور داده ان را هم بکشید
        راحت تر نیست؟
        دندان فاسد را هم جلوی بقیه میگذارند که ببینید چه زود کشیدیم تازه بهتر از همه اینکه چند تای دیگه هم داشتند فاسد میشدند در اقدامی ضربتی همه را کشیدیم حالا همه دندانها سالمند
        و زهی خیال باطل که نبود اموزش و فرهنگ سازی زودتر از انچه میپنداریم باعث فسادی خواهد شد که مسببش بعضی مسولین بوده و هستند.

        پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

    • امین منصوری منتقد محیط زیست می‌گوید:

      وحید جان اینها همش گمان و حدس محیط زیست میباشد، دلیل نمیشود کسی که قبلا سلاح غیر مجاز یا تخلفات دیگر داشته، حتما قاتل خرس است.شاهدی هم وجود ندارد که بگوید متهم به خرس شلیک کرده است، پس اگر متهم اقرار نکند ، هیچ کس نمیتواند او را محکوم کند و یقینا از اتهامات وارده تبریه خواهد شد.در ضمن در مناطق کرد نشین کسانی هستند که سرعت تیراندازی و تعویض فشنگشون با تک لول از پنج تیر برونینگ هم سریعتره.

      پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 9

  10. سهیلا می‌گوید:

    امیدوارم به سزای عملش برسد و تاوان زجر و ناله های آن موجود بی گناه را هم در این دنیا و هم در آخرت بدهد
    باشد که خدا گرفتارش کند

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 4

  11. زهره می‌گوید:

    با توجه به خبری که امروز در سایت فرارو خواندم و به موجب آن خبر مقامات قضایی شهرستان قروه یک شکارچی سابقه دار را به جرم کشتن یک کل در سال ۹۲به پنج سال حبس تعلیقی و ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم نموده است. پر واضح که این ضارب وحشی چه مجازاتی باید در انتظارش باشد. از مقامات قضایی اداره محیط زیست اسلام آباد خواهشمندیم نگذارند خون این حیوان بی گناه که رنج و درد فراوانی را تحمل نمود پایمال شود. بیاییم با یک حکم عادلانه و خداپسندانه و بازدارنده نقطه عطفی در بازگرداندن حرمت حیات برای حیوانات بی نهایت مظلوم سرزمین مان ترسیم کنیم. چشم انتظار حکم مربوطه هستیم.

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 5

  12. مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

    مطمئن باش برکت از زندگیت رخت برمیبنده
    شاید اون حیوون نصف مزرعتو خراب کرد که صد البته نکرده
    ولی اگر این کارو نمیکرد نصفه باقیمونده برکتش به مراتب بیشتر میشد
    امیدوارم به سزای عملش برسه

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 3

  13. رضا می‌گوید:

    من متوجه نشدم ، طرف از مجرمین سابقه دار بوده ، تو لیست افراد دارای سلاح دو لول هم بوده ، به جرم حمل سلاح غیر مجاز هم قبلآ یکبار محکوم شده. اگر این سلاحی که الان داشته با مجوز بوده چرا بهش با این سابقه مجوز دادید؟ اگه بدون مجوز بوده و تو لیست شما هم که بوده و میدونستید ، چرا سلاحش رو زودتر توقیف نکردید.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 4

  14. سعید s می‌گوید:

    تعداد زیاد ساچمه دلیل قانع کننده ای نیست چون افراد ماهر زیادی هستند که با اسلحه تک لول میتوانند تقریبا با همان سرعت دولول دو تیر شلیک کنند.محیط زیست تمام متخلفین را با همین دلایل… شناسایی میکند!

    داغ Thumb up 13 Thumb down 11

  15. ALi – 1 3 7 2 az Qom می‌گوید:

    سلام ، برید ببینین پرنده فروشی های استان قم چه خبره !!!!!!!!!!! آخه یکی دو تا مغازه نیست که خیلی هست از جوجه بلبل گرفته تا جوجه چکاوک همون طرقه و پرنده های دیگه که گونه وحشی هستند مثل بلبل و چکاوک و بلدرچین وحشی بوته ای و ………. بخدا آشفته بازاری هست تو قم من امروز رفتم تو یه پرنده فروشی بهش گفتم جوجه جل دارین همون جوجه طرقه گفت آره ،، بخدا یه کارتن آورد و توش پنج شیش تا جوجه ی یه هفته ای چکاوک بود که دلم واسشون سوخت که از مادرشون جدا شدن به قیمت چهل هزار تومان و گفت جوجه بلبل تا دو ماه دیگه میاریم به قیمت صد هزارتومن و تو یه پرنده فروشی رفتم بهش گفتم جوجه هدهد دارین اولش گفت نه بعد گفت یه صد تومن بیانه بگذار تا واست بیارم نام مغازشم … بود اگی اشتباه نکنم یا پرنده فروشی … آدرسشم تو خیابون سجادیه قم ،، مشکل این هست که یکی دوتا پرنده فروشی نیست همشون هستم خیلی هاشونم تو مغازه نمیفروشن میری پیششون میگن بیانه بیار ما هر پرنده ای خواستی داریم یعنی دزدکی میفروشن ،، پرنده فروشی های تو خیابون آذر قم و پرنده فروشی های تو خیابون میدان مطهری قم و پرنده فروشی های خیابون چهارمردان قم و اطرافش و کلی پرنده فروشی دیگه تو همه جای شهر که پخش هستن که دزدکی و پنهانی می فروشن پرنده های وحشی رو ،، واقعا چوب حراج زدن به حیات وحش ،، برید پیگیری کنین تا بفهمین راست میگم یا نه که چه خبره ! ،،، الان تو ماه های گرم سال فصل زاد و ولد پرنده هاست و اینا جوجه دزدی می کنن و نسلشون رو دارن منقرض می کنن پرنده هایی که به فروش میرسه گونه های وحشی مثل جوجه طرقه ، جوجه بلبل ، جوجه یاکریم طوقی وحشی ، جوجه شاهین و جوجه سهره های کمیاب وحشی و … و جوجه هدهد یا همون شانه به سر و ………… ،،،، فقط این رو بدونین که یه مغازه نیست کلی مغازه هست که بیشترشون وقتی میرین تو مغازه نمی بینین که دارن این گونه ها رو می فروشن اول می گین این پرنده رو میخوام دارین یارو میگه نه بعد یه ذره اصرار کنین میگه آره یه پولی بگذار فردا بیا ببر ،،، تو رو خدا ساده از این مسئله نگذرین ،، من فقط یه شهروندم که حامی حیات وحش کشورم هست و تخلفات رو گزارش می دهم، با تشکر

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 3

    • زهره می‌گوید:

      آیا این مقدار توجه و دلسوزی که در تک تک دوستداران حیات وحش نسبت به جان و بقای حیوانات این مرز و بوم وجود دارد در دل آنان که باید وجود دارد؟!!!
      آنان که قدرت متوقف نمودن و برخورد با متجاوزان حیات وحش را دارند ولی تعلل می کنند.
      نمایندگان محترم مجلس چرا به مهمترین اولویت کشور یعنی محیط زیست و حیات وحش آنگونه که باید و شاید حساسیت نشان نمی دهند؟
      چرا سازمان محیط زیست نباید از بودجه ای که مستحق آن است برخوردار شود؟

      پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

      • علی000 می‌گوید:

        سرکار خانم زهره
        همه مشکلات و معضلات با افزایش بودجه و حذف دزد ها حل میشه بی پرده میگم و امیدوارم حذف نشه مملکت ما بسیار غنی و ثروتمند است اما سپردن کار های بزرگ بدست افراد کوچک مسبب همه مشکلات ماست فکر میکنید فقط محیط زیست مشکل دارد؟
        در بهداشت و درمان سری به خانواده های بیماران خاص و جانبازان عزیز بزنید تا عمق فاجعه را ببینید
        در ایجاد شغل به کجا رسیده ایم ؟ایا جز این است که عامل بسیاری بزه کاری ها طلاق ها وووواز نبود کار و امید به اینده است و صدها مورد دیگر
        ظرف ابی است که صدها روزنه خروجی دارد و شما دو دست و ده انگشت تا چه حد میتوانید این هرز رفت را بگیرید
        برای مسولین هم که در اب و نان و مایحتاج عادی مردم مانده اند رسیدگی به محیط زیست یک رسیدگی شیک و بیهوده هست که اگر غیر این بود حداقل در هفته چند برنامه زیست محیطی بجای پخش فویبال های برنامه پر کن داشتیم تبلیغ چیپس و پفک و تردمیل برای انها راحت تر است تا پخش برنامه هایی که به نوعی باعث اگاهی مردم از وضعیت زیست محیطی و نهایتا کم کاری خودشان میشود
        پس همان بهتر که چیپس را بخوریم و پای مانیتور به هم بد و بیراه بگوییم
        هدفی که در ان موفق بوده اند

        موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

        • زهره می‌گوید:

          جناب علی ooo فقط امیدوارم در دور بعدی مجلس نمایندگانی به مجلس راه یابند که امکانات جامعه را مطابق با واقعیاتش ارزیابی کنند و تصمیماتی را اجرایی کنند که نفع حال و آینده مردم و کشور در آن است.

          موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

          • علی000 می‌گوید:

            سرکار بانو زهره
            تا زمانی که جدال بر سر میز باشد مساوی آن است که منافعی در کار است و کسی که بدنبال منافع است به منافع عامه نگاه نمیکند
            سری به حوزه های انتخابات بزنید ببینید رای آوردن به چه قیمت؟ هزینه ها از کجا می آید؟ ضریه کردن حریفان با چه ترفندهایی؟
            در مناطق مرزی و شهرهای کوچک که فاجعه است چون فقط با تایید فلان بزرگ طوایف شخص روانه مجلس میشود…
            عده بسیار کمی که مسولیت پذیرترند و وابستگی کمی دارند و دلسوز مردم هستند هم داریم که امیدواریم با دعای مردم و از جمله شما تعدادشان بیشتر شود و الا سیر از حال گرسنه چه خبر دارد؟

            موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  16. مهسا می‌گوید:

    امیدوارم بسیار سخت و بسیار زود تقاص پس بدهد که عبرتی باشد برای سایرین

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

  17. امین منصوری منتقد محیط زیست می‌گوید:

    عزیزان احساساتی نشوید، از کجا معلوم که متهم ،عامل شلیک به خرس باشد؟ هیچگاه به حدسیات استناد نکنید. این موضوع تک لول و دولول و پنج تیر از اون حرفهاست.

    داغ Thumb up 16 Thumb down 16

  18. میثم می‌گوید:

    ساچمه شماره ۳ نزدیک به ۱۴۰ دونه ساچمه داخلش هست و میشه با یک شلیک همشون رو وارد بدن یک حیوان به این شیوه که گفته شده

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 3

    • وحید.ب می‌گوید:

      من همیشه گفتم که برخورد قبل از واقعه شدنی است آن هم در محیط های روستایی که مردم از جزئیات زندگی هم خبر دارند، حالا این دوستان به به گو و لعن ونفرین کن ممکن است بازهم فکر کنند که منافع شخصی بنده و شما در میان است
      والله که ما هم میگوییم این متخلفان را باید سخت توبیخ کرد منتها این روش هایی که درپیش گرفته اند نه تنها کمکی به حفظ محیط زیست نمیکند و شاید دفعات بعد خرس یا هر حیوان دیگر توسط سوداگری مسموم شده و پوستش بقیمت بالایی فروخته شود!!!! …

      پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 2

      • گلستان می‌گوید:

        بله.بازم میگم شاید جون اون شخص در خطر بوده و حیوان میخواست بهش حمله کنه.خرس هم که شوخی نداره میکشه دیگه.تازه این ساچمه ها ریزن و چارپاره نیستن.من با نظر اق وحید موافقم.یه مثال بزنم تو ساچمه پنج ۴۰۰ ساچمه وجود داره.که اگه از فاصله نزدیک بخوره وارد بدن میشه.تازه من ادمی میشناسم که به هدف پروازی با تک لول دو تا تیر میزنه.پس از رو اینا نمیشه حدس زد.

        پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  19. داریوش می‌گوید:

    باید ۲۰ سال زندان براش ببرن تا حسابی آب خنک نوش جان کنه به فرض که چند تا خوشه گندم رو هم نابود کرده که البته دروغی بیش نیست یعنی چند تا خوشه گندم ارزششون برای ما مردم بیشتره یا خرسی که جذب توریست میکنه و نقش مهمی در نگهداری زیست بون داره از جمله کمک به ازدیاد درختچه ها و درختهایی مثل آلو و تمشک و انگور کوهی که بذرشون تو معده خرس آماده جوانه زدن میشه و همچنین خرس کود زیادی تولید میکنه که به نگهداری و غنی شدن خاک کمک میکنه

    داغ Thumb up 9 Thumb down 13

    • محمد فراهانی می‌گوید:

      اخه این چه حرفیه میزنی!
      صد درصد باهات مخالفم

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

    • وحید.ب می‌گوید:

      دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران
      این پیام ها را چرا منتشر میکنید؟
      حرف هایی که نه مبنای علمی دارند و آدم احساس میکند فقط به یک نیت خاص زده میشود چرا باید از تریبون شما منتشر شود؟

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

      • علی000 می‌گوید:

        وحید جان پاسخ های بعضی دوستان صرفا جهت مطرح نمودن خود است و بس شما انتظار سخن پخته از که دارید؟ گوینده هر که خواهد باشد شنونده باید عاقل باشد تاسف آن تاییدهای کورکورانه هست که در پای کامنت های بی محتوا و احساسی و یا اغشته به سم بد و بیراه میخورد که هر چند کم است اما باز جای تاسف دارد
        در جایی که دوستان با ده ها لینک از منابع معتبر و ادبیاتی در خور و شایسته سعی در بیان موردی را دارند اما یک جمله سخیف و ناسزا چندین لایک این تناقض را چگونه برنتابیم

        موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

    • رضا-ی می‌گوید:

      جناب داریوش میشه لطف کنید منابع حرفاتونو بزاری؟ همین کود زیاد و جوانه زدن و مابقی
      اصلا همه درست یعنی خرس فقط برات همینقد ارزش داره که کود تولید کنه و تو معدش بذر جوانه بزنه
      واقعا از این اضهار نظرات بیهوده و بی اثر متاسفم بجای اینکه سعی داری هی نظر بدی یه کم مطالعه کن و پخته تر دست به صفحه کلید ببر

      پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

    • جواد می‌گوید:

      اصلا من میگم ۲۱ سال نه ۱۵ سال باید براش حبس بزنن نظرت چیه داریوش؟
      کم گوی و گزیده گوی چون در
      تا زاندک تو جهان شود پر

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  20. محمد می‌گوید:

    دیماه ۹۱ رفته بودم نمایشگاه محیط زیست، اوندر که غرفه های وسایل صید و شکار دیده میشد کمتر غرفه های محیط زیست به چشم میخورد. اصلا بهتر بود اسمشو میذاشتن نمایشگاه صید و شکار

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

    • محمد فراهانی می‌گوید:

      شما غرفه های محیط زیست شو ندیدی.
      درضمن تو کشور ما صید و شکار بیشتر طرفدار داره تا محیط زیست.
      باید فرهنگ سازی بشه

      داغ Thumb up 4 Thumb down 3

  21. صادق می‌گوید:

    فقط تشکر بابت دستگیر کردن این جانی
    خدا لعنتش کنه
    انشالله هم این دنیا و در آخرت تقاص جنایتی رو که مرتکب شده رو بده!

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 3

  22. x می‌گوید:

    گاهی مشکلات زندگی آنقدر به آدمی فشار میاره که دیگه هیچ چیزو نمیبینه هیچ صدایی نمیشنوه و نمیدونه داره چکار میکنه اگه فرض رو بر این بگیریم که این آقا قصد کشتار نداشته بهر حال باید خسارتی که به حیات وحش زده رو جبران کنه این حداقل مجازات برای ایشان هست.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  23. گارد کوهستان می‌گوید:

    انسانها منشوری از بی رحمی اند نه از روی غریزه بلکه از روی قرض

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  24. دوستدار طبیعت بکر رودان و بشاگرد می‌گوید:

    یک نفر میاد برا همه نظرات رای منفی میده اما بدون ذکر دلیل و نظر!!!!!!!!!!!!

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>