پدر و پسر شکارچی پس از شکار غیرمجاز یک قوچ وحشی شناسایی و دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر انجام شکار غیرمجاز توسط یک پدر و پسربه نامهای ابوذر و کریم از اهالی یکی از روستاهای حاشیه منطقه حفاظت شده الوند در استان همدان، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان تویسرکان طی هماهنگی با دادستان این شهرستان و اخذ نیابت قضایی در تاریخ ۹۳/۴/۱۰ با همکاری عوامل انتظامی پاسگاه خرمرود وارد منزل متخلفین شدند.

امیر شیراوند رئیس اداره محیط زیست تویسرکان در این باره گفت: در جریان جستجوی این خانه روستایی یک تخته پوست متعلق به یک قوچ وحشی که حدود ۷ روز پیش قبل از تفتیش منزل شکار شده و یک سر تاکسیدرمی شده متعلق به یک کل وحشی حدودا ۹ ساله به همراه دو قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط گردید.

….تصویر: پوست تازه قوچ وحشی و هدمان کل وحشی کشف شده از منزل پدر و پسر متخلف در تویسرکان

امیر شیراوند افزود: در این رابطه یک نفر متهم بازداشت گردید و نفر دوم که پسر وی می باشد در منزل حضور نداشت و متهمین پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

+213
-26
  

30 دیدگاه

  1. بابک می‌گوید:

    من نمیدونم چرا این شکارکش های قانون شکن و جنایتکار فکر میکنن ک حیات وحش و حیوونا فقط برا اوناس!!!!!!!!!!!
    من از حق خودم نمیگذرم و این جنایتکارهارو ب خدا واگذار میکنم چون فکر نکنم زور قوانین ما به اینجور بلا نسبت انسانا برسه

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 5

  2. کاکتوس می‌گوید:

    من از نزدیک پدری را میشناسم که با پسر بزرگش به شکار می رفت اما زیاد طول نکشید که در یک حادثه که کمین زده بودند برای شکار پدر پسرش را میفرستد که برود و تفنگ را که چند متری پائین تر بود بیاورد اما نگو تفنگ آماده شلیک بوده و وقتی پسر تفنگ را از زمین میکشد تا بلند کند لای دازه ها ( نوعی گیاه مثل گون که در کوه می روید) گیر میکند و تفنگ ناگهان شلیک می شود و بر بدن پسر برخورد میکند، تا از ارتفاع پائین بیایند و به بیمارستان برسند پسر از دنیا میرود و پدر از آن روز شکار کردن را توبه کرده.
    حال امیدوارم این پدر، قبل از به کشتن دادن پسرش شکار را توبه کند.

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 3

    • امین منصوری می‌گوید:

      یک شکارچی با تجربه تفنگش را یک متر هم از خودش دور نمیکند.

      پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 9

      • میثم می‌گوید:

        یک شکارچی با تجربه قبیل ازهر کاری پر یا خال بودن تفنگش مطمعن میشه.
        حادث در همه حا وجودداره. مهم رعایت ایمنی هست.
        خرافات کی در این سرزمین از بین میره خدادان

        پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 9

        • کاکتوس می‌گوید:

          کاربران محترم من از با تجربه بودن یا نبودن آن فرد اطلاعی ندارم و هرگاه آن فرد را که میبینم او در مورد تنها چیزی که حرف نمیزند شکار است و دیگر اینکه در کجای حرف من حس کردید خرافات است نمیدانم اما من هرساله که به آن روستا میروم و سری به قبرستان میزنم تا یاد درگذشتگانم کنم از کنار قبر آن جوان هم می گذرم.
          اگر هم منظورتان این بوده که یک حادثه بوده و لزومی به قیاس آن با این خبر نبوده هم باید بگویم من تنها مثالی زدم تا شاید برای معدود خوانندگانی اثر کند. آقای امین منصوری عزیز من خوب به یاد دارم که شما هم در یکی از کامنت هایتان داستان شکار مردی را بازگو کردین که سنگی از آتش به چشمش میپرد و خانواده اش را از دست میدهد مثالی که سرکار خانم زهره خواستار این شدند که از این تجربیاتتان بیشتر بگوئید!
          من هم تنها خواستم با این مثال این را باز گو کنم که همان طور که اگر پدری در دام اعتیاد و سیگار گرفتار شود قطعا دوست ندارد پسرش وارد این راه شود این پدر هم بهتر است اینگونه شکار کردن را به فرزندش نیاموزد و پسرش را وارد این راه نکند.
          اما مهم این است که من مطمئنم تاکید میکنم، مطمئنم که شما امین منصوری و میثم گرامی نیز هدفتان بهبود محیط زیست و حیات وحش است و بحث های حاشیه ای این چنینی سوزاندن ATP اضافی است و بهتر است انرژیمان را در جای دیگری به کار گیریم.

          پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

      • زهره می‌گوید:

        جناب منصوری با سلام و احترام، کاکتوس عزیز به مواردی اشاره دارند که کشتار حیوانات برای یک فرد به صورت یک عادت ناپسند درمی آید، یک نسل کشی، یک عادت زشت و نکوهیده منتقل شده از پدر به پسرکه هیچ عقل سلیم و وجدان بیداری آن را تایید نمی کند. همه ما وقتی کشتار وسیع حیات وحش توسط درنده خوهای از خدابیخبر را در این سایت می بینیم بسیار متاثر می شویم. این که چنین افرادی مقهور خشم طبیعت و مرگهای غیرقابل پیش بینی می شوند که نتیجه عقوبت آنهاست، حقیقت دارد که در زبان عامیانه به آن خشم و قهر الهی اطلاق می شود. بنده چند روز پس از فوت خواهرم در سال ۱۳۸۴ ایشان را در خواب و بیداری دیدم که در جواب سوالم که از او پرسیدم آنجا چگونه است، یک جمله را سه بار تکرار کرد: هر کاری که کردی به خودت بر می گردد. کشتن حیوانات بیگناه آن هم در سطح وسیع چیز ساده ای نیست که بتوان براحتی از آن گذشت.

        موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 2

        • امین منصوری می‌گوید:

          با درود به کاکتوس و زهره عزیز.منظور من از کامنت بالا فقط بیان نوع رفتار یک شکارچی با تجربه بود که تفنگش را جزیی از وجودش میداند و هیچگاه آن را لحظه ای از خود جدا نمیکند، در نظام هم اولین چیزی که به یک نظامی آموخته میشود، همین موضوع است و تفنگ را ناموس شخص میدانند، حالا هم نمیخواهم بگویم که در کامنت کاکتوس عزیز، اون شکارچی خدا بیامرز، کم تجربه بوده و این حادثه یک اتفاق بوده است.بله جناب کاکتوس ، دست طبیعت انتقام سختی از کسانی میگیرد که بی رویه و با بی رحمی تمام حیوانات را کشتار کرده، یا درختان و بوته ها را نابود کرده ، یا کندوهای زنبورهای عسل وحشی را ویران میکنند.درسته که من شکارچی ام ، ولی چیزی به نام وجدان دارم.اعتقاد دارم که هر کسی که وجدان داشته باشد به هیچ چیز نیاز ندارد.او هم خدا دارد، هم دین و هم همه چیز.من تا این لحظه طوری شکار کرده ام که شرمنده وجدانم نشده ام و پیش خود و خدای خود شرمنده نیستم.تمامی کسانی که به این سایت میان، دوستدار و دلسوز حیوانات و طبیعت هستند، همیشه و همه جا اختلاف نظر وجود دارد.من با بیشتر دوستان شکارچی این سایت با ایمیل در ارتباط هستم و میدانم که همگی از شکارچیان قانونمند و با وجدان هستند.هیچکدام به سوی ماده و بره و جوجه تیراندازی نمیکنند، در فصل شکار و با رعایت تمام قوانین شکار و صید مبادرت به شکار میکنند و نوع شکار آنان صدمه ای به جمعیت حیوانات و طبیعت نمیزند.

          پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

          • امین منصوری می‌گوید:

            زهره خانم، خداوند خواهرتان را بیامرزد و روحش را قرین آرامش فرماید، فرمایش شما کاملا درسته، هر کسی عملش به خودش بر میگرده، عذابی سخت در انتظار هر کشتارگر بی وجدانی است.ولی یک شکارچی مجاز که در راستای قانون و با رعایت تمام اصول شرعی و عرفی ، شکار میکند، به هیچ وجه گناهی مرتکب نمیشود.

            پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

          • زهره می‌گوید:

            جناب منصوری با سلام و درود!
            ممنون از شما بنده هم تنها اشاره ای داشتم به پیام حقیقت زندگی که از زبان خواهر مرحومم سه بار شنیدم: ” هر کاری که می کنی به خودت برمی گردد”.
            هرگز منظور سوئی نسبت به شکارچیان مجاز نداشتم.

            موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  3. amir ali می‌گوید:

    اشکالی نداره با حمایت قانون دوباره شروع میکنن اگه جرم بود که جرات نمیکرد

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  4. زهره می‌گوید:

    پسر دنباله رو خلافکاری های پدر – ای کاش شعر پسر کو ندارد نشان از پدر اینجا صدق می کرد!
    چرا اداره محیط زیست هر شهر با شوراهای محله روستاها نشست هایی ترتیب نمی دهد تا با کمک یکدیگر آیین نامه هایی را جهت حفاظت از محیط زیست و حیات وحش تدوین کنند تا بر آن اساس شوراهای محله هر روستا، جلسات توجیهی برای ساکنین روستاها برگزار نماید؟
    مساجد می توانند مکان مناسبی جهت گردهمایی اهالی روستا با روسای شوراهایشان باشد و براستی چه عبادتی بالاتر و متعالی تر از تعهد و التزام به رعایت حقوق حقه حیوانات مظلوم خدا؟ چه عبادتی بالاتر از رفع نیازهای آنها در مواقع تشنگی در تابستان و گرسنگی در زمستان و … ؟
    چرا سازمان در کنار آموزش و پرورش برای کودکان، اقدامات زیربنایی برای توجیه بزرگسالان صورت نمی دهد؟ صرفا اتکا به تربیت نسل آینده کافی نیست چون در حال حاضر حیات وحش در اسارت بزرگسالانی است که بینش و نگرش آینده نگرانه و واقع بینانه ای از محیط زیست و حیات وحش ندارند.
    چرا وقتی می دانیم راه کدام است باز به بیراهه می رویم؟ چرا این اصل ساده هندسه اقلیدسی را فراموش می کنیم که کوتاهترین فاصله بین دو نقطه خط راست است؟

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 3

    • همیار محیط زیست همدان می‌گوید:

      زهره خانم
      باید به اطلاعتون برسونم که پدر دستگیر شده در همین خبر رئیس شورای روستا می باشد!
      به همین دلیل انواع فشارها بر روی اداره محیط زیست تویسرکان از طرف افراد سرشناس وجود دارد تا پرونده را ماست مالی کنند.
      اما خداروشکر هم رئیس ادراه محیط زیست تویسرکان و هم مدیرکل محیط زیست استان همدان با وجود اینکه متخلف رئیس شورا هست و با وجود فشارها و توصیه ها حاضر به اعمال هیچ تخفیفی در مجازات متهمین نشده و اعلام کرده اند پرونده را با جدیت تمام دنبال می کنند.

      پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 3

      • زهره می‌گوید:

        ممنون از اطلاعات شما همیار گرامی
        در اکثر کشورهای مترقی دنیا مطبوعات و رسانه ها به دلیل حاکمیت فضای آزاد رسانه ای قادرند بالاترین مسوول مملکت را زیر سوال ببرند.
        اصلا آنجا به محض برملا شدن خلاف توسط متخلف مسوول، آن مقام خودش از خجالت مردم استعفا می دهد.
        اینجا نه تنها رسانه ها جرات افشای نام متخلف را هم ندارند بلکه مسوولین بالاتر دیگر هم تحت فشار قرار می گیرند تا از بیان حقیقت سر باز زنند.
        امیدوارم این طلسم های بنیان بر انداز توسط مقامات محترم و مسوول محیط زیست تویسرکان و همدان شکسته شود تا باب فتحی برای حمایت از مظلومان و مجازات ظالمین باشد.

        پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 3

        • میثم می‌گوید:

          کاملن درست هست آزادی بیان لازمه پیشرفت هست…
          ولی افسوس که بعضی ها آزادی بیان رو با بی بندباری اشتباه گرفته بودن و سخت مخالفت میکردند و میکنند

          پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

  5. فائزه می‌گوید:

    خوب چه خوب ما ایرانی ها روز به روز داریم پیشرفت می کنیم.
    تازگی ها خانوادگی با پدر مادر پسر دختر میریم محیط زیست نابود کنیم !
    آفرین به خودمون.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

  6. الان این دو نفر سمت چپ تصویر پدر و پسره هستند؟!
    چرا تصاویرو درست معرفی نمی کنید.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 4

  7. پدرام می‌گوید:

    گیرم پدر تو بود قاتل
    از قتل پدر تو را چه حاصل

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  8. رضاشکاری می‌گوید:

    سلام و خسته نباشید.
    کل وحشی صحیح می باشد!

    داغ Thumb up 6 Thumb down 8

    • مهشاد می‌گوید:

      نازنین به جای گیر دادن دقت کن دقیقا خودت اشتباه کردی یارو هفته قبل قوچ شکار کرده سر تاکسیدرمی کل هم داشتن سر تاکسیدرمی مشخصه مدتها قبل کشته و تاکسیدرمی شده

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

  9. سولماز می‌گوید:

    عجب تربیتی .

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

  10. محمدعاشق حیات وحش می‌گوید:

    کاش تو عصر نوین این پدر به پسرش عشق و علاقه مندی به محیط زیست و مخصوصا حیات وحش رو یاد بدهند ، کشتن هنر نیست این زندگی دادن و عشق هست که آدم رو زنده می کنه

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

    • سولماز می‌گوید:

      کشتن خیلی راحته . بنگ . تمام شد . هنر اونه که بتونی محیط زیست رو حفظ کنی و حداقل تو عمرت باعث رشد یک حیوون و افزایش نسل اون بشی . کاری که خیلی سخته ولی اگر بتونی انجامش بدی می فهمی چه حس خوبی داره

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  11. محیط بان استان تهران می‌گوید:

    همکار خوبم جناب آقای شیراوند سلام و خدا قوت

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  12. محیط بان می‌گوید:

    سلام جناب (رد پا جا نگذار)
    اون دو نفر سمت چپ بعد از آقای شیراوند به ترتیب آقایان عبدالملکی و سالمی از کارمندان اداره شهرستان وعوامل اصلی دستگیری وکشف تخلف هستند .

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

  13. عباس میرزاکریمی می‌گوید:

    سلام دیدبان
    آفای مهندس شیراوند مدتها معاون بنده بوده ایشان نیروی توانمند و ارزشی است تابستان میشد خودش آبشخورها را تعمیر و لایروبی می کرد
    خداوند ایشان و همکاران را قوت دهد انشالله

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

  14. kooshan می‌گوید:

    تلاش و جدیت آقای شیراوند قابل تقدیر است و نظرات درج شده نشان از همت و احساس مسئولیت ایشان دارد
    ضمنا در حال حاضر این یک رویه پذیرفته شده جهانی است که اگر مسئولی تخلف کرده و یا در مظان اتهام قرار کیرد قبل از هر چیز استعفا داده یا برکنار شود و یا حداقل تا زمان اتمام رسیدگی و تعیین تکلیف از مسئولیت معلق شود در مورد رئیس شورای روستای خرمرود هم باید این رویه انجام شود

    داغ Thumb up 5 Thumb down 4

    • زهره می‌گوید:

      اگر چنین شود درهای ترقی و پیشرفت پشت سر یکدیگر به روی این مملکت باز می شود.
      از دولت جدید انتظار می رود که شرایط بازخواست و توبیخ بلاشرط افرادی که از جایگاههای مسوولیتی خود سوء استفاده می کنند تسهیل گردد و در عوض آنان که مجدانه و قاطعانه در جایگاه سیاسی خود انجام وظیفه می نمایند مورد حمایت و تشویق دولت و مردم قرار بگیرند.
      باید خوب ها از بدها بازشناخته شوند وگرنه همواره در حال عقبگرد خواهیم بود و یا نهایتا در یک نقطه ساکن باقی خواهیم ماند.

      داغ Thumb up 4 Thumb down 3

  15. زهره می‌گوید:

    این هم جمله ای از حضرت علی (ع) در برابر خواسته برادرش عقیل:
    چگونه بر کسی ستم کنم برای بدنی که به سرعت به سوی کهنگی و فرسودگی می رود ، و برای مدت طولاتی زیر خاک می ماند ، به خدا سوگند ( برادرم ) عقیل را دیدم که در زیر چنگال بی چیزی دست و پا می زد تا آن جا از من خواست از گندمی که از حقوق شما است به او ببخشم ، در حالی که فرزندان او را از شدت فقر ، پریشان احوال ، و غبار آلود دیدم گویا صورتشان با نیل سیاه شده است ، عقیل چند بار رفت و آمد ، و مکرر در هر بار با حالت رقت آور خواسته اش را بازگو کرد ، من حرف های او را گوش می دادم ، او گمان کرد که من دینم را می فروشم و از خواسته او اطاعت می کنم و از شیوه خود دست بر می دارم . در این موقع آهنی را داغ کردم و سپس آن را به بدن او نزدیک نمودم تا از آن درسی بگیرد ، او پس از احساس درد حرارت آهن ، ناله ای همانند ناله بیماران کشید و نزدیک بود از حرارت آهن تفتیده بسوزد ، به او گفتم زنان در سوگ تو بنشینند ای عقیل ! ایا از آتشی که انسان برای بازی خود آن را گداخته ناله می کنی ولی مرا به سوی آتشی می کشی که خداوند جبار آن را از خشم خود افروخته است ، تو از آزار کوتاه ناله می کشی و من از آتش افروخته جهنم ناله نکشم ؟

    داغ Thumb up 3 Thumb down 3

  16. داریوش می‌گوید:

    جفتشون باید برن هلفدونی اونم ده سال

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>