عاملین کشتار یک کل وحشی با تلاش محیط بانان شهرستان نایین دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: سه روز قبل نیروهای یگان محیط زیست شهرستان نایین اصفهان حین گشت زنی شبانه متوجه تردد مشکوک یک خودروی پاترول در جاده ای در حاشیه شرقی پناهگاه حیات وحش عباس آباد شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان نایین در این باره گفت: محیط بان ضمن متوقف نمودن خودرو به بازرسی از آن مشغول شدند اما متوجه مورد خاصی در جریان بازرسی نشدند.

حسین اکبری افزود: راننده پاترول مدعی بود جهت طبیعت گردی و چیدن گیاهان دارویی در حاشیه جاده توقف نموده اما محیط بانان به اظهارات ضد و نقیض و غیر معمول وی مشکوک شدند و احتمال دادند این خودرو نفراتی را شبانه در منطقه پیاده کرده است.

محیط بانان به جهت اینکه راننده متوجه شک آنها نشود وی را رها کرده و پس از دور شدن خودرو به جستجو در ارتفاعات مشرف به محل توقف خودرو پرداختند اما کسی را مشاهده نکردند.

……………………..تصویر: لاشه شکار و اسلحه گلوله زنی کشف شده از شکارچیان غیرمجاز

رئیس اداره محیط زیست شهرستان نایین گفت: مامورین سپس به کنترل نامحسوس جاده مشغول شدند و پس از دو روز متوجه شدند خودروی پاترول مجددا به همان محل بازگشته و سه نفر را پس از خروج از کوههای مشرف به جاده سوار کرده و حرکت نمود.

حسین اکبری افزود: مامورین به تعقیب خودرو پرداخته و همزمان طی هماهنگی با پلیس راه، خودروی پاترول کمی جلوتر در ایست و بازرسی نیروی انتظامی متوقف و توسط نیروهای یگان محیط زیست مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفت.

در جریان بازرسی از این خودرو یک قبضه اسلحه گلوله زنی و مقادیری گوشت متعلق به یک کل وحشی که جاسازی شده بود کشف و ضبط گردید.

در این رابطه به غیر از راننده خودرو سه نفر متهم که دو نفر آنان شکارچیان غیربومی و یک نفر نیز همدست محلی آنان بود شناسایی و دستگیر شدند.

متهمین پس از تنظیم صورتجلسه تخلف و تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

+123
-8
  

18 دیدگاه

  1. افشین می‌گوید:

    درود بر محیطبانان
    شرم بر متخلفین قانون
    قبلا راهنمای تور داشتیم حالا دیگه راهنمای نشان دادن حیوانات جهت شکار برای افراد غیر بومی!!!
    نابغه تابلوتر از پاترول ماشین پیدا نکردی!!!

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 2

  2. kooshan می‌گوید:

    آفرین بر محیط بانان ، هوشمندانه اقدام کرده اند

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 2

  3. محمدعاشق حیات وحش می‌گوید:

    عاملین محلی خائنین بی تعصبی هستند که هیچ علقی به موطن خود ندارن و زمانیکه با کشتارچی ها تجمیع می شوند تشکیل یک باند کثیف و چندش آور را میدهند…. ، درود به وطن پرستان که همه چیز ایران را دوست می دارند واز ذزه ذره آن بی تفاوت عبور نمی کنند

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 5

    • حسن پیشوائی می‌گوید:

      آقای محمد عاشق حیات وحش”
      عاملین محلی خائن نیستند بلکه کسانی هستند که از این راه کسب درامد می کنند و نیازمند اطلاع رسانی و آموزش هستند که وظیفه من و شما است آن زمان است که همین افراد بهترین حامیان طبیعت خواهند بود پیرمردی که در اطراف یک منطقه حفاظت شده سکونت دارد و هبچ درامدی ندارد بین کار مجانی و درامد گزینه دو را انتخاب می کند. پس بجای فهش دادن به این مردم و طرفداری اینترنتی به فکر چاره ای باید بود..خوب است قبل از صحبت کردن به آن فکر کنیم.

      موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 2

  4. برازجان می‌گوید:

    آفرین به هوش و زکاوت محیط بانان

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 1

  5. احمد می‌گوید:

    واقعا برای فهم و شعور اینگونه افراد که قطعا هر کدامشان در این مملکت مسئولیتی دارند باید تاسف خورد.
    شاید مردن یک قوچ به تنهایی آسیب تهدید کننده ای نباشد، اما این قوچ حلقه ای از یک زنجیره است که به دست این خائنین در حال قطع شدن است، آن هم در منطقه ای که یکی از غنی ترین و ارزشمند ترین مجموعه های گربه سانان و سگ سانان کشور را در خود جای داده است
    از ۸ گربه سان فعلی کشور ۶ گونه (پلنگ، یوزپلنگ، گربه شنی، گربه وحشی، کاراکال، گربه پالاس) و از ۶ گونه سگ سان کشور ۵ گونه (گرگ، شغال، شاه روباه، روباه شنی، و روباه معمولی) در این منطقه حضوردارند

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

  6. مهدی جعفری می‌گوید:

    باز هم همدست محلی! عشایر ساکن مناطق حفاظت شده قاتلین حیات وحشند تا خودشون شکار می کنند و میراث فرهنگی این مملکت رو به یغما می برند بعدشم میشن راهنمای محلی برای سایر غارتگران و شکارچیان

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  7. سولماز می‌گوید:

    ممنون از این هوش و پشتکار شما
    واقعا همکاری با نیروی انظامی در این زمینه ها می تواند بسیار موثر باشد

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  8. محمد ابراهیمی می‌گوید:

    اییییییییییییول به محیط بانای سختکوش که به شغلشون عشق میورزن

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 6

  9. علی مهرانی کیا می‌گوید:

    وقتی با این تعداد کم محیط بان هر روز شاهد این اخبار هستیم ، نشان از این داره که روزانه ١٠٠ مورد شکار اتفاق میوفته و حالا یه مورد توسط محیط بانان شریف و زحمت کش دستگیر میشه
    جای تاسف داره که تا چه حد این هموطنهای شکارچیمون بی انصاف و بی وجدان هستند که تو این شرایط که تمام گونه های جانوری در خطر هستند باز دست از عمل حقیرشون نمیکشند.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  10. مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

    خسته نباشید به این محیطبانای فعال و کار کشته
    دم همتون گرم

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  11. مهدی حدادی می‌گوید:

    زنده باد محیط بان.
    ننگ بر شکار کش.
    شرم بر خائن.
    شکار کش های بومی کم داریم حالا راهنمای بومی . . . . . شماها خیانت کارید.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 5

  12. زهره می‌گوید:

    حیات وحش اوضاع بسیار بسیار وخیمی دارد و با وجود شدت توحش و هجوم سراسری و بی وقفه متوحشان طماع و سیری ناپذیر که تعدادشان به هزاران می رسد در آینده ای نه چندان دور هیچ اثری از حیات در عرصه های طبیعت باقی نخواهد ماند مگر آنکه سازمان محیط زیست از تمام پتانسیل هایی که در اختیار دارد نهایت بهره را ببرد. همان طور که میدانیم بسیاری از قاتلان غیر مجاز و سابقه دارند نظیر قاتل پلنگی که پوستش را در معرض فروش گذاشته بود. حال سوال این است این فرد سابقه دار در جریان دستگیری های قبلی مشمول چه نوع مجازاتی بوده است؟ چرا مجازاتها کارساز نیست؟ قبلا هم پیشنهادی را مطرح نموده بودم نمی دانم نظرات کاربران چه میزان توسط پرسنل محترم محیط زیست بازخوانی می شود بدون شک بسیاری از کاربران نظرات سودمند و موثری را ارائه می دهند که برخی از آنها می تواند حتی مبنای تصمیم گیری های اساسی واقع گردد. از آنجا که بنده چند سال در کلینیکی کار می کردم که بخش روانشناسی اش به دلیل حضور متخصصینی توانمند بسیار موفق بود. بیمارانی با مشکلات فراوان و متعدد می آمدند که به نظر خودم محال بود دکتر روانشناس بتواند برایشان کاری انجام دهد. واقعیت این بود که بنده روانشناسی را حرفه ای بسیار ضعیف و ناکارآمد تصور می نمودم و اصلا آن را برای جامعه ضروری نمی دیدم. ولی شگفت انگیزترین خاطراتم از بیماران بخش روانشناسی رقم خورد. صدی نود با حادترین مشکلات درمان می شدند بطوری که دیگر هرگز به عادات نامطلوب قبلی بازنمی گشتند. روانشناس خبره فقط با چند سوال می تواند به منشا ناملایمات رفتاری و ذهنی فرد پی ببرد و با راهکارهای تخصصی خود به مرور زمان از تکرار بروز آنها در شخص بکاهد. واقعا اگر سازمان از روانشناسان موفق و مجرب در هر استان بهره ببرد و شرایط تدارک جلسات مشاوره ای برای مجرمان فراهم آورد حتی روانشناس می تواند به گونه ای عمل نماید که مجرم همدستانش را هم معرفی نماید. امیدوارم با رویکردهای علمی بیشتر به این قضیه سریع تر بتوان قبل از آنکه خیلی دیر بشود کاری کرد.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  13. جمشید ازخوی می‌گوید:

    روایت هائی این چنین،در کشور های نظیر اندونزی ، براندازی نسل ببر سوماترا و جاوه، در روسیه ببر سیبری، در آفریقای مرکزی و کنگو نسل اورانگوتان بنفش و کرگدن سیاه و سفید، در افغانستان و پاکستان و هندوستان، نسل گوزن مارکو پولو (گوزن شاخ چوب پنبه کش) و در ایران نسل گوزن قرمز ، ببر مازندران و گور اسب ایرانی و شیر دشت ارژن را در اذهان زنده میکند.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  14. amir ali می‌گوید:

    این قوانین و جرایم چیزی جز حمایت از شکار چی نیست نه به خودمون نه به مردم دروغ نگیم

    داغ Thumb up 4 Thumb down 6

  15. گنجشک ! می‌گوید:

    این شغل محیطبانی هم خیلی هیجان زیادی داره ! .
    هم طبیعت گردی و کوهنوردی می کنی ، با شکارچیان برخورد می کنی ، راهنمای دوستداران طبیعت هستی ، با اراذل و اوباش و قاچاقچیان درگیر می شی و این بار کلی کارآگاه بازی و ” دزد و پلیس ” هم داری ! .
    خسته نباشید خدمت محیط بانان عزیز ، اگه داغ اون اسلحه رو هم به دل شکارچیان بزارید که عالی خواهد شد . معلومه یارو خیلی دل در گرو سلاحش داشته !!! .

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 4

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>