عاملین کشتار بیرحمانه حیات وحش با تلاش محیط بانان لارستان دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در مناطق آزاد لارستان، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان بلافاصله عازم منطقه مذکور شدند.

سرپرست اداره محیط زیست لارستان در این باره گفت: در نزدیکی محل گزارش شده محیط بانان متوجه یک خودروی پاژن شدند که در مسیر مخالف مامورین در حال بازگشت بود.

خدانظر انصاری افزود: نیروهای محیط زیست جهت بازرسی به خودروی مذکور ایست دادند اما راننده پاژن بدون توجه به فرمان ایست مسیر خود را به سمت یک جاده فرعی و خاکی کوهستانی تغییر داده و با سرعت زیاد مشغول فرار شد.

متخلفین در حین فرار یک کیسه با محتویات نامعلوم را از درون خودرو به بیرون پرتاب کرده و به فرار خود ادامه دادند.

راننده پاژن سعی داشت با انتخاب یک مسیر صعب العبور و سنگلاخ خودروی محیط زیست را زمین گیر کرده و موفق به فرار شود اما راننده خودروی محیط زیست که به منطقه آشنایی کامل داشت با انتخاب جاده هموار دیگری تغییر مسیر داده و پس از دقایقی خودروی محیط بانان روبروی پاژن متخلفین ظاهر شده و مسیر را مسدود نمودند.

متخلفین با مشاهده انسداد جاده از خودرو پیاده شده و هر کدام به سمتی متواری شدند و محیط بانان نیز به تعقیب آنان پرداختند.

در جریان تعقیب و گریز پیاده، دو نفر از شکارچیان توسط محیط بانان دستگیر و یک نفر از آنان موفق به فرار شد.

مامورین پس از بازداشت متخلفین به سراغ کیسه ای رفتند که حین فرار به بیرون از خودرو پرتاب کرد بودند و متوجه لاشه چهار کبک وحشی در درون کیسه شدند.

همچنین در بازرسی از خودروی متخلفین دو قبضه اسلحه شکاری دارای جواز، یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز، مقادیری مهمات و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

پس از انتقال متهمین به اداره محیط زیست، مامورین به بررسی گوشی تلفن همراه شکارچیان پرداخته و با تصاویر غم انگیزی مواجه شدند.

در بازرسی از گوشی تلفن متخلفین تصاویر تاسف باری از شکار غیرمجاز تعداد زیادی کبک، تیهو و کبوتر وحشی، تصاویری از بریدن سر یک تشی، تصاویر کشتار یک خرگوش وحشی و تصاویری از شکار غیرمجاز مرغابی سانان مهاجر بدست آمد.

هر دو متهم پس از تشکیل پرونده به همراه مدارک موجود به مراجع قضایی معرفی شده و در جریان بازجویی ها علاوه بر شکار غیرمجاز پنج کبک وحشی در روز دستگیری، به شکار غیرمجاز حدود ۷۰ پرنده وحشی از انواع کبک، تیهو، کبوتر وحشی و تعدادی انواع مرغابی سانان، یک تشی و یک خرگوش وحشی اعتراف نمودند.

هر دو متهم با دستور قاضی پرونده تا زمان معرفی و دستگیری نفر سوم (متهم فراری) روانه بازداشتگاه شدند.

متاسفانه اکثر پرندگان و پستانداران شکار شده با کمین ناجوانمردانه شکارچیان متخلف بر سر چشمه و هنگام مراجعه پرندگان تشنه برای خوردن آب شکار شده اند.

………………………….اخطار: این گزارش حاوی تصاویر ناراحت کننده ای است

……………..تصویر: لاشه شکار، سلاح و مهمات کشف شده از شکارچیان غیرمجاز در روز دستگیری

تصاویر زیر عکس های بدست آمده از گوشی تلفن همراه شکارچیان غیرمجاز می باشد:

………………………………بریدن سر یک تشی (خارپشت) توسط شکارچیان غیرمجاز

……………….تصویری از کشتار تعداد بسیار زیادی پرنده وحشی از جمله کبک، تیهو و کبوتر وحشی

………………….  ….. کباب کردن اجزای بدن پرندگان شکار شده توسط شکارچیان غیرمجاز

+20
-469
  

97 دیدگاه

  1. مجید می‌گوید:

    شکارچیان عزیز لطفا دست از این عمل زشت و غیر اخلاقی بردارید

    خودتون رو پشت اسامی من درآوردی شکارکش و شکارفروش و شکار فلان و… مخفی نکنید که همه شما “شکارچی” هستید

    همه یک عمل را انجام می دهید: کشتن، سر بریدن، کباب کردن و خوردن!

    تا کی دنبال تیر و تفنگ و کشتار و کباب و قابلمه و گوشت و سیخ و…

    چرا نمیرید دنبال یک حرفه ی آبرومندانه که برای جامعه مفید باشید؟

    برید ورزش کنید، برید درس بخونید، برید دنبال هنر، برید دنبال فعالیت های فرهنگی و اجتماعی…

    واقعا جایگاه اجتماعی یک شکارچی کجاست؟

    آیا همسر شما روش میشه جلوی بستگانش عنوان کنه شوهر من شکارچیه؟
    آیا فرزندان شما خجالت نمی کشند در محیط مدرسه به همکلاسی هاشون بگن پدر من شکارچیه؟ درحالیکه دوستانشون از جایگاه اجتماعی والدینشون صحبت می کنند!

    از شما خواهشمندم کمی فکر کنید…..!

    پر طرفدار Thumb up 101 Thumb down 63

    • رضاشکاری می‌گوید:

      دوست عزیز جناب مجید
      تکرار مکررات بی فایده است.
      این اسلحه ها و این کشتارها از دید حقیر مثلا کارشناس معنا دارد. ان اسلحه کوتاه بقطع قاچاق است آن دولول که چوبش اصلاح شده بقطع ساخت ترکیه و تازه مجوز شده است. شکار بر سرچشمه و در این فصل یعنی این افراد هیچ گونه صلاحیت و تجربه شکار ندارند. اینان از فضای امن این فصل استفاده نموده و بخیال خام خود که از نا آگاهی و عدم آموزش می آید می گویند تا کسی نرفته اینها رو بزنه ما بزنیمشون حتی اگر جوجه کوچک باشند! شکارچی واقعی مهارت لازمه را داراست و نیازی به چشمه و کومه ندارد. شکارچی مجاز اهل تعمق است و این فصل را به کوهنوردی و عکاسی می پردازد. البت در همه قشری بد هم هست …اینها همه از فقر آموزشی و صلاحیتی است.

      شکار به عنوان یک شغل تلقی نمی گردد. یک هیجان کاذب است که امروزه در نسل جوان و نوجوان و تازه سلاح بدست ما متجلی شده است.
      بنده دانشجوی دکترای مهندسی مکانیک هستم. اهل هنر و موسیقی هستم. عکسهایی از طبیعت می گیرم که تحسین دوستان را بر می انگیزد. اگر پولم برسد در مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی شرکت می کنم. و …
      بنده متوجه نمی شوم قشری را که تحت عنوان “شکارچی مجاز و با اخلاق” وجود دارند و چون سرهنگ های آموزش دیده و کاربلد هستند و درد این طبیعت را خوب می فهمند و شکارشان در سال به یکی دو سفر در فصل مجاز منتهی می شود را چرا متهم می کنید و بجای استفاده و به مدد خواستن می رانید. آیا ما چشمداشتی داریم؟ خدا می داند که جز بفکر ازدیاد و آسایش وحوش و بالا رفتن امنیت زیستگاهها نیستیم.
      چه منبع آموزشی و یادگیری برای اینگونه ناآگاهان جز هماین شکارچیان مجاز وجود دارد؟ این افراد را بایستی اصلاح نمود و آگاهیشان داد. که آنگاه خود بهترین محافظان طبیعت خواهند بود.

      پر طرفدار Thumb up 73 Thumb down 22

      • احمد و سارا می‌گوید:

        با سلام و خسته نباشید خدمت محیط بانان لارستان و آقا رضا
        آقا رضا اگر یادتان باشد در حدود یکسال پیش در همین سایت بحثی بین شکارچیان بامرام و مسلک و واقعی و شکارچیان مبتدی و غیرمجاز شد که بنده گفتم ما شکارچیانی را دیده ایم که حتی با داشتن مجوز شکار به دلیل پیدا نکردن شکار ترفه مسن حتی دست خالی از شکار برگشتند و گفته شد حتی آب و غذایی که در کوله داشتند برای حیوانات گذاشته اند که به بعضی برخورد و گفتند مگر تا به حال اجدادمان به اینها غذا می داده اند و یادم نمی رود بعضی شکارچیان که در این سایت عضو هستند وقتی ناراحتی می شدند می گفتند ما می رویم شکار و سه تا سه تا کل و بز شکار می کنیم بدون اینکه کسی متوجه شود حال اگر کسانی مثل شما که دارای تجربه هستید می توانید تمام ما دوستان را در حمایت و پایداری حیات وحش ایران راهنمایی کنید .
        باتشکر از شما و دیده بان

        پر طرفدار Thumb up 34 Thumb down 7

      • امین منصوری می‌گوید:

        با درود به رضا شکاری عزیز
        رضا جان این حرفها اصلا مهم نیست، به هر حال نظر آقا مجید هم برای خودش همینه و قابل احترام. مهم اینه که امثال من و شما تفاوت بین شکارچی واقعی و شکارکش را به خوبی میدانیم، چند ماه پیش تصمیم گرفته بودم که دیگر کامنت نگذارم، ولی گفتم که نباید در برابر مخالفین سنگر را خالی کرد و باید ذهن آنان را بیدار کرد ، تا فرق بین شکارچی واقعی و شکارکش را بدانند و متوجه اشتباهشان بشوند. رضا جان از تصاویر ارسالی بسیار زیبای طبیعت لرستان که نشان از ذوق سرشار و طبیعت دوستی شما دوست بزرگوار دارد بی نهایت سپاسگذارم. همچنین جا دارد از دوست عزیزم کوشان مهران نیز تشکر ویژه ای نمایم که همه روزه با ارسال ایمیل و مقالات زیبایش یادی هم از بنده حقیر میکند.

        پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 17

      • عرفان می‌گوید:

        آقای شکاری
        من حرف شما را باور نمیکنم و مطمئن هستم چیزی به نام شکارچی قانونمند وجود ندارد و اگر هم شکارچی شکاریو ببینه و نزنه از ترسشه وگرنه وقتی خیالش راحت باشه همرو درو می کنه.
        شما شکارچیا کلا توجیهاتتون عین همه و من مطمئن هستم که اگر از این شکارچیایی که الان گیر افتادن هم بازخواست کنی جواباشون عین شماست.
        شماها برای دست درازی به طبیعت دائما همین حرفهای بی منطقو میزنید.

        پر طرفدار Thumb up 47 Thumb down 33

        • رضاشکاری می‌گوید:

          درود بر عرفان خان
          سالها زمان خواهد برد و تعمق می طلبد.
          من نگویم که بد و میل به ناحق نکنم…

          خاطره کوچک

          پرندگان شکاری نظیر (دلیجه ، شاهین ، بالابان ، قوش و …) معمولا، در اطراف شکارچی در حال حرکت ، پرسه می زنند.تعجب نکنید. چرا که با این سرعت مانور نمی توانند پرنده ای مثل کبک را بر روی زمین و میان بوته ها شکار کنند پس از عامل انسانی برای پراندن کبک ها استفاده می کنند.نوعی همزیستی مسالمت آمیز…بشخصه بارها شاهد این قضیه بوده ام .و دراین بین پرندگان بالغ برای رهایی از تعقیب پرنده شکاری و بجهت اینکه غالبا سرعتشان در مقایسه به آنان کمتر است ، در یک حرکت ناگهانی وغیر منتظره فرود می آیند.

          چند سال پیش برای شکار مرغابی و اردک…عازم منطقه ای شدیم… مسیر رودخانه در محلی ساکن می شد و با توجه به وجود درختچه های اطراف ، مکان مناسبی برای کمین ، بنظر می رسید.
          ساعتی در آنجا به کمین نشستم …در حالی که تفنگ بر روی پاهایم بود…در حال صرف نوشیدنی بودم….بیکباره صدایی شبیه رد شدن گلوله شنیدم… نا خودآگاه عکس العمل نشان دادم…۲ پرنده به دنبال هم از جلوی من به فاصله نزدیک ..با سرعتی خیره کننده گذشتند…. باور بفرمایید سرعتشان آنقدر زیاد بود که ضمیر ناخودآگاه من هم کم آورد!!
          بیکباره پرنده جلویی خود را با همان سرعت و شدت به آب کوباند…. خوب که دقت کردم دیدم یک پرنده شکاری در تعقیب یک اردک(خوتکا) است و اردک از ترس جان ، خود را با آن سرعت به سطح آب کوبانده… قطرات آب به اطراف پخش شد و قوش که این صحنه را دید..مقداری ارتفاع گرفت و دوباره برگشت… اینبار بمحض دیدن من …منصرف شد و به سوی دیگر تغییر جهت داد و دور شد…
          اما اردک بیچاره …گیج و آشفته به من نگاه می کرد…انگار خشکش زده بود و نای عکس العمل نداشت…لابد پیش خود می گفت: ای وای!!! حالا این یکی را چه کنم!؟
          شاید یک دقیقه ای به همدیگر نگاه می کردیم…از طرفی از قوش می ترسید و از طرف دیگر نمی دانست با من چکار کند… دراین مدت من هیچ عکس العملی نشان ندادم…پس از مدتی اردک مقداری بر خود مسلط شد و با صدای “کواک کواک” بلند شد ورفت…
          حتی فکر نشانه روی وشلیک هم به سرم نزد… و حقیقتا لذت بردم.

          این لینک را هم ببینید لطفا
          remele.blogfa.com/post/64
          با احترام
          رضا شکاری

          پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 8

    • امیرعلی ( اون یکی ) می‌گوید:

      اینارو که قبلا گفته بودی بودی !!!
      حالا کاری به اینا ندارم فقط یه سوال ،
      نوشتی شکارچی ها همه یک عملو انجام میدن ( ما می گیم شکار کش ) ، کشتن ، سر بریدن ، کباب کردن ، خوردن ، سوال من اینه : به جز کشتن و سر بریدن ، که در مورد غذای شما کس دیگه زحمتشو می کشه ، فرق شما با مواردی که فرمودین چیه ؟؟؟
      بازم بهت می گم ، اگه به تحصیلات باشه خیلی از شکار چیا از امثال شما تحصیلکرده ترن ، اگه به موقعیت اجتماعی هم باشه همینطور …
      همچین میگی تا کی دنبال سیخ و قابلمه و فلان که انگار شما شکم میارکو با هوا سیر نگه میداری …

      پر طرفدار Thumb up 45 Thumb down 31

    • میثم می‌گوید:

      جناب مجید آقا
      قبلن این سوالات رو پرسیدی و جوابنم گرفتی…
      چو دانی و پرسی خطاست..

      پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 16

    • پروین می‌گوید:

      این جماعت ارازل و اوباش طبیعت هستند که به هیچ جانداری رحم نمیکنند و لایق بدترینها هستند
      متاسفیم برای قانون جرایم که اینقدر ضعیف عمل میکنه تا آنچنان گوشمالی به اینها بده که حساب کار دستشون بیاد

      پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 14

    • کوشان مهران می‌گوید:

      جناب آقای مجید

      چند بزه در این مورد و موارد دیگر انجام گرفته است:

      شکار در غیر از زمان مجاز و بدون پروانه و احتمالا با تفنگ قاچاق

      بجای لعن و نفرین در وحله نخست با مبادی ورودی و پخش سلاح و مهمات غیر مجاز منطقه که بسیار سودآور می باشد باید مطرح نمود. تقویت بدنه گارد محیطبانی و همکاری با نهاد های اطلاعاتی و امنیتی برای شناسایی رده های متخلفان و عوامل محلی راهکار بعدی است و تنها پس از ایجاد ثبات و امنیت نسبی در زیستگاه باید کار آموزشی را شروع نمود.

      در بسیاری از کشورهای اروپایی شکار در میان بسیاری از طبقات جامعه چه اشراف زاده و کارخانه دار و خواه پزشک و کارمند و چه روستاییان و بازنشستگان رایج است و تنها مدیریت بوده که باعث شده در بسیاری از زیستگاه های اروپایی وضعیت غنا و پراکندگی گونه های وحشی( چه شکار چون گراز و شوکا و چه شکارگر چون گرگ و خرس) از صد سال گذشته به مراتب بهتر باشد.

      بجای لعن و نفرین نخست در پی شناسایی و برخورد با باند های پخش سلاح و مهمات در لارستان باشید.

      پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 9

      • Azimi می‌گوید:

        دوستان عزیز…
        اجازه بدهید نکته ای را عرض کنم، واقعیت امر این است که ما در برخی نقاط کشور فرهنگ سازی را رها کرده ایم و این باعث سخت شدن چند برابر کار محیط بانان می شود.
        هر گاه خبری از لارستان منتشر می شود، همه ی ما نگاره ی آن محیط بان زحمتکش را می بینیم (نگاره اول) و تصور این مسئله چندان سخت نیست که به دلیل زیاد بودن تعداد شکارچیان در منطقه ، این محیط بانان نیز باید شب و روز تلاش کنند.
        دوستانی که فکر می کنند که فرهنگ سازی جواب نمی دهد، همراه بنده بیایند تا شهری را که قبلاً مملو از شکارچی بوده است به آنها نشان دهم که اکنون حتی در خروجی شهر، گله های کبک ، به راحتی زندگی می کنند.
        در اینجا باید از جناب آقای قادری (رئیس اداره محیط زیست شهرستان جوانرود) و همه ی محیط بانان زحمتکش اورامانات، به ویژه جناب آقای محمودی و جناب آقای عزیزی تشکر کنم.
        البته تشکر از محیط بانان زحمتکش لارستان را نیز نباید فراموش کنم…

        پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 2

        • کوشان مهران می‌گوید:

          درود بر شما جناب عظیمی؛

          به گمان من قطرات پیوسته آب در صورت چکیدن مداوم سنگ خارا را نیز سوراخ می نمایند. هیچ کس منکر فرهنگ سازی نیست ولی نخست باید با محیا سازی قانونی بروز و کارا و مهم تر از آن مجریان قانونی توامند و سپس ایجاد بستری مناسب برای سرمایه گذاری ایمن جهت بهره برداری پایدار از طبیعت از روند هولناک تخریب زیستبوم ایران کاست و شرایط را به ثبات و سپس احیا و بازپروری رهنمون نمود و پس از اطمینان یافتن از حداقل ثبات( که به گمان من پس از اجرای قاطعانه قانون می توان بدان پرداخت) شروع به آموزش و فرهنگ سازی نمود.

          باید شرایط و بافت فرهنگی چند هزار ساله ایران را نیز در نظر داشت.

          پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 5

      • گنجشک ! می‌گوید:

        بنده شخصا دو شکارگاه خصوصی در آلمان و یکی در فندلاند رو دیده ام . تبلیغات این مراکز در مجلات و نشریه های مربوط به شکار و کاتالوگ های چاپ شده نشان می دهد که با مراجعه به این اماکن شکار راحت و مفرحی خواهید داشت اما وقتی شخصا به این شکارگاه ها بروید مسیرهای مختلفی جلوی پای شما قرار می دهند که تا حد امکان از شکار منصرف شوید .
        در ورودی این شکارگاه ها ، فروشگاه های مختلف عرضه گوشت شکار ، لوازم و یادگاری های شکار ، اسباب بازی برای کودکان و اجزای تاکسیدرمی شده حیوانات وجود دارد . معمولا اکثر بازدید کنندگان خرید از این فروشگاه ها را به شکار ترجیح می دهند .
        اگر شخصی واقعا قصد شکار یک گوزن را داشته باشد ، پس از پرداخت عوارض و مالیات و هزینه های شکار ( که معمولا خیلی بالاتر از مبلغ گوشت استحصال شده است ) می تواند گوزنی را که شکاربان انتخاب کرده و از بقیه حیوانات جدا کرده است را شکار نماید .
        من شنیدم که شکارگاه هایی وجود دارند که به صورت شکار آنلاین به مشتریان سرویس می دادند .
        حتی می توانید با مبلغ خیلی کمتری ، با حسد گوزنی که توسط شوک الکتریکی ( و نه تفنگ ! ) کشته شده است ، عکس یادگاری بگیرید و احیانا سفارش تاکسیدرمی همان حیوان را هم بدهید .
        علت اینکه این مراکز با وجود شکارگاه بودن از شکار حتی المکان جلوگیری می کنند ، یکی وجود NGO های قدرتمند حمایت از حقوق حیوانات در اکثر کشور های اروپایی و دیگری هم ، برهم نزدن آرامش حیوانات در شکارگاه ها می باشد .
        در حقیقت اکثر این مراکز نوعی از دامداری هستند و اصلا دلخواهشان نیست که چند تفنگ به دست ناشی با شلیک های بی هدف و کور نظم ” دامداری ” را بر هم بزنند . گوزن ها هم چندان ” وحشی ” به نظر نمی رسیدند ! . مخصوصا با دقت بیشتر متوجه نشان هایی در گوش و گردن حیوانات می شدید که برای مقابله با شکار دزدان ! ؛ که البته آمارشان کم نیست ؛ ایجاد شده بود .
        گوزن های این مراکز پس از ” پروار ” شدن ، با شوک الکتریکی کشته شده ، و اجزای بدنشان به صورت بهداشتی به بازار مصرف عرضه می شود . با مراجعه به سوپرمارکت های می توانید انبوهی از سوسیس و سایر فراورده های گوشتی شکار !!! رو خریداری کنید . گوشت های وکیوم و بسته بندی شده تازه و منجمد هم در وزن های مختلف قابل خریداری است .
        با این وجود مصرف گوشت خوک و پرندگان از گوشت این گوزن ها بیشتر است . آشپزی با این گوشت ها کمی سخت و مزه آن چندان باب میل کودکان نیست .
        در روزهای آخر سال ، این مراکز فروش عمده نهال های درختان برگ سوزنی را هم برای کریسمس در برنامه خود دارند . یک جنگل مصنوعی و بزرگ …

        داغ Thumb up 19 Thumb down 17

        • میثم می‌گوید:

          جالبه شکارگاه اسمش با خودشه شکارگاه احداث کردن.
          در سال هم رقم های صدور مجوزش برای ما بیشتر یک تخیل و رویا هست صادر میشه و همه جا امارش رو منتشر میکنند.
          بعد میان به شما میگن خیلی خوشحالیم که بهشکارگاه ما تشریف اوردین بسیار ممنونیم. ولی تو رو خدا شکار نزنید شکار اخه بده …. نزنید. خیلی خوش اومدین برید چنتا عروسک و چند کیلو گوشت اماده که براتون گذاشتیم بخرید برید خونتون. هیچ جای دیگه ای هم از اینا فروش نمیره شما باید چندین و شاید چند صد کیلومتر پشت سر بزارید وبیاید از ما خرید کنید. مرسی.
          هممممممم…..
          نمیدونم …. میدونم…. میدونم که نمیدونن….نمیدونن که مبدونیم….
          ههههههههی…

          پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 10

        • وحید.ب می‌گوید:

          درود بر شما جناب گنجشک !
          هرچند حقیر جزئیات این نوع کشتار حیوانات را نمیدانم ولی مطمئن هستم مرگ حیوان ناشی از شوک الکتریکی- بگمان این جانب- با آداب ایرانی و اسلامی در تضاد است!
          در ثانی شما صحبت از دوستی نموده بودید که در همسایگی تان برای فرار از قرار گرفتن در لیستی که حضور ذهن ندارم…
          حاضر شده بود برای شکار به آفریقا برود…
          آیا این شکارگاه ها در آلمان وفنلاند هم جز همان شکارگاه هایی هستند که اگر کسی برای پروانه شان اقدام کند ممکن است در لیست کذا قرار بگیرد؟

          پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 4

        • امیرعلی ( اون یکی ) می‌گوید:

          داستان جالب و سرگرم کننده ای بود جناب گنجشک !

          پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 8

    • وحید.ب می‌گوید:

      درحالیکه دوستانشون از جایگاه اجتماعی والدینشون صحبت می کنند!…….

      صرف نظر از دیدگاه تان راجه به شکار که مجاز و غیر مجاز را یکی میدانید و به اعتقاد من نیازمند بازنگری است
      جناب مجید
      اینکه ما در جامعه بشدت مدرک زده و مدرک گرا زندگی میکنیم را که نمیشود کتمان کرد ولی اگر به هر دلیل( که خود باز نیاز به تبادل افکار) خود را مخالف شکار میدانید آیا این باعث نشده که شغل افراد را ملاک جایگاه اجتماعی نبینید؟
      متن شما به لحاظ اینکه تکراریست یک بار بازخوردش را دیده اید
      ولی آیا فرزند آنکه رفتگر است با فرزند آن که کارمند است با فرزند جراح قلب و … باید بر حسب شغل پدرشان !!!! شرمسار یا ناراحت و یا شاد باشند؟ ویا خجالت بکشند؟

      پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 9

    • یلدا می‌گوید:

      مجید عزیز این تصاویر وحشتناک را آدم های روانی خلق می کنند که قویا قابلیت کشتن انسانها را هم دارند. کسی که ذبح یک حیوان را در گوشی اش ضبط می کند از آدمهای طبیعی خیلی فاصله دارد.
      مطمئنا شکارچیان مجاز هم چنین قاتلانی را مستحق مجازات های سنگین میدانند و بعید می دانم که هیچ شکارچی مجازی صحنه ذبح حیوانات را در گوشی اش ثبت کند. انصاف نیست شکارچی مجاز را با این جنایتکاران یکی بدانیم.

      پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 9

    • همه شکارچی ها مجاز که نمیتوانند باشند چون مجوزهای سازمان محدود هست و فقط یک عده می توانند به اصطلاح مجاز باشند! بنابراین برای مبارزه با این داستان توحش باید اصل جریانو خشک کرد = شکارچی!
      شکارچی تروریسته! مجاز و غیر و مجاز نداره. تازه مجازش … تره چون داره دولت بهش مجوز میده!

      پر طرفدار Thumb up 59 Thumb down 31

    • mohsen می‌گوید:

      درود برآقا مجید حق با شماست
      تصاویری که می بینید حاصل رفتار افراد بیمار روانیه که نه فقط برای حیات وحش که حتی برای جوامع انسانی هم خطرناک هستن
      واقعا انسان باید برای بلایی که برسر طبیعت مملکت (یه روزگاری زیبای) ما بخاطر بی فرهنگی گروهی از هموطنان و بی برنامه گی پیش میاد شرمنده باشه

      پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 11

    • افشین می‌گوید:

      آقای مجید به ظاهر…
      بنده بار پیش جواب شما را دادم ولی شما حتی حاضر نشدید که با منطق جواب دهید کلا یک متن را یاد گرفتید که بعید نیست در جواب سلام یک فرد که نام شکارچی داشته باشد همین متن را تکرار کنید!!!
      این حرف شماست درسته؟
      “همه یک عمل را انجام می دهید: کشتن، سر بریدن، کباب کردن و خوردن!”
      شما گیاه خوار هستید که گوشت مصرف ندارید؟
      یا شاید چون شما اینکار را جدای از نام شکار انجام می‌دهید کار شما بسیار پسندیده است!!!!
      و یا شاید شما مرتاض هستس اصلا عمل خوردن را به ندرت انجام می‌دهید!!
      دوست دارم میزان تحصیلات، سن، افتخارات ورزشی، جایگاه اجتماعی و کارهایی شاخی که برای جامعه انجام داده‌اید را بیان کنید شاید بنده سرم به سنگ خورد!!!!(البته سنگ تو سرم بخوره) هم عقیده با شما شدم

      پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 6

    • سعیدی می‌گوید:

      جناب مجید شما کاملا درست میگی
      مهم اینه که جون یه موجود زنده به خاطر تفریح و هیجان یه عده گرفته میشه
      همه اینها شکارچی هستند و با تیر و اسلحه به حیوانات تیراندازی میکنن و میکشن
      هیچ فرقی بینشون نیست همشون میکشن
      آقا مجید درست میگی بین شکارچی ها فرقی نیست
      این عکسهای غم انگیز از تلفن یک شکارچی به دست اومده
      بین شکارچی ها هیچ فرقی وجود نداره و همشون میکشن

      پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 18

      • وحید.ب می‌گوید:

        در مثل مناقشه نیست…
        هدف دفاع از شکار دزدی و قتل عام پرندگان و جوندگان هم نیست…
        علی الظاهر قلم را نیز توان آن نیست که به شما بقبولاند که تفاوت ها از زمین تا آسمان میان آن که شکار میکند و آنکه قتل و کشتار…

        ولی آیا شما تاکنون از گوشت حیوانات تغذیه نموده اید؟

        پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 4

    • محمد ابراهیمی می‌گوید:

      توجیه کردن جزئی از وجود انسان بی مسئولیته و آدمها برای لذت خودشون ممکنه هر عملی رو انجام داده و بعد توجیهش کنند.
      قطعا بین کسی که هر حیوونی دید رو میکشه و کسی که قوانین و ضوابطی برای شکار خودش قائله تفاوت وجود داره اما در مجموع هر دو اونها دارن میکشند و دشمن طبیعت محسوب میشن!
      بعضی از افراد بخاطر علاقه به طبیعت شکارچی شدن اما اینو باید دونست که علاقه داشتن لزوما به معنی دوستی نیست! و در واقع میشه گفت علاقه اونها هرز رفته

      پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 8

  2. amir ali می‌گوید:

    یه مشت لات هستن که جریمه میدن صلاح تحویل میگیره …و به کارش ادامه میده با خیال راحت

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 7

  3. فرزند ایران می‌گوید:

    سلام دوستان
    من اهل استان فارس هستم یکسالم خونمون لار بوده، ترک زبان و از ایل قشقایی
    اینکه همیشه مینوسم امان از فقر و بی سوادی همینه
    این منطقه فارس منطقه ای هست که فرهنگ بسیار اشتباهی درباره شکار بین مردمش وجود داره.
    از خوردن زحله روباه و کفتار برای درمان مشکلات گوارشی گرفته تا اینکه شکم گرازو پاره میکنن چون معتقدن گرمای بدن گراز دوای درد زانو هست. دیگه اینکه شکارچی بودن افتخاره به کنار
    شرایط مالی مردم هم چندان خوب نیست (البته غیر از مناطقی که خلیج رو هستن) به خاطر همینه که استان فارس که زمانی دشتهای شیراز، ارژن، کامفیروز، فیروزآباد و… از بهترین زیستگاه های شیر بوده و حتی جای این استان از زیستگاه های گورخر پلنگ و حتی مناطق جنوبی و هم مرزش با هرمزگان زیستگاه یوزپلنگ بوده امروز از جمله استانهای ضعیف از نظر زیست محیطیه
    بازم میگم تا زمانی که فقر مالی و فقر فرهنگی ما هست شرایط روشنی برای حیات وحش منطقه و حتی کل ایران نمیشه تصور کرد

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 4

    • فریبا می‌گوید:

      دوست عزیز گمان نمیکنم هیچ کس از روی فقر دست به شکار بزند. مخصوصا شکارچیان این منطقه که هر بار تصاویری از آنها منتشر میشود ادوات و تجهیزات آنها دست کمی از کماندوهای آمریکایی ندارد!
      بدبختانه شکار در این گونه مناطق تفریحی به شمار میرود که از قدیم در اجداد و پدران آنها بوده و هست

      پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 10

      • امیر می‌گوید:

        مگه اجدادشون هر غلطی می کردند اینها هم باید تکرار کنند؟

        پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 15

      • فرزند ایران می‌گوید:

        احتمالا فقرو تجربه نکردید(قصد بی احترامی ندارم)

        پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 8

        • فریبا می‌گوید:

          دوست من فقر یه چیزه تفریح و تفنن هم یه چیز
          خداییش اینایی که من تو این عکس دارم میبینم از روی فقر اقدام به شکار نکردن
          بعد یه چیز دیگه شما فکر کن هر کسی احساس فقر کرد بره شکار کنه (بماند که کلی پول اسلحه و فشنگ رو از کجا میاره) به نظرت چیزی از حیات وحش باقی میمونه؟
          آیا فقر توجیه خوبیه واسه کشتن حیوانات؟
          در ثانی کسی که میره شکار از سلامت جسمانیه نسبتا خوبی برخوردار هستش
          رفتن به یه همچین شکاری حداقل یک صبح تا بعد از ظهری وقت آدم رو میگیره. شما مگه نمیگید اینها فقیر هستند؟
          خوب بجای شکار برن کارگری کنن! دست مزد یک روز کارگر در بدترین شرایتش روزی ۲۰ تومن هستش
          خوب با بیست تومن که میشه ۲ تا مرغ خوب و نسبتا بزرگ خرید!
          پس قبول کنید همه اینها جز تفریح و تفنن چیز دیگه ای نیست

          پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 6

          • فرزند ایران می‌گوید:

            چیزی که شما میگید کاملا درسته اگه برن کارگری روزی۳۰هزارتومان گیرشون میاد
            اما خیلیا میخان ره صدساله رو یک شبه برن
            از قیمت امسالش خبر ندارم ولی تا پارسال قیمت هر کیلو گوشت شکار ۳۷ هزار تمن بوده یه شکار خوب ۲۰ کیلو گوشت میده پوستش و سر تاکسیدرمیشم که بفروشه از حقوق یکماه کارگری خیلی بیشتر گیرش میاد
            از طرفی اون آقای شکارچی ارزش حیات وحش رو نمیدونه (بی سوادی) باعث نابودی طبیعت میشه
            اون ناحیه (لارستان، لار، خنج، اوز، گراش) شدیدا یه جامعه طبقاتی هست وقتی یه جوون دوست هم سن و سالشو میبینه که وضع اقتصادی بسیار خوبی داره ولی اون در سطح بسیار پایین تری قرار داره و میخاد یه شبه به اون برسه با یک شکار حداقل یک ملیون و نیم درمیاره (پوست و سر تاکیدرمی شده با قیمت های خیلی بالایی فروش میره) دیگه بجای کار بیل زدن میاد شکار
            میدونم اینکار خیلی بده اما حقیقت بسیار تلخیه که هست
            طبقاتی بودن این منطقه بخاطر اینکه تعداد زیادی از مردم این منطقه تو کشورای حاشیه خلیج فارس با درآمدهای بسیار خوب کار میکنن و یه گروه دیگه بخاطر شغل کشاورزی و خشکسالی شدید شرایط مالی خیلی بدی دارن
            بچه های این دو گروه با هم زندگی میکنن و تا یه جایی میشه عقده ها و کمبودها رو میشه تحمل کرد، تا یه جایی میشه دید و تحمل کرد که دوستت به خاطر اینکه باباش دبی میره باید سوار مگان بشه و همه امکاناتی داشته باشه ولی تو حداقل های زندگیو نداشته باشی
            سرتونو درد نیارم زیبا ترین جواب رو امام علی میده : نگزارید مردم فقیر شوند تا کافر شوند
            وقتی فقر آمد دین وجدان انصاف و… با خودش میبره
            نمیخام شکارو تایید کنم و حتی نمیخام بگم که از شکارهایی که خودم میرفتم پشیمان نیستم خیلی هم پشیمانم ولی باور کنیم تو جامعه خودمون فقر بیداد میکنه

            پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

        • مهسا می‌گوید:

          اینان و امثالشان فقر فرهنگ، شعور، عاطفه و وجدان دارند.
          خیلی از همیاران محیط زیست و محیط بانان هم فقر اقتصادی دارند اما شریف و مهربانند نسبت به مخلوقات خدا
          من در کمال احترام صد درصد مخالف نظرتان هستم

          پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 4

        • زهره می‌گوید:

          خیلی از مناطق دنیا از اینها فقیر ترند آفریقا – هندوستان – بنگلادش – پاکستان و … آیا آنها هم چنین می کنند؟
          مساله این است که در این مملکت قانونی برای حفظ حرمت جان حیوانات وجود ندارد و به همین دلیل جانیان روانی بی اصل و نسب و از خدا بیخبر همچنان به تخلیه عقده های درونی خود از این طریق می پردازند.

          پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

          • کوشان مهران می‌گوید:

            سرکار بانو زهره؛

            جز نواحی حفاظت شده آفریقای شرقی که در بیشترین میزان فیلم های مستند از آن تهیه می گردد در بسیاری از زیستگاه های آفریقا شکار تجاری (همچون عاج فیل) و شکار برای گوشت (ریشه کنی گیاه خواران در بیابان بزرگ شمال آفریقا و آفریقای غربی و شکار نخستینیان برای گوشت در آبخیز رود کنگو) جمعیت بسیاری از گونه ها را بویژه در مناطق آزاد به شدت کاهش داده و در بنگلادش نیز جمعیت افزون بر صد میلیون انسان پوشش جنگلی جز در ساندرباس در دهانه رود گنگ و تپه های چیتاکنگ برجای ننهاده است و درباره اعمال خشونت نسبت به زنان و دختران در هند نیز سخن بسیار است و نا گفتنش به.

            همه جا بجز اینجا مدینه فاضله ای مملو از دوستی و محبت نیست!

            هرکجا نخست قانون و بکارگیری آن و آنگاه آموزش و فرهنگ سازی مجالی داشته در کنار وضعیت بهینه اقتصادی و فرهنگی و اجتمایی شاهد طبیعتی رو به احیا می باشیم و هرکجا هم که به دلیل واهمه از برخورد با مردم قانون شکن چشم بر بزه ها بسته شود همین وضعیتی را شاهدید که اکنون در عرصه طبیعت ایران رایج است.

            پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

          • زهره می‌گوید:

            جناب کوشان سوالی از حضور شما دارم چون دامنه اطلاعات و مطالعاتتان بسیار گسترده است آیا صرف نظر از مقوله فقر قبل از انقلاب چنین افرادی با این کشتار وحشیانه و نسل برانداز یافت می شدند یا نه؟ و اگر نه به نظر شما دلیل اصلیش این نیست که قانون بخوبی اجرا می شده است؟ البته شکی نیست که یکی از عوامل اصلی اش به رشد جمعیت هم برمیگردد.

            پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

        • ماهان می‌گوید:

          جناب فرزند ایران ، حق با شماست ! اینها فقر فرهنگ – اخلاق – وجدان و انسانیت دارند ….. حیوانات درنده نیز اینطور وحشیانه کشتار نمی کنند !

          پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

      • میثم می‌گوید:

        مشکل شماابنجاست که فکر میکنید خرید یک تفنگ ساچمه زن قاچاق خیلی خرج داره و یا فشنگش خیلی گرون هست.
        قبلن توضیح دادم در همون خبر قبلی شکار غیر مجاز در لار…

        پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 7

  4. فرزند ایران می‌گوید:

    بی وجدان تشیو دیگه چرا سر بریدی!

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  5. Soheil می‌گوید:

    آزاد کردن و عدم برخورد قاطع با این انسان نماها خیانت به تمامی موجودات روی کره ی زمین است !

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  6. مسعود شکیبایی می‌گوید:

    سر بریدن تشی به چه خیال خامی؟
    نکنه میخواید حرام رو حلال کنید؟ یا اینکه این سر بریدن از روی توحش و برای تخلیه حقارت و عقده های درونیتون بوده؟
    هیچ آدم عاقلی از حق خودش و از این وحشی گری نمیتونه بگذره مگر عده ای….
    واقعا کی میتونه این حماقتها رو توجیه کنه تا وقتی عده ای بی خرد کشتن و خونریزی رو به هر شکلی که انسان به اون علاقه داشته باشه پشت کلماتی زیبا پنهان و کشتن رو در ذات انسان میدونن و خود را طبیعت دوست جا میزنند! انتظاری از دیگر مردم نیست
    محیط بانان لارستان دمتون گرم که با همه سختی کار و زندگی، مردانه جلوی این بی صفتها ایستادگی میکنید پایدار باشی محیط بان
    دیده بان عزیز درود به شرف و معرفت شما که با همه هوچی گریها به رسالت خودتون ایمان دارید

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

    • زهره می‌گوید:

      جناب شکیبایی عزیز هر چه فکر می کنم که فیلمبرداری از بریدن سر یک حیوان بیگناه با آن طرز فجیع چه مفهومی می تواند داشته باشد به جایی نمی رسم!
      مگر آنکه این فرد هر چند وقت یکبار با دیدن این جنایت استادانه اش سرمست می شود خیلی بیشتر از ی; معتاد الکلی
      می دانید به این نتیجه رسیدم که واقعا چنین افرادی نمونه های بسیار مناسبی برای مطالعات محققان علوم ژنتیک اند
      باید توالی ژنوم این افراد بررسی و سکانس متفاوت آن با انسانهای مشخص شود
      اگر این تفاوت آشکار شود قطعا منبع اطلاعاتی معتبری برای مطالعات بعدی خواهد بود

      پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  7. فریبا می‌گوید:

    ممنونم آقای انصاری. خدا قوت

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

  8. حسام علی می‌گوید:

    روی داعش رو سفید میکنن اینا ….

    دوستان دقت کردین اکثر خبرهایی که از منطقه لارستان میاد تو سایت با تیتر کشتار بیرحمانه هست.
    دلیلش چی میتونه باشه اخه اگه هر کسی که تو این منطقه صاحب اسلحه میشه میخواد همچون بلایی سر محیط زیست منطقه بیاره که فاتحه…
    بازم دست و پنجه محیط بانهای این منطقه درد نکنه که اکثر این شکارچی ها رو دستگیر میکنن و این باز امیدی هست به بقای زندگی حیات وحش در این مناطق پر از شکارچی ….

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

  9. همیار محیط زیست می‌گوید:

    محیط بانان لارستان در مقابل غیرت و مردانگی شما زانو میزنم

    گرمای سوزان لار، زبان روزه، تشنه و گرسنه، تعقیب و گریز، استرس و …

    این عرصه های وسیع این همه اسلحه در دست مردم و این همه شکارچی در مقابل تعداد اندک نیرو، حقوق و مزایای کم، سوخت، جیره غذایی و بودجه نزدیک به صفر…

    خدای حیوانات بی زبان شما را در پناه خود بگیرد

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 0

  10. مهدی حدادی می‌گوید:

    خدایا اینا انسان هستند ؟
    تف به روت بیاد بی وجدان
    دم محیط بانان لارستان گرم واقعا خسته نباشید.

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 1

  11. سولماز می‌گوید:

    این محیط بان عزیز که توی عکس هستش مشخصه که به کار خودش خوب وارده
    کاش میشد ینی این اجازه رو داشتید بجای دستگیریه همچین افرادی یدونه تیر خالی میکردید توی کله پوکشون
    تیراندازی تونم حتما خوب و دقیقه دیگه
    آقای انصاری دست شما هم درد نکنه خدا پشت و پناهتون باشه
    ما پایتخت نشینا که فقط حیات وحش رو از توی جعبه تلویزیون میبینیم فقط
    خدا نگه دار شما و هم کاراتون باشه که حافظ حیات وحش ایران هستید

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

    • امین منصوری می‌گوید:

      سولماز خانم عصبی نشوید، شما هم میتوانید با ده دقیقه خروج از تهران به راحتی حیات وحش را ببینید. نزدیکترین جا برای دیدن گله های قوچ و میش ، لواسان ابتدای جاده کند علیا و سفلی میباشد که همیشه حیوانات از سر جاده قابل مشاهده هستند. البته پارک سرخه حصار و خجیر هم هست که شما باید مجوز ورود بگیرید.

      پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 4

  12. مهسا می‌گوید:

    خدا لعنت کند این وحشی های بی شرف را
    ممنون و خسته نباشید خدمت محیط بانان زحمت کش لارستان

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  13. مقایسه عکس‌های هوایی سال ۱۹۵۶ با تصاویر ماهواره‌ای ۲۰۱۴ بخش مرکزی اردکان
    cheetahardakan.persianblog.ir

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

    • زهره می‌گوید:

      بدون شک این حقیقت تلخ صرفا مختص اردکان نیست.
      این بسیاری از نقاط دیگر کشور را هم شامل می شود و قبول کنیم یا نکنیم عامل اصلی آن رشد جمعیت است و خدا داند که ۵۰ سال دیگر در چه وضعیت اسفباری خواهیم بود!

      پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  14. زهره می‌گوید:

    یک مشت الوات بی سر و پا و بی خانواده ای که لحظات عمر نکبت بارشان به توحش – جنایت – دزدی – و هجوم وحشیانه به حیوانات بی دفاع می گذرد.
    اینها جنون کشتن و خونریزی دارند. اینها با کشتن هر حیوان کمی از عقده های حقارت خود را تخلیه می کنند.
    به خدا قسم اگر جای قاضی این پرونده بودم برای پایمال نشدن خون این حیوانات مظلوم و بیگناه که سرمایه های ملی حال و آینده کشورند سخت ترین مجازات ممکن را برایشان منظور میکردم.
    میدانم اعدام ممکن نیست ولی حبس ابد کمترین حکم اعمال شده است.
    محیط بانان محترم لارستان که تصاویر شما را چندین بار در سنگر مبارزه و دستگیری این قاتلان پست فطرت دیدیم اجرتان با خدا باشد
    واقعا دستگیری این متوحشان کثیف و رذل مانند جهادی عظیم است
    در روزگاری که سلب حیات حیوانات امری عادی تلقی می شود کوچکترین حرکتی به منظور دفاع و حمایت از آنان خود عبادت است چه برسد به زحمات و تلاش شما در آن گرمای طاقت فرسا!
    امروز آنان فقط یک حامی دارند شما!
    قاضی محترم پرونده عاجزانه از شما می خواهیم چنان حکمی صادر کنید که دیگر شاهد وقوع چنین فجایعی نباشیم

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 3

  15. بابک می‌گوید:

    کشتار حیات وحش و وحشی گری یه عده بی شرف واقعا اونجا یک تهدید کاملا جدی محسوب میشه
    برا این جنایتکارا جریمه نقدی جواب نمیده لطفا قاطعانه تر برخورد کنید
    خدا لعنتتون کنه بی غیرتای جانی

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  16. پروین می‌گوید:

    پاینده باشید محیط بانهای عزیز
    اگر تعداد اندک این حیوانات مظلوم در این آب و خاک دارند نفس میکشند به همت شما دلاوران محیط زیست هست

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  17. دوست دار طبیعت می‌گوید:

    ای انسانهای بی رحم ننگتان باد

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  18. مجید(حیوانات نگین های آفرینشند) می‌گوید:

    ایشالا که خیر از زندگیتون نبینین

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  19. محسن می‌گوید:

    من حاضرم اگه نیروی انتظامی مجوز بده و شکارچی رو خودم شکار کنم….

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 11

    • کوشان مهران می‌گوید:

      محسن جان

      چرا راه دور می روید.

      می توانید به صف مبارزان شیعه در جنوب عراق برای نبرد با داعش بپیوندید.

      … لطفا تعارف شاه عبدالعظیمی نفرمایید

      پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 7

    • شکار با پروانه می‌گوید:

      نه بابا شکارچی انسان شدی فکر کنم فیلم شکارچی انسان رو دیدی . از پشت کامپیوتر نظر نده میتونی برو تو کوه بگیرش نوش جانت .
      یک مورد دارم عین شما :
      یکی از دوستان سن بالا ۵۰ سال .پارسال تو اطراف مشهد با پروانه کبک تو دامنه کوه داشته میرفته شکار کبک .وسط های دامنه موجه میشه یکی لباس پلنگی داره تعقیبش میکنه با کلاش ؛ گفت منم انگار که نفهمیدم در حال امدن پایین دیدم رفته یک جا که کوه تنگه میشه رفته بالا تخته سنگ خودشو از بالا بندازه رو من منو بگیره منم تا امدم رد بشم تا سایشو دیدم خودشو انداخت رو من برگشتم با ته قنداق کوبیدم تو سینه اش چنا ن نعره ای زده که نگو افتاد زمین اسلح اش هم افتاد یک طرف سلاحشو برداشتم دستاشو هم از پشت بستم گفتم پاشو بریم پاسگاه ( مشخص شد از نیروهای خود جوش بوده که یواشکی کلاش پایگاه رو برداشته اومده بحساب منو بگیره ) اینقدر بابت کلاش التماس کرد که نگو تا زه تو پاسگاه طرف محکوم هم شد استقاده از سلاح سازمانی غیر مجاز کرده تازه باید رضایت منم میگرفت .باشد تا عبرتی باشد برای کسانی که میخواهند کاسه داغ تر از محیط زیست باشند

      پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 9

    • افشین می‌گوید:

      شما لطف کنید یک بار پابه پای یک شکارچی (توجه کن گفتم شکارچی‌!!!) برو کوه اگه خودت هلاک نشدی(منظورم از نظر توانایی بدنی بود) دیگه کشتنش پیشکش!!!

      پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 6

    • امیرعلی ( اون یکی ) می‌گوید:

      محسن جان اسباب زحمت میشیم عزیز …
      به همین علته که قبلا هم عنوان کردم که خدا رو شاکرم که شما عزیزان طبیعت دوست !!! دسترسی به اسلحه ( حتی آبپاش ) ندارین

      پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 3

  20. زهره می‌گوید:

    وقتی کتابها و نوشته های فلاسفه و محققان عرصه تکامل موجودات را بررسی می کنیم متوجه تقسیم بندی سیر تکاملی آنها از جمادات به سمت گیاهان و سپس جانوران می شویم که حیوانات هم سلسله مراتب آکل و ماکول دارند.
    حال اگر جمادات مانند سنگ که از کمترین نشانه تکامل (داشتن روح در پایین ترین مرتبه هستی) محروم است را با این جانیان وحشی مقایسه کنیم متوجه می شویم که در نظام خلقت یک انسان هم می تواند از یک جماد به مراتب پست تر باشد چون آن جماد نه تنها بی آزار است بلکه به خودی خود خواصی مفید هم دارد ولی این انسان انسان نما از بین برنده سمبل هایی متکامل و صاحب روح از جهان خلقت است که بخشی از نظام خلقت و تضمین کننده تداوم حیات در آفرینش اند.
    خداوندا آیا با عدالت تو سازگار است که این قاتلان پلید و دیو صفت بدون هیچ عکس العمل منصفانه ای از جانب طبیعت به زندگی عادی خود ادامه دهند؟!

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  21. دوست طبیعت می‌گوید:

    کوفتشون شه! ایشالا آتیش شه تو شکمشون.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  22. شکار با پروانه می‌گوید:

    البته من کار این آقایون رو اصلا تایید نمیکنم کار زشتی کرده اند و باید جریمه اش رو بدن

    داغ Thumb up 6 Thumb down 4

  23. سهیلا می‌گوید:

    الهی درد بخوره توی اون شکم همیشه گرسنه ی شما ارازل و اوباش کثیف
    مثلا می خواین با این کارها مردانگی نداشته ی خود را ثابت کنید ؟!
    مرگ بر شما و ننگ بر شما قاتلین کثیف

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  24. kooshan می‌گوید:

    هر یک از دوستان بخشی از واقعیات و مسائل را بیان کرده اند که با توجه به همه آنها می توان درک بهتری از موقعیت فعلی بیدا کرد
    قابل انکار نیست که یکی از علل شرکت برخی در کشتار حیوانات نیاز مالی و معیشتی است که البته تعداد این قبیل افراد کم بوده و باید برای ایجاد کار مناسب و منبع درآمد برایشان اقدام شود که به نظر با رفع مشکلات اقتصادی ناشی از تحریمها دور از دسترس نیست.
    ضمن اینکه به این قبیل افراد نیازمند هم باید گوشزد کرد اینگونه کشتار حیوانات هم غیرقانونی و هم برای جمعیت جانوری منطقه زیانبار است و لازم است مجوز دریافت کنند در مواردی که کشتن حیوانات برای استفاده از اجزای بدن حیوان حرام گوشت است باید اهالی را توجیه کرد این کار حرام است و منع شرعی داشته ضمنا غیرقانونی هم بوده و مجازات دارد که در حال حاضر همانطور که در خبر هم آمده این اقدامات بازدارنده با توجه به کمبود امکانات توسط محیط بانان گرامی بخوبی انجام گرفته و می گیرد که امید است در آینده نزدیک امکانات مطلوب و مناسب با کمک دولت در اختیارشان قرار گیرد.
    نکته قابل اشاره دیگر این است که نمی توان استفاده عامه مردم از گوشت ماکیان و حیوانات اهلی نظیر مرغ و گوسفند و گاو و گوساله و شتر و غیره را همانند شکار حیوانات وحشی دانست چراکه اولی بنا به عرف و باورهای درازمدت مردم و صرفا بجهت تغذیه و گذران زندگی است در حالیکه دومی فراتر از نیازهای رایج عمومی و بعلل تفریحی و تفننی و یا بدلیل تنوع طلبی و یا ارضای برخی ویژگیهای خاص روحی صورت می گیرد در حالیکه گوشت حیوانات اهلی در دسترس همه قرار دارد.
    چه دلیلی برای اضافه کردن گوشت حیوانات وحشی به این فهرست وجود دارد ؟
    ضمن اینکه برخی دوستان بارها اعلام داشته اند شکار مجاز نه برای گوشت و نه گوشت فروشی است پس ضرورت مهم اینکار واقعا چیست ؟
    بهرحال پاسخ هرچه باشد نمی توان این دو را یکسان دانست
    همین جا بد نیست یادآور شد که بدلایل دشواریهای اقتصادی و مالی که تحریمها ایجاد کرده عده ای از مردم حتی برای تهیه همین گوشت حیوانات اهلی موجود هم با مشکل مواجه هستند که خوشبختانه با عملکرد و اقدامات مثبت و سازنده دولت در مسائل خارجی کشور و روابط بین المللی چشم اندازی امیدبخش برای حل اینگونه مشکلات دیده می شود.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  25. رضا مجذوبی می‌گوید:

    باز هم سلام
    خارج از تمام موارد مربوط به خارج از فصل بودن و…..که دوستان “شکارچی” ذکر کردند به چند نکته اشاره میکنم که امیدوارم تکراری نباشه:
    اول اینکه شکار در دوران قدیم که اوایل دهه ۱۳۵۰ بود در دنیا بیشتر به کثرت اشاره داشت ولی امروزه در شکار کیفیت مهم شده که بصورت خلاصه همان”تروفه” میباشد و کلاج در موارد دفع آفات دیگر تعداد بالا مایه افتخار “شکارچیان واقعی و حرفه ای” نیست بلکه نوعی “نسل کشی” محسوب میشه و “شکارچیان واقعی” مبری هستند ا این رفتار زننده که در گزارش فوق مشهود است
    دوم “شکارچیان اصیل و واقعی”پس از شکار به هیچ عنوان به لاشه شکار بی احترامی نمیکنن چه برسه به اینکه مثلا از سر بریدن حیوان حتی عکس هم بگیرند….
    سوما اکثر “شکارچیان واقعی” انسانهای سرد و گرم چشیده، خوش فکر، باذوق، تحصیلکرده یا با دانش فردی بالا، هنرمند و…هستند و حداقل در عکاسی از صحنه روز شکار بسیار با سلیقه و هنرمندانه و محترمانه برای یادگاری نسبت به ثبت تصاویر اقدام مینمایند و هرگز بدین شکل از صحنه های “کشتار ناجوانمردانه”وحوش عکاسی وقیحانه و چندش آور نمینمایند
    و در نهایت از کلیت صحنه های فوق و موارد مشابه که مربوط به “شکارکشان و آزمندان گوشت مفت وحوش” میباشد میتوان به چند صفت مشترک در بین این گروه رسید:حقارت، عقده های ناگشوده، مشکلات روحی روانی، ضعیف کشی و نامردی، سودجویی، بی فرهنگی، طمع و حرص و ولع، خوی وحشیگری و درنده خویی، قانونگریزی و…..

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 2

  26. رضاشکاری می‌گوید:

    سلام وتشکر
    از جنبه دینی به قضیه بنگریم:
    ما خدمت صادقانه محیط بانان را در این صحنه ها می بینیم.محیطبانی بدون درآمدهای آنچنانی.
    کشف و ضبط انجام گردید و این بخش ” نهی از منکر ” کار است.
    ولی آیا تا همین جاست؟ خیر… تا اینجا خدمت انجام شد پس تکلیف چه می شود؟؟؟
    تکلیف عبارت است از آگاهی رسانی و اصلاح ابتدا آن فرد و دوم آن جامعه محلییی که از آن آمده است. مطمئنا در چنین جامعه محلیی افراد دیگری هستند که اینکار را خواهند کرد و خود فرد اگر مجازات بازدارنده نبوده و برخوردها درست و بجا نباشند. از سر لجبازی بازهم بر می گردد.
    از مخالفان شکار و شکارچیان مجاز که امروزه برای ذره ای هم که شده هدف مشترکی دارند (آسایش و امنیت و ازدیاد وحوش) تقاضا دارم در کار فرهنگ سازی تلاش کنند. آگاه کردن حتی یک نفر هم ارزشمند است.
    من نمی گویم که متخلف را بایستی نوازش نمود و از جرمش گذشت! خیر اما برای لحظه ای این را در نظر داشته باشیم که شکارچی و شکارکش هم همگی انسان هستند و دارای خصلتهای انسانی که اگر شرایط محیا شود آن خصلتهای انسانی بیشتر و بیشتر جلوه خواهند نمود. همه به سهم خود تلاش کنیم.
    همینجا جا دارد از نازنینانی که بی منت در این راه تلاش می کنند قدردانی کنم.
    آقایان مهران ، منصوری ، وحید ب ، میثم ، مجذوبی و …
    خلاصه بجای دادن ماهی ، ماهیگیری را آموزش دهیم …

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 2

    • kooshan می‌گوید:

      دوست گرامی _ آقای شکاری
      روان آدمی پیچیده گی هایی دارد و در زندگی مدرن و آمیخته با فناوری امروز این مسئله نمود بیشتری پیدا کرده است
      تأثیر و عادت پذیری شخصیت آدمی و نیز نقش توارث و محیط را نیز باید فراموش نکرد البته در صورت امکان و اختصاص بودجه و با کمک روان پزشکان و روان شناسان و روش های تربیتی و آموزشی برخی خلاف کاران و مجرمان اجتماعی را می توان اصلاح کرده و به جامعه بازگردانید اما در مورد برخی احتمالا تنها راه اعمال قانون و مجازات قانونی است

      پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

      • رضاشکاری می‌گوید:

        درود بر جناب kooshan
        ما از احداث یک باشگاه تیراندازی و فضای تخلیه و نشاط برای اسلحه داران عاجزیم. ما از ساخت یک مستند غیر جانبدارانه و تاثیر گذار در این باب ناتوانیم. ما هنوز به درستی گونه های گیاهی و جانوری کشورمان را نمی شناسیم. در سالهای اخیر با بدست آوردن دوربین های مبتدی و ثبت عکس از حیات وحشمان چنان خوشحال و هیجان زده می شویم که انگار نسل آن را با این عکس حفظ نموده ایم.
        باید بپذیریم که برای آموزش و فرهنگ سازی هیچ کاری نکرده ایم. این اهانت های بی مورد و تخریب شخصیتهای بودار تنها از سر ناتوانی و ضعف است و پنهان کردن سوء مدیریت ها و کاستی ها.شکارچی مجاز توانمند و دلسوز است. او هرگز در کومه اقدام به شکار نمی کند. چرا که با منش ورزشی مقوله مغایرت دارد. هدف کشتار نیست.این کشتار است.

        بایستی به قطع با متخلف برخورد گردد بنده نیز قبول دارم.پس چرا اکثر متخلفینی که دستگیر می شوند اغلب سابقه دارند؟ چون راه را اشتباه رفته ایم. تخریب و تهدید تا زمانی که با آموزش و فرهنگ سازی توامان نباشد بی معنی است.تا زمانی که بودجه ای و همتی برایش نداشته باشیم خیالی خام است.
        اندک بودجه سازمان اگر صرف برگزاری کلاسهایی در جوامع محلی جنب مناطق محافظت شده گردد چقدر تاثیرگذار خواهد بود.ارزش بخشی به این موهبات الهی بایستی نم نمک و منطقی به اینان آموزش داده شود. خدا می داند که کارمند دولت می شناسم که تازه نخجیر تحویل گرفته پیش خود می پندارد جواز حمل = مجوز شکار!
        حتی یک گونه ساده جانوری را نمی شناسد. حتی از فصل زاد آوری و مهاجرت وحوش اطلاعی ندارد.

        گروهی فراوان طمع ظن برند / که گندم نیفشانده خرمن برند

        با احترام

        پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 1

  27. سهراب قرائی می‌گوید:

    دوستان لطفا همه ی شکارچیان رو مثل هم فرض نکنید اینها شکار غیر مجاز میکنند

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 3

  28. رامین می‌گوید:

    برخی از علاقه مندان محیط زیست تو این سایت زود جو گیر میشوند. باید تو کوه این علاقه مندان و زیارت کرد ؟!……..

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 8

  29. زهره می‌گوید:

    یاد یک خبر غم انگیز دیگر در لارستان افتادم که تحت عنوان دستگیری عاملین کشتار بیرحمانه حیات وحش توسط سگهای شکاری در لارستان به تاریخ ۱۸ خرداد در همین سایت خواندیم.
    آنجا هم ۸ شکارچی غیر مجاز حین خوردن حیوانات قتل عام شده دستگیر شده بودند
    آنها هم به دلیل جنون سر بریدن، همه حیوانات از جمله تشی و خرگوشها را ذبح کرده بودند
    واقعا محیط بانان لارستان با موجودات وحشتناکی روبرو هستند و سازمان باید بر تعداد محیط بانان آن منطقه بیافزاید و پاداشی درخور توجه به محیطبانان زحمتکش و باغیرت آنجا اهدا نماید
    من طی ۱۰ سالی که به عنوان مدیر داخلی در درمانگاه کار میکردم فقط دو شب در کلینیک شیفت دادم که بین ساعات ۲ تا ۴ بامداد هم بیمار داشتیم و فهمیدم مشاغلی که شیفت شب دارد چقدر پر مشقت است
    تازه ما با اراذل و اوباش خطرناک روبرو نبودیم و محل کارمان هم در داخل شهر بود
    در مناطقی مثل لارستان فرهنگ سازی از لوازم اصلی پیشگیری از وقوع چنین جنایاتی است

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

    • زهره می‌گوید:

      مطلب اصلی که فراموش کردم بگویم این است که ما برای پزشکانی که شیفت شب میدادند دو برابر پزشکانی که شیفت های صبح و عصر را کاور می کردند حق الزحمه میدادیم.
      بنابراین محیطبانان که اکثرا مجبورند نیمه های شب به تعقیب شکارچیان غیر مجاز بپردازند بایستی درآمدی متناسب با سختی شغلشان داشته باشند.

      پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  30. حسین ایت اللهی می‌گوید:

    خدا قوت دهد آقای رسول دهرامی و بچه های زحمت کش محیط زیست لارستان که به حق در حفظ حیات وحش کوشش های مستمری در گرما و سرما جهت نسل های آینده این مرز و بوم انجام میدهند
    باعث تاسف است که عده ای نادان و بیشعور قدم در بیابان میگذارند بدون ذره ای وجدان

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

    • فریبا می‌گوید:

      جناب آیت اللهی اگر اشتباه نکنم چند سال پیش از اخبار خبر وفات امام جمعه لارستان را شنیدم. آن مرجع عالی قدر هم آیت اللهی نام داشتند. آیا شما با ایشان نسبتی دارید ؟

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

      • لارستان بزرگ... می‌گوید:

        بنده اهل لارستان هستم و ایشون فرزند خلف امام جمعه فقید شهر لار هستند و به حسین آقا شهرت دارند. ایشون جزو شکارچیان قدر لار بودند که از چندین سال قبل تفنگ رو کنار گذاشتند و از دوست داران و علاقه مندان به حیات وحش خصوصا لار شدند و با صحبتهایی ایشون حتی چندین شکارچی دست از شکار نیز برداشتند. البته در منطقه لارستان شکارچیان صد البته فقط و فقط برای تفریح به شکار میروند که جای بسی تاسف نیز هست. بنده شخصا با آقای دهرامی محیط بان لارستان برخوردی نداشتم اما وصف کار ایشون را زیاد شنیدم انشالا که مسولین لارستان این سختی های کار ایشون رو ببینند و حداقل تقدیری از ایشان و پرسنل زحمت کش محیط زیست خصوصا آقایان انصاری و دلاور داشته باشند.

        پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  31. ارژنگ می‌گوید:

    ضمن خدا قوت ، بنده این محیط بان را می شناسم که چند وقت پیش خانه اش توسط شکارچیان از خدا بی خبر گلوله باران شده که حتی جای اون نیز تو در و دیوار مانده بود ولی با این حال مردونه ایستاده و سخت به کار و شغلش علاقه و اهمیت می دهد
    انشاء اله سازمان محیط زیست و اداره کل فارس قدر این محیط بان زحمت کش را بداند و در تغییر وضعیت شغلی که هم اکنون قرادادی نیز است فرجی حاصل شود .

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  32. جمشید ازخوی می‌گوید:

    با سلام وسپاس
    آقایان کوشان مهران، رضا شکاری، امین منصوری، رضا مجذوبی، مسعود شکیبائی
    بادیدگاه های روشنگرانه شما کاملا هم عقیده ام. در خصوص دامنه کشتار افسار گسیخته در جنوب ایران باید اضافه کرد که متاسفانه انسان های زیانکار و گمراه و کم دانش، متاثر از بلیشوی روزمره و مهندسی غلط اجتماعی، بلحاظ تردد به کشور، شهرهای جنوب خلیج فارس!! و در سایه تجارت ناپاک و قاچاق، از نو کیسه هائی هستند که در جای جای این ملک پراکنده اند و بجز به کشتار، نابودی و ویرانی رضا نمیدهند! من در جنوب کار میکنم ولی در عرض ۱۷سال تعداد مغازه های فروش اسلحه و تجهیزات شکار در بندر عباس از ۱ باب به ۵ باب آنهم با توجه به وضعیت تاسف بار و وحشتناک حیات وحش و زیستبوم و محیط زیست رسیده و جالب آنکه معروف ترین و پول چاپ کن ترین آنها از خطه لار و اوز!! هستند.
    دوست شکارچی پدرم چند سال قبل میگفت که پسرش در یکی از بزرگراهای منتهی به مالمو در سوئد درحین رانندگی نیمه شب با یک گوزن شمالی تصادف و منجر به تلف شدن حیوان نگون بخت میشود و با آنکه پسر یک شکارچی ماهر و مروج شکار پایدار بود ولی به جهت جریمه سنگین پلیس و رابط قضائی ، ظرف ۶ ماه،! بله ظرف ۶ ماه قطعات شکار را از منزل خارج میکرده تا احیانا همسایگان هم تخلف ناخواسته ایشان را گزارش نکنند.!
    این مشتی است نمونه خروار از عمق تفاوت و میزان احترام به حیات وحش در سرزمین هائی که ظاهرا از اخلاق و انسانیت بوئی نبرده اند.
    وای بر انسان ایرانی!!!

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  33. زهره می‌گوید:

    در تصویر چهارم کالبد سلاخی شده چند کبوتر چاهی را می بینم. از خرداد ماه سال ۱۳۸۴ بعد از فوت خواهرم تاکنون تقریبا اکثر روزها به نیت شادی روح او برنج- گندم- بلغور و … پشت پنجره می ریزیم که بیشترین پرندگان همین کبوتران چاهی هستند. زمستانها تعدادشان به ۲۰ عدد هم میرسد. برایم شگفت آور است که افرادی اینها را می کشند و می خورند. در ترکیه و هندوستان و ۹۰ در صد کشورهای دنیا این پرندگان در پیاده روها جلوی پای انسانها بدون ذره ای هراس تردد دارند اما اینجا …
    خدایا ما در کجای دنیا و در چه نقطه ای از زمان قرار داریم؟! آیا اینجا ایران عهد باستان است؟ آیا منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد که منسوب به کورش کبیر است متعلق به این ملت است؟ ملتی با این فرهنگ؟!!!

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  34. مهدی گلی می‌گوید:

    قاتل بالفطره روانی

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 4

  35. محیط بان قایدی منطقه حفاظت شده هرمود لارستان می‌گوید:

    با سلام خدمت شما عزیزان که باعث دلگرمی ما محیط بانان مگردید
    امیدوارم روزی فرهنگ را جایگزین تفنگ کنیم تا از دیدن لذت ببریم نه از شکار صید.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 5

  36. reza می‌گوید:

    این محیط بانا کجا بودن که نتونستن قبل فاجعه برسن.

    داغ Thumb up 3 Thumb down 4

    • حسام علی می‌گوید:

      دوست عزیز یا شما از تعدد اسلحه تو این مناطق بی خبری یا از تعداد محدود پرسنل محیط زیست اطلاعی نداری پس بهتره اول اینها رو بدونی بعد نظر بدی.

      پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  37. محمد می‌گوید:

    چرا داشتن اسلحه اینقد راحت شده؟؟؟
    هیچ محدودیتی هم نداره!
    باید این اصلحه ها جمع بشه

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

    • حسام علی می‌گوید:

      دوست عزیز
      صرف زیاد بودن اسلحه توجیه مناسبی برای این همه کشتار بیرحمانه نیست
      تنها مشکل نبود فرهنگ سازی مناسب هست که از این سلاح به بهترین نحو استفاده بشه
      البته ما در مرحله گذر از این بی فرهنگی تو کشور عزیزمون هستیم. دقت کنید که توی آمریکا هم این عدم فرهنگ بود و باعث شد کشتار وحشیانه ای اتفاق بیوفته و رمه های بوفالو به مرز نابودی برسه اما الان فرهنگ عمومی در اونجا تغییر کرده
      سوالی دارم از شما الان آیا در آمریکا تعداد اسلحه و محدودیتی برای تهیه نوع اسلحه وجود داره ؟ آیا این کشتار ها باز داره اتفاق میوفته نه .
      پس باید با دیدی باز و با فرهنگ سازی امید به آینده داشت.

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  38. دوست می‌گوید:

    خدمت دوست عزیز آقا رضا بگم که
    ۱- شکارچی نمیاد از محیطبان اجازه بگیره که میخوام برم شکار
    ۲- منطقه لارستان وسعتش زیاد هست که خودش یه استان محسوب میشه
    ۳- مردم باید خودشان کمک کنن
    ۴- حقوق یک ماه محیط بان میدم بهت ۳ روز با آنها برو ماموریت

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  39. امیرحسین می‌گوید:

    حیات وحش یک نعمت است
    آن را برای نسل بعد رویا نکنیم

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  40. زرد قناری می‌گوید:

    با تشکر از محیط بانان منطقه لارستان که در این هوای گرم و کمبود امکانات از جان خود مایه می گذارند و حیات وحش را برای نسل آینده حفظ می کنند.
    مخصوصا محیط بان عزیز با این سبیل بزرگ که در همه جا حضور دارد،کوه و بیابون و دشت.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  41. بچه کهنه می‌گوید:

    دایی رسول دستت درد نکند . قاطلین حیات وحش لارستان … هستند

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  42. مجید می‌گوید:

    کشتن حیوانات در طبیعت گریبان افراد را در این دنیا خواهد گرفت و به آن دنیا واگذار نخواهد شد . یک شکارکش بی رحم که حیف اسم انسان است که روی آن بگذاریم تعریف می کرد که هنگام شکار یک بز کوهی ماده ، ماده بز موفق به فرار و مخفی شدن پشت یک صخره می شود اما این نامرد بچه بز را زنده گیر می اندازد و با پیچاندن گوش بزغاله صدایش را در می آورد ماده بز از پشت صخره بیرون می آید تا ببیند بچه اش چه شده ، در این موقع این بی رحم به ماده بز شلیک می کند و سر بزغاله را هم با چاقو میبرد . بعد از سلاخی ، گوشت آنها را داخل کیسه کرده تا به خانه اش ببرد ولی وقتی به خانه می رسد به او خبر می دهند که پسرش در تصادف کشته شده . بعد از این ماجرا او برای همیشه دست از شکار و کشتن حیوانات می کشد .

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>