محیط بان حسین رضوانی در جریان درگیری با شکارچیان غیرمجاز مجروح شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست کاشمر حین گشت زنی در منطقه شکارممنوع سیدمرتضی متوجه صدای شلیک گلوله شده و به پایش منطقه پرداختند.

باتوجه به صعب العبور بودن منطقه و فاصله زیاد از نقطه شلیک گلوله، طی هماهنگی مامورین حاضر در منطقه با فرماندهی یگان، نیروهای کمکی به منطقه اعزام شدند.

مامورین در دو نقطه به کمین متخلفین نشسته و پس از مدتی پنج نفر شکارچی غیرمجاز به کمین محیط بانان نزدیک شدند.

زمانی که شکارچیان خود را در محاصره نیروهای محیط زیست دیدند به درگیری محیط بانان پرداخته و قصد فرار از کمین مامورین را داشتند.

پس از مدتی درگیری هر پنج متخلف توسط محیط بانان دستگیر و از آنان یک قبضه سلاح گلوله زنی دوربین دار، یک دستگاه دوربین شکاری، هشت عدد فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

در جریان این درگیری محیط بان حسین رضوانی از ناحیه دست و پا مجروح و به بیمارستان منتقل گردید. پس از انجام مراحل درمانی هم اکنون وضعیت عمومی این محیط بان رضایت بخش گزارش شده است.

+5
-84
  

20 دیدگاه

  1. حسین شکرانی همیار محیط زیست خراسان شمالی می‌گوید:

    با تشکر و تقدیر از یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کاشمر، بخصوص آقای حسین رضوانی، و درووود فراوان به این جان بر کفان عاشق که با تمام وجود برای حفاظت و حراست از محیط زیست این مرز و بوم، بی مهابا با متخلفان در گیر می شوند.

    پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 0

  2. سولماز می‌گوید:

    خدارو شکر

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 0

  3. مسعود شکیبایی می‌گوید:

    ظاهرا عدم حمایت قانونی از محیط بان برای متخلفین کاملا مشهود هست که به خود اجازه درگیری با محیط بان رو میدن اگه تخلفی صورت نگرفته پس چه نیازی به درگیری با محیط بان هست یا همراه داشتن اسلحه غیر مجاز و البته کینه داشتن!
    منطقه شکار ممنوع سید مرتضی از زیستگاه های قوچ اوریال هست و متاسفانه کمبود نیرو و تجهیزات این گونه رو تهدید میکنه
    سید مرتضی برادر امام رضا (ع) هستند که برخی از بلندیهای منطقه به نام این سید بزرگوار نامگذاری شده
    محیط بانان کاشمر خسته نباشید و دمتون گرم محیط بان رضوانی در پناه حق و ضامن آهو باشین

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 2

  4. کاوه فیروز کوه می‌گوید:

    خدا لعنت کنه شکارچیان بی مروتی که تو این اوضاع خشکسالی که حیات وحش در پی قطره ای آب سختیهای فراوانی به جون میخرد . با تیراندازیی خود مشکلات این حیوانات بی زبان را چند صد برابر میکنند
    خدا کنه به حق این روزای عزیز هم در این دنیا هم در آخرت همیشه تشنه آب باشند

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 5

  5. محمدعاشق حیات وحش می‌گوید:

    خدا قوت، خسته نباشید ، شیر مادرتون حلالتون باشه
    گفتنش خیلی ساده است که درگیری بوده و تمام شده و… ، ولی مطمئن هستم درگیر شدن با تعدادی شکارچی خطرناک و پر مدعا که همه چیزو می خواهند به سند افتخار خودشون اضافه می کنند که بعدش بخوان خاطره اش رو کلی با ذوق تعریف کنند: زدیم و ال کردیم و بل کردیم، …
    خیلی سخته به همین خاطر به افتخار این عزیزان یه هورای بلند می کشیم و میگیم دمتون گرم ، زخماتون خوب میشه ما هم دعاتون می کنیم هرچند اونجوری که باید باشه به حقتون نمی رسید
    می دونیم سخته ولی امید ما به شماست ، پایدار باشید

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  6. یک زمین برای همه می‌گوید:

    دو سال قبل در اواخر پاییز در غالب یک تیم دانشجویی برای تحقیق و شناسایی پرندگان مهاجر به یکی از تالاب های کشور رفته بودیم . آن طور که متوجه شدیم پنج شنبه ها و جمعه ها شکار در منطقه آزاد بود نمی دانید چه صحنه های وحشتناکی را شاهد بودیم. صدها خودرو مدل بالا به همراه قایق های مخصوص در منطقه حفاظت شده وجود داشت و شکارچی ها با آرامش تمام فعالیت می کردند گویی بهشتشان بود. نمی دانم چه لذتی برایشان داشت شکار گونه هایی که حتی از نظر وزن توده بسیار ناچیز بودند و برای یک نفر هم کافی به نظر نمی رسیدند آن طور که خود می گفتند هر کدام می توانستند تا ۴ بال چنگر و امثال آن را شکار کنند. خلاصه آن که آرامش زیستگاه را کاملا بر هم زده بودند و بعدها فهمیدیم پرنده های بی نوا از شر این افراد به یکی از سدهای اطراف پناه برده اند. جالب بود که در این میان شاهد تخلف های بسیاری هم بودیم مثلا شکار فلامینگو… به وضوح می دیدیم که شکارچی ها با دیدن ما به تکاپو افتاده اند و به یکدیگر اطلاع می دادند.
    حفاظت از منطقه بر عهده ۵-۶ محیط بان بود و طبیعی بود که نتوانند از پس تخلف های چند صد نفری که به منطقه هجوم آورده اند برآیند.
    امیدوارم زمانی برسد که تنها مشکل ما برای حل مسائل محیط زیست خلاهای علمی باشد نه موانع انسانی و ناآگاهی.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  7. احساس می‌گوید:

    خدا مزدشونو تو این ماه رمضون بده

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  8. kooshan می‌گوید:

    روزنامه ایران یکشنبه ٢٢ تیر گفتگویی با محیط بان گرامی محمد رضا کیلان صباغ که در بناهگاه حیات وحش خوش ییلاق شاهرود انجام وظیفه میکند ترتیب داده است مرور این مصاحبه نشان می دهد بعد از مشکلات رفاهی که حتما باید پیگیری و رفع شود معضل مهم فرا روی آنان همین تجری و سرکشی متخلفان درگیری این مجرمان با محیط بانان است اگر سازمان حفاظت محیط زیست تمهیدات و تدابیر مناسب قانونی و قضایی را در بازنگری و اصلاح قوانین زیست محیطی فعلی در نظر گرفته باشد و مجلس هم با تصویب آن کمک و همراهی کند هم حجم تخلفات کاهش چشمگیری یافته و هم امنیت جانی و حرفه ای محیط بانان فراهم می شود

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  9. رامین می‌گوید:

    خدا را شکر که کسی از بین نرفته است و امیدوارم محیط بان گرامی هر چه زودتر خوب شود .

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  10. زهره می‌گوید:

    کاشمر هم به استان خراسان رضوی تعلق دارد. بنابراین محیطبانان آن منطقه هم با توجه به اخبار ناگواری که مدتی پیش از قتل عام های حیات وحش همان استان داشتیم حجم کاری مضاعف و طاقت فرسایی را متحمل می شوند. ای کاش اختیارات محیطبانان بمانند گاردهای جنگل قبل از انقلاب آنچنان افزون می شد که هیچ شکارچی غیر مجازی جرات حمله به هیچ محیطبانی را نداشت. همانگونه که خلافکاران بندرت جرات دارند به ماموران نیروهای انتظامی حمله ور شوند. پس این نیروی محیط زیست کی تشکیلاتی می شود؟

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  11. soheil می‌گوید:

    حالا احتمالا اعدامش میکنن بخاطر اینکه در کار شکارچیان اختلال وارد کرده و مزاحم کارشون شده !!!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 4

  12. مهسا می‌گوید:

    خداروشکر، امیدوارم بهبودی کامل بدست بیارند.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  13. نیما می‌گوید:

    باز هم هنرنمایی از شکارچی ها….
    از شکارچی جماعت نباید انتظار دیگه ایی داشت..
    احسنت به این محیط بان وظیفه شناس
    چه قدر بین یه محیط بان و شکارچی فرق هست اصلا قابل مقایسه نیستند…
    جایگاه و شان و شخصیت اجتماعی یه محیط بان کجا و جایگاه اجتماعی یه شکارچی کجا…
    درود بر محیط بانهای با غیرت

    داغ Thumb up 7 Thumb down 7

  14. آرش می‌گوید:

    خدا لعنت کنه شکارچیان بی رحم رو که به خودشون اجازه این کارا رو میدن

    داغ Thumb up 5 Thumb down 4

  15. بختیاری می‌گوید:

    سلام
    از مسولین محترم ستادی که فقط تو ادارات کل و شهرستانها نشستن خواهش میکنیم به جز پستها و میزهاشون یه کم به فکر پرسنل محیط بان و کارشناس باشند.
    لطفا به اوضاع اداره کل خوزستان برسید!

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  16. حافظ محیط زیست می‌گوید:

    با تشکر از مدیریت محترم سایت دیده بان محیط زیست و حیات وحش
    می خواستم چند نکته رو جهت اطلاع سرکار خانم دکتر ابتکار؛ معاونین و مشاورین محترم ایشان و جناب عالی به عرض برسونم
    اینکه محیط بان وظیفه شناس حسین رضوانی با شکارچیای غیر مجاز درگیر و زخمی شده جای تقدیر و تشکر از این محیط بان و همه محیط بانانی وظیفه شناس داره. ولی سرکار خانم دکتر متاسفانه حیات وحش و محیط زیست خراسان رضوی در حال انقراض و نابودی کامل قرار داره و فقط چند تا محیط بان وظیفه شناس دارن با غیرتشون از مناطق دفاع می کنن و متاسفانه مدیران ستادی در اداره کل این استان فقط به فکر حفظ میزاشون هستن و پر کردن محیط جیبشون به جای حفاظت از محیط زیست.
    حتما می پرسین چه جوری حتما این یک اتهامه ولی؟ کافیه فقط یک بازرس غیر محسوس بفرستین ببینین تو این اداره کل و این استان چی میگذره. چون بازرس محسوسو اینا بلدن چطوری بپزن.
    چند روز پیش سه تا کره گوره خر ایرانی که پس از سالها مراقبت و زحمت در سایت درونه بردسکن دنیا اومده بودن به دلیل بیسوادی و بی توجهی آقایون از گرما تلف شدن و مردن و حتی ککشونم نگزید.
    یک پلنگو با ۸ گلوله در بدنش تو حوالی پارک تندوره پیدا کردن و شبانه دفن میکنن و سکوت کردن نکنه گنده کاراشون دربیاد.
    وضعیت خشک شدن کامل دریاچه بزنگان و منطقه حیدری و شیر احمد سایر مناطق استانم که معلومه از چند هزار شکار رسیده به چند راس شکار که جای تبریک به این همه درایت و مدیریت و مسئول حراست و بازرسی که همه کاره اداره کل و استان شدن و دارن انتقام چند سال قبلشونو میرن داره.
    خانم ابتکار اینها نشستن تو اداره کل و هر روز با حراست و بازرسی شون جلسه دارن که کدوم محیط بان یا مسئول بی نوا رو بدبخت کنن و از محل خدمتش دور کنن و به قول خودشون پرشو واکنن.
    سرکارخانم ابتکار همه دلسوزان واقعی محیط زیست ایران زمین لطفا هر چه سریعتر فکری به حال وضعیت بحرانی محیط زیست در خراسان رضوی بکنین که وضعیت از اینکه بیان شد خیلی اسفناکتره
    شبانه میرن و میگن فلان صنعت آلایندگیش بالایه و باید جریمه بشه ولی معلوم نیست چطوری بعد از چند روز میشه پاکترین صنعت استان و تازه لوحو جایزم بهش میدن
    لطفا بازرسی سازمان لیست صنایع آلاینده این استان و چگونگی خروج این صنایع رو از لیست آلودگی بررسی کنه همه چیز مشخص میشه
    ما فقط از روی دلسوزی گفتیم قضاوت و تصمیم باشماست
    آقای مدیر برای محیط زیست استان خراسان خیلی آدم کوچیکیه خانم ابتکار به فکر یک محیط زیستی اصیل باشید که یک عمر زحمتای پیشکسوتای محیط زیست این استانو به باد دادن
    یک حافظ محیط زیست

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

    • دوستدار حیات وحش می‌گوید:

      سلام بر دوست عزیز حافظ محیط زیست .من با اتفاقاتی که افتاده از صحت و سقم آنها خبر ندارم .اما آن قسمتی که اشاره کردی به مسئول بازرسی و حراست واقعیت داره :ه آقایان از درد محیطبان خبر نداره که شبانه در کمین شکارچیان سینه سپر میکنه و برای حفظ حیات وحش می جنگد اما اقایان حراست و بازرسی نه سرمای سوزان زمستان و نه گرمای سوزان را چشیده ان فقط دنبال این هستند که یه نقطه ضعفی از محیطبان بگیرند و یا در ارزشیابی نظر منفی بدند چون من که دوستدار محیط زیست هستم و با این قشر جان فدا برخورد دارم همیشه صبحت می کنند درد زیاد دارند ولی کیست که گوش کنند به آنها .از این که محیطبان یه هفته در پاسگاه با نان وگوجه و سیب زمینی گذران می کند خبر دارند یانه

      موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  17. رضا دوستدار محیط زیست می‌گوید:

    چرا باید بین نیروی کلانتری ها و نیروهای حافظ محیط زیست اختلاف حمایتی قانونی باشه؟
    همانگونه که درگیری با نیروی انتظامی مجازات سختی برای طرف داره در مورد مامور محیط بانی و حافظ محیط زیست همینطور باشه

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  18. نور سعید می‌گوید:

    سلام و درود خدا بر این آقای حافظ محیط زیست که فقط تونستن گوشه ای از اوضاع بسیار بسیار اسف بار محیط ریست خراسان رضوی را بیان کنند
    این واقعأ قطره است از دریا این آدمهای نالایق و بی سواد را تا از این مسندها بر ندارند محیط زیست خراسان رضوی درست نمیشه
    الان این کثافت کاریها روحیه پرسنل را گرفته و کسی انگیزه کارکردن نداره. واقعا دارن اینها به مملکت خیانت میکنن یک عده سرمایه عظیم انسانی با تخصص و تحصیلات بالای دانشگاهی و از همه مهمتر تجرب ای ارزشمند در داخل اتاقی در گوشه اداره محبوس شده اند و آقایانی با مدارک سوری و…….. در مستند ریاست و یا معاونت……. نشسته اند
    پرسنل اداره مگر کوراند اینها را که لیاقت ندارند مگر نمی بینند. پس برای همینه که انگیره کاری ندارند
    پشنهاد اینجانب این که دکتر ابتکار واقعا سریعا برای محیط زیست مشهد فکری اساسی بکنه و گرنه نه با این باند و باندبازیها دیگه محیط زیستی نمی مانه …

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>