تاکید ابتکار بر جریان آزاد اطلاعات و تعامل با رسانه ها در نشست مدیران روابط عمومی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: روز گذشته همایش یکروزه مدیران روابط عمومی ادارات کل حفاظت محیط زیست سراسر کشور در محل ساختمان سازمان حفاظت محیط زیست در پردیسان تهران و با حضور معصومه ابتکار برگزار گردید.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست با اشاره به نقش مهم و راهبردی روابط عمومی ها در ارتقاء جایگاه سازمان ها و افزایش نگاه مثبت جامعه به فعالیت آنها، گفت: دانایی مهم ترین رکن مدیریت در هر حوزه ای به ویژه در حوزه روابط عمومی است. از این رو کسب اطلاع از آخرین دیدگاه های نظری و بهره گیری از تجربیات اساتید هر حوزه ای، می تواند در بهبود کیفی مدیریت افراد بسیار موثر باشد.

ابتکار ضمن یادآوری رویکرد مثبت و تعاملی دولت تدبیر و امید به رسانه ها و تغییر فضای ارتباطی دولت با رسانه ها نسبت به دولت گذشته، اظهار داشت: دولت یازدهم با نگاه مثبت خود به حوزه های حساس و مهم روابط عمومی و محیط زیست و اتخاذ موضعی بسیار متفاوت نسبت به دولت گذشته، در تلاش است کوتاهی ها و ضعف های گذشته در این حوزه را جبران نماید و از وظایف مهم روابط عمومی های محیط زیست در سراسر کشور، انعکاس این تغییر رویکرد دولت تدبیر و امید و نگاه مثبت و حمایتی دولت به رسانه و محیط زیست و حرکت در راستای دستیابی به همین هدف است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بحران های حال حاضر محیط زیست ایران و حجم وسیع برنامه ها و اقدامات اجرایی نمی تواند تنها از طریق قوای دولتی پیگیری شود و نیاز به مشارکت مردم دارد و این روابط عمومی ها هستند که می توانند با پاسخگویی درست و مناسب و ایجاد ارتباط مستمر، صادقانه و توأم با بدنه مردم، رسانه ها و سمن ها این موضوع را تحقق بخشند.


وی خاطرنشان ساخت: تعامل سازمان حفاظت محیط زیست با رسانه ها، باید فارغ از نگاه های سیاسی و جناحی، تنها بر اساس تعامل، اعتماد و احترام متقابل در این حوزه صورت پذیرد.

ابتکار تأکید کرد: در صورت شکل گیری تعامل درست و منطقی میان روابط عمومی های سازمان حفاظت محیط زیست با رسانه ها، جریان آزاد اطلاعات بر پایه انتقال اطلاعات درست و صادقانه به مردم جهت اتخاذ تصمیم منطقی و صحیح از سوی آن ها شکل خواهد گرفت و از این رو نحوه تنظیم تعامل با رسانه ها بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نقد پذیری و آموزش را از دیگر ارکان مهم برای ارتقاء و بهبود فعالیت روابط عمومی ها دانست و ادامه داد: محیط زیست موضوعی فرابخشی است و برای دستیابی به اهداف خود، نیاز به تعامل با سایر نهادها و جذب مشارکت مردم دارد و از این رو مدیران روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست مکلف به برقراری این رابطه تعاملی و سازنده منطقی با کلیه گروه های ذینفع و ذی مدخل در این حوزه هستند.

در ابتدای این جلسه مجید فدایی سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن خوش آمدگویی به مهمانان از اقدامات انجام شده در زمینه تقویت ساختار و رفع مشکلات روابط عمومی ها به ویژه برنامه های آموزش برای مدیران روابط عمومی ها سخن گفت.

پاسخگویی درست و ایجاد ارتباط مستمر، صادقانه با مردم، رسانه ها و تشکل ها

فدایی معرفی دقیق و صحیح سازمان حفاظت محیط زیست و وظایف و مسئولیت های آن را از جمله وظایف روابط عمومی دانست و با تاکید بر رویکرد مثبت و تعاملی دولت تدبیر و امید به رسانه ها و تغییر فضای ارتباطی دولت با رسانه ها نسبت به دولت گذشته افزود: یکی از مهم ترین مباحث فعلی محیط زیست، آگاهی بخشی عمومی به منظور جذب مشارکت مردمی در حفظ محیط زیست است و این وظیفه روابط عمومی ها را بسیار سنگین تر می کند، زیرا انتقال صحیح پیام و ایجاد انگیزه در مخاطب به منظور جذب مشارکت مخاطب از جمله تعاریف کاری روابط عمومی هاست که می توانند با پاسخگویی درست و مناسب و ایجاد ارتباط مستمر، صادقانه با بدنه مردم، رسانه ها و سمن ها این موضوع را تحقق بخشند.

در جریان این همایش پنج نفر از مدیران روابط عمومی ادارات کل استان ها بشرح زیر به عنوان روابط عمومی های برتر انتخاب شده و از معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست لوح سپاس دریافت کردند.

احمد دباغیان ، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان

منوچهر قدرتی ، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی

مصطفی قادریان ، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

امین افتخار ، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

اصغر طارمی ، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین

+88
0
  

4 دیدگاه

  1. امیر می‌گوید:

    خانم دکتر ابتکار
    از شما انتظار داریم با گروههای مختلف مردم نیز تعامل داشته باشید؛
    راه آن هم بسیار ساده است: شفافیت در اقدامات سازمان جهت بهبود وضعیت زیست محیطی کشور و واکنش آن در برابر مشکلات و اقدامات و طرحهای مخربی که در این حوزه وجود دارد، و البته برگزاری نشست های عمومی با حضور مردم بخصوص دوستداران محیط زیست و امکان تعامل مؤثر اینترنتی.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  2. شهرابی می‌گوید:

    اولین وظیفه روابط عمومی ها اطلاع رسانی دقیق همه اخبار و البته ارتباط صحیح با رسانه هاست
    ترس برخی از مدیران از اطلاع رسانی خبرهای بد به فشار بر روابط عمومی ها منجر میشه باید مدیران ارشد چه از طرف رئیس سازمان و چه از طرف رسانه ها برای اطلاع رسانی همه جانبه اخبار تحت فشار قرار بگیرن البته برخی مدیران به خاطر معرفی شدن از طرف برخی افراد با نفوذ نه با رسانه ها کاری دارند و…
    امیدوارم هر کسی در هر جایگاهی وظیفش رو با صداقت انجام بده

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  3. مهدی می‌گوید:

    روایط عمومی می تواند با فرهنگ سازی وظیفه اش را کاملتر کند. به امیدآنروز…….
    درضمن از تشکل های زیست محیطی در این زمینه میتوان کمک گرفت.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  4. برازجان می‌گوید:

    این جلسات بدرد دولت میخوره نه بدرد کل و بز بدبخت که هر روز دارن کشته میشن

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 4

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>