عاملین کشتار بیرحمانه یک میش و یک قوچ وحشی در خراسان جنوبی دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر انجام شکار غیرمجاز در عرصه های طبیعی شهرستان درمیان خراسان جنوبی نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان به تحقیق و بررسی پرداخته و پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی وارد دو منزل مسکونی در یکی از روستاهای اطراف شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان درمیان در این باره گفت: در جریان بازرسی از این دو مکان در یکی از خانه ها لاشه یک میش وحشی و یک عدد تله فلزی بزرگ و ا خانه دیگر مقادیری گوشت متعلق به یک قوچ وحشی و یک تله فلزی دیگر کشف و ضبط گردید.

محمد دادی افزود: در این زمینه دو شکارچی سابقه دار بازداشت و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

تصویر: لاشه یک میش وحشی، گوشت متعلق به یک قوچ وحشی و دو تله آهنی بکار رفته در کشتار مربوطه

تله گذاری در کنار چشمه ها، آبشخورها و صید حیوانات وحشی بوسیله تله های فلزی روش ناجوانمردانه ایست که در آن حیوان تشنه که برای نوشیدن آب به کنار چشمه آمده است در تله به دام افتاده و ساعت های طولانی را با درد ناشی از گیر افتادن پای حیوان در تله، تشنگی، گرما، آفتاب و استرس سپری می کند.

تله گذاری در محیط های طبیعی بویژه در کنار چشمه ها اثرات نامطلوب بر امنیت زیستگاه و حیات وحش آن دارد، بطوری که با به دام افتادن یک جانور، وحوش با مشاهده چنین صحنه ای منطقه را ترک کرده و به جایی دیگر کوچ می کنند.

+1
-135
  

27 دیدگاه

  1. kohgard می‌گوید:

    از تازه بودن گوشت مشخصه که کشتارچی نامرد بلافاصله سر رسیده و شکار رو سر بریده .
    شکار با این تله ها مال عصر پارینه سنگی نه الان دیگه !!!!
    اینا واقعا از حیات وحش میخوان سهم پدریشون رو برداشت کنن و وسیلش مهم نیست براشون .
    بی فرهنگی – فقر اقتصادی و………

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 1

    • محمد فراهانی می‌گوید:

      نه اینکاره ای.

      داغ Thumb up 9 Thumb down 17

    • افشین می‌گوید:

      با عرض معذرت که تقدم رو رعایت نکردم.خواستم حتی المکان اول متن باشه تا افراد بیشتری ببینند.خواهشا به پناهگاه حیوانات شهری پردیس به سایتش
      persianpet.org سر بزنید و کمکهای مادی و معنویتان را دریغ نکنید. این پناهاه در شهر تبریز تاسیس شده و جلوی کشتار سگها رو تو منطقه تبریز و اطراف آن گرفته.
      هر چقدر میتونید حتی اندک در حد ۵ هزار تومن ماهیانه کمک کنید تا این کار تو کشور نهادینه شده و جلوی باور های غلط و سگ کشی رو بگیره. منتظر یاریتان هستیم.

      موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  2. محمد فراهانی می‌گوید:

    چی بگم !!
    بگم خاک بر سرت شکارچی.
    بگم دمت گرم محیط بان.
    آخه چرا تله؟!
    بابا بیا من هفته ای ۵ کیلو گوشت بهت میدم.
    اگه تفریحه آقا این تفریحت خوب نیست.
    چی بگم آخه…!
    شما خبر بذارید ماهم میخونیم.
    شاید ی نظری هم دادیم.
    با بچه ها اینجا به خاطر دیدگاه های مختلفشون یه بحثی هم کردیم.
    آره دوره هم خوش میگذره.
    آخرش چى میخاد بشه.
    شما خبر بذارید ما هم میخونیم.
    تازه واسه بقیه هم تعریف میکنیم.
    چی بگم آخه……

    داغ Thumb up 17 Thumb down 20

  3. مهدی حدادی می‌گوید:

    لعنت به شما که وجدان ندارید ، هیچ لیاقت هم ندارید.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 5

  4. زهره می‌گوید:

    این نوع کشتار نشان دهنده دنائت و قساوت قلبی بی حد و حصر است که حتی به حیوان تشنه هم رحم نکنی و با این شیوه ددمنشانه جان حیوانات معصوم را بگیری.
    به خدا قسم یکی از دلایل وضعیت نابسامانی که گریبان همه مردم این کشور را گرفته این بیرحمی ها و نامردمی هاست.
    امیدوارم هر انسان بیرحم و قسی القلبی خیلی زود مقهور خشم طبیعت گردد و آه این حیوانات آنها را گرفتار کند.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 2

  5. محمدعاشق حیات وحش می‌گوید:

    امیدوارم یه قاضی با شرف و پر قدرت با در نظر گرفتن سو سابقه یه حکم دردناک بهتون بده و حبس بکشید نامردای بی لیاقت

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

  6. محمد--تبریز می‌گوید:

    کاش ماموران محیط زیست این شکارچی خون آشام را در همان تله قرار دهند و دو روز در همان حالت نگهش دارند تا بفهمه که این کارها چقدر کثیفه
    اینها محیط زیست کشور را غارت کردند و با کمال وقاحت و بی شرمی هم میگویند خدا خودش فرموده اینها را بکشید و بخورید

    داغ Thumb up 11 Thumb down 9

  7. فربد می‌گوید:

    تأسف برای ملتی که این چنین با خود میکنند.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 4

  8. یلدا می‌گوید:

    دیروز در مستند حیات وحش، صحنه تکراری گاوهایی که برای رفع تشنگی به کنار رودخانه ای در آفریقا آمده بودند و مورد حملات کروکودیلها قرار می گرفتند با خودم لحظاتی کوتاه گفتم چه موجودات پستی! اگر آنها پستند پس این انسانها چه هستند؟ واقعا تفاوت بین آنها چیست؟ تفاوتش در این است که برای آنها چیزی به نام جوانمردی تعریف نشده و اتومات مان و بر حسب غریزه به گاوها حمله می کنند. اما برای انسانها بلآخره جاهایی واژه هایی برای رعایت یک حداقلی انصاف وجود دارد.

    داغ Thumb up 8 Thumb down 8

    • امین کرمی پور می‌گوید:

      شکار داخل ذات انسانه و نمیشه حذفش کرد مثل اینه که یه گرگ زوزه نکشه .زوزه کشیدن تو ذاته گرگه براش یه غریزس. ما تمام اجدادمون شکارچی بودن البته انسان شکار کرد تا به اینجا رسید.اگر می بینید بعضی مردم به شکار نمیرن به این خاطره فرهنگشون تغییر کرده مثل اینه که کبک پرورشی با کبک کوهی خیلی تفاوت داره کبک پرورشی پراش سیاه و نامنظمه در صورتی که کبک کوهی خیلی قشنگه.اگر کبک پرورشی رو تو کوه رها کنیم نمی تونه یه شب دووم بیاره و یه سوراخ پیدا کنه.از دوستان عزیز می خوام لعن و فحش ندن آخه این فحش دادن نهایت بی فرهنگیه و از کاری که اون شکارچی می کنه بدتره

      پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 6

      • کوشان مهران می‌گوید:

        جناب آقای کرمی پور

        این امکان وجود دارد که با زنده گیری کبک و تیهوی وحشی آنها را به زیستگاه های مناسب معرفی و یا معرفی مجدد نمود.

        در سال ۱۸۸۰ کبک چوکار که همان کبک معمولی ما می باشد از کوهستان های شمال هند به ایالات متحده انتقال یافت و در حال حاضر دراج و جیرفتی هند در جزایر هاوایی به عنوان یک گونه شکاری(Game Bird) رها سازی شده و به خوبی زادآوری می نماید و در جزیره بحرین نیز جیرفتی های موجود ناشی از انتقال از ایران می باشند.

        “معرفی گونه های بیگانه به یک زیستگاه جدید همچون شمشیر دو لبه است.” از یک سو معرفی گوزم دم سپید به فنلاند باعث افزایش جمعیت سیاهگوش به دلیل دستیابی به منبع غذایی جدید گردید و از سوی دیگر هیچگاه نباید تاثیر هولناک معرفی خرگوش و روباه سرخ را بر زیستبوم استرالیا از یاد برد.

        پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  9. ببر کوهستان می‌گوید:

    ای دوستان حالا خوبه که اونجا دوتا محیط بان هست که شکارچیارو حتی بعد شکارم دستگیر کنه منطقه ما رویدر بین دو منطقه حفاظت شده هرمد و کشار هستش و شکارچیا بدون هیچ ترسی میرن شکار به قول مردم میگن خیلی شکار هم داره از وقتی یادمه تا حالا فقط یه مورد شکارچی دستگیر شده اونم به وسیله نیرو انتظامی نه محیط زیست کاش یه فکری به حالش میکردن

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 3

  10. گلیل می‌گوید:

    چقدر خوب بود جنگ تن به تن بین انسان وحیوان برگزار می‌شد ولی بدون هیچ سلاحی که دست انسان باشه انوقت حساب کار دست ما انسانها میومد!
    و ای کاش مسئولان از دیدگاه دوستان یه بازدید می‌کردند و به یه نتیجه قابل قبولی می‌رسیدند تا حبات وحش پاکی داشته باشیم
    به امید روزهای خوب برای عاشقان حیات وحش. …….. .

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  11. علیرضا از سمنان می‌گوید:

    دیدبان عزیز از انعکاس اخبار محیط زیست از شما تشکر میکنم اما ما فقط خواننده هستیم و کاری جز افسوس از ما بر نمی اید دوستان پیشنهاد بدن چگونه به طور عملی وموثر ما میتونیم کمک کنیم صندوقی یا تشکلی موثر تا کی فقط خواننده باشیم با سپاس

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  12. مهدی می‌گوید:

    یه ضرب المثل از قدیم هست که میگه: سر جوال رو گرفتن ته جوال رو ول کردند.
    برای اون دسته از افرادی که نمیدانند جوال چیه عرض کنم که در قدیم کشاورزان گندم خود را در داخل کیسه های بزرگی بنام جوال میریختند و زمستان از آن استفاده میکردند. بعد از اینکه در تابستان جوال پر میشد سرش رو محکم با جوالدوز میدوختند تا زمستان. حال اگر ته جوال رو موشها سوراخ کنند و کشاورز متوجه نشه …

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  13. شکارچی می‌گوید:

    آقا این گوشت ها رو چه کار میکنید؟

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

    • دوستدار حیات وحش می‌گوید:

      مرگشون می کنند! به زبان ساده یعنی میخورند مثل گوشت گوسفند!
      اما همه چیز شنیده بودیم الا شکار قوچ و میش با تله گرگی! البته اسم این کار را نمیشه شکار گذاشت! البته از آدمهای بی فرهنگ و عقب مانده از تمدن که در خراسان یکپارچه قدیم به وحشی ها معروف بودند خیلی عجیب نیست.
      کارد بخوره اون شکم سیری ناپذیرت، سرطان معده بگیری انشا ا… که قوچ و میش های به این زیبایی و بی آزاری رو به این روش وحشیانه نکشی، وحشی ..!

      داغ Thumb up 5 Thumb down 6

  14. دوستدار حیات وحش می‌گوید:

    سلام
    این تله های فلزی که از آنها نام برده شده معروف به تله گرگی هستند و در گذشته های دور دامداران و گله داران برای به دام انداختن و کشتن گرگهایی که به مناطق روستایی حمله می کردند استفاده می کردند و در در واقع روشی بسیار ناجوانمردانه و مرگی دردناک رو برای حیوان بیچاره به دنبال داره، چون اول کار که پا یا دست حیوان روی تله میرود، تله عمل کرده و میان دو نیم دایره فلزی که با فنریت قوی جمع شده اند، دست یا پای حیوان خرد شده و لای تله گیر میکنه و تله با طناب یا زنجیری به جایی متصل شده که حیوان فرار نکنه. تله گذار هم که وقتی سر می رسه با بیل و سنگ و چماق حیوان را زجر کش می کند.
    اما همه چیز شنیده بودیم الا شکار قوچ و میش با تله گرگی! البته اسم این کار را نمیشه شکار گذاشت! البته از آدمهای بی فرهنگ و عقب مانده از تمدن که در خراسان یکپارچه قدیم به وحشی ها معروف بودند خیلی عجیب نیست.
    کارد بخوره اون شکم سیری ناپذیرت، سرطان معده بگیری انشا ا… که قوچ و میش های به این زیبایی و بی آزاری رو به این روش وحشیانه نکشی، وحشی ..!

    داغ Thumb up 2 Thumb down 6

  15. زهره می‌گوید:

    واقعا این اندازه بیرحمی باورنکردنی است!
    وای بر روزی که خداوند امر بر آمدنش نموده است و اذا الوحوش حشرت و هنگامی که حیوانات در پیشگاه خداوند محشور می شوند روزی که حیوانات از آنچه که بر سرشان آوردیم سخن می رانند! چگونه کشته شدند؟!!!

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  16. نیما می‌گوید:

    از شکارچی جماعت نباید توقع دیگه ایی داشت

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

  17. دوستدار حیات وحش می‌گوید:

    کارد بخوره اون شکم سیری ناپذیرت، سرطان معده بگیری انشا ا… که قوچ و میش های به این زیبایی و بی آزاری رو به این روش وحشیانه نکشی، وحشی!

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

  18. آرش می‌گوید:

    خدا لعنتت کنه نامرد که با این روش شکار نهایت پستی یک انسان رو نشان دادی

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  19. رامین می‌گوید:

    دام گذاران نه شرف دارند و نه انسانیت.
    کشتن حیوان با تله در کنار آب از ناحیه تمام شکارچیان کهنه کار و با وجدان ترد شده و مردود است زیرا در این روش حیوان کوچک و بزرگ به دام افتاده و به روشی وحشیانه و زجر آور تلف میشوند.
    روزی را به یاد دارم که در کوهستان با ۲ نفر تله گذار برخورد نمودم. پس از درگیری و کتک زدن حسابی آنها که منجر به فرارشان شد , کلیه تله ها را نابود کرده و در گوشه ای از کال و در بین درختچه های گز کیسه ای پنهان شده را یافتیم که در آن دقیقا ۳۲ عدد کبک و تیهو نر و ماده با جوجه که تعدادی نیز تلف شده بود یافتیم. وقتی زنده ها را رها کردیم از ترس لمس شده بودند و قادر به حرکت نبودند.
    در برگشت به روستا توسط پاسگاه منطقه بخاطر درگیری با ۲ تله گذار محلی بازداشت شده یم اما حاضر به گرفتن رضایت نشدیم و پرونده ما به دادگاه در شهر ارجاع شد و با پارتی پدر تله گذارها را در شهر درآوردیم بصورتی که از شکایت خود منصرف شدند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  20. رضایی می‌گوید:

    شکار وحشیگری ست…

    داغ Thumb up 4 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>