دیدار رئیس مجلس و تابش با اعضای شورای سیاستگذاری کنفرانس APPCED

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: رئیس فراکسیون محیط‌ زیست مجلس و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ۲۲ مرداد در دیدار با اعضای شورای برنامه‌ ریزی و سیاستگذاری مجمع عمومی کنفرانس APPCED که با حضور دکتر علی لاریجانی در مجلس برگزار شد، ضمن تشکر از توجه و اعتماد رئیس مجلس به حفظ محیط ‌زیست گفت: با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به این موضوع و هشدارهای مکرر ایشان نسبت به تخریب عرصه‌های طبیعی که آخرین هشدار ایشان در جلسه با دولت اتفاق افتاد و توجه ویژه دولت جدید به این امر،‌ چه با مصوبات جدید و چه با اجرای مصوبات قبلی، نسبت به بهبود اوضاع محیط زیستی امیدواریم.

به گزارش خانه ملت محمدرضا تابش با بیان اینکه امیدواریم در تدوین برنامه ششم شاهد احکام خوب و موثری در ارتباط با محیط‌ زیست باشیم، ادامه داد: امیدواریم با تحقق این امر از تخریب عرصه‌های منابع طبیعی و محیط ‌زیست جلوگیری کرده و اقدامات موثری را در این زمینه سامان دهیم.

رئیس فراکسیون محیط ‌زیست مجلس با بیان اینکه حجم تخریب‌های محیط ‌زیستی سنخیتی با امکانات و بضاعت و تخصص سازمان‌های ذی ‌ربط ندارد، تصریح کرد: امیدواریم در برنامه ششم به این موضوع توجه شود و در بودجه نیز ردیفی به این امر اختصاص داده شود.

وی ضمن تشکر از علی افراشته رئیس کمیته اجرایی این اجلاس و نیروهای وی گفت: امیدواریم شاهد برگزاری اجلاس خوبی از نظر فنی و تخصصی در زمینه محیط‌ زیست در ایران باشیم و باید گفت که این اجلاس با چنین سطح تخصص و در نظر گرفتن مسائل فنی کم‌نظیر است.

تابش با بیان اینکه برای برگزاری این نشست از خبره‌ترین و متخصص‌ترین نیروهای کارشناسی سازمان‌های مختلف از جمله وزارت نفت، سازمان میراث فرهنگی، وزارت صنعت و معدن، وزارت نیرو، وزارت امور خارجه و مرکز پژوهش‌ها استفاده شده است، ادامه داد: این نیروها پس از بررسی‌های خود به تصمیم‌گیری‌های خوبی رسیدند که مهمترین آن انتخاب موضوع کنفرانس بود.

وی با بیان اینکه پس از مشخص شدن زمان اجلاس دوستان ما در این سازمان‌ها و در کمیته علمی و محتوایی با کیفیت هر چه تمام‌تر و در یک کار فشرده اقدامات شبانه روزی انجام دادند، گفت: امیدواریم این اقدامات به برگزاری هرچه بهتر و مناسب‌تر این اجلاس منتهی شود.

رئیس فراکسیون محیط ‌زیست مجلس با بیان اینکه کمیته اجرایی و محتوایی این اجلاس پس از رصد اجلاس‌های مختلف به تصمیم‌گیری‌های خوبی در موضوعات مطرح در این کنفرانس رسیدند، گفت: انتخاب موضوع کنفرانس و طراحی طرح تخصصی آن با شعار «مشارکت منطقه‌ای و پایداری جهانی» و همچنین تهیه و تدوین پیش‌نویس برنامه کار کمیته اجرایی، پیش‌نویس قطع ‌نامه اختتامیه و کتابچه راهنمای کنفرانس و همچنین پیش‌نویس سخنرانی افتتاحیه از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه پس از بررسی‌های دقیق تصمیم گرفته شد که این اجلاس در هتل اسپیناس برگزار شود، تصریح کرد: امور تبلیغاتی مربوط به این امر انجام و مسائل امنیتی توسط نیروهای حفاظت و حراست تعبیه شده است.

تابش با بیان اینکه دعوت ‌نامه‌های مربوط به این اجلاس به وزارتخانه های مرتیط ارسال و در تدوین پیش‌نویس بیانیه تعامل خوب و مثبتی توسط این وزارتخانه انجام شده است، توضیح داد: برنامه‌ریزی تبلیغاتی فرهنگی این اجلاس به خوبی سامان یافته و برای برگزاری تور نیم‌روزه با دستگاه‌های ذی‌ربط تعامل صورت گرفته است تا مهمانان به یک بازدید علمی بروند.

وی با بیان اینکه از ابتدا تا انتهای این اجلاس شعار سال یعنی «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهانی» نمود داشته است،‌ تصریح کرد: در این اجلاس سعی شد نسبت به مسائل فرهنگی و طراحی برنامه‌ها توجه ویژه‌ای به نام سال جاری صورت گیرد.

تابش با بیان اینکه کشور در حال حاضر نیازمند مدیریت جهادی است و مدیران کل کشور باید با کمترین هزینه، کنفرانس را به طور موثر و خوب برگزار کنند، گفت: در این راستا ضیافت شام به میزبانی سازمان محیط‌ زیست و همچنین ضیافت نهار و تور علمی برعهده سازمان جنگل‌ها قرار گرفت.

رئیس فراکسیون محیط‌ زیست با بیان اینکه برگزاری نمایش جهان علمی توسط میراث فرهنگی و بخشی از امور تبلیغاتی برعهده شهرداری تهران قرار گرفت، ادامه داد: باید از وقت ‌گذاری و عنایت ویژه مسئولان و دستگاه‌های مختلف در سطح کلان کشور و به ویژه رئیس مجلس به‌ عنوان رئیس این دوره اجلاس تشکر کنم.

هفدهمین اجلاس مجمع عمومی مجالس آسیا و اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه پایدار (APPCED) در روز شنبه یکم شهریور ۱۳۹۳ در تهران با حضور کشورهای عضو برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است این اجلاس در تهران برگزار و تعدادی از نمایندگان مجلس به‌ ویژه محمدرضا تابش رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه‌ پایدار مجلس سخنرانی داشته باشد.

در این اجلاس مسائل مربوط به توسعه اقتصادی و چالش‌های زیست‌محیطی در منطقه آسیا و اقیانوسیه مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

شانزدهمین اجلاس مجمع عمومی نمایندگان مجالس آسیا و اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه پایدار (APPCED) سال ۱۳۹۱ با حضور بیش از ۱۰۰ هیئت از نمایندگان پارلمان‌ها، وزرا و رهبران سیاسی ۴۶ کشور از جمله ایران در پایتخت نپال برگزار شد.

+14
0
  

5 دیدگاه

  1. جمشید ازخوی می‌گوید:

    دو صد گفته چو نیم کردار نیست.من در جبین این گروه نور رستگاری نمیبینم.هموطن.!

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  2. یوز پلنگ درز می‌گوید:

    انشاالله که در این مجالس فکری به حال محیط زیست کشورمونم بشه و تنها هزینه اضافی نباشه

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  3. میثم می‌گوید:

    امیدوارم در حد حرف نمونه و عملی هم در این زمینه صورت بگیره ….

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  4. گلیل می‌گوید:

    جز تشریفات من چشم به هیچی اب نمیخوره باور کنید باور واقع بین باشید. .

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  5. رضا مجذوبی می‌گوید:

    آفتابه لگن ده دست…..شام و نهار هیچی
    ازین دم و دستگاهها و شعارهای تکراری و حرفهای قشنگ و….آبی برای طبیعت و حیات وحش ایران گرم نشده،نمیشه و نخواهد شد….

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>