عامل کشتار هفت قرقاول و یک کل وحشی در ساری دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال دریافت گزارش مبنی بر انجام شکار غیرمجاز در مناطق جنگلی شهرستان ساری در تاریخ ۱۳۹۳/۶/۱ ، نیروهای یگان محیط زیست مستقر در محیطبانی هولار (کلیجانرستاق) پس از ردیابی و شناسایی مظنونین، طی هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی وارد منزل مربوطه شدند.

بهرام فغانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری و میاندرود در این باره گفت: در جریان بازرسی از منزل متخلفین لاشه تازه شکار شده هفت عدد پرنده حمایت شده قرقاول به همراه تاکسیدرمی سر یک کل جوان حدودا ۴ ساله به همراه یک قبضه اسلحه شکاری دولول کشف و ضبط گردید.

فغانی افزود: در این رابطه یک نفر متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی گردید.

به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، منطقه دودانگه و چهاردانگه ساری در استان مازندران از زیستگاه های مناسب قرقاول خزری به شمار می رود و تعداد قابل توجهی قرقاول در این منطقه زندگی می کنند.

متاسفانه طی سالیان اخیر قرقاول خزری به شدت در این منطقه مورد شکار قرار میگیرد و این مشکل طی سال های اخیر به خصوص پس از مجوزهای صادر شده برای سلاح های غیر مجاز شدت بیشتری گرفته است.

قرقاول از گونه های حمایت شده محسوب می شود و در حال حاضر جریمه قابل پرداخت بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست از بابت شکار هر عدد قرقاول معادل ۴ میلیون ریال تعیین شده است.

+64
-70
  

36 دیدگاه

  1. احسان می‌گوید:

    واقعا جای تاسف داره.

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 4

  2. محیط بان می‌گوید:

    دمتان گرم

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 3

  3. فرخ حمیدی می‌گوید:

    خسته نباشید به محیط بانان عزیز بابت این اقدام سریع.
    ما در کشورمان فقط در همین مناطق شمالیه کشورمان قرقاول داریم که زیستگاه کوچکی به شمار می آید مانند جیرفتی در جنوب کشورمان که جایی برای شکار حتی مجاز این پرندگان وجود ندارد و فقط باید از دیدن و بودن این پرنده لذت برد که این امر را تقریبا تمامی شکارچیان مجاز و با ذوق هم می دانند.
    این اقدام ایشان خیلی ناجوانمردانه و دور از انسانیت است که محدوده زیستی به این کوچکی به تنهایی هفت قرقاول به صورت غیر مجاز تلف کنی
    امیدوارم درس عبرتی باشد برای این متخلف و بعد از این دیدگاه خود را راجب به این پرنده ی منحصر بفرد ایرانی که تاج همه ی ماکیان ایران است عوض کند و دیگر دست به این تخلف نزد

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 3

  4. kohgard می‌گوید:

    با توجه به نر بودن قرقاولها و زیبائی خاصشون نسبت به جنس ماده ، مشخصه که طرف تو کاره تاکسیدرمیه چون سر پرنده ها رو هم نبریده نامرد.
    باید دنبال کارگاه تاکسیدرمی هم باشن .
    خدا قوت محیط بان

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 5

    • سعید s می‌گوید:

      اینطور که از عکس مشخص است برادران محیط بان فقط توانسته اند قرقاول های نر که شکار کش جهت تاکسیدرمی پوست کنده است را کشف کنند .مطمئنا قرقاولهای ماده ای توسط ایشان کشته شده است که ارزش تاکسیدرمی نداشته و فقط از گوشت آنها استفاده شده است.

      پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  5. فرزند ایران می‌گوید:

    فردا آقای شکارچی از بازداشتگاه میاد بیرون
    روز بعدشم شالو کلاه میکنه تا بره دو تا شکار دیگه بزنه تا پول جریمش در بیاد

    داغ Thumb up 18 Thumb down 18

  6. ایرانی می‌گوید:

    “قرقاول از گونه های حمایت شده محسوب می شود و در حال حاضر جریمه قابل پرداخت بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست از بابت شکار هر عدد قرقاول معادل ۴ میلیون ریال تعیین شده است.”
    اگر کسی از مسئولین یا نمایندگان مجلس و قانونگذاران صدای امثال ما را میشنوند بدانند که تمام این معضلات به قوانین ناقص و کم اثر و جریمهای ناکافی باز میگردد.
    لطفا، خواهشا کمی هم نگران شرایط زیست محیطی کشور و منابع طبیعی و حیات وحش کشور باشید.
    میزان جرایم گاها یک پنجم ارزش واقعی گونه حذف شده در بازار سیاه هم نیست چه برسد به میزان واقعی ارزش و تاثیر یک موجود زنده در طبیعت و اکوسیستم محل زندگیش.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 5

  7. فائزه می‌گوید:

    واقعا جای تاسف و آه داره که حیات وحش ایران روز به روز مثل شمع آب می شه
    از یه طرف شکارچیان غیر مجاز که به جون حیات وحش افتادن و حتی حق شکارچیان مجاز را هم می خورند و از طرف دیگه بی فرهنگی مردم که هیچ فرقی براشون نمی کنه تو جنگل ، کوه یا دریا زباله بریزند و از طرف دیگر روانی هایی هستند که صدتا صدتا حیوان هارا شکار می کنند و هنوز خاطره تلخ شکارکش های موته یا شکارکش های قوچان در ذهن همه زنده است و از جانبی دیگر زمین خواران ، قاچاقچیان چوب هستندکه آفت محیط زیست هستند.
    ای کاش هر کدام از ما می توانست به جای حرف زدن عملی انجام دهد آنگاه اوضاع جور دگر بود.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 5

  8. تتو می‌گوید:

    ملعون…

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

  9. مهدی پلنگ می‌گوید:

    با ۴ نفر نیروی بدون تجهیزات و امکانات کافی چطور می شود از این منطقه بکر با اینهمه وسعت حفاظت کرد!!؟؟

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  10. محیط زیست سبز می‌گوید:

    جریمه ۴۰۰ هزار تومانی!
    دیگر نمی توان به این نوع مجازات “جریمه” اطلاق کرد!!!
    قیمت خروس بیشتر از اینهاست
    عاجزانه تقاضامندیم که مبالغ جرایم را بیشتر نماید.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 7

  11. کوشان مهران می‌گوید:

    جریمه ۴ میلیون ریالی در برابر بهای قرقاول های اصیل خزری در بازار سیاه بسیار ناچیز می باشد.

    در کنار شکار دزدی و تله گذاری و تخریب زیستگاه ها و سمپاشی باغات رها سازی قرقاول طوق سپید چینی در شمال ذخیره ژنتیکی جمعیت های قرقاول هیرکانی را به شدت در معرض تهدید قرار داده است.

    قرقاول بال سپیدی که تا چند سال گذشته در سرخس و جنگل جهانبانی وجود داشت نزدیک ترین زیرگونه به نمونه های آسیای مرکزی و چینی می باشد ولی از ارسباران تا گرگان سه زیرگونه هیرکانی وجود دارند که وابسته به جمعیت های دریای سیه و قفقاز می باشند که یونانیان و رومیان باستان به عنوان پرنده ای زینتی و قابل شکار به بسیاری از زیستگاه های اروپا معرفی نموده و برای نمونه در نقاشی های دوران رنسانس شاهد قرقاول هایی فاقد طوق سپید و شبیه و قرقاول خزری می باشیم ولی از نیمه دوم قرن نوزدهم و معرفی قرقاول های طوق سپید وارد شده از چین در اورپا و بویژه بریتانیا به دلیل هیبرید شدن عملا این زیرگونه جایگزین قرقاول های قفقازی شده است.

    حجم قرقاولی که هر سال در بریتانیا شکار می شود چند برابر میزان زادآوری طبیعی می باشد و این به دلیل پرورش و رها سازی قرقاول در نخجیرگاه ها می باشد.

    در ایران بهترین گزینه برای ایجاد جمعیت های پایدار در زیستگاه های نسبتا امن و کاهش نسبی ( و نه قطع کامل) شکار دزدی در کنار کار آفرینی و درآمدزایی، پرورش و رها سازی زیرگونه های بومی قرقاول خزری در فصل شکار می باشد و باغات چای که به دلیل ورود چای قاچاق عملا غیر اقتصادی می باشند و بدل به بهشت زمین خواران شده اند می توانند به عنوان شکارگاه خوبی برای “تذرو” این خروس جنگلی زیبای هیرکانی بکار رود.

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 4

    • مهدی حامی حیات وحش می‌گوید:

      جناب کوشان عزیز سلام:
      روز گذشته در خبر مربوط به مصدومیت محیط بان شیراحمد سوالی از دیده بان و سائر دوستان کردم و طلب راهنمائی و کمک نمودم اما متاسفانه بجز یک هموطن عزیز کسی جواب و راهنمائی قانع کننده ای پیرامون موضوع فوق نداد حال مجددا از همه دوستان بویژه شما جناب کوشان مهران استدعای راهنمائی دارم….
      آیا درشیراز جائی هست که چند مرغ عشق و طوطی که در قفس نگهداری میشوند را تحویل گرفته و در فضائی بزرگ اما محصور مانند باغ پرندگان، از آنان نگهداری و مراقبت نمایند؟؟؟
      آیا اداره محیط زیست برای چنین مواردی برنامه خاصی دارد یاخیر؟
      در صورت مثبت بودن جواب لطفا آدرس یا تلفنی اگر در دسترس دارید مرقوم بفرمائید…
      در پناه خدای ایران زمین پاینده و برقرار باشید.

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 4

      • کوشان مهران می‌گوید:

        در شهر شعر و شور، دیار شاخه نبات و داش آکل، گمان ندارم جز محوطه ای محصور که نام باغ وحش را به یدک کشیده و در خفا گردش مالی آن آشکار نیست جای دیگری برای نگهداری خوب طوطی و مرغ عشق وجود داشته باشد.

        اگر دوستی دارید که در خانه پاسیوی بزرگ و نورگیری داشته باشد در صورت موافقت ایشان و داشتن صبر و حوصله بهترین راهکار رها نمودن این پرندگان در پاسیو می باشد.

        در خبر مصدومیت ناجوانمردانه آن محیطبان جوانمرذ خراسانی به چند و چون طوطیان اشاره نموده بودم که شاید مفید واقع افتد.

        کاکوی گرامی؛

        وضعیت درختان نارنج شهر شیراز چون است؟
        آیا شما در خیابان از نارنج به عنوان درخت شهری استفاده می نمایید؟

        موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

        • مهدی:حامی حیات وحش می‌گوید:

          با تشکر از تمام دوستان بویژه جناب کوشان مهران و kooshan عزیزکه لطف کرده و بنده حقیر را مورد لطف قرار داده
          ضمن تشکر ویژه باید عرض کنم که راهنمائی شما دوستان اگرچه در نجاتی برای پرنده های مذکور باز ننمود اما از جهاتی برای خودم بسیار مفید و آموزنده بود و تجربیات تازه و جدیدی را برایم بهمراه داشت، بازهم ممنونم….
          اما درخصوص سوال جناب کوشان درمورد درختان نارنج:
          باید عرض کنم اگرچه هنوز کم و بیش در خیابانها و کوچه پس کوچه های زیبا و پر رمزو راز شیراز عزیز درختان نارنج و پرتقال و لیمو به چشم میخورد و درحیاط اکثر خانه ها خرمالو و مرکبات خودنمائی میکند اما بمصداق ضرب المثل باد که آمد به سوراخ موش هم میرود….
          متاسفانه سایه سیاه خشکسالی و کم آبی و سوء مدیریتهای رایج بر عطر بهار نارنج هم تاثیر شوم خود را گذاشته و دیگر از آن غوغای مست کننده و پر طراوتی که در زمان کودکی میدیدم خبری نیست…
          بقول خواجه بزرگ شیراز حضرت لسان الغیب:
          یارب این نوگل خندان که سپردی به منش / میسپارم بتو از دست حسود چمنش….
          پاینده باشید…

          موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

      • kooshan می‌گوید:

        دوست گرامی _ آقای مهدی
        مطالب شما و جوابهای دوستان را خواندم بنظرم در این مورد نیازی به عجله نیست بفرض که آن شخص محترم پشیمان شوند شما می توانید به تعامل و گفتگو با ایشان ادامه دهید تا خودشان منطقأ به این دیدگاه برسند آنگاه شاید با همفکری و جستجو راه حل و محل مناسب را بیابید در صورت تعجیل اول اینکه احتمال دارد ایشان بجهت علاقه و عادت به آن پرندگان از نظر عاطفی دچار مشکل شده و دوباره پرندگانی خریداری کنند
        دوم اینکه معمولا دارندگان این نوع از پرندگان جز اسارت که البته موضوعی مهم است از جهات دیگر به آنان رسیدگی می کنند و ای بسا در صورت عجله در آزاد کردن از بین رفته یا توسط افراد سودجو اسیر شوند و مشخص نیست دارنده بعدی بهتر از آنها نگهداری کند
        دیگر اینکه تا آنجا که خوانده و شنیده ام پرندکانی مانند مرغ عشق در فضای آزاد مجددأ اسیر شده و یا بدون حمایت از بین می روند
        در سالهای هفتاد تا هشتاد که در تهران بودم و محل کارم نزدیک سفارت فلسطین ، محوطه سفارت درختان بلندی داشت که در مواقعی از سال طوطیهای زیادی روی آنها می نشستند بعید می دانم چنین فضاهایی در داخل شهرها دیگر وجود داشته باشند درهرحال بنظرم خودداری از شتاب و صبر و حوصله در این مورد بهتر است همانطور که دوست گرامی آقای کوشان مهران پیشنهاد کرده اند یافتن علاقمندی که نورگیر و گلخانه ای وسیع و مسقف داشته باشد با جلب رضایت فامیل محترمتان در شرایط حاضر انتخاب خوبی است

        موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

    • کاکتوس می‌گوید:

      با سلام خدمت آقای کوشان مهران عزیز؛
      با توجه به کامنت ها و نظرهایی که تا به حال از شخص شما می خواندم و استفاده میکردم، حال از شما سوالی داشتم با توجه به این مطلب پرورش قرقاول های هیرکانی در مزارع چای و ایجاد شکارگاه در این زمین ها می خواستم نظر شما را درباره ی شکارگاه های خصوصی بدانم!!؟
      من این را خوب میدانم که شکار از روز خلقت با این موجود دوپا بوده است و انسان قبل از کشاورز و دامدار بودن شکارچی بوده است. به علاوه همان طور که قبلا هم گفته ام متاسفانه هنوز در بخشی از استان های ایران شکار به عنوان سنت یاد می شود و در خیلی از شعر های محلی خوانده می شود یا به بیان ساده تر روستاییان غالبا کل و بز یا قوچ و میش را به نام “شکار” صدا میکنند! پس نمی شود یک شب مدراسیونی انقلابی به راه انداخت و این سنت را از سر اقوام و مردم ایران باز کرد.
      یکی از این راهکارهایی که به تازگی از آن حرف میزنند ایجاد شکارگاه های خصوصی است.(هرچند با این وضع توروم در جامعه اگر شخصی با سرمایه بیل گیتس هم در ایران پیدا شود از پس مخارجش بعید میدانم بر بیاید!!) از شما سوالاتی داشتم پیرامون همین موضوع؛
      ۱- تجربه ایجاد همچین شکارگاه هایی در سایر نقاط جهان موفقیت آمیز بوده و به سود محیط زیست حیات وحش بوده؟
      ۲- آیا در این شکارگاه ها حلقه های بالای زنجیره غذایی اکوسیستم ها (شکارچیانی مثل پلنگ و…) حق حیات دارند یا در کنار منفعت طلبی این موجود دوپا محکوم به فنا هستند!؟

      پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

      • کوشان مهران می‌گوید:

        جناب آقای کاکتوس

        هیچگاه راه حل صفر و یکی و صد در صدی برای رفع گره های محیط زیستی وجود ندارد. در کشوری مانند ایران مهم ترین فایده شکارگاه های طبیعی پاسداشت زیستبوم و موجودات وابسته به آن می باشند که باغ چای و یا جنگل های مخروبه هیرکانی می تواند نمونه خوبی باشد که در صورت عدم سرمایه گذاری برای نخجیرگاه به سرعت به ویلا تبدیل می شوند که ضربه آن بر پیکره طبیعت به مراتب مهلک تر است.
        درباره پرسش دوم نیز گمان دارم این نوشتار تا حدودی پاسخگو باشد:
        چرا شکارچیان قرقاول بریتانیا انتقال پرندگان شکاری را پیشنهاد دادند؟/
        سارگپه چهارصد هزار پوندی!
        isdle.ir/news/index.php?news=8410

        موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  12. دوست می‌گوید:

    شرم آوره,
    به خیال خام خودش تاکسیدرمی هم کرده…

    چرا بعضی فکر میکنند که توی هر کاری میتونن موفق باشن و از عهده هر کاری بر میان؟!

    نه شکار میدونی چیه, نه شکارچی, نه بلدی تاکسیدرمی کنی, نه هیچ چیز دیگه, مایه ی ننگی..

    کاش یکی نظرات خوانندگان تارنمای دیده بان محیط زیست رو بده این مجرم ها بخونن..

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 3

  13. reza می‌گوید:

    عاشق دیدن این پرنده تو طبیعتم ولی افسوس که هنوز نتونستم.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

    • کوشان مهران می‌گوید:

      میانکاله را به عنوان یکی از بهترین زیستگاه های قرقاول خزری و دراج برای مشاهده این خروس جنگلی زیبا به شما پیشنهاد می نمایم.

      پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

  14. رضا مجذوبی می‌گوید:

    خبرها کلا جالب نیستند و ناراحت کننده….ولی باز خدا پدرشو بیامرزه که هرچی زده “نر” بوده و به ماده ها آسیب نرسونده.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  15. جمشید ازخوی می‌گوید:

    ببر خزری …فک خزری…اسبچه خزری…ازون برون خزری…شوکای خزری …اینک قرقاول خزری…!

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  16. یوز پلنگ درز می‌گوید:

    خذا ازتان نگذرد ای انسان های پست

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 3

  17. محمد فراهانی می‌گوید:

    واقعا قرقاول خیلی قشنگه!
    باید به محیط زیست حق داد
    منطقه جنگلی خیلی وسیعه
    بابا کنترلش سخته
    به ی لشکر آدم واسه حفاظتش نیازه

    داغ Thumb up 7 Thumb down 7

    • کوشان مهران می‌گوید:

      مهم ترین و عملی ترین راهکار نظارت و پایش همیشگی و پیوسته گلوگاه های حفاظتی زیستگاه ها می باشد.
      با شناسایی شکاردزدان و گوشت فروشان و کوله کشان و بلدهای محلی در این جوامع که همگان یکدیگر را می شناسند می توان تا حد زیادی از انجام این بزه ها پیشگیری نمود.

      البته….

      ما در ایران زندگی می کنیم و شما باقی داستان را بهتر از من می دانید.

      پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 3

  18. محمدعاشق حیات وحش می‌گوید:

    به قاضی محترم پیشنهاد می کنم در صورت دستگیری متخلفین و شکارچیان ، ایشان را به چالش یک سطل خاک دعوت کنند به این صورت که در صورت دستگیری و یا (داوطلبانه) به صندوق حمایت از گونه های در خطر کشور مبلغ مشخصی را کمک کرده در غیر این صورت یک سطل خاک بر سر خود خالی نمایند..
    دوستان نظرتون چی؟

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 9

    • کوشان مهران می‌گوید:

      جناب آقای محمد؛

      خلق را تقلیدشان بر باد داد

      ای دو صد لعنت بر این تقلید باد

      ریختن آب سرد و گرم تنها بهانه ای است برای سرگرم نمودن افکار عمومی و منحرف نمودن از حقیقت ماجرا

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  19. مهدی حامی حیات وحش می‌گوید:

    دریغا، حسرتا، دردا….
    متاسفانه تا زمانی که آموزش و اطلاع رسانی بصورت مکرر
    از رسانه ها و صدا و سیما انجام نشود و در میزان این جریمه های
    اندک و خنده دار بازنگری نشود…آش همین آش و کاسه همین
    کاسه است……

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

  20. بابک می‌گوید:

    خدا لعنتتون کنه جانی های بی غیرت

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  21. بهنام میثاقی می‌گوید:

    دیده بان بان عزیز شنیده شده که دربرخی قصابی قمصر کاشان گوشت کل و بز کوهی از قرار کیلویی ۴۰۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰۰هزار تومان به مشتریان پیشنهاد می شود . آیا راهی برای تحقیق در باره صحت یا عدم صحت این موضوع می توان یافت .

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  22. جمشید ازخوی می‌گوید:

    اگر آن شکارچی نابخرد میدانست برای احیاء و حفاظت از نسل این ماکیان زیبا در استان محل سکونت ایشان در هنگامه ایکه نسل قرقاول خزری در سالهای ۱۳۵۰ خورشیدی در معرض انقراض بود، برنامه های موثری صورت نمیگرفت ،ایشان و دیگر شکارچیان چه در فصل شکار و چه در فصول شکار ممنوع، نمیتوانستند مبادرت به شکار چند قطعه ای از این ماکیان و نهایتا حیات وحش را غارت کنند از کرده خود پشیمان میشدند. لازم بذکر اینکه جوجه های قرقاول در اوان زندگی از لاروهای مورچه تغذیه میکنند و این از آسیب پذیر بودن این گونه و لزوم حفاظت از آنرا برجسته تر میسازد، البته این نقل قول از یک گزارش رادیویی است. چند سال قبل یک قطعه تمبر بسیار زیبا از قرقاول ژاپنی و ایرانی، توسط اداره پست کشوری چاپ شد .)

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  23. علی اماده می‌گوید:

    دیگه حالم به هم خورد از بس اخبار بد شنیدم از محیط زیست چون خودمم فعال محیط زیستم
    sedayetabiat.persianblog.ir سر بزنید

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

  24. مصطفی - شاکری می‌گوید:

    ببخشید مگه تو شمال ایران دیگه قرقاولی هم مونده که اونا شکار کنند !!!

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  25. بهنام میثاقی می‌گوید:

    عذرخواهی می کنم در مورد قیمت گوشت شکار ۴۰۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰۰ ریال درست است نه تومان.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>