عامل کشتار یک پلنگ ایرانی در خراسان شمالی به تحمل ۳ سال زندان محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر کشتار یک پلنگ در زیستگاه های خراسان شمالی و تلاش شکارچیان برای فروش پوست پلنگ، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان مانه و سملقان به بررسی و تحقیق در این زمینه مشغول شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مانه و سملقان در این باره گفت: پس از اطلاع از تلاش عده ای برای فروش یک پوست پلنگ، با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقاتی به یک فرد واسطه رسیدیم که برای فروش پوست پوست پلنگ مشغول مذاکره با افراد مختلف بود.

موسی ولی زاده افزود: توسط یکی از همیاران محیط زیست بص.رت ناشناسبه عنوان خریدار پوست با فرد واسطه وارد مذاکره شده و برای مشاهده پوست در یکی از روستاها قرار ملاقاتی ترتیب داده شد.

ولی زاده گفت: فروشنده پوست که کمی به همیار ما مشکوک شده بود پوست را در جلسه ملاقات حضوری همراه نیاورد و تنها عکسی از پوست را به خریدار نشان داد.

با وجود خطرات زیادی که از سوی متخلفین برای همیار ما وجود داشت، به منظور جلب اعتماد فروشنده مبلغ هفت میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت به واسطه پرداخت کردیم و پس از جلب اطمینان وی قرار ملاقات حضوری دیگری برای تحویل پوست پلنگ ترتیب داده شد.

در این جلسه فروشنده و شکارچی عامل کشتار پلنگ به همراه پوست در محل قرار در یکی از خانه های روستایی حاضر شدند.

……………….محل اصابت و عبور ساچمه های گلوله چهارپاره از پوست پلنگ در تصویر مشخص است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مانه و سملقان گفت: طی هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی همزمان با حضور شکارچی و واسطه در محل ملاقات، به همراه مامورین نیروی انتظامی بصورت غافلگیرانه وارد خانه روستایی شدیم.

پس از ورود به خانه روستایی دو نفر متهم به همراه یک تخته پوست پلنگ دستگیر و با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

متهم اصلی در جریان بازجویی ها اعتراف نمود که زمستان سال گذشته پلنگ را در منطقه شکار ممنوع بهکده رضوی شکار کرده است.

موسی ولی زاده اظهار داشت: بر اساس وضعیت ظاهری، پوست متلعق به یک پلنگ ماده و جوان می باشد که با شلیک گلوله چهارپاره کشته شده است.

در جریان رسیدگی به پرونده در دادگاه، متهم ردیف اول که از شکارچیان متخلف و سابقه دار منطقه به شمار می رود به تحمل سه سال حبس تعزیری و پرداخت پنجاه میلیون ریال جزای نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک پلنگ ایرانی و متهم ردیف دوم به جرم معاونت در فروش پوست پلنگ به پرداخت هجده میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

+277
-11
  

48 دیدگاه

  1. شفایی می‌گوید:

    همه اش ۵ میلیون تومان!!

    پر طرفدار Thumb up 71 Thumb down 7

    • مهدی:حامی حیات وحش می‌گوید:

      اصلاچنین جریمه هائی بازدارنده نیست…
      اجر اینهمه زحمت و تلاش و کارآگاه بازی و بخطر انداختن جان همیار محیط زیست نباید با این جرائم ناچیز کوچک شمرده شود
      باید فکری اساسی برای مجازات این از خدا بیخبران نمود…
      با شما کاملا موافقم جناب شفائی….

      پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 8

      • محمود می‌گوید:

        طرف به ٣ سال حبس تعزیری محکوم شده ، حتما از نظر جنابعالی باید حبس ابد می گرفت؟!

        داغ Thumb up 10 Thumb down 27

        • مهدی:حامی حیات وحش می‌گوید:

          دقیقا جناب محمود، باید به چنین افراد از خدا بیخبر که کمر بنابودی سرمایه ها و گنجینه های با ارزشی که از نسلهای پیشین امانت به ما رسیده است و ما وظیفه داریم آنرا به نسلهای بعدی تحویل دهیم حکم حبس ابد داده شود تا دیگر کسی جرات جسارت و دست اندازی به طبیعت زیبا و حیات وحش منحصربفرد آنرا حتی در مخیله خود هم نگنجاند…
          مگر کشور چین که برای حفظ بقای پاندا حکم حبس ابد صادر میکند ضرری عایدش شده؟ یا هندوستان که برای حفظ بقای ببر و سایر گونه های درخطر انقراض آن کشور از چنین حکمی استفاده میکند چه ضرری کرده که ما بکنیم؟؟؟
          پس چه خوب است از تجربیات ارزشمند دیگر کشورها که باین سادگیها هم بدست نیامده پند گرفته و از آن بهره ببریم…
          شما اصلا نگران نباشید اگر چنین حکمی ابلاغ شود من بشما قول میدهم که یکنفر هم از ترس حبس ابد دست به شکار گونه های کمیاب نخواهد زد و بزندان ابد نخواهد رفت و اگر هم بر فرض محال کسی پی چنین حکمی را به تن خود بمالد و دست به ریسک بزند، آنوقت دیگر باید گفت خود کرده را تدبیر نیست و بگذار تا بیفتد و بیند سزای خویش…

          پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 3

        • امیر 3 می‌گوید:

          قصاص بهترین حکم بود.

          پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 5

    • افشین می‌گوید:

      متاسفانه قانون در مورد شکار پلنگ جریمه ناچیزی داره که با توجه به تورم و گران شدن پوست پلنگ به هیچ وجه باز دارنده نیست.شنیده ها حکایت قیمت۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی تاکسیدرمی پلنگ داره.باید قانون اصلاح بشه.

      پر طرفدار Thumb up 35 Thumb down 3

      • مجید(حیوانات نگین های آفرینشند) می‌گوید:

        نگران نباشید دوستان. تجدید نظر سه سالو میکنه سه هفته و سه هفته هم با پنجاه تومن خریده میشه و میره پی کارش

        پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 3

    • دوستار پلنگ ایرانی می‌گوید:

      بعضی وقتا بعضیا میگن که ایرانیا چرا گذاشتن ببر و شیر منقرض بشن در جواب باید این عکسا و این جریمه ها رو بهشون نشون داد و گفت مگه ما کاری غیر از میکنیم؟!

      پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 2

    • محمد ابراهیمی می‌گوید:

      واقعا تاسف بار و خجالت آوره، بنظر من با این جرایم مسخره برای خیییلیا به ریسکش می ارزه که برن شکار پلنگ، هم کلی براشون هیجان داره، هم به کارشون افتخار میکنن(متاسفانه) و هم میتونن به قیمت خیییلی بالایی بفروشنش…
      تا حالا کدوم گربه ای از ترس دمپایی خوردن گوشت ندزدیده؟؟؟!!!

      پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 3

  2. چغوک می‌گوید:

    بهتر بود که روش به دام انداختن مجرم را رسانه ای نمی کردید . وقتی خبر دستگیری چنین افرادی بدون درج روش آن عنوان می شود ، این ترس در چنین متخلفانی بوجود می آید که اشراف کاملی از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست بر روی شکار و غارت محیط زیست از سوی این افراد وجود دارد .

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 4

  3. سرباز وطن می‌گوید:

    توی مملکتی که همه جاش منابع نفت و گاز و معادن زیر زمینیه باید کسایی از شدت فقر دست به چه کارها و جنایاتی بزنن ؟!
    باور کنید همه اینا به خاطر فقر هست

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 9

    • حسام می‌گوید:

      جناب سرباز وطن
      این چه حرفبه
      چه ربطی به فقر داره
      اینا فقر مغزی و فقر فرهنگی دارن نه فقر مادی

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

    • kooshan می‌گوید:

      دوست گرامی _ سرباز وطن
      اگر اخبار تخلفات و جرائم را در رسانه های کشور تعقیب کنید متوجه خواهید شد همه را به فقر نسبت دادن چندان درست و موجه نیست
      اخیرا خبر دستگیری فردی را دیده بان منتشر کرد که متمکن و قاچاقچی چوب در شمال بود و پلنگی را هم برای فروش پوست کشته بود ضمنأ اگر هم افرادی از اقشار کم درآمد آلوده کارهای غیرقانونی و سیاه و مجرمانه می شوند عمدتأ نقش عوامل اجرا کننده یا واسطه را در تخلفات مثل همین خبر را بعهده دارند و سود بیشتر نصیب کسانی دیگر می شود اگر اصلا فرض شما را صحیح بگیریم و ایرادی به کار فقرایی که حیات وحش را از بین می برند وارد نباشد و آنها به جهت فقر و درآمد کم محق به کشتن جانداران وحشی و کسب درآمدی از این راه باشند در آینده نزدیک که این اندک حیوانات موجود از صحنه طبیعت خارج شدند و قطعأ جمعیت حیات وحش از عهده رفع مشکلات همه اقشار کم درآمد بر نخواهد آمد در آن صورت تکلیف بقیه فقرا جه می شود ؟

      سرباز وطن ! شما بدرستی به منابع و ذخائر غنی نفت و گاز کشور اشاره کرده اید در چهار سال اول مسئولیت دولت قبل درآمدهای صادرات نفتی بعلت قیمت بالای یکصد دلار با کل درآمدهای نفتی کشور در پنجاه سال گذشته برابری میکرد و با درایت و تدبیر کارهای اساسی مثل کاهش قابل توجه فقر و افزایش درآمد خانوارهای کم درآمد انجام پذیر بود اما بجهت سیاستهای نامناسب دولت گذشته در تقابل بی جهت و بی حاصل با برخی کشورها که چه بسا مطلوب آنان بجهت توجیه اقدامات ضد ایرانی شان هم بود سهم عمده آن نصیب رانت خواران و دلالان تحریمها در داخل و خارج کشور شد

      خوشبختانه با شروع مسئولیت رئیس جمهور محترم و دولت جدید و تأکید بر اولویت منافع ملی حرکت در جهت پیشبرد امور مملکت و کشور در مسیر درست خود قرار گرفته و امکان حل مشکلات اقتصادی و کاهش بیکاری و فقر فراهم شده است و امید است که با ادامه این راه توسط دولت و نیز همکاری همه نهادهای محترم مسئول و ذیربط کشور با دولت نتایج امید بخشی بدست آید حال در این شرایط بهتر این است ضمن توجه مردم و بخصوص اقشار کم درآمد به لزوم حفظ ذخائر طبیعی و حیات وحش کشور که متعلق به همه است و صدمه و خسارت به آن کشور ما را در این زمینه فقیر خواهد کرد با کمی صبر و حوصله و حمایت از اقدامات سازنده دولت حتمأ در وضعیت زندگی همه مردم من جمله فقرا و کم درآمدها تغییرات مثبتی صورت خواهد گرفت همچنان که برای همه سربازان وطن مهمترین وظیفه حفظ میهن است سایر هموطنان عزیز هم باید پیشرفت و ترقی و اعتلای کشور را مقدم بر منافع شخصی بشمارند

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

    • افشین امیرفر می‌گوید:

      دوست ما که نام سرباز وطن هم بر خود نهاده اند پنداری در جهت توجیه اعمال غیرانسانی و پست این بیوجدانها گام بر میدارند
      وقتی جنابعالی اینها را و حاصل عمل ننگینشان را به فقر مادی که کاملا هم بی اساس و بی پایه تلقی فرموده اید به اصطلاح باعث میشوید که بعض این سیاه دلان در ذهن بیمارشان این دلیل مهمل شما را یاد داشته و در برابر تساهل بعض قضات بدان تمسک جسته و قضات نیز با حداقل مجازات با این افراد نادرست برخورد نمایند …پس این اعمال زشت را تقبیح کنیم نه توجیه . سپاسگذار

      پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  4. اهورا می‌گوید:

    خدایا ای عقلی به اینا بده یه صبری به ما که دیگه تاب کشته شدن پلنگ رو ندارم…
    آخه بی وژدان ها چگونه این گربه سان کمیاب رو شکار می کنید ؟؟؟؟؟
    تنها به زیبایی این گربه سان نگاه کنید ببینید چه شکوهی داره
    آخه چقدر شماها سنگدل و جانی هستید ؟؟؟؟
    خدایاااااااا به فریاد محیط زیست ایران برس که داره نابود میشه و کسی صدای فریادهاش رو نمیشنوه!!!

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 2

  5. همیار محیط زیست می‌گوید:

    از جناب همیار محیط زیست که جونش رو به خطر انداخته و با این جماعت کثیف و خطرناک وارد معامله شده واقعا باید قدردانی بشه

    همیارها هیچ منافعی ندارند و فقط به عشق حفظ طبیعت و حیات وحش جونشونو به خطر میندازن

    همچنین از مهندس ولیزاده رئیس جدید محیط زیست مانه و سملقان بی نهایت سپاسگزارم که با وجود اینکه شکار پلنگ سال گذشته و در زمان مدیریت ایشون انجام نشده اینقدر جدی و پیگیر بودن و تا دستگیری و تحویل این شکارچی ارازل و اوباش به دست قانون تمام تلاش خودشونو بکار بستن

    درود بر محیط بانان فداکار و همیاران دلسوز طبیعت ایران

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 2

  6. محسن می‌گوید:

    احتملا این پلنگ یکی دو تا توله هم داشته که با کشته شدنش اونا هم از بین رفتن یعنی دو یا سه پلنگ رو این آقا از بین برده …

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 1

  7. شهرابی می‌گوید:

    ایول دمتون گرم یه کار حساب شده و دقیق هر چند با خطر؛
    همیار عزیز دمت گرم
    اگه سه سال حبس قطعی باشه و تجدید نظر نره به خوبی حال و احوال طرف گرفته میشه تا دیگه از این غلطا نکنه بهتر بود برای شریک کاسب کارش هم زندان میبریدن
    و حیف از ماده پلنگ جوان

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 2

  8. مهسا می‌گوید:

    جریمه اش بسیار کم است.

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 2

  9. دوست دار طبیعت می‌گوید:

    جزء دیدن و کلافه شدن کاری از دستمون بر نمیاد….
    با این جریمه کم این فرد دوباره ….
    تعجب میکنم خانم ابتکار به روی خودشونم نمیارن…
    قوه قضاییه مجازات ها رو سه برابر کرده ولی اینگار شامل حال این افراد جانی نمیشه…

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 3

  10. amir ali می‌گوید:

    این جرم در چین حبس ابد و هند خیلی بیشتر است
    اگر چین مثل ما برخورد میکرد نه ببر داشت نه پاندا

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  11. شهریار می‌گوید:

    همه دوستان گفتن ما هم میگیم این جریمه ها خیلی کمه و اصلا باز دارنده نیست

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

  12. افشین می‌گوید:

    بازمانده شیر های ایرانی که در جنگل های گیر منطقه گجرات هندوستان زندگی میکنند تعدادی در حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ قلاده میباشند که با وجود آسیب زدن به اهالی محلی و کشتار گاه و بیگاه انسان توسط شیرها آسیبی به شیر ها وارد نکرده و دولت هندوستان نیز مجازات های سختی برای شکار یا کشتار شیرها تعیین کرده و باعث بقای نسل شیر ایرانی در هند و حتی تغییر نام آن به شیر هندی شده.
    متاسفانه تو کشور ما که اگه روزها در کوه و بیابان راه پیمایی کنیم حتی سایه ای از پلنگ و یوز نمیتوان دید ولی به هر طریق ممکن انسانهای مریض دنبال شکار این موجودات زیبا بوده و متاسفانه نه دولت بطور مناسب اطلاع رسانی و فرهنگ سازی میکنه و نه قوانین به داد میرسه.بنده خودم تا ۱۰ سال پیش که پیگیر موضوعات حیات وحش نبودم حتی نمیدونستم ایران پلنگ و یوز داره و فکر میکردم مختص آفریقا و هندوستانه.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  13. بابک می‌گوید:

    یه جریمه اینجوری احتمالا فقط این جنایتکارو قلقلک میده و بازم ب کار کثیف کشتار غیرمجاز ادامه خواهد داد.
    اگه اشتبا نکنم چون حکمش تعریزی اس بعد از پرداخت جریمه آزاد میشه.
    لطفا اگه کسی اطلاع کافی داره توضیح بده.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  14. این یک جور جنون هست اگر کسی از دیدن این پوست پلنگ توی خونش لذت میبره!
    یک دوره دارو درمانی زیر نظر روانپزشک به علاوه چند جلسه هیپنوتیزم درمانی پیش یک هیپنوتراپ کارکشته میتونه درست بکنه روان چنین افرادی را.
    اگر دچار چنین جنونی هستین راه درمان محیاست توی ایران.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  15. زهره می‌گوید:

    در کشوری مثل هندوستان با وجود حاکمیت فقر شدید که آنهم به دلیل رشد فزاینده جمعیت آنهاست سکونتگاههای پلنگ توسط جوامع انسانی اشغال شده و موارد حملات پلنگ زیاد گزارش می شود ولی با وجود فقر گسترده آنها هرگز این حیوانات را شکار نمی کنند چون مردم فهیم به علت خصلت حیوان دوستی از یک طرف و اشراف بر ارزشمند بودن این گونه جذاب تا حد توان در حفظ جان آن می کوشند مگر آنکه جانشان در خطر باشد. مانند زنی که چند روز پیش در مزرعه اش حین کشاورزی مورد حمله قرار گرفت و از بیم جانش مجبور به کشتن پلنگ شد. آنوقت اینجا این تعداد باقیمانده از این حیوان شکوهمند هم باید فدای زیاده خواهی یک مشت آدم رذل و ازخدابیخبر شود.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

    • افشین امیرفر می‌گوید:

      دوست ما که نام سرباز وطن هم بر خود نهاده اند پنداری در جهت توجیه اعمال غیرانسانی وپست این بیوجدانها گام بر میدارند -وقتی جنابعالی اینها را وحاصل عمل ننگینشان را به فقر مادی که کاملا هم بی اساس وبی پایه تلقی فرموده اید به اصطلاح باعث میشوید که بعض این سیاه دلان در ذهن بیمارشان این دلیل مهمل شما را یاد داشته و در برابر تساهل بعض قضات بدان تمسک جسته وقضات نیز با حداقل مجازات با این افراد نادرست برخورد نمایند …پس این اعمال زشت را تقبیح کنیم نه توجیه . سپاسگذار

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  16. سید علی می‌گوید:

    نه دوست عزیز این به خاطر فقر مادی نیست .
    همانطور که اشاره شد در هند موجودات زنده دارای ارزش بالایی به لحاظ معنوی هستند .
    با اینکه کشوری است به غایت فقیر ولی غذا دادن به حیوانات تبدیل به امری عادی شده .
    من اینو در برنامه های مستند دیده بودم ولی به نظرم میرسید حقیقت نداره تا اینکه یکی از دوستان که برای تحصیل پزشکی به هند رفته بود عین همین قضایا را برای ما تعریف میکرد .
    غذا دادن به آهو و میمون و پرنده ها و … این همین هندی است که به نظر ما کافرند .
    به غیر از تعداد اندکی مسلمان و سایر ادیان بودا عمومی ترین گرایش مذهبی هندوهاست .
    از طرفی دیگه هیج کار فرهنگی در رسانه ها انجام نمیشه .
    باید بیان به این ملت بفهمونند که وقتی رفتی بیرون شهر نباید شاخه درخت بشکنی . نباید زباله بریزی نباید …
    سازمان محیط زیست هم مگه چقدر توان داره ؟
    به نظر من اصلا صحبت کردن درباره موارد کار بیهوده است در کشوری که بیمار رو به موت تا پول بیمارستان پرداخت نکنه معالجه نمیشه ، پزشک تا پول نگیره عمل نمیکنه … دیگه جان سایر جانداران از اشرف مخلوقات که بالاتر نیست …

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

    • صادق می‌گوید:

      اصلا قابل مقایسه نیستند با ایرانی ها خداوکیلی
      میگن به حیوانات چپ نگاه کنه کسی اونجا مردم باهاش برخورد میکنند
      اگر چند عدد یوز ایرانی به اونجا منتقل بشه و بصورت چرخشی تعویض بشند میتونه به بقای نسل یوز اسیایی کمه خیلی زیادی بکنه(بهشت دنیاست سر زمین هندوستان برای حیوانات)

      پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  17. ali می‌گوید:

    واسه معاونت در جرم فقط جریمه نقدی…!
    مطمئنا باید با واسطه ها شدیدتر برخورد بشه

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  18. رضایی می‌گوید:

    به خدا یوزپلنگ یک گنج ملی و طبیعی ست، افرادی که با شکار این موجود این سرمایه طبیعی رو تهدید می کنند به تمام ایرانیان به تک تک مردم ما بدهکارند، اونا از سرمایه ای برداشت می کنند که هرگز متعلق بهشون نیست…
    این جرم مجازاتش باید خیلی سنگین تر از سه سال حبس باشه… چه جوری این صدای اعتراض ما باید به قضات برسه… حداقل مجازات شکار یوزپلنگ باید حبس ابد باشه…

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  19. یوز پلنگ درز می‌گوید:

    نه دستگاه قضایی کشور این جریمه ها خیلیییییییییی کمه

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  20. ققنوس می‌گوید:

    باید به محیط بانان و ریاست حفاظت محیط زست شهرستان مانه و سملقان خدا قوت گفت که با این همه وسعت منطقه بسیار مسولیت پذیر و دلسوزانه از منطقه حفاظت میکنند و از ریاست جدید آقای ولیزاده هم کمال تشکر را داریم که دوش به دوش محیطبانان در منطقه حضور فعال دارند خدا قوت همگیتوون

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  21. مهدی جعفری می‌گوید:

    درد ما بابت کشتار بیرحمانه حیوانات جوامع محلیه!
    اونا مرتب با طبیعت در سروکارند و هیچ سازمانی حتی اگه مقیم محل هم باشه قادر به کنترل عشایر مناطق نیست
    متاسفانه هرچی هم آموزش بهشون بدی یک گوششون دره یکی دروازه!
    اما درد بدتر مراجع قضایی ایرانه! که ارزش یک پلنگ تحت حمایت از قیمت یک در معمولی چوبی اتاق مسئولانشون هم کمتره و باز متاسفانه قوه قضاییه درست بشو نیست که نیست که نیست که نیست

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  22. پلنگ مظلوم می‌گوید:

    به نظر من باید اینا رو ۵۰۰ میلیون جریمه کنند و بجای سه سال ۳۰ سال جریمه کنند به قران خیلی کمه یه همچین جریمه هایی یه گونه در معرض انقراض یه همچین جریمه کمی میکنند

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  23. پدرام می‌گوید:

    چی دارین شکارمیکنین ؟ دیوانه ها

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  24. مهدی می‌گوید:

    واقعن چرا اینقدر قانون در برابر اینها کم میاره؟
    اینجور که همه تشویق میشن به این کار تور به خدا فکری بکنین اینا چه تزمینی هست دوباره این کارو نکنه ؟
    اینا مطمئنن اگه به مامور یگان حفاظت میفهمیدن اونم میکشتنش اینا رو بای به جاهای بد آب و هوا برا همیشه تبعید کرد

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  25. جمشید ازخوی می‌گوید:

    همو طن بگذار از شکوه و زیبائی طبیعت با همدیگر لذت ببریم.!….پلنگ ماده،…..واقعا اگر تصور کنیم که در طبیعت، یک قلاده پلنگ برای رسیدن به مرحله زادآوری و تولید مثل چه مراحل و مراتبی را پشت سر میگذارد، هیچ گاه دست به شکار و حذف یک گونه با شکوه نمیزنیم، همان طور که از چیدن یک شاخه گل ولو یک روزه ، توسط کودکی بازیگوش از باغچه حیاط خانه مان برآشفته میشویم.! روستاییان مناطق همجوار با حیات وحش ارزشمند نظیر خراسان شمالی، هرمزگان، خوزستان، لرستان، اردبیل، با عرصه های طبیعی بسیار زیبا نیازمند همدلی و فرهنگ سازی محیط زیستی است. از مدیریت و محیط بانان راستین و زحمت کش مانه و سملقان تشکر ویژه داریم. با دیدگاه های خانم زهره و آقایان شفائی وافشین و چغوک و مهدی و سید علی و همیار محیط زیست و سرباز وطن موافقم.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  26. یلدا می‌گوید:

    این افراد برای حیات وحش بسیار خطرناک هستند.
    حبس ابد حکم خوبی است. چرا که به قول آقای مهدی حامی حیات وحش تصور اجرای چنین حکمی لرزه بر اندام افرادی می اندازد که لحظه ای به این تجارت کثیف فکر می کنند.
    ولی چون چنین حکمی با سیستم قضایی موجود محال است بنابراین حبس های بالای ۱۰ سال منطقی است.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

    • افشین امیرفر می‌گوید:

      سرکار خانم یلدا دقیقا…انسان اتش میگره وقتی میبیند که احکام صادره قضات محترم درباره متخلفین محیط زیستی (شما بخوانید جانیان واقعی ) تاچه حد در کفه ترازوی عدالت نابرابر است-حقیقتا خدایا تاچه حد… .

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  27. فرزین می‌گوید:

    دلیل در خطر انقراض افتادن ببر های سیبری خرید پوست ببر ها از طرف چینی ها اونم با قیمت بالا بود – دولت روسیه سالها با این مسله جنگید!!!
    چندین محیط بان توی این راه کشته شدن…..
    دعا میکنم تجارت پوست پلنگ ایرانی راه نیفته!!! که خدای نکرده اگر زمینه اش به وجود بیاد کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس همون بلایی که سر باز و شاهین ایرانی آوردن به سر پلنگ ایرانی هم میان!!!
    پس مسولان بدونن این جریمه ها حتی مرحمی هم نمیتونه برای این زخم باشه!!!!

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  28. سلام
    با توجه به نزدیکی روستای بهکده رضوی به پارک ملی گلستان ، این پلنگ بدون شک در پارک ملی گلستان کشته شده …
    طی چند ماه این فک کنم این پنجمین پلنگ کشته شده در پارک ملی گلستان هست .
    کشته شدن پلنگ در تصادف با تریلی که مشخص شد شیر داشته و معمولا دو توله بهدنیا میاره پلنگ می شود سه پلنگ !
    دیگری پیدا شدن پلنگ دیگری که اقای سلیاری رییس و امیرحسین خالقی و… اسکلت پلنگ پیدا کردن
    و
    پوست این پلنگ ، می شود ۵ قلاده پلنگ اونم در عرض چند ماه !!!

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  29. خرس می‌گوید:

    ترا بخدا بس کنید با این جریمه های مسخره اینطور میمونه که میخواهی یک بچه را بترسونی .

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  30. حسین می‌گوید:

    جریمه های الکی و ناچیز برای گونه های باارزش، باشکوه و غرور انگیز ایران زمین… متاسف…

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  31. Blue Fox می‌گوید:

    راستی چی میشه که یه انسان بتونه یه جان رو بگیره؟

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

  32. نوید فردوسی پور می‌گوید:

    خدا لعنت کنه کسانی رو که حیواناتی به این زیبائی شکار میکنند فقط و فقط برای منافع شخصی و دیگران رو محروم میکنند از دیدن یک همچین شاهکار الهی ، واقعا که میزان حبس و یا جریمه نقدی برای از بین بردن این پلنگ که نسلش در حال انقراضه منصفانه است ، به نظر من که میبایست حبس ابد براش در نظر بگیرند و یک میلیارد جریمه نقدی

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  33. محمد پارک ملی گلستان می‌گوید:

    مرگ من اگه این جریمه را اگر گرفتن یه آشنا پیدا می کنن میزنن زیرش ………….
    منطقه ما یه نفر زد پلنگ را کشته زندانی بریدن براش اما از من آزادتر بوده .

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  34. باتشکر فراوان از آقای ولیزاده و همکاران محترمشان بابت کشف پوست پلنگ و دستگیری متهمان.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>