بازدید نماینده ولی فقیه و نماینده مردم آزادشهر از پارک ملی گلستان

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: آیت اله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان و دکتر صابری نماینده مردم آزادشهر و رامیان طی بازدیدی از پارک ملی گلستان با نیروهای قرارگاه عملیات واکنش سریع پارک دیدار و گفت و گو نمود.

آنها همچنین از نقاط درگیر و آسیب دیده در آتش سوزی های اخیر بازدید نمود و از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای نیروهای پارک در مقابله با تهدیدهای منطقه قرار گرفتند.

قرارگاه عملیاتی واکنش سریع پارک ملی گلستان عصر یکشنبه ۹۳/۶/۲ در محدوده سه راهی دشت در محل محیط بانی شارلق  با هدف پیشگیری از وقوع بحران از جمله آتش سوزی، سیل و تخلفات صید و شکار و همچنین واکنش سریع در موقع بروز موارد مذکور افتتاح شد.

+102
-1
  

9 دیدگاه

  1. گلیل می‌گوید:

    به امید جنگلی پاک و بدون آتش سوزی پاک بودن یه همت زیاد میخواد که الحمدوالله هیچ ارگانی حمایتهای لازمو نداره !
    زباله‌های داخل جنگل گلستان واقعا بیداد میکنه.
    همت زیاد میخواد

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  2. barbod می‌گوید:

    سازمان محیط زیست بخصوص در حوضه عملیاتی نیاز به نیروهای جوان دارد! چرا از ظرفیت NGO ها بویژه بسیج!!!در این گونه موارد استفاده نمیشد! البته پاسخ روشن است …

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  3. احسان می‌گوید:

    مبارکه مسئولین دارن بیدار میشن!

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  4. فرزین می‌گوید:

    اینجا به چیزی مشکوک میزنه!!! آقای مدیر سایت – چرا نظرات کمه؟؟؟ ;-)

    یکم بهش فکر کنید!!!!

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

    • Azimi می‌گوید:

      جناب آقای فرزین
      برای اینکه این مسئله را موشکافانه بررسی کنیم، یک مثال می زنم؛ بنده گاهی با یک جرقه کوچک یک مباحثه میان شکارچیان و طبیعت دوستان ایجاد می کردم و کامنت های فراوانی در پاسخ به آن درج می شد، اما هر گاه که در ارتباط با یک مسئله علمی کامنتی می گذاشتم، فقط تعداد انگشت شماری از دوستان پاسخ می دادند.(آخرین بار در خبر مربوط به تصویربرداری از چهار قلاده یوز ) واقعاً نمی دانم چرا ما ایرانی ها از بحث و مجادله و کشمکش خوشمان می آید و در مقوله حفاظت از طبیعت نیز به مانند فوتبال، بیشتر به دنبال حاشیه ها هستیم تا اصل موضوع…
      ضمناً لینک متصل به اسم و آدرس درج شده در زیر، وبلاگ های بنده هستند که پذیرای دوستداران حیات وحش و طبیعت است:
      cheetah12.blogfa.com

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

      • فرزین می‌گوید:

        دقیقا شما درست میگید!!!
        متاسفانه بیشتر جاهای دنیا مردم بعضی از روزای هفته رو به عنوان یه روز مشخص به پاسگاهای محیط بانی اطرف محل زندگیشون میرن و در قالب همیار محیط بان کمک و همراهی میکنن! درخت میکارن – آبشخور تمیز و ترمیم میکنن و…. خیلی کارهای دیگه – اما ما فقط بلدیم بحث و جدل کنیم – اقدام عملی رو فراموش کردیم!!!

        پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  5. جمشید ازخوی می‌گوید:

    آمدی جانم. …ولی حالا چرا؟!

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  6. محیطبان می‌گوید:

    دستشان درد نکند

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  7. شاهین می‌گوید:

    خدا کنه نتیجه داشته باشه ، نیروی های محیط بانی تعدادشون کمه باید دست کم ۵۰ هزار محیط بان جدید در کشور استخدام بشن ، از سرباز های وظیفه هم در کنار محیط بانها میشه استفاده کرد مثلاً اگه ی پاسگاه محیط بانی ۴ تا نیرو داره ۸ تا هم سرباز مسلح بهش بدن تا در کنار محیط بانها باشند. نیروی انتظامی ، پلیس ، ارتش ، نیروهای مردمی و NGO ها هم باید به کمک بیان آخه این طبیعت و محیط زیست متعلق به همه ایرانیان هست همه باید کمک کنیم. مونیتورینگ زیستگاهها ، گشت هوایی و… هم باید به سیستم اضافه بشه با امکانات محدود نمیشه طبیعت ، منابع طبیعی و حیات وحش ایران رو حفاظت کرد.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>