عامل کشتار بیرحمانه دو میش وحشی توسط محیطبانان فیروزکوه دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: روز گذشته نیروهای یگان محیط زیست فیروزکوه در استان تهران حین گشت زنی در منطقه شکار ممنوع کاوه ده متوجه حضور دو فرد مظنون شده و به بررسی موضوع پرداختند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه در این باره گفت: محیط بانان پس از کمی بررسی و زیر نظر گرفتن مظنونین با دوربین متوجه همراه داشتن اسلحه و لاشه شکار توسط آنان شدند.

رضا کرمی افزود: محیط بانان پس از نزدیک شده به شکارچیان غیرمجاز جهت بازداشت آنان وارد عمل شدند اما متخلفین پس از شنیدن فرمان ایست مامورین لاشه ها را رها کرده و علی رغم تیراندازی هوایی توسط محیط بانان به سرعت متواری شدند.

تصویر: شکارچی غیرمجاز دستگیر شده به همراه لاشه دو میش وحشی در منطقه شکار ممنوع کاوه ده فیروزکوه

رضا کرمی گفت: پس از مدتی تعقیب و گریز نفس گیر یکی از متخلفین توسط محیطبانان بازداشت و نفر دوم به همراه یک قبضه اسلحه شکاری دولول موفق به فرار شد.

از شکارچیان غیرمجاز لاشه ۲ میش وحشی کشف و ضبط و متهم به مراجع قضایی معرفی گردید.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه گفت: متهم بازداشت شده در جریان بازجویی ها هویت دقیق فرد متواری را فاش نمود. بنابراین با دستور مقام قضایی احضاریه و حکم جلب نفر دوم نیز صادر و در اختیار پلیس اطلاعات و امنیت قرار گرفت و به زودی وی نیز دستگیر و در اختیار دادگاه قرار گرفت.

+122
-19
  

47 دیدگاه

  1. دوست می‌گوید:

    میگن از ظاهر افراد نمیشه فهمید چیکاره اند, اما مثل اینکه کاملا معلومه از ظاهرش که طرف چکاره است..

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 4

  2. یاشار از تبریز می‌گوید:

    باز هم می گویم: دو تا از این … ها را اعدام کنید خیلی مسائل حل می شود..

    الان سر و کله یک عده شکارچی در قابل طرفدار محیط زیست پیدا می شود که
    “جناب یاشار! خشونت نه. باید کار فرهنگی کرد…..”

    یک سوال از شکارچی جماعت: یک ذره وجدان در شماها پیدا می شود؟

    داغ Thumb up 54 Thumb down 60

  3. گلیل می‌گوید:

    جز سکوت چیزی واسه گفتن ندارم !
    فقط متاسفم … متاسفم !

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 2

  4. یوز پلنگ درز می‌گوید:

    باید یه فکر اساسی برا این متخلفین بشه و نگن اون که کاری نکرده فقط دو تا میش زده همین دوتا دوتا شد که نسل شیر ایرانی نابود شد همین دوتا دوتا شد که ببر مازندران نابود شد
    چرا همه خوابن؟؟؟
    یا باید اونارو بیدار کنیم یا خدمونم بخوابیم

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 3

  5. زهره می‌گوید:

    صحنه های جنایات داعش از نوع وحشیانه ترینش، بریدن سر انسانهای بیگناه با دیدن این صحنه ها برایم تداعی شد
    بله داعش خون انسانهای بیگناه را می ریزد.
    او داعش طبیعت است. چون مانند داعش متجاوز است.
    بی هیچ حق و حقوقی خون می ریزد.
    او یک چوپان زحمتکش نبوده که دو گوسفند خود را پس از چند ماه یا چند سال برای ارتزاق ذبح کند.
    او سارق بیرحمی است که هرگز نخواهد فهمید این حیوانات متعلق به گوشتخواران هستند.
    او هرگز نخواهد پذیرفت که این موجودات زیبا ارث پدریش نیست.
    او اصلا زشت و زیبا برایش بی معناست؟!
    او فقط به گوشت می اندیشد و به پول. حال این پول حرام باشد یا حلال فرقی نمی کند.
    دست مریزاد بر تمام مجموعه محیط زیست فیروزکوه و خسته نباشید عزیزان!

    پر طرفدار Thumb up 40 Thumb down 13

  6. مرد هزار چهره می‌گوید:

    یه ذره مردونگی داشته باشید میش نزنید نسلشون منقرض میشه…

    پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 1

  7. همیار محیط زیست می‌گوید:

    انصافا فیروزکوه تنوع زیستی بسیار خوبی دارد

    ۱) چند روز قبل ۳ خرس قهوه ای
    ۲) قوچ و میش وحشی به تعداد زیاد
    ۳) جمعیت فراوان گراز
    ۴) پلنگ فیروزکوه که تاحالا چندین تصویر ازش توی همین سایت منتشر شده اونهم با جمعیت و پراکندگی و نسبیت جنسیتی خوب (هم پلنگ نر هم پلنگ ماده و هم چندین توله پلنگ طی چندماه اخیر مشاهده شده که این یعنی یک جمعیت کاملا پایدار و پویا)
    ۵) اگرچه منطقه دشتی نبوده و بیشتر تپه ماهوری و کوهستانی هست ولی حضور یک جمعیت حدود بیست راسی آهو هم در فیروزکوه مستند شده است
    ۶) کل و بز وحشی هم در ارتفاعات فیروزکوه جمعیت نسبتا مناسبی داره
    ۷) انواع پرندگان بومی و مهاجر، خزندگان و چند گونه آبزی در فیروزکوه زندگی می کنند.

    البته اینها همه نتیجه تلاش پرسنل زحمت کش و محیط بانان فداکار این شهرستان است که با ئست خالی بدون سوخت برای گشت زنی! بدون پوتین برای پیاده روی! و بدون …… با چنگ و دندون این منطقه رو نگه داشتن
    از همشون ممنونم

    اما آیا این منطقه با شرایط فوق ارزش ارتقا سطح به منطقه حفاظت شده را ندارد؟؟
    آیا این تنوع زیستی ارزشمند و اقلیم متنوع کوهستان، جنگل، بیابان، رودخانه دائمی و فصلی و …. نمی تواند بعنوان یک پارک ملی نمونه در کشور و حتی جهان معرفی شود؟؟؟
    به جرات می گویم کمتر منطقه ای در کشور حتی پارک های ملی چنین جمعیت پویا و پایداری از خرس، پلنگ و قوچ و میش را در خود ندارند.
    آیا این درست است که بخش ارجمند فیروزکوه منطقه آزاد (اختیارات محیط زیست در مناطق آزاد یعنی کشک) و بخش کاوه ده تنها منطقه شکار ممنوع باشد؟؟؟؟!!!!

    آقای مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران یکسال از انتصاب شما گذشت آیا طرحی برای ارتقا سطح حفاظتی نگین فیروزه ای استان تهران ندارید؟؟؟؟
    آقای دکتر حیدرزاده در صورت عدم ارتقا سطح مناطق فیروزکوه، ویلاسازی ها، جاده سازی ها، گسترش باغات و توسعه روستاها که الان دارن به شهر تبدیل می شوند کریدور مهاجرتی حیات وحش را قطع خواهد کرد و پس از جزیره شدن زیستگاه ها خرس و پلنگ و قوچ و میش و …. همه نابود خواهد شد.

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 10

  8. رامین می‌گوید:

    ای بی رحم ها آخه میش که مولد چرخه حیات است چرا این زبان بسته ها را نابود می کنید ؟
    شما از چه وجدان و منطقی بهره می برید ؟

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 0

    • مهدی:حامی حیات وحش می‌گوید:

      یک سوال برایم پییش آمده؟
      جریان لباس مجرم چیست؟ آیا او سرباز یا کادر نیروی نظامی هست؟ یا در این مسئله هم بوی سوء استفاده از لباس میاید؟
      اگر چنین باشد که جرم این دزد و غارتگر بیرحم دوبرابر میشود!!
      اگر کسی میداند لطفا توضیح دهد؟
      باتشکر

      داغ Thumb up 14 Thumb down 18

  9. یاشار از تبریز می‌گوید:

    مساله اینجاست که در این مملکت ثروت ملی تعریف نشده است.
    اکثریت ملت به حیات وحش و محیط زیست به چشم ثروت ملی نگاه نمی کنند.
    حضرات شکارچی هم به حیات وحش و محیط زیست به چشم ثروت شخصی نگاه می کند.
    اگر نگاه مردم درست بود شکارچی جماعت جرات نمی کرد با بی شرمی هر چه تمام تر به ثروت ملی دست اندازی کند.

    داغ Thumb up 19 Thumb down 27

    • پارسا t می‌گوید:

      بدانید به غیر از شما و دوستان همفکرتان کسی چنین نظری ندارد. طرز تفکر شما همانند کسی است که یا خودرو شخصی ندارد و یا رانندگی دوست ندارد و یا صلاحیت رانندگی ندارد وبه کسانی که از این امکان برخوردار هستن به چشم نفرت نگاه میکند و احساس میکند حق او از خیابان و جاده ها را اینها خورده اند.غافل از این که نمیداند جهت استفاده از این مزایا باید هزینه هایی از قبیل عوارض شهرداری، مالیات، بیمه، حق راهنمایی و رانندگی و غیره را پرداخت نماید. بنابراین قبل از استفاده از منابع و امکانات عمومی و به قول شما ملی باید عوارض و هزینشو پرداخت کنی.
      علاوه بر حیات وحش، معادن، آبهای زیرزمینی، جنگلها و مراتع نیز جزء منابع و ثروتهای ملی ما میباشندکه سازمانهای مربوطه طبق قانون با دریافت مبالغ تعیین شده برای متقاضیان ،پروانه بهره برداری با محدودیت زمانی یا با محدودیت کمی یا کیفی صادر میکند، که قسمتی از این مبالغ در راه احیاء و توسعه این منابع خرج میشود، و کسی هم اعتراض نمیکند.
      واما در رابطه با موضوع شکار مجاز، سازمان محیط زیست برای حفاظت ازگونه های جانوری و گیاهی و حفظ ثروت ملی، مناطق چهارگانه: پارک ملی،آثارطبیعی ملی،پناهگاه حیات وحش ومنطقه حفاظت شده را تعیین کرده است. و به غیر از مناطق آزاد برای این مناطق پروانه شکار صادر نمیکند و هیچ شکارچی قانونمندی به این مناطق کاری ندارد.
      از طرف دیگر یک شکارچی مجاز برای برخورداری از اجازه شکار در همین مناطق آزاد ،آن هم با محدودیت فصلی و زمانی و همینطور محدودیت نوع و تعداد شکار هزینه هایی چون: هزینه صدور و تمدید جواز سلاح هر پنج سال یکبار، هزینه صدور و تمدید دفترچه شناسایی شکارچی هر سه سال یکبار و هزینه پروانه شکار وصید در هر فصل شکار،میبایست پرداخت نماید.که قسمتی از این مبالغ ظاهرا باید خرج احیا و توسعه و حفاظت از حیات وحش شود، که اگر نمیشود مقصر شکارچی نیست!
      در همه جای دنیا متقاضی برای بهره برداری پایدار از منابع طبیعی و ملی وجود دارد که طبق قانون با دریافت مبالغی این اجازه صادر میشودکه ایران هم از این قضیه مستثنی نیست.بنابراین ،این تصور در رابطه با شکارچیان مجاز که مفت و مجانی در حال بهره برداری از ثروت ملی هستند وحق دیگر هموطنان را میخورند کاملا غلط است.و ضمنا چون شما مخالف شکار هستین دلیل نمیشود که بقیه هم از شما پیروی بکنند و نگاه شما را داشته باشند، بدانید که بر خلاف نظر شما نگاه مردم کاملا درست است.

      پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 14

  10. رضایی می‌گوید:

    روزی نیست که در سایتهای خبری از شکارههای غیرمجاز، تخریب تالاب ها، خشکسالی، آتش سوزی جنگلها، بهره برداری بی رویه از چوب جنگل و… نبینیم!
    همین الان هر کدام از سایتها خبری را نگاه می کنم حداقل سه تا چهار خبر از این دست وجود داره و این یعنی مسئولان سه قوه اهتمام و توجه کافی به حوزه محیط زیست ندارند که اگر داشتند، محیطبانان به راحتی حکم اعدام نمی گرفتند و شکارچیان به راحتی حکم آزادی…

    داغ Thumb up 20 Thumb down 22

  11. amir ali می‌گوید:

    من کمی به افراد و جو اون محیط آشنا هستم اونجا خیلی تخلف میشه این گوشه ای کوچکی از اونه

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 2

  12. محمد می‌گوید:

    اکثر شکار غیر مجاز توسط مردم محلی و گله دار که میرند ییلاق صورت میگیره . با چارپاره چندتا رو زخمی میکنند تا یکی دو تا رو بگیرند و اون بقیه که زخمی میشن هم با زجر فراوان و دور از دسترس از بین میروند و الباقی شون که تفنگ برنو دارند هم با فشنگهای جنگی که خیلی ارزون تره شکار میکنند که اگر بجای حساس حیوان نخوره باعث زخمی شدن حیوان میشه باز حیوان در جای دورتر و بطور زجر آوری از بین میرود . اما کسیکه تفنگ پنجاه شصت میلیونی شکاری داره و فشنگ چهل پنجاه هزار تومنی میخره این کار رو نمیکنه ولی به پاش نوشته میشه … یکی از راهکارها برای جلوگیری از شکار غیر مجاز اینه که اولا جلوی تولید سلاح شکاری در صنایع جنگ افزارسازی گرفته بشه بعد اسلحه های قدیمی و ارزان بی کیفیت جمع آوری بشوند مثل سرپر و کمرشکن و برنو های زمان جنگ اول جهانی و یک بخشنامه بشه که هر کس سلاح میخواد داشته باشه با لوازم جانبی باید جمع قیمت ملزوماتش مثلا بالای پنجاه میلیون باشه اینطوری هر کس و نا کسی نمیتونه با ی تفنگ آشغالی زیر یک میلیون تومن بره شکار کشی و حیوانات رو قتل عام کنه ….

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 4

    • محسن می‌گوید:

      آقا محمد سلام
      من با نظر شما موافقم باید تفنگهای ارزون و بی کیفیت رو جمع آوری کنند و همچنین تفنگهای ساچمه زن آشغال جدید ترکیه ای و امثالهم و همینطور مجوزهای سلاحهای قاچاق غیر مجاز رو که اعلام کرده بودند و به همشون جواز دادند رو میباید ابطال و جمع آوری کنند چون از زمانی که این اشتباه رو کردند و سلاحهای قاچاق بسیار زیادی رو جواز دادند هر روز شاهد این چنین اخباری هستیم .

      پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 3

    • میثم می‌گوید:

      دوست عزیز برای برای سلاح و مهمات قاچاق چه راهکاری دارید؟
      تخلف در بین مالکین سلاح های قاچاق به مراتب بیشتر هست

      پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

      • محسن می‌گوید:

        بنظر من یکی اینکه اعلام کنن هر کس سلاح غیر مجاز داره تا فلان تاریخ بیاره تحویل بده نه مثل قبل که بهشون مجوز دادند و کاری باهاشون نداشته باشند و اینکه مرزها رو بیشتر از قبل حفاظت کنند که مثل قبل چند ده هزار سلاح غیر مجاز وارد کشور نشه و اعلام کنند اگر کسی بعد از فراخوان ازش سلاح غیر مجاز بگیرند فلان مبلغ جریمه و زندان یا تبعید در انتظارش هست .

        پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

        • مرد هزار چهره می‌گوید:

          یعنی به نظر شما اگه بگن بیایید سلاح غیر مجاز رو تحویل بدید کسی این کارو میکنه؟
          به نظر من که نه… باید اعلام کنن که هر کی سلاح غیر مجاز داره تو مدت یک هفته بیان تحویل بدن تا مجوز بهشون بدیم، بعد از تحویل گرفتن سلاحها ، همه شونو مصادره کنن و صاحباشونو برای مجازات بفرستن دادگاه.

          پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

          • رها می‌گوید:

            سلام دوست عزیز میدونی دوره قبل که طرح جمع اوری سلاح اعلام شد در تهران چند قبضه سلاح در تهران بزرگ جمع اوری شد ۲۶۰۰۰ قبضه سلاح حساب کن چند نفر تو کل کشور باید مجازات میشدن

            پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

          • میثم می‌گوید:

            یکی از دلایل قاچاق سلاح قیمت هنگفت و بالای سلاح در ایران هست… و این باعث میشه بسیاری دست به قاچاق و نگهداری سلاح قاچاق بزنند
            به امید روزی که بتونند براش مجوز بگیرند و این وسط چندتایی رو هم به اسم اطرافیان تحویل بدهند برای فروش با قیمت بالا بعد از گرفتن مجوز…

            از اون طرف هم اگه مثل کشورهای دیگه که آزادی بیشتری در نگهداری سلاح با کیفیت به مراتب بالاتر و قیمت بسیار ارزانتر باشیم… مشکل حفاظت و عدم وجود شکارگاه خصوصی و باشگاه های تیراندازی در دسترس برای عموم مردم هستیم…..
            برای حل این مشکل باید در چند زمینه مختلف اقدامات اساسی صورت بگیرد

            موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 2

  13. محسن می‌گوید:

    آخه بی مروت مرض بخوری ایشالا .. کجای دنیا حیوون ماده رو شکار میکنن . چرا هر حیوونی رو فقط گوشت میبینید قصابی شما توی کوهه … این دو تا میشی که تو زدیشون خرداد ماه امسال هر کدوم دو تا بره زاییدند و الان چهار تا بره رو تو بی مادر کردی و تو کوهستان نمیتونند از خودشون مراقبت کنند و …… و خرداد سال بعد هم چهار تا دیگه می زاییدند که تو برای کوفت کردن گوشت حیوان ماده همه رو از بین بردی نامرد ………………

    پر طرفدار Thumb up 34 Thumb down 7

    • محمد می‌گوید:

      بقول دوستمون ۲۶ هزار اسلحه قاچاق رو جواز دادند که هر کدام سالی ۳۰۰ تا سهمبه فشنگ بهشون میدن که بیشترشون فشنگ آزاد هم میخرند که اگه ضرب کنی میشه فهمید چه بلایی سر طبیعت و حیوانات آمده .

      پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  14. مهسا می‌گوید:

    لعنت به بی رحمی و توحش..

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  15. reza می‌گوید:

    کشتار مخلوق خدا مثل قتل نفسه

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  16. یاشار از تبریز می‌گوید:

    به منفی دادن های شکارچی جماعت به نظرات دوستداران طبیعت نگاه کنید.

    حتی در محیط مجازی نیز قادر به کنترل خود نیستند. چه برسد به دنیای واقعی….

    در … بودنتان من یکی هیچ شکی نداشتم ولی خوب است که چهره واقعی تان را به آن دوستان ساده دل طرفدار طبیعت هم خوب نشان می دهید.

    داغ Thumb up 19 Thumb down 27

    • علی000 می‌گوید:

      جناب یاشار چرا ناراحتی عزیز
      هر کسی دوست داره مثبت یا منفی بده هر کسی هم بدور از الفاظ رکیک حرفشو بزنه
      هر چند کفه سانسور مطالب شکارچیان چربتره ولی فراموش نکن کسی که دلسوز محیط زیست نباشه اینجا هم نیست حالا کار به یه عده کم ندارم که هنوز طبیعتو تو مستندها میبینن و با وز وز زنبوری از جاشون ۲ متر میپرن و قله کوه ها از پایین براشون زیباتره وووووهزاران و دیگر

      پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 10

      • زهره می‌گوید:

        یاشار عزیز منفی دادن به کامنتهایی که در آن به حقایق مبرهنی اشاره می شود که هر وجدان بیداری آن را تایید می کند فقط سکوت می طلبد.
        آیا تایید منش غیر انسانی متجاوزان به حقوق یک ملت چه معنی می تواند داشته باشد؟! منفی ها را کسانی می دهند که به این کار (شکار غیر مجاز) اشتغال می ورزند
        بسیار بعید می نماید که شکارچی مجاز که داعی قانونمند بودن است مدافع قانون شکن باشد.

        داغ Thumb up 17 Thumb down 16

        • مهسا می‌گوید:

          با نظر خانم زهره موافقم. همین طور هست

          داغ Thumb up 9 Thumb down 10

          • زهره می‌گوید:

            مهسا جان با خواندن همه روزه اخبار وحشتناک کشتار حیات وحش از سراسر کشور به این نتیجه می رسم که تا رسیدن فرهنگ احترام به حقوق حیوانات نظیر آنچه که در کشور ترکیه می بینیم شاید چند دهه زمان لازم باشد.

            پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 5

  17. علیرضا ازسمنان می‌گوید:

    خانم ابتکار تا کی ما صبر کنیم تا شما اقدامی اساسی انجام دهید؟
    هر وقت ما شما را دیدیم لبخند بر لب داشتید من نمیدونم این لبخند ها برای چیه؟ همه عاشقان طبیعت ایران خون گریه میکنند ! ولی شما رئیس سازمان همیشه مثل آقای کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در همه اوقات خندانید
    کاری برای این همه جنایت در حیات وحش رخ میدهد نمیکنید حداقل کمتر بخندید

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 4

    • مرد هزار چهره می‌گوید:

      کور شه چشمی که نمیتونه خنده خانم ابتکارو ببینه.

      داغ Thumb up 12 Thumb down 22

      • کوشان مهران می‌گوید:

        یعنی چه؟

        آیا واقعا امضای یک برگه اضافه کار و ده کیلو مرغ ارزش لعن و نفرین را دارد؟

        اگر می توانید منطقی جواب آقای علیرضا از سمنان را بهید این کیبورد و این هم فضای مجازی وگرنه با کورشید و دورشید تنها منافع شما تامین خواهد گردید.

        پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 2

  18. جمشید ازخوی می‌گوید:

    آقا یاشار ،همولایتی عزیز،با توجه به سابقه درخشان و تاریخی و غیر قابل انکار تبریز و خوی در جریان تاریخ مدنیت و تجدد لطفا، ادبیات یادداشت هایتان را معقولانه به اشتراک بگذارید تا راه هزاران بار آزموده ولی غیر قابل بازگشت را در تاریخ این سرزمین طی نکنیم!
    آقا محمد در ارتباط با جوابیه یادداشت شما مربوط به گزارش خرس گرفتار در مشکین شهر ، لطفا نوشته بنده را مرور کنید.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

  19. جمشید ازخوی می‌گوید:

    فیروز کوه بر سر گذر پایتخت به مازندران و گلستان و خراسان رضوی ، همانند نگین زمرد فام میدرخشد
    روح سرکش و جان سخت مسافران و عابران را در هر جایگاه و پایگاه، در هر رده و سن جلا میدهد!
    استواری را برای پاسداشت نعمات این سرزمین یادآور میشود….اگر در نگهداشت و حفاظت مسئو انه و خردمندانه آن کوتاهی و سهل انگاری شود، اوج کج سلیقگی و مصداق کفران نعمت است و در این راه تنها چاره کار آموزش فرهنگ محیط زیست است به شهروندان این ملک ،هموطن.!

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  20. بهنام میثاقی می‌گوید:

    ایجاد گشت هوایی برای کنترل دقیق و جلوگیری از کشتار افسار گسیخته حیوانات بی پناه و حفاظت محیط زیست، برای افزایش توان کنترل وحمایت از تنوع زیستی کشور توسط محیط بانان یک الزام است.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

    • میثم می‌گوید:

      هزینه هلی کوپتر برای گشت بسیار زیاد هست…
      ولی با پول یک هلی کوپتر میشه چند هزار پهبادهای ملخی کوچیک کنترل از راه دور را که هم دوربین های با زوم بالارو حمل میکنند و هم دوربین حرارتی…
      تصاویر رو هم به صورت آنی و در لحظه میفرستند

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  21. علیرضا از سمنان می‌گوید:

    اقای مرد هزار چهره اسم شما نشان دهنده شخصیعت شماست چشای خودت کور شه … تو رو چه به دیدبان محیط زیست

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  22. بهنام میثاقی می‌گوید:

    آفرین میثم عزیز : البته سیستم پیشنهادی شما هم کامل کننده طرحه از هر دو و سیستم های کنترل از راه دور که یک اتاق کنترل داشته باشه میشه استفاده کرد ، وجود هلی کوپتر هم می تواند محیط بانان را در مواقع نیاز به واکنش های سریع کمک کند ، باید نیات خالص به تجهیزات مدرن تر مجهز گردند.شرط لازم اینه افرادی که قدرت اجرایی دارند به اینهمه پیشنهادات فعالان خالص محیط زیست توجه کنند. جانتان خوش

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  23. علی می‌گوید:

    واقعا انسان های وحشی هستند چنین کارایی تو عصر حاظر بعده نمیدونم تو مخ اینا چیه.
    این رو از دست ندید.
    sedayetabiat.persianblog.ir

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>