بررسی طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب ها در مجلس یک ماه به تعویق افتاد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: در جلسه علنی روز گذشته (سه شنبه ۹۳/۷/۱۶) مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در مورد طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی دیروز مجلس را برعهده داشت پیش از آغاز این دستور کار گفت: رئیس سازمان محیط زیست نامه ای مرقوم کرده و از مجلس یک فرصت یک ماهه خواسته است تا لایحه جامعی برای نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور ارائه کند تا هم مشکل اصل ۱۷۵ این طرح حل شده و هم تفاهمی بین مجلس و دولت به وجود آید.

نایب رئیس مجلس افزود: رئیس کمیسیون کشاورزی نیز با این پیشنهاد موافقت کرده است.

در ادامه جلسه برای بازگشت این طرح به کمیسیون کشاورزی، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای گیری بعمل آمد و نمایندگان به درخواست دولت برای ارجاء طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور به کمیسیون مربوطه رای موافق دادند.

بر این اساس نمایندگان با ۱۱۹ رای موافق، ۵۲ رای مخالف، ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن علنی فرصت یک ماهه ای به دولت دادند تا لایحه خود را در این باره به مجلس ارائه کند و طرح نیز به کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی ارجاع داده شد.

0
-3
  

11 دیدگاه

  1. سولماز می‌گوید:

    خدایا به دریاچه ها و تالابها و حیوانات اطرافشون رحم کن

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  2. محیط بان جعفری می‌گوید:

    سرکارخانم ابتکار بتواند لایحه مفیدی ارائه کنه تا بتونه حمایت دولت و مجلس را برای نجات تالابها و سایر اکوسیستم ها جلب کنه.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  3. مرد هزار چهره می‌گوید:

    دیده بان از وضعیت فعلی حیات وحش جزایر دریاچه ارومیه خبری در دست نیست؟

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  4. یوز پلگ درز می‌گوید:

    این که مشکلی نیست بگو جلسه اصلان برگذار نشه چون کاری که انجام نمیشه پس چرا خرج الکی

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  5. گرگعلی می‌گوید:

    دیده بان جان خبری خوندم در مورد حمله پلنگ به دام در روستای زرآباد(کنارک) سیستان و بلوچستان که بعد از محاصره توسط روستاییان با وساطت بخشدار محترم منطقه رها سازی شده لطفا ما را در جریان قرار دهید.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  6. شهرابی می‌گوید:

    این کار یعنی سپرده شدن کار به کاردان که جای خوشحالی و امیدواری داره
    به هر حال احیا و نجات دریاچه ها و تالابها از وظایف سازمان هست و برنامه ریزی در این زمینه باید تحت نظارت و مدیریت سازمان باشه (هر چند همیشه در عمل قدرت و نظر وزارتخانه ها و ارگانها به سازمان چربیده)
    امیدوارم لایحه مذکور منجر به همکاری و همفکری و اتفاق نظر دولت و مجلس بشه
    ممنون دیده بان

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  7. مهدی:حامی حیات وحش می‌گوید:

    خدایا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  8. بهنام میثاقی می‌گوید:

    باتوجه به سیر صعودی اقدامات در مورد دریاچه ارومیه و اینکه بپذیریم این یک پروسه زمان بر است تامل و بررسی دقیق تر حق این نگین سرزمین ایران است اعتماد کنیم و در صورت نیاز همکاری .

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  9. شاهین می‌گوید:

    فقط امیدواریم در حد حرف و صحبت و جلسه علنی و غیر علنی و… باقی نمونه ، دولت و مجلس محترم از قدیم گفتن از عمل کار برآید!!! یا دو صد گفته چون نیم کردار نیست

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  10. پلنگ کوهستان می‌گوید:

    دریاچه ارومیه که دیگر امیدی به احیایش نیست لا اقل به فکر تالابها و مناطق دیگر که هنوز امید به زندگی دارند باشید. دریاچه ارومیه مرد .خدا رحمتش کنه به یک بیماری نا علاج(سرطان)گرفتارش کردیم .

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>